Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:31:32
Camp 3 door Scratchbuilt
Vandaag om 14:31:11
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Vreemd probleem door Josephes
Vandaag om 14:08:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
  

Auteur Topic: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025  (gelezen 6844 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2018, 20:11:24 »
Ik denk dat je alweer te moeilijk denkt met het aanpassen van de infra voor zo'n verbinding, dat gaat nooit gebeuren voor zulks en dat geld is wel beter te besteden binnen het spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #16 Gepost op: 30 November 2018, 08:30:36 »
Dan zou je gezien de huidige infra en de ligging van station Breda toch gaan zeggen,dat men dat verkeerd heeft aangepakt.
(het ligt immers haaks op de HSL en je word dus verplicht om een soort driehoeks verbinding te gaan uitvoeren om zoiets mogelijk te maken)
Het zou dus wellicht wenselijk zijn als diverse plekken dat echt willen om een gezamenlijk compromis te zoeken voor een aansluiting op zulke treinen.
De HSL effe verschuiven is geen optie en de ruimte en capaciteit om t effe in te passen in de huidige infra is een groot kostenplaatje.
Kortom voor nu rest iedereen enkel maar naar bv Rtd of Den Haag te reizen of verder naar beneden in t land(en verder)
De vraag blijft dan,zijn aanpassingen aan de sporen+infra die nieuw gebouwd moet worden die die treinen nu gebruiken en de reistijd,het financieel waard ??
Kan de potentie van 1 miljoen reizigers meer, opwegen tegen al de aanpassingen die men zou moeten doen om extra internationale treinen te krijgen waar ze nu niet zijn ??
Ikzelf twijfel eraan  :-X

En hoe rijdt de trein uit Breda nu dan naar Antwerpen?...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #17 Gepost op: 30 November 2018, 08:43:44 »
Via zo’n driehoek. Irritant rijdrovend, dat wel. Het zorgt ervoor dat de huidige verbinding naar Brussel niet veel sneller is dan de oude trein over Roosendaal. Maar weer handig voor mensen die nu in Breda kunnen overstappen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #18 Gepost op: 30 November 2018, 10:16:12 »
Dat weet ik. Het ging mij om de reactie op Rene zijn idee voor een directe verbinding tussen (Den Bosch/Arnhem -) Breda - Londen/Parijs waarvoor de infra aangepast zou moeten worden, als men even op de kaart kijkt zie je dat dat niet nodig is. Al zie ik Thalys of Eurostar geen treindienst starten in die richting, misschien dat de NS dat ooit gaat doen met de ICNG.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #19 Gepost op: 30 November 2018, 12:24:25 »
Provincie limburg en gemeente heerlen waren afgelopen jaar  bezig om intercity eindhoven heerlen dusseldorf te presenteren echter sinds paar maanden echter niks meer vernomen.
Waarbij electrificatie eerste stap was,nou nog de spoorverdubbeling tussen heerlen en landgraaf.
Persoonlijk vindt ik het idee om zon intercity te laten rijden niet nodig.
Spoor traject eindhoven sittard is al aardig vol met goederen stoptreinen en gewone intercity,en de lijn is erg kwetsbaar veel incidenten rond weert/roermond vaak laatste tijd in nieuws.
Dan vindt ik eindhoven arhem dusseldorf doortrekken veel beter en met traxx locs.
groet dennie

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #20 Gepost op: 30 November 2018, 14:05:44 »
Via zo’n driehoek. Irritant rijdrovend, dat wel. Het zorgt ervoor dat de huidige verbinding naar Brussel niet veel sneller is dan de oude trein over Roosendaal. Maar weer handig voor mensen die nu in Breda kunnen overstappen.
En dan moet je bij Zaventem ook nog door die diabolo. Niet handig als je uit de Randstad komt.
Eigenlijk moet er een IC komen die een rondje om de Kempen/ door Vlaams/Noord Brabant rijdt met goede, snelle grensoverschrijdende verbindingen tussen Breda-Antwerpen en Maastricht-Luik-Hasselt.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #21 Gepost op: 30 November 2018, 19:11:04 »
Ik zie het probleem van de driehoek niet zo?
Als je vindt dat het teveel tijd kost dan zorg je dat je een trein neemt die Breda voorbij rijdt.
De driehoek is er voor reizigers van en naar Breda.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #22 Gepost op: 30 November 2018, 19:34:54 »
Volgens mij zijn die er niet meer. Alle IC International treinen tussen Amsterdam en Brussel gaan over Breda. Het kost een minuut of 20.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #23 Gepost op: 01 December 2018, 19:51:09 »
En je gaat niet door voor de koelkast victor.
Dat is nou juist een "hot item" ,doordat het kleine jengelende kind genaamd breda een aansluiting wilde/eiste op de internationale verbinding Amsterdam-Brussel, "raast" elke trein nu dus over die ****** spoordriehoek op de heen en terug weg om enkel Breda aan te doen ::)
Ofwel wil je naar belgie met een ic dan ga je verplicht mee naar Breda,wil je vanuit Belgie naar Amsterdam mag je 1st verplicht mee naar Breda.
T slaat nergens op,je hebt als reiziger geen optie,het is of dit of je gaat gewoon niet  >:(
Was het nou nog zo dat men b.v. trein 1 via Breda reed en de andere (trein 2) knalt daar lekker voorbij,dan had je nog keus gehad,die is er nu dus niet.
Bovendien vind men deze beslissing nuttiger dan bv een trein deels via de oude lijn laten rijden tussen Amsterdam en Brussel,en de andere via de hsl zonder de oude stations aan te doen van de voormalige Benelux.
Waarbij ik me zelf afvraag ( ja nog steeds) wat meer reizigers en tijdwinst oplever(t)/de, de oude lijn/benelux deels behouden tussen Rotterdam en de grens,of nu alles via Breda laten rijden  ::)
« Laatst bewerkt op: 01 December 2018, 21:21:45 door Bert van Gelder »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #24 Gepost op: 03 December 2018, 01:08:00 »
Je vergeet het alleen dat een trein niet alleen voor jou alleen rijdt.

Als het rijden via Breda ervoor zorgt dat er meer mensen gebruik maken ervan, en de reistijd word daar niet belachelijk langer door kan dat zorgen dat de trein een stuk beter uit zijn kosten komt.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #25 Gepost op: 03 December 2018, 07:20:09 »
Alleen de reistijd wordt wel substantieel langer en de IC Brussel is ten zuiden van Breda helemaal niet zo goed gevuld.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #26 Gepost op: 03 December 2018, 08:23:20 »
blablabla
Die keus is er wel en heet de Thalys, kost wat meer maar gaat ook sneller. Ik lees ook dat je de Benelux weer via Haarlem wilt laten rijden in plaats van Schiphol? Volgens mij rijdt de Benelux via Breda omdat het anders een te grote concurrent voor de Thalys (NMBS) zou worden.

IC Brussel is ten zuiden van Breda helemaal niet zo goed gevuld.
42%, beter dan de gemiddelde trein in Nederland.

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #27 Gepost op: 03 December 2018, 08:35:05 »
Waar lees je dat? En weet je dan ook wat voor soort reizigers dit zijn? M.a.w. internationale reizigers?
« Laatst bewerkt op: 03 December 2018, 08:45:59 door Daan! »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #28 Gepost op: 03 December 2018, 10:15:43 »
Nou, het eerste de beste station in zuidelijke richting ligt in België. Wie niet internationaal reist, is verkeerd ingestapt.

Thalys is een alternatief. Het wordt alleen tijd voor stellen waarin iemand met een doorsnee Nederlands postuur behoorlijk kan zitten.
Ik had altijd grote voorkeur voor de gewone trein over Roosendaal. Niet duur, comfortabel, betrouwbaar, niet eens heel veel trager als je in Rotterdam instapt. De trein over Breda is een stuk duurder en nauwelijks sneller.

Maar goed, zoals al opgemerkt, treinen rijden niet alleen voor mij. Ik kom wel in Brussel die paar keer per jaar.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2018, 10:17:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #29 Gepost op: 03 December 2018, 10:31:04 »
Waar lees je dat? En weet je dan ook wat voor soort reizigers dit zijn? M.a.w. internationale reizigers?
Jij beweert dat de trein niet zo goed gevuld is dus de bewijslast ligt bij jou.  ;)
Maar goed, je kan het vinden als je met Google zoekt op 'bezettingsgraad Benelux NS'.

Ik had altijd grote voorkeur voor de gewone trein over Roosendaal. Niet duur, comfortabel, betrouwbaar, niet eens heel veel trager als je in Rotterdam instapt. De trein over Breda is een stuk duurder en nauwelijks sneller.
Ja, daarvoor zou de Benelux Breda moeten overslaan. Misschien dat later mogelijk een uurdienst Brussel - Amsterdam mogelijk is, gecombineerd met een uurdienst Brussel - Breda op het andere half uur die in Breda aansluit op de IC Den Haag - Eindhoven - Düsseldorf (en de ICD naar Amsterdam). Op die manier heb je een directe dienst, Breda heeft zijn verbinding met België en zijn we hier terug bij het onderwerp.  :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.