Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Configureren GCA50/GCA50a door **Jelle**
Vandaag om 00:05:57
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door gdh
Vandaag om 00:05:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
17 August 2025, 23:06:34
Uhlenbrock Iris door saskia
17 August 2025, 23:05:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
17 August 2025, 22:38:04
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
17 August 2025, 22:22:43
US diorama in H0 door Frank 123
17 August 2025, 21:57:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
17 August 2025, 21:55:36
Station Roodeschool door Torikoos
17 August 2025, 21:46:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
17 August 2025, 21:39:42
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door cor_b
17 August 2025, 21:26:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door decauville_nl
17 August 2025, 21:22:28
Raadplaatje door GerardvV
17 August 2025, 20:51:57
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
17 August 2025, 20:38:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
17 August 2025, 20:38:35
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 August 2025, 20:17:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 August 2025, 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door daempfer
17 August 2025, 19:58:34
Uhlenbrock Intellibox 3 door Hasenwald
17 August 2025, 19:58:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
17 August 2025, 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
17 August 2025, 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
17 August 2025, 18:54:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
17 August 2025, 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
17 August 2025, 18:24:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
17 August 2025, 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
17 August 2025, 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
17 August 2025, 16:14:38
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
17 August 2025, 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
17 August 2025, 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
17 August 2025, 15:10:51
  

Auteur Topic: Boeing vliegtuigromp op platte wagen  (gelezen 8074 keer)

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1265
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #30 Gepost op: 24 October 2018, 17:54:56 »
Daar zat ik ook aan te twijfelen. Maar ik ben cabineramen gaan tellen (sommigen tellen klinknagels  ;D) en dan lijkt mij de romp op de foto van Ronald een 800 of Max 8.
Gr Marco.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #31 Gepost op: 24 October 2018, 18:56:14 »
Heren,

Ik ben geen vliegtuigliefhebber of -kenner. Ik heb het vliegtuig zo geplaatst, dat het een beetje realistisch overkomt.
Volgens mij is dat wel gelukt.
De installatie voorop de lange platte wagen is overigens bedoeld om de romp te beschermen tegen obstakels als takken en ijspegels (bij tunnels).

Groeten, Cock.

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1265
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #32 Gepost op: 24 October 2018, 20:23:44 »
Het is absoluut goed gelukt en zeer realistisch. Ik heb je model aan collega's laten zien (geen treinenliefhebbers, maar wel bij de Boeing fabriek in Renton geweest  ;)) en vonden het er zeer overtuigend uitzien. (y)
Beroepsmatig zie ik elke dag 737's dus leek het mij aardig om wat onderscheid aan te geven tussen de verschillende types 737.
Gr Marco.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #33 Gepost op: 24 October 2018, 21:55:03 »
Zit er voor de eerste wagon ook zo een stormram, of wordt dat aan de loc overgelaten

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #34 Gepost op: 25 October 2018, 08:29:42 »
Nog even gecheckt met een kennis die er nog iets meer verstand van heeft.
De lange romp (met dubbele nooduitgang boven de vleugel) kan zowel een 737 800 als een 737 900 zijn. Het verschil tussen deze types is namelijk maar zo'n 7 feet, ofwel 2,1 meter.
Dus dat is op de foto amper herkenbaar t.o.v. de lengte van de gebruikte wagon.

Ik kwam op Railpictures.net ook nog een mooie "Close Up" tegen.

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 25 October 2018, 08:52:31 door Petertrein81 »

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #35 Gepost op: 25 October 2018, 11:12:00 »
........
Ben geen specialist maar wel een keer bij de fabriek geweest in Everett, Washington State (bij Seattle).

MvG Peter,

Dat is leuk. Ik ben daar ook geweest voor het ophalen van een vliegtuig. Voordeel dat ik overal kon rondlopen en foto's maken. :)

Everett is de productie van de wide-body's, Renton is waar de 737 gebouwd wordt.
Groeten

Olav

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1265
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #36 Gepost op: 25 October 2018, 11:12:25 »
Beste Peter,
Het verschil in lengte tussen een 800 en 900 is zo'n 2,6 meter. Wat denk je dat ze bij het ontwerp voor ogen hadden?
Langere romp = extra stoelen = extra cabineramen toch?
Tel nou eens de cabineramen zoals ik heb gedaan en lees mijn berichten nog eens goed terug.  ;)

Ik werk al 15 jaar aan verschillende types 737 ; daarbij zijn mij in de loop der jaren wel enige verschillen opgevallen  :)
Gr Marco.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #37 Gepost op: 25 October 2018, 21:24:27 »
Langere romp = meer stoelen, maar dan moet je ook meer deuren hebben, bij de 900ER zit er nog een extra deur in de achterste helft, om de extra meters effectief te kunnen gebruiken

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #38 Gepost op: 25 October 2018, 21:39:13 »
Meer om in geval van evacuatie iedereen er binnen 90 seconden uit te kunnen krijgen... ;)

Gr, Bert

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #39 Gepost op: 25 October 2018, 21:40:47 »
Zit er voor de eerste wagon ook zo een stormram, of wordt dat aan de loc overgelaten

Voor zover ik weet rijden de wagens altijd met de "stormram" (brush guard of bulkhead) naar voren. Daarvoor zitten hetzij andere (normale) goederenwagens of locs. Ik heb ook wel eens een trein gezien met vijf vliegtuigen en twee locs en verder geen andere wagens. Helaas niet gefotografeerd (was in het voorbijrijden).

Groeten, Cock.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7164
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #40 Gepost op: 25 October 2018, 22:46:16 »
Gaat dit topic om de discussie van het aantal ramen, beenlengte en cargovolume of om het feit dat iemand een wagen met een model heeft gemaakt en dit aan iedereen wil laten zien??
Pfffffff....

Ronald Visser
(dit doet zeer zeker weer veel stof opwaaien om op te kunnen reageren  ??? )
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: Boeing vliegtuigromp op platte wagen
« Reactie #41 Gepost op: 26 October 2018, 14:15:28 »
Langere romp = meer stoelen, maar dan moet je ook meer deuren hebben, bij de 900ER zit er nog een extra deur in de achterste helft, om de extra meters effectief te kunnen gebruiken

Meer om in geval van evacuatie iedereen er binnen 90 seconden uit te kunnen krijgen... ;)

Gr, Bert

Hierbij de eisen zoals deze gebruikt worden voor certificatie van cabinedeuren bij het ontwerp van een vliegtuig  ;)


https://www.gpo.gov/fdsys/pkg/CFR-2011-title14-vol1/xml/CFR-2011-title14-vol1-sec25-807.xml

En een vermakelijk filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=XIaovi1JWyY


Gaat dit topic om de discussie van het aantal ramen, beenlengte en cargovolume of om het feit dat iemand een wagen met een model heeft gemaakt en dit aan iedereen wil laten zien??
Pfffffff....

Ronald Visser
(dit doet zeer zeker weer veel stof opwaaien om op te kunnen reageren  ??? )

Hoop dat hiermee dat die discussie gesloten is.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26 October 2018, 14:18:32 door Olav »
Groeten

Olav