Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Einde Koemo ballast ??? door Dave.......
Vandaag om 14:39:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 4020 281-4
Vandaag om 14:01:37
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
  

Auteur Topic: Westminster Co in 2018  (gelezen 6953 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Westminster Co in 2018
« Gepost op: 03 oktober 2018, 21:18:05 »
Na een voorspoedige maar lange vlucht van ruim 8 uur, met een korte tussenstop in Reykjavik, kwamen we vermoeid op DEN= Denver International Airport in Colorado aan. Hier stonden onze afhalers al te wachten om ons naar het hotel te brengen.

000 Gelukkig kwamen we niet voor werk anders was het volgens dit bord vergeefse moeite geweest.


001 Ons verblijf voor de komende 14 dagen. Gelukkig was het hotel voorzien van Airco en dat maakte het verblijf binnen aangenaam. Buiten liep de temperatuur op tot over de 30 graden met een luchtvochtigheid van net 5%.


002 (2) De andere dag maar eens in de buurt op verkenning gegaan. Er stond ons een auto ter beschikking maar een wandeling na zo’n lange zit is ook niet te versmaden.


002 Vlak bij het hotel lag deze brug uit een ver verleden, in een van de Union Pacific goederenlijnen, welke nu nog vrij frequent bereden worden. Hier zweren ze bij overwegen. Ook in de autosnelweg!


003 Voor de brug staat een voor ons onbekend bord met hoogte maten! Wil je er onderdoor met een hoge wagen dan is het (voor ons)snel en goed omrekenen


004, doe je dat niet of verkeerd, dan kan je wel eens voor een vervelende verrassing komen te staan zoals deze Amerikaanse trucker tot zijn scha en schande moet ondervinden.


005 Ons doel van vandaag is niet het bewonderen van deze giganten van de weg, alhoewel deze hier in de States best de moeite van het bekijken waard zijn, maar om alles wat op twee rails rijd te bewonderen. We starten bij de werkgever van mijn zoon, de RTD op het nog steeds gesloten Federal Clear Creek station. RTD staat voor Regional Transportation District in de Dever Area. Zij verzorgen hier het openbaarvervoer met bus tram en trein.


006 Kaartje van het uitgebreide bus, tram en spoorwegnet.


007 Prijzen van het OV zijn naar onze maatstaven goedkoop te noemen hoewel de dagelijkse gebruiker er hier anders over denkt!


008 De typen voertuigen die de RTD in de regio gebruikt. 160 km/h voor de trein is geen utopie.


009 Het nog niet geopende Federal Clear Creek station . Alles is al een paar jaar klaar maar er ontbreken nog enkele vergunningen. Ook daar!! Let even op de druk bereden goederensporen van de UP en BSLF die door het station lopen!


010 In Down-town Denver vinden we de tram oftewel het Light rail system.


011 Het spoor rechtdoor loopt langs de I-25 de zuid in tot aan het Hospital en de IKEA. Het afbuigend spoor gaat richting Union Station.


012 De meest voorkomende combinatie van drie stellen.


013 Station I 25-Broadway. Het zijn moderne stellen met een lage instap.


014  Daar de tram veelvuldig drukke voetgangersgebieden doorkruisen en over de openbare weg rijdt, heeft de “driver” ,dit in tegenstelling tot de Commutere Rail groot frontraam. De trein moet het maar met een heel klein frontraampje doen, ondanks dat er veel overwegen op zijn pad voorkomen en de snelheid op de vrijebaan 160 km per uur is.


015 De RTD heeft in tegenstelling tot wat wij hier gewend zijn, op iedere tram en trein een gewapende beveiliger aan boord, zeg maar een soort Spoorweg Politie. Deze functionaris heeft als neven functie het controleren van de vervoersbewijzen. Zwart rijders kunnen van deze mannen en vrouwen geen enkele clementie verwachten. Bij een overtreding worden zij dan zonder pardon in de handboeien afgevoerd!


016 Het treinstel van de Commuter rail  B-line op het eindpunt in Westminster. Let even op de minimale speling tussen voertuig en perronrand. Rolstoelen rijden zonder het te voelen zo van het perron de trein in. Uiteraard gaat dat ook andersom zo.  De rand is trouwens van een zachte soort rubber gemaakt.


017 De 4061 staat hier op het eindspoor. Dit spoor is geen omloop of wachtspoor in de klassieke zin van het woord, Kruisen met een tegenligger is niet im frage. Er is gewoonweg geen tegenligger! De dienst op deze lijn wordt maar door een voertuig in een 20 minuten omloop bediend. Het klassieke voorbeeld van een heen en weertje.


018 Naast het station staat deze signaalbrug over de goederensporen.


019 Het rode licht gebied de dubbeltractie met gemengde goederentrein dan ook halt te houden. Het zijn locs van de BNLF op de “Tracks”van de Union Pacific RR


020 Een eindje verder langs het spoor had ik nog wat anders te doen! De BNLS wagen snakte in deze hitte naar een beetje frisse lucht. Maar eerst het doosje op de plaat zetten.


021  Hierna de wagen even van het eindeloze spijkerspoor laten proeven. Ja dit is een hoofdlijn voor het zware goederen en kolenvervoer. Kom daar in europa nog maar eens om. Spijkerspoor!


022 Het mogen dan spijkers zijn, het zijn wel zware rails die ons wagentje moeten dragen.


023 Het wagentje was/is erg populair in Denver en omgeving. Toen ik de juffrouw op het plaatje vroeg "om hem even vast te houden" het wagentje dus,verblikte of verbloosde zij niet.

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/024-9.jpg][/url]
Op naar het volgende onderwerp.



« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2018, 22:51:33 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2018, 08:55:05 »
Citaat
013 Station I-25-Broadwy. Het zijn moderne stellen met een lage instap.
Je bent zeker niet ingestapt?  ;)
Het zijn redelijk traditionele hogevloerstellen. Zo te zien fabricaat Duewag/Siemens en gebaseerd op de Frankfurter Stadtbahnstellen (U2) uit de jaren '70/'80.

Gave foto's anyway!
No dress rehearsel, this is our life.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2018, 15:47:45 »
Leuke foto's i.d.d. bij het kaartje met de "spoorlijnen" valt me wel op dat die gestippelde lijn die een nieuwe route aangeeft de tekst heeft opens in 2017 en toch zijn we een jaar verder en lijkt deze nog altijd niet open  ::)
Ook daar een gevalletje bureaucratie ??
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2018, 16:35:34 »
Je mag nooit meer raden ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2018, 17:23:17 »
Leuk verslag :)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #5 Gepost op: 04 oktober 2018, 19:33:06 »
Dat perron lijkt wel van dat kartonnen gaatjesprint.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2018, 19:51:14 »
Dat is het beslist niet. ;) Als er een trein aankomt, en je ga een teen breed over de gele lijn heen, dan stopt de trein subiet tot vlak voor de dader en gaat pas verder als de dader zich tot achter de streep heeft terug getrokken. De meereizende "spoorweg politie" maakt gelijk over de radio melding van het incident en voor dat je het weet staan er twee van die zwarte kleerkasten naast je! Commentaar?, tik, handboeien en afvoeren. Het is dat ik een beschermengel bij mij had, anders had ik het zelf aan den lijve kunnen onder vinden.  :P
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2018, 19:56:57 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Deel 2
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2018, 09:39:17 »
Deel 2 de Denver YP Yard


024 Onderweg naar de Denver UP-Yard dit bord gezien bij de werkplaats van de RTD. Helaas was het hek dicht dus maar door naar het volgende project.


025 Onderweg naar de Yard zie je vanaf de Highway al interessante beelden aan de voorruit voorbij trekken.


026 Plaatjes door de voorruit van uit een rijdende auto zijn meestal niet de beste. Zij geven in ieder geval wel een beeld van wat je kan verwachten.


027 Overzicht vanaf de openbareweg van een deel van de UP-Yard. Op de achtergrond Down-town Denver


028 De bij ons al lang geleden in de ban gedane goederentreinbegeleidingswagen. Bij de Amerikaanse spoorwegen doen deze Cabooses nog dagelijk dienst, zij het wel onbemand


029  Je kijk je ogen uit naar de veel- en verscheidenheid aan tractie voertuigen die op aanraken afstand aan je ogen voorbij komen.


030 De middelste Engine van een voor kolentreinen ingezette BNSF triplace. Zie aan de fronten de overloop naar de diverse machines.


031 Enkele van de veel gebruikte dagelijkse papierwagens en Flatcars


032 Wagen geladen met balen cellulose balen met daar voor enkele containerdraagwagens


033 Een ABS geladen met staalplaten


034 Een flat van de BNSF beladen met railsecties voor de maintenace ploeg van de UP


035 Een oude Gondola van Herzog, een niet veel voorkomende naam in de regio Denver


036 Dit bord laat aan duidelijkheid niets te wensen over.


037 Op het terrein waren enkele oude UP passengerscars te ontdekken die nu dienst doen als onderkomen voor de onderhoudsploegen. Eigenlijk niets nieuws onder de zon!


038 Fronten van boven bedoelde wagens.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15373
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Deel 2
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2018, 09:59:56 »

028 De bij ons al lang geleden in de ban gedane goederentreinbegeleidingswagen. Bij de Amerikaanse spoorwegen doen deze Cabooses nog dagelijk dienst, zij het wel onbemand

Mooie verslagen Hans, ik geniet. Maarrr.... kleine correctie;de caboose wordt niet meer gebruikt in de reguliere service. Wat jij aangetroffen hebt is waarschijnlijk een relikwie uit het verleden. Wij hebben ze zelf ook gezien in bv Bakersfield in zowel 2011 als 2016. Deze wagens worden niet meer gebruikt en zijn feitelijk uitgestorven. Helaas, want het had wel wat :)
Tegenwoordig hangt er vaker een losse loc achter de trein om extra duw-power te geven.


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #9 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:18:56 »
Even wachten Ronald, er komen nog meer plaatjes en dan zie je wel degelijk dat "het Kombuis", want daar is de naam Caboose van afgeleid, nog in de trein zit. Het is wel heel sporadisch, de meeste Cabooses die ik gezien heb stonden als schuurtje ergens in de achter tuin bij een huis of deden dienst als kantoor bij een camping. Maar de Choorstrain gebruikt nog iedere dag de Caboose als drager van de gele doos aan het einde van de buurt super.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2018, 10:28:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15373
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:31:34 »
Hans, ik geloof je op je mooie blauwe ogen ;) Maar in de reguliere treinen worden ze niet meer gebruikt. Alleen nog in speciale treinen:

Cabooses were used on every freight train until the 1980s, when safety laws requiring the presence of cabooses and full crews were relaxed. Developments in monitoring and safety technology such as lineside defect detectors and end-of-train devices resulted in crew reductions and the phasing out of caboose cars. Nowadays, they are generally only used on rail maintenance or hazardous materials trains, or on heritage and tourist railroads.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Caboose

Ik heb alleen het Westen als referentie maar als spotter zie je daar geen cabooses meer. Daar zijn nu andere voorzieningen voor. En zoals al gezegd, je ziet vooral bij BNSF en UP veel lange treinen met locs voor, midden en achter aan de trein. Laatste zijn vaak DP's, op afstand bestuurde locomotieven:

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_power

Maar blijf ons vooral voeren met deze prachtig mooie plaatjes! (y)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7040
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:41:35 »
Geinig...

Greybull, Wyoming, 22 augustus 2017

see ya
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15373
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #12 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:47:29 »
Ik zoek 'm in 0.... kan hem nog niet vinden. Althans, een correct (Atlas master) model :)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #13 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:48:13 »
BNLS  doe weer eens vervelend. Had ik net een antwoord met plaatjes klaar, krijg ik te zien dat mijn antwoord 2 sec geleden al was geweest en ik mag het weer eens opnieuw proberen. Alles weg natuurlijk. :'(

Ronald je heb helemaal gelijk, in de reguliere dienst zijn zij niet meer terug te vinden. Wat jij bedoeld heb ik langs de I-25 tussen Castelrock en de Air Force Academy, net voor de Springs, op de plaat kunnen zetten. De kolen zijn bestemd voor de centrales in Colorado Springs en die verder naar het zuiden tot aan Pueblo. Je kijkt hier richting het zuiden.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15373
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #14 Gepost op: 06 oktober 2018, 11:30:25 »
Super plaat, Kras!! (y) (y)