Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 09:25:44
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:03:18
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
  

Auteur Topic: Westminster Co in 2018  (gelezen 6952 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7040
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #15 Gepost op: 06 oktober 2018, 14:59:03 »
Deze onbenullig lange kolentreinen komen uit Wyoming, in het noorden.
Bij uitstek trump-country.
Want er wordt daar op enorme schaal kolen gewonnen, in dagbouw.

Niet erg klimaatvriendelijk, maar dat er zoiets als smeltende ijskappen zijn, snapt die malle oom Donald nu eenmaal niet.

Mijn zwager woont een uurtje noordelijk van Denver, in Fort Collins.
Daar denderen de kolentreinen regelmatig door de stad.
Je weet niet wat je ziet:
https://www.youtube.com/watch?v=KlmU6fXSwfk

Inmiddels is er wel sprake van (min of meer) gescheiden rijbanen voor trein en auto. Maar nog steeds daveren de kolentreinen hier dwars door de oude binnenstad.

En ja, dat is (ondanks alles) elke keer weer een gaaf gezicht- èn gaaf geluid. Bij mijn zwager, die ruim een mijl van de spoorlijn woont, kun je de treinen duidelijk horen. Vooral omdat ze flink gebruik maken van de 3-tonige typhoon, bij elke RRX-ing. Hoooonk!
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12319
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2018, 15:11:36 »
Mooi man (y)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15374
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2018, 16:05:28 »
 (y) (y)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12319
    • sleutelspoor
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #18 Gepost op: 07 oktober 2018, 14:29:09 »
We gaan door met het zoeken naar treinen. Nu is dat in de buurt van Denver niet zo moeilijk. In tegenstelling tot wat wij hier in Nederland gewend zijn wordt het overgrote deel van het korte en lange afstandgoederenverkeer over de rails afgehandeld. Een ieder zich zelf respecterend bedrijf heeft wel een of meer spooraansluitingen en laat een paar maal per week hun producten aan en afvoeren. Vlak bij het Colorado Railway Museum bevind zich in Golden de Coors Brewery Coors is in Nederland bekent van de voormalige wereldtour wielerwedstrijd en als trainingsgebied van veel bekende Nederlandse profs. Robert Geesink heeft hier in 2018 nog een lelijke smakkerd tegen het asphalt gemaakt en is daardoor voor maanden uitgeschakeld. Het voordeel van Amerikaanse treinen is dat zij hun aankomst luid en duidelijk aankondigen zodat je als liefhebber op tijd een mooi plekje kan vinden om het op de plaat te zetten.

039 De dagelijkse trein naar de bottelarij van Coors. De meeste wagens met Hop en Kolen worden via een andere lijn lager aangevoerd. De 1601 van de Santa Fe, nu varend onder de vlag van BNSF, passeert luid toeterend en bellend over korte afstand


040 Mooi plaatje van deze voor Amerikaanse begrippen heel korte goederentrein. Een zgn. Buurtsuper.


041 Vanuit de auto het achtereind van de trein gezien


042 Wat opvalt is dat alle deuren en ramen van deze Caboose zijn dicht gemaakt, binnen komen is onmogelijk gemaakt, en dat er een geel ding aan het hekwerk hangt! Hier kom ik zo dadelijk op terug!


043 Als het rangeerdeel de overweg gepasseerd is, gaat het naar het overgave spoor van de Coors Brewery en verdwijnt het uit ons zicht.


044 Gaan we aan de andere kant van de snelweg omhoog dan hebben we een leuk uitzicht op de aankomst sporen op het terrein van de Brouwerij (waar ook nog veel meer andere dingen gemaakt worden als alleen maar bier) We zien dat de beide locs zijn afgekoppeld, om zijn gelopen en de Caboose weer aan de haak, is in dit geval de klauwkoppeling, en terug gaan naar de hopsilo die een paar mijl terug staat en daar de lege hoppers ophaalt voor transport richting Denver.

Om nog even op de Caboose terug te komen.
De naam Caboose is afgeleid van het Nederlandse woord "Kombuis". Kombuis is de scheepvaartterm voor keuken aan boord van een schip. Waarschijnlijk is deze link de verklaring waarom er zo veel zeevarende behept zijn met het "treinenvirus"
De Caboose moet je zien als een rijdend kantoor met kooien en een Gally (keuken). Het was het verblijf van de “Conductor en” de "Brakeman".Vanuit de Caboose konden zij de hele trein overzien een zo nodig ingrijpen als dat nodig was. In de jaren 80 van de vorige eeuw voerden de spoorwegen in de VS het FREDS systeem in. FREDS staat voor; Flashing Rear Ends Devices.
Dit computersysteem controleert de status van de trein en geef deze informatie door naar de cabine van de locomotief  zodat de “Driver” een goed overzicht heeft van waar hij mee bezig is. In die zelfde tijd werd ook begonnen met het plaatsen van zgn. lineside detectors. Deze lineside detectors geven aan of er bv warmlopers zijn, wielen naast de rails staan en de trein nog compleet is. Al deze veranderingen maakte de Caboose en zijn bemanning overbodig en zij verdwenen dan ook voor een groot deel uit het spoorwegbeeld. Gelukkig zijn niet alle Cabooses uitbeeld verdwenen en naar de schroothoop gegaan. Als je door het Amerikaanse platteland reis dan kom je de Caboose nog veel tegen als schuurtje of Barn. Ook het Colorado RR museum heeft enkele van deze markanten goederentreinbegeleidingswagens in haar collectie op genomen.


046 Zo kwam ik op de UP Yard in Denver deze Caboose van de Rio Grande tegen.


045 En in Nederland, wat iets verder naar het noordoosten gelegen is, dit plaatselijke café. Het bijbehorende restaurant bevindt zich in de aangebouwde restauratie wagens van de voormalige Union Pacific RR


047 We werden uitgeleide gedaan door deze nieuwsgierige Prairie dogs


048 Als je te dichtbij komt zijn ze ook zo weer verdwenen.


049 Ik zat bij een echte cowboy in de wagen gezien zijn gescheurde voorruit. Je hoort er hier echt pas bij als je zo’n crack in de voorruit hebt. Helaas stelt de camera zich in op deze scheur en dat geeft een onduidelijk beeld.


050 Bij Broomfield stond op het wachtspoor deze goederen trein down Denver te wachten achter het SSS Broomfield bord. Wat SSS betekend dat kan ik je helaas niet vertellen, maar we doen ons best.

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/051_1.jpg][/url]
051 Het was een gemende trein. Volgens mijn “Sergeant” staan deze treinen hier soms uren te wachten voor dat zij groen licht krijgen. Dit is niet letterlijk, alles gaat hier over de radio en zijn er bijzonder weinig seinen te vinden langs de Branchlines.


052 Een Closer look op de beide Engines in ruste.



053. Het is een behoorlijk lange gemende trein. Gemengd is duidelijk te zien aan het aantal typen wat zich achter de loc bevinden.


054 Het zal wel een spektakel aan geluid van rook uitbrakende brullende dieselmotoren worden als de trein zich uit deze boog en helling probeert op te trekken. Hoezo luchtvervuiling? Dat is iets waar de Yankees zich hier geen enen moer van aantrekken.

« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2018, 15:15:09 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Westminster Co in 2018
« Reactie #19 Gepost op: 07 oktober 2018, 14:33:47 »
Leuke foto's en informatie, Hans!
Groet, Frank

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12319
    • sleutelspoor
Colorado RR Museum
« Reactie #20 Gepost op: 09 oktober 2018, 20:46:59 »

054 Onze familie beschermd die van U. Dat is een vrije vertaling van de tekst op het bord van dit Correction Department. Mooi woord voor Bajes! Dit House of Correction staat ongeveer tegenover het Museum en niemand neemt daar aanstoot aan.


055 Geen idee wie George West is of was. Dat het bepaald geen lieverdjes zijn die in het Staats Hotel te gast zijn bewijst dat stukje groen staal helemaal links op defoto!

ttps://images.beneluxspoor.net/bnls/056-2.jpg][/url]
056 Uiteindelijk komen we niet voor de bajes maar voor het Colorado Railroad Museum. T.o.v. twee jaar geleden is er op het eerste gezicht niet veel veranderd.


057 Bij aankomst op het terrein ziet het er nog steeds rommelig en onverzorgd uit met als middelpunt een verzameling schroot en oud hout.


058 Vanuit de lucht ziet het er op een zomerse dag prima uit, maar schijn bedriegd. Plaatje van Google Maps. We gaan maar gauw naar binnen, kopen een kaartje, ja als 65 + heb je 50% korting op de toegangsprijs.! En als eerst door naar de kelder.


059 Zoals eerder aangegeven is in de kelder van het stationsgebouw “Delay Junction” The Denver H0 Model Railroad Club gevestigd. Deze modelbaan is een van de oudste banen in het Rocky Mountain regio. Op de baan zijn, net als in het echte leven, diverse spoorbreedten geïntrigeerd zoals H0 en H0n3. Op de eerste donderdag van de maand zijn de leden van de The Denver H0 Model Railroad Club van s morgens 7 tot s avond 8 uur aanwezig om de baan te bedienen.

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/060-2.jpg][/url]
060 Op de baan een prachtig voorbeeld van een typische Amerikaanse brug, de zgn Trestle


061 Mooi stukje modelbouw.


062 Uiteraard kon ik het niet laten om onze reizende goederenwagen hier op de plaat te zetten.


063 Brand is bijna overal het zelfde! Alleen het materiaal en aanpak wil nog wel eens per land verschillen.


064 Alles staat hier achter glas wat fotograveren uiterst moeilijk maakt.


065 Plattegrond van het CRRM in Golden Colorado


066 Smalspoor 318 Rio Grande
Locomotief  318 van de  Rio Grande is in januari 1896 gebouwd door de “the Baldwin Locomotive Works of Philadelphia”. Deze C-18 "Consolidation" is een schitterend voorbeeld van de gouden jaren van de Amerikaanse stoomlocomotief. In de eerst jaren van haar bestaan deed de 318 dienst op de Mining-lines van de Florence & Cripple Creek Railroad. Hier verzorgde zij het personen en zware ertsvervoer van de mijnen naar Denver en Colorado Springs. In 1917 kocht de The Denver & Rio Grande Western R.R. de machine op voor $2000 en vernummerde haar in 428. Later werd zij weer omgenummerd en kreeg het huidige nummer 318. Onder dit nummer trok zij vele jaren de passagiers en vrachttreinen tussen Salida, Durango and Montrose. De 318 moet daarom meerdere malen gezien zijn in de Royal Gorg van Peublo naar Salida. In 1954 kocht Cornelius W. Hauck, de stichter van het museum, de locomotief aan en plaatste haar als staties model in zijn Narrow Gauge Museum in Alamosa. In 1985 verhuisde het museum, van Alamosa naar Golden en kreeg de naam Colorado Railroad Museum. Na de verhuizing is de 318 weer door de museum vrijwilligers terug onder stoom gebracht en heeft tot 1982 , het jaar van haar buitendienststelling, haar rondjes bij het museum. In 2011 is de 318 uiterlijk opgeknapt en staat nu als niet bedrijfsvaardig monument in de museum tuin te pronken.


067 Normaalspoor locomotief 5629 van de Chicago Burlington & Quincy is de grootste niet bedrijfsvaardige stoomlocomotief in het bestand van het museum
De CB&Q 5629 is een exponent van een grote serie waarvan er nu nog maar vier bestaan.. In 1940 bouwde  de Burlington Route Railroad in haar eigen werkplaats de CB&Q 5629. De serie 5600 is speciaal gebouwd voor het trekken van zware goederen en passagierstreinen. In 1960 is zij pas terzijde gesteld en twee jaar later aangekocht door het Colorado RR Museum.


067-1 Cilinder met leibanen


067-2 Boxpox drijfwielen van de 5629

He, een oude bekende!

067-4 Hier wat duideliker te zien. De BNLS wagen is nu toch echt wel internationaal geworden.


067-5 Het blijft een machtige machine met zijn zesassige tender op twee draaistellen.


068 Denver & Rio Grande Western 5751 & 5762.
Deze A en B units waren de laatste F9-Units van de Rio Grande die van 1971 tot 1983 “The Rio Grande Zephyr” tussen Denver en Salt Lake City trokken. De “The Rio Grande Zephyr” was de laatste intercity passagierstrein in de USA die niet onder de Amtrak viel.


069 De 5751 & 5762 waren ook de laatste die in de winter elk weekend de ski-treinen van Denver naar Winterpark vv trokken. In 1996 gingen zij met pensioen en vonden een plaatsje in het museum. Helaas moesten er enkel WC stijf naast de Units geplaats worden zodat een goede foto maken onmogelijk was.


070 Het machtige front van de F9 met op de koppeling weer die ouwe bekende.


071 Colorado & Southern 99201
De C&S 99201 is een zgn. “rotery plow” en heeft tussen 1899 en 1965 dienst gedaan op welhaast alle smalspoorberglijnen in Colorado. De bladen van het grote roterende rode wiel aan de voorzijde van de “ploeg” breken de sneeuw af, en zij zorgen er voor dat de opgezogen sneeuw door de centrifugale kracht en de venturie van de uitloopkanalen, hoog en ver van het spoor wordt gedeponeerd en zo een schone weg voor de trein gemaakt wordt.


072 Het roterende wiel aan de voorzijde. Bij het museum exemplaar zijn de ramen van het geheel helaas dicht gekalkt met witte verf?


072-2  Historische foto uit 1961 van de C&S 99201 op de lijn van Leadville naar Climax thv Freemont Pass. Foto CRRM


073 Zijaanzicht van de C&S 99201. Twee jaar geleden stonden de luikjes en deur ook al open en daar is tot op de dag van vandaag geen verandering in gekomen. Jammer dit komt de restauratie niet ten goede.


074 UP4455
Dit is nu een Switch engine van de Union Pacific In goed Nederlands ook wel rangeerlocomotief genoemd. Helaas verkeerd ook deze machine in een deplorabele staat van onderhoud.


075 Het blijft oppassen geblazen!


076 Rio Grande Grande Southern Galloping Goose no 7
Drie van de zeven galopperende ganzen zijn in het museum te vinden en draaien in het hoogseizoen hun rondjes over het museum terrein. De Gees is ontstaan uit een vrachtbox te plaatsen op een autoframe. Ze zijn ontworpen als zelfballanserende voertuigen die op de slechtgelegen smalspoorlijnen in bos, bergen en mijnbouwgebieden overeind te blijven. De voertuigen danken hun Nickname aan de waggelende gang die zij hebben bij het berijden van de spoorstaven.


077 De “Gees”van achter in gezien


078 Tender van de 346 of  491
Beide machines zijn de rijvaardige locomotieven waar het CRRM zijn geld mee verdiend. Op dit moment stonden beide locomotieven in het Roundhouse en waren niet toegankelijk


079 Let eens op de veelheid aan slangen en hulpkoppelingen aan deze tender


080 Detail van een houten vooroorlogs personenrijtuig. Kijk eens naar de handrem en de stoomverwarmingkoppeling.


081 Een industriële Switcher in de kleuren van de Golden & San Juan RR. Zeg mij eerlijk gezegd erg weinig?

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/082_1.jpg][/url]
082 Loc  C988 van de Coors Brewery in Golden. Achter de loc staat een door Coors gesponsorde en gerestaureerde Reefer.


083 Twee jaar geleden stond deze 5401 van de Rio Grande nog achter het Roundhouse. Ziet er nu een stuk beter uit in zijn pas geverfde jasje


084 Chicago Burlington & Quincy Busines Car no 96
No 96 is door de CB&Q gebouwd als rijdend kantoor met keuken en slaap accommodatie. Er was plaats aan boord voor 12 officers en/of vrienden van de spoorwegen


085 Detail van een rijkelijk versierd draaistel van een van de personen wagens.


086 Normaalsporig zes assig postrijtuig van de Colorado & Southern. Deze zware wagens deden dienst in de mail en expresstreinen in het zuiden van de Verenigde Staten.


087 Deze D & RGW 04255  is het voorbeeld van een echte “Kombuis” Veel van dit soort wagens waren te vinden in de zgn. Maintenace treinen. Deze werk en onderhouds treinen waren soms dagen, zoniet weken, onderweg.


088 Caboose no 49 van de Denver & Rio Grande
De 49 is een representant van de kleine in het begin van de spoorwegen gebruikte vierwielige houten wagens. Aan boord waren kooien om in te slapen, een kachel voor warmte en te koken en een kleine tafel met stoelen om het nodige papierwerk af te kunnen handelen.


089 Ik durfde het haast niet te vragen! Toch maar even gedaan.


090 Een al iets moderner type op draaistellen. Het blijft behelpen.


091 Nog zo’n aggenebbes ding


092  Gelukkig staat de bovergrondse brandkraan dicht bij. Je kan met dat droge hout niet weten?


093 Locomotif  30 is open voor het publiek


094 Overal op het museum terrein zijn deze displays te vinden met informatie over wat je ziet. Handig


095 Niet behorend tot het musem in Golden is deze UP844. Door ons op de plaat gezet in La Salle, recht tegenover het hoofdkwartier van de Hell Angeles!


096 Achter de 844 vinden we deze Angstloc 1943. Let eens op de speciale beschildering van de machine. Wel iets anders als je eigen winterkleding kopen.



« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2018, 21:15:18 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12319
    • sleutelspoor
BNLS wagen
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2018, 14:24:27 »
Om mijn bezoek aan de regio Denver compleet te maken, hoort ook deze reportage er bij.

Toen ik de BNLS wagen in mijn bezit kreeg, hem gefotografeerd had en de reportage op BNLS had geplaatst, leek het mij wel leuk om de wagen mee te nemen naar ons geplande bezoek in de VS. Zo krijg de wagen een internationaal allure. BNLS vond het een goed idee en zo ontstond deze reportage. Na de boel goed in de koffer verpakt te hebben, gaat het van Schiphol via Iceland naar Denver in de Verenigde Staten.
Het weer is mooi en warm, van om en nabij de 40 graden, als we de andere dag te voet naar het dichts bijzijnde goederenspoor van Westminster gaan. Het is de bedoeling om daar de wagen BNLS-wagen op de gevoeligeplaat te zetten.


097 Voordat de doos uitgepakt wordt, wordt deze eerst op een voor ons onbekend spoorwegbord gezet en gefotografeerd. Volgens het opschrift op is dit het begin of het einde, het leg er maar aan van welke kant je het bord benaderd, van een stukje testspoor!


098 Het wagentje valt op het eindeloze zware spoor in het niet geheel niet op.

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/003-0_2.jpg][/url]
099 In de States zijn ze niet zo moeilijk bij het spoorleggen. Wat bij ons al eeuwen is afgeschaft is daar nog gewoon alledaags. Spijkerspoor voor een zeer druk bereden goederenspoor waar treinen van wel meer dan 100 wagens, getrokken en geduwd door acht locomotieven, gebruik van maken. Kom daar bij ons nog maar eens om?


100 Na een paar dagen rond kijken stond het aan de voet van de Rocky Mountains gelegen Colorado Railroad museum in Golden op het programma. In de kelder, of zoals zij het noemen, de benedenverdieping van het museum stationsgebouw, is de modelbaan van de Denver Modelrailroad club te vinden. Helaas is deze vereniging alleen op de eerste donderdag van de maand aanwezig, en dat was nu net niet vandaag! Alles staat stil en kijken door de hoge ramen die de baan geheel afsluiten.

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/005-9_1.jpg][/url]
101 Er zit niets anders op dan door het glas een mooi plaatje proberen te maken. De wagen uit de doos op het randje van het kozijn gezet en zo proberen om in de beperkte ruimte een aannemelijk plaatje te schieten. De rondreizende geisoleerdegoederenwagen voor de eeuwigheid vastgelegd voor een echte Amerikaanse houten Trestle.


102  Op het buitenterrein staat locomotief 5771 uit de F9 serie. Deze machine heeft samen met de 5762 de laatste niet Amtrak passagierstrein, de Rio Grande Zephyr, voor de Denver &Rio Grande Westeren in het Amerikaanse gereden. Een goede reden om onze BNLSwagen daar eens contact mee te laten maken.


103 Wat verderop vinden we de CB7Q 5629 ,grootste niet rijvaardige stoomlocomotief die het museum rijk is. Als liefhebber en rechtgeaarde Hollanders, want dat zijn wij, kunnen we natuurlijk niet om deze gigant heen en laten hem kennis maken met de door ons mee genomen bijzondere goederenwagen.


104 Onze wagen op een van de leibanen van de CB&Q 5629. Hier komen de afmetingen van de voertuigen goed tot hun recht.



105 en 106
De wagen heeft een plaatsje gevonden op de koppelstang van de CB&Q 5629


107 Dit is een drijfwiel van de Denver Leadville & Gunnison No 191. Wat een verschil in diameter en breedte van het drijfwiel t.o.v. de zware normaalspoor locomotieven.


108  Nog een exoot onder de spoorwegvoertuigen.


109 Onze blauwe BNLS wagen was nu zo populair geworden dat extra bewaking nodig was geworden. We hebben toen maar een Sergeant van de  Spoorweg politie ingehuurd die ook nog eens Deputy  bij de Rangers was.


110 Wagen met Police Badge


111 Ja dit is een serieuze zaak geworden!


112 Door deze begeleiding konden we ongestoord het Union Station in Denver betreden. De mevrouw van de plaatskaartjes was zo vriendelijk het wagentje even ter hand te houden.


113 Op het perron van de lijn naar het vliegveld wilde deze conducteur/controleur wel even voor mijn camera poseren. Hielp misschien dat zij een goede kennis van mijn Sergeant is en wij een geldig plaatsbewijs bij ons hadden. Let op, zonder geldig vervoersbewijs zijn zij niet erg zachtzinnig en bedenking zich geen moment om die gevaarlijk uitziende gaatjesknippen te voorschijn te halen en als het nodig is te gebruiken.


114 Zo te zien had zij er erg veel plezier in.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 22:22:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.