Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Mischa
Vandaag om 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
Vandaag om 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
Vandaag om 23:15:21
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:14:52
Sfeer op je modelbaan door sneek
Vandaag om 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
Vandaag om 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
Vandaag om 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
  

Auteur Topic: Reseau de Cambalou en construction  (gelezen 28759 keer)

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Reseau de Cambalou en construction
« Gepost op: 13 January 2008, 20:46:56 »
Na de afbraak/gedeeltelijk verkoop van mijn vorige baan ben ik begonnen met de bouw van een nieuwe modulebaan. Het baanplan staat hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8239.0

Het onderwerp van de baan is het Franse centraal massief, eind jaren '80 begin jaren '90. Maar ik ben niet zo'n tijdperkfanaat, dus er zal ook vast wat modern spul op de baan komen. Rijdende fluitketels zijn niet welkom, stoom hoort in een |Turks stoombad thuis  ;D

De kamer die ik hiervoor ga gebruiken is zo'n 4 x 3 meter groot, maar van mijn wederhelft mag ik voorlopig alleen de linkerkant (voor het station) gebruiken. De rest komt later wel ;-)

Inmiddels heb ik 3 modules van 1,20 x 80 en een hoekmodule klaar. Deze bestaan uit een frame van 12mm multiplex, 2 tussenspanten en een plaat van 9 mm multiplex. Deze modules zullen dienen om het station (in baanplan aan de linkerkant) op te bouwen. Het deel aan de rechterkant zal later in 'open' bouwwijze ontstaan om een viaduct vorm te geven. Op de modules bij het station komt wel iets van relief in de vorm van piepschuim platen. Werkt prima in mijn ogen.

In dit topic zal ik de bouw van de baan documenteren. Hier alvast enkele foto's van de onderbouw:







« Laatst bewerkt op: 28 March 2016, 20:06:45 door Bert van Gelder. Reden: Titel op verzoek gewijzigd.. »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #1 Gepost op: 17 March 2008, 22:02:18 »
Goed, inmiddels zijn we al een stukje verder met de bouw. Hierbij weer een paar foto's:

De rails worden gelegd op de bekende blauwe isolatieplaten van de Gamma. Deze heb ik in stroken gesneden. Uiteraard krijgen ze een kleurtje:





Het leggen van de (Tillig) wissels is een secuur werkje. De draden dienen voor het polariseren van de hartstukken:





De rechter wisselstraat begint al vorm te krijgen:









En de Tortoise aandrijvingen hangen ook al onder de baan:





Tot zover, eens kijken hoever ik deze week kom :)
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1207
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #2 Gepost op: 17 March 2008, 22:07:47 »
De Toirtoises kunnen gelijk aan het werk  ;D

Gr, Marc

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #3 Gepost op: 16 November 2008, 19:56:45 »
Het is al meer dan een half jaar geleden dat ik gereageerd heb. Inmiddels ben ik gelukkig een stukje verder. Alle sporen zijn gelegd, behalve 2 spoortjes waar een lokloods moet komen. Het railmateriaal is voor het grootste deel Tillig Elite met een paar stukjes Peco. De wissels worden bediend via Tortoise wisselmotoren en aagestuurd via decoders van LDT.
Een naam voor het plaatsje hebben we inmiddels ook al: St Georges de Cambalou

Even wat plaatjes. Excuses voor de belabberde kwaliteit: mijn mooie bouwlamp die ik als verlichting gebruik heeft vandaag de geest gegeven.

Totaaloverzicht:


Goederenloods (van Artitec, fantastisch spul maken die jongens!)


Wisselstraat 'oost'  zijde


Het dorpsplein met onvermijdelijke petanque plaats :P






SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #4 Gepost op: 16 November 2008, 20:07:46 »
Dat ziet er al goed uit!

(laat je je vriendin toezicht houden? ;))

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #5 Gepost op: 18 November 2008, 21:43:49 »
Hobbies kosten veel tijd: naast modelspoor ben ik ook een auto aan het opknappen en rij ik graag op mijn Kawasaki ZX-9R. De foto staat er dus opdat ik haar niet vergeet als ik boven een hele avond aan het klussen ben  ;D
« Laatst bewerkt op: 18 November 2008, 22:45:26 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #6 Gepost op: 12 January 2009, 23:14:28 »
Inmiddels zijn we weer een stukje verder. Door de koude winter kan ik helaas niet motorrijden en is de garage ook te koud om aan de auto te werken. Mooie gelegenheid dus om flink aan de slag te gaan. Ik heb het plan voor het schaduwstation aan de andere kant van de kamer inmiddels ook definitief. In onderstaande plaatjes voor de volledigheid nog even het plan.  Hierbij is de grijs het station, groen het 'paradebaanvak' en geel het gedeelte dat in een tunnel komt. Het wissel onderin (bij de verbinding groen/geel) komt uiteraard ook in een tunnel te liggen. Het uithaalspoor aan de rechterkant is bedoeld voor een pendeltrein, bv mijn X2807. Rood is tenslotte het het schaduwstation op het ondergrondse niveau.

Reacties zijn welkom!






Tenslotte nog een paar plaatjes. Voor het grootste deel is de baan nog in ruwbouw, maar het begin is er.



De goederenloods

Een verdwaalde BR215, mijn testlok



De Franse sfeer zit er al in!


Wisselstraat bovenin het sporenplan. Ziet er goed uit, al zeg ik het zelf.


De nieuwe modulebakken. Let niet op de rotzooi....


M'n 5 sporen passen gelukkig.


Overzichtsfoto van het emplacement.


Bij de deur komt nog een uitneembaar deel voor een stuk van de bocht  onder op het sporenplan.



« Laatst bewerkt op: 12 January 2009, 23:16:39 door Remco77 »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #7 Gepost op: 26 January 2009, 21:37:12 »
We bouwen vrolijk verder. Inmiddels is de ruwbouw af en zijn de sporen, inclusief (soms nog voorlopige) bekabeling af. Bij de testritjes functioneerde alles, op een onwillig Tillig wissel na, zonder problemen.



Ik woon direct (op een meter of 30) aan het spoor. Dit is dus mijn uitzicht uit het keukenraam. Kan de hele dag wel treintjes spotten  ;D







De boog naar beneden en de inrit van het schaduwstation.



Uitrit schaduwstation + keerlusprint van Wim. Werkt perfect!



Testmaterieel...



Doorkijkje in keerlus

Het complete schaduwstation, mist nog 1 spoor.



« Laatst bewerkt op: 26 January 2009, 21:39:25 door Remco77 »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Paulus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
  • La vie est belle...
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #8 Gepost op: 30 January 2009, 15:41:24 »
hi Remco, als je nou de volgende keer een foto maakt, zet dan ajb een keer die cc7200 erop (je gaf reactie op mijn draadje over de kwaliteit van Jouef), kan ik alvast even voor-genieten. Je baan ziet er puik uit, ik heb plannen in dezelfde richting

grtz Paul
SNCF - IV / V - SudEst / Zolderbaan LaVie SudEst / Modulebaan

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #9 Gepost op: 30 January 2009, 15:55:34 »
Ik zal eens een foto en een filmpje maken met de CC72000. Zie voor een andere foto https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8099.msg129589#msg129589
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Paulus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
  • La vie est belle...
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #10 Gepost op: 30 January 2009, 21:55:39 »
Strak plan, ik heb de foto gezien, super!! verende buffers las ik zelfs. Heb zojuist zelf een set gekocht in de nieuwe kleuren met de groen (2e) en rood (1e) gekleurde deuren. Wat heb je oa nog meer aan Frans materiaal?
Ik kijk uit naar het fimpje!  ::)

grtz Paul
SNCF - IV / V - SudEst / Zolderbaan LaVie SudEst / Modulebaan

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #11 Gepost op: 08 February 2009, 16:49:36 »
Paar foto's van de baan met een deel van mijn Franse materieel.









SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #12 Gepost op: 09 February 2009, 21:42:01 »

Mooie vorderingen. Ik ben benieuwd hoe je straks het landschap gaat opbouwen.

Nog even een vraag. In het begin van je draadje gaf je aan dat het leggen van de Tillig wissels een erg secuur werkje was. Kun je me uitleggen waar ik op zou moeten letten ? Ik wil namelijk binnenkort ook gan beginnen aan een baantje met Tillig railmateriaal .

BVD en succes

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re:Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #13 Gepost op: 31 January 2010, 14:24:04 »
Even een paar nieuwe plaatjes. Wat landschap betreft is er niet veel gebeurd, ik heb de (schaarse) tijd die ik heb besteed aan het schaduwstation, bekabeling en aansturing. De baan is nu geheel gereed voor automatische besturing omdat alle sporen zijn voorzien van secties. Hell of a job om dat allemaal netjes te bekabelen, maar het is gelukt, alhoewel het op sommige punten netter kan en moet.

Het zichtbare deel van het spoor aan de rechterkant is voorzien van ballast. Er moet nog een kwastje over:


De brug over het dal ligt op z'n plek:


Blik op het schaduwstation:


De lus naar beneden richting het schaduwstation. Daar bovenop komt een klein eindstationnetje dat alleen door een treinstel (X2800) gebruikt kan worden:


Onder de baan heb ik gordijntjes neergehangen om het allemaal wat netter eruit te laten zien:


Alle wissels worden aangedreven door Tortoises, die worden aangestuurd door LDT-decoders. Ik heb daarvoor een apart printje (zichtbaar op de achtergrond) gebouwd om het brommen van de Toirtoises tegen te gaan.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #14 Gepost op: 31 January 2010, 14:54:54 »
zie dit draadje nu pas. Erg benieuwd hoe het er uit gaat zien. Maar wat ik al zie is fraai
met de groeten van Maarten