Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:27:15
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ben
Vandaag om 17:26:18
Line-up foto's van modellen door Bob11
Vandaag om 17:25:27
Vermogen centrale door Montanbahn
Vandaag om 17:22:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Albert.H0
Vandaag om 17:20:59
GoVolta treindienst naar Berlijn door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:08:23
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door grossraumwagen
Vandaag om 17:06:06
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Railpassie
Vandaag om 17:04:55
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Simplex
Vandaag om 17:03:47
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door bellejt
Vandaag om 16:52:07
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:30:18
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 16:28:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:27:38
Extra functie in Zimo MS450P22 door Sven
Vandaag om 16:15:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:12:58
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Te 2/2
Vandaag om 15:41:35
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht door Jint Nijman
Vandaag om 15:27:59
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 15:21:51
Layne, Somewhere South. door sdz1976
Vandaag om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Montanbahn
Vandaag om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:44:28
Welke decoder is dit? door Boterberg
Vandaag om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:59:02
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:26:28
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jelmer
Vandaag om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven! door Reinout van Rees
Vandaag om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Reinout van Rees
Vandaag om 10:44:25
  

Auteur Topic: De laatste wagens.  (gelezen 13234 keer)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: De laatste wagens.
« Reactie #30 Gepost op: 06 October 2018, 21:02:46 »
upload image
Je hebt oog voor detail (de S-borden). Dat spreekt mij wel aan.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #31 Gepost op: 06 October 2018, 22:24:48 »
Die zijn van Artitec, de kunst is om het niet te overdreven te doen , want dan krijg je een soort van kermis , wat je ook niet weer wilt.
Er is genoeg info te vinden hier op het forum maar ook op het internet, en kijk bij foto´s van toen hoe het was , dat heeft mij in ieder geval wel geholpen .

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #32 Gepost op: 07 October 2018, 09:36:20 »


De laatste paar dagen is er niet veel gebeurd .
Er zijn een paar dingen gedaan :

-Rails en wissel gelegd , rekeninghoudend dat de wissel onder de baan wordt van een trekdraad of wisselmotor .
-Ballasten en gelijk verweerd , hier en daar wat groenpolletjes geplaatst .
-Ledstrook aangebracht met dimfunctie .
-Het station tijdelijk geplaatst, want dat is eigenlijk van een ander project .

Ik wilde kijken hoe het zou staan , op zich niet verkeerd maar het is Duits , en dat zie je duidelijk .
Ik heb een foto gemaakt van het er nu uitziet .

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #33 Gepost op: 19 October 2018, 00:24:25 »
Er is niet veel gebeurd , ik heb de andreaskruizen geplaatst en 2 borden , de  uitbreiding op kleur gebracht.
Verder ga ik het aankleden met groen in de vorm van bomen en struiken , ook wil ik er nog een deel van een schuur zetten , om het een beetje levend te houden .Het een en ander ligt nu te drogen , van de week weer wat verder .
 

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: De laatste wagens.
« Reactie #34 Gepost op: 19 October 2018, 22:52:40 »
Het linker bord met de punt naar beneden (geel 4) staat verkeerdom. Dat geldt ook voor het rechter andreaskruis.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #35 Gepost op: 20 October 2018, 09:42:56 »
Ik laat het zo staan, die andreaskruis is voorzien van dubbele zijde .Het is een keuze die je maakt , dan kies ik voor het alternatief , niet perfect maar het gaat.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: De laatste wagens.
« Reactie #36 Gepost op: 20 October 2018, 12:11:52 »
Het snelheidverlagingsbord staat sowieso niet goed. Allebei niet. Ervoor staan S borden, dus oprijden na toestemming Trdl/Opz of iets dergelijks. Standaard is dan de snelheid max. 40 of zelfs nog lager. Er zouden plaatselijke snelheidsborden moeten staan, of te wel de witte, vierkante variant. En de S borden dubbel, dus naar beide richtingen. Ze geven immers een grens aan. En die is tweezijdig.
Met groet,

Ger.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #37 Gepost op: 20 October 2018, 14:53:24 »
Geef maar aan op de foto hoe ze dan wel moeten staan .Ik hoor graag de oplossing.Want de andere borden heb ik ook in bezit .
« Laatst bewerkt op: 20 October 2018, 14:56:39 door Reeks77 »

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: De laatste wagens.
« Reactie #38 Gepost op: 21 October 2018, 05:01:51 »
Nóg een S bord op de dezelfde palen als de al geplaatste S borden. De gele driehoeken beide vervangen door witte, vierkante exemplaren. De de 4 naar de stootjukken toe. Als je nog iets met de snelheid wil RICHTING de stootjukken kun je nog een wit vierkant bord rechts van het wissel zetten, met de 4 van de jukken af. De gele driehoek met 4 zou je op RUIME afstand van dat bord naar rechts kunnen plaatsen.

Succes.
Met groet,

Ger.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #39 Gepost op: 21 October 2018, 09:28:57 »
ik heb 4 witte borden en 2 S borden ,2 gele borden , daar moet ik het mee doen , meer zit er niet in de verpakking.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: De laatste wagens.
« Reactie #40 Gepost op: 22 October 2018, 00:16:44 »
Dan kun je geen realistische seingeving realiseren.
Met groet,

Ger.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: De laatste wagens.
« Reactie #41 Gepost op: 22 October 2018, 06:16:35 »
Je zou aan de andere kant van het s-bord ook gewoon een sein (laag seintje ) kunnen plaatsen zodat je van het raccordement terug gaat naar treindienstleiders gebied ;) dat is zelfs nog beter dan 2 s-borden tegen elkaar  ;)

Edit
Ik zie nu pas een totaal overzicht van je baantje dus seintjes naar je juk toe. Zou hier niet snel voorkomen.
Heb je anders een tekening voor mij. Dan probeer ik er even naar te kijken voor je
Marc
« Laatst bewerkt op: 22 October 2018, 06:19:23 door gtw6016 »

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: De laatste wagens.
« Reactie #42 Gepost op: 22 October 2018, 16:46:38 »
Op een dergelijk raccordedement seinen? Pas als "inrijder naar de hoofdbaan. Met een S bord kun ook naar TRDL gebied. Dat is zelfs "gebruikelijk". In deze situatie zou nooit voor dwergseinen gekozen worden. Veel te duur.

Je zou aan de andere kant van het s-bord ook gewoon een sein (laag seintje ) kunnen plaatsen zodat je van het raccordement terug gaat naar treindienstleiders gebied ;) dat is zelfs nog beter dan 2 s-borden tegen elkaar  ;)
Waarom is dat "zelfs beter?" Beide seinen geven stop opdracht, dus dat zie ik even niet. Het wissel zou in dit tijdperk immers zéker een handwissel zijn...
« Laatst bewerkt op: 22 October 2018, 17:39:17 door Gerke »
Met groet,

Ger.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: De laatste wagens.
« Reactie #43 Gepost op: 22 October 2018, 17:28:14 »
Waarom om zo´n simpel railplan zo´n discussie voeren hoe of wel of niet iets is ?, soms is het niet anders en kijk je naar het alternatieve.Voor mij kun je makkelijk  een andere optie nemen .Laat het zo zoals het is , het is de keus van de bouwer (ik), wat je er ook van vindt . Modelspoor beleef je op je eigen manier !!.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: De laatste wagens.
« Reactie #44 Gepost op: 22 October 2018, 17:35:05 »
Je slaat de spijker op zijn kop: het railplan is zó simpel dat een niet kloppende seingeving des te meer opvalt. En uhh, tja,:
Geef maar aan op de foto hoe ze dan wel moeten staan .Ik hoor graag de oplossing.Want de andere borden heb ik ook in bezit .
Maar je hebt gelijk: iedereen op zijn eigen manier. Succes.
« Laatst bewerkt op: 22 October 2018, 17:41:18 door Gerke »
Met groet,

Ger.