Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 14:13:29
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:57:53
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 13:53:47
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Ben
Vandaag om 13:33:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Frans/Belgisch H0e baantje door Hans GJ
Vandaag om 12:52:15
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:22:25
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 11:58:57
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 11:12:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
  

Auteur Topic: Eurospoor 2018  (gelezen 60744 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4279
    • Filmpjes op YouTube
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #180 Gepost op: 11 november 2018, 11:14:33 »
Ja, bij de mariniers hebben ze ook niet altijd stroopwafels.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6167
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #181 Gepost op: 11 november 2018, 11:18:00 »
Marcel112 , dat is een goede tip. Wellicht wordt dat wel wat. (y)
Je begreep best die toevoeging   ;),       ;D

Voor de goede orde:  ik heb niets met Alsa.. als je dat zou denken.
Ik heb ook gewoon al de Arti... zaken etc...... al heb ik inderdaad die stikker/naam opgeplakt gekregen.

Ik ben zelfstandig ontwerper van modellen en ben steeds op zoek naar diegene die goed kan vermenigvuldigen.
Tja als er opdrachten worden aangedragen en de offerte wordt gehonoreerd, dan ga je daar mee in zee.
Voor Tilly ook modellen gemaakt en nog in de maak (bv Peeman Keetje), Märklin heeft bij mij besteld en ook voor andere buitenlandse modellen uitgevers zaken uitgewerkt. Voor privé bv de bolders van Rotterdam of de schokbrekers voor de LS-wagons  op Shapeways.

Kom maar op met de opdracht, zou ik zeggen.

Ronald Visser
(ik had al een ontwerp-idee voor de modulebak, nu de tijd ervoor nog vinden,  (y) )




Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7512
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #182 Gepost op: 11 november 2018, 11:40:35 »
achterhaald bericht.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2018, 05:34:27 door DE-II »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4235
    • Modeltrein projecten
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #183 Gepost op: 11 november 2018, 12:06:14 »
Als je voor de horeca naar Eurospoor gaat, tja. Gelukkig zit ik in Walferdange, Luxemburg. Quiche Lorraine, Aperol Spritz, niks mis mee.  :laugh:

En een leuk beursje.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Rinus H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1091
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #184 Gepost op: 11 november 2018, 12:32:51 »
Ben een jaarlijkse Eurospoor bezoeker. Het geheel week niet af van voorgaande edities. En daar was al niet heel veel mis mee. Feit dat de grote merken tegenwoordig netjes een stand(je) hebben zegt genoeg over het niveau in de Jaarbeurs. Iedereen vergeet altijd maar weer dat hetgeen word geshowt (de banen) het werk is van mensen die er hun hele ziel en zaligheid in gestoken hebben, puur uit liefhebberij. En de beursorganisatie brengt alles samen in een weekend. En ja, daar hangt een prijskaartje aan vast en dat zal heus wel competatief zijn. Vond het trouwens gisteren erg druk, ik meen niet eerder ooit zo'n drukke dag te hebben meegemaakt. Tot in 2020, Gr.Martijn
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

pixon

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #185 Gepost op: 11 november 2018, 12:45:51 »
baan/filmpje 1 S&G Mining and Navigation

http://www.youtube.com/watch?v=fVtJn3mo68M&t=40s
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #186 Gepost op: 11 november 2018, 14:27:09 »
Ik vond Eurospoor als alle andere25 eurosporen .
45 tot 60 modelbanen waarbij het ene jaar er meer naar je gading staat als het andere jaar.
Dus dat je soms teleurgesteld wordt in je smaak en interesse , dat kan
Ik denk dat je bij een algemene beurs als Rail en Eurospoor niet kan zeggen of het ene jaar slechter was als in andere jaren in die zin.
Wel dat het ene jaar beter beviel als een andere jaar.
Dat andere gespecificeerde beurzen ( smalspoor, grotere schalen dan H0, graad van detaillering etc) wel kunnen tegen vallen heeft net als Rail en Eurospoor te maken met "weet wat je kan verwachten" en wat is de insteek van de organisator.
Wat mij dit jaar opviel, en minder beviel, maar persoonlijke smaak waar ik de enige in kan zijn, is dat er veel modelbanen in stand bouw stond opgesteld
Hierdoor kwamen meerdere mooie banen slecht voor het daglicht en werd zelfs over het hoofd gezien als het wat drukker voor de banen was.
Ik kan me voorstellen wat de achterliggende gedachte is , maar de (hele dure) oplossing snap ik niet helemaal.
Andere wat me ( weer) opviel, en ik zal het hele forum wel weer over me heen krijgen maar was de stand van de beneluxspoor.
En dan heb ik het over de stand, niet het aanwezige enthousiasme en bevlogenheid om er wat moois van te maken.
Ik vond de stand veel te kil en heel veel te groot, wat ik gezien de kosten van de standbouw niet begrijp van Eurospoor maar ook niet van BNLS waarom hiervoor is gekozen
de stand was veel te diep en de indeling erachter met de module banen  waardoor het leeg on zonder sfeer eruit zag.
Maar goed, ook daar zal ik wel de enige in zijn, of in ieder geval de enige die het durft uit te spreken in het hol van de leeuw  ;D
Wat ik wel zeer amusant vond was het geroesemoes onder ingewijden tussen de "groene" en de "blauwe".
De hele discussie is mij afgelopen tijd ontgaan maar na beide kampen gehoord te hebben.... mannen gooi jullie egootjes eens over boord, praat gewoon met elkaar en wordt gewoon weer 1 groep, het concept is te leuk en te mooi om zo verdeeld te blijven, daar is niemand bij gebaad

Maar gewoon weer een topdag gehad als liefhebber en heel jammer maar wel met alle begrip dat er volgend jaar geen Eurospoor is
« Laatst bewerkt op: 11 november 2018, 14:30:02 door Marty »
Mvg Marty,

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #187 Gepost op: 11 november 2018, 14:33:37 »
Marty,

Heb iets vernomen van gekrakeel tussen organisatoren onderling. Niveau kleuterschool haalt het niet eens. Mij interesseert het niet. Blijf gewoon met mijn ding bezig.

Groet.


wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2420
  • Aachenau West
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #188 Gepost op: 11 november 2018, 15:13:09 »
Qua aankleding het mooiste, hoewel geen 0, vond ik Saints Amis du Mer (Frans zeehaventje bij eb, spoortje op de kade, h0e)

Ik hoor niemand hier over dé topbaan van ES 2018; de Bimmlbahner met hun H0-smalspoorbaan naar DR voorbeeld.
Dat is pas modelbaanbouw; rust, harmonie in kleur en veel details!

Ondanks dat ik niet zo van het smalspoor ben en al helemaal geen DDR-fan ben, waren dit mijn favorieten

Groet, Bas

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7180
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #189 Gepost op: 11 november 2018, 16:06:23 »
Prima dag gehad! Veel schroot gezien, en drie leuke
baantjes. Maar daar is het ook Eurospoor voor. Qua
koop niet veel, wel had Eelco een kleine attentie mee
uit DK voor mij. Voor het nieuwe baantje.



Verder veel bekenden gesproken. En uitgebreid met Joke
gekletst, ofwel geouweneeld. Je hebt Gerda goed enthousiast
gemaakt. Daar kan ik wel wat mee 😉
Mvh Steef

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8423
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #190 Gepost op: 11 november 2018, 16:43:39 »
Ook geweest en veel foto's gemaakt. Hier een kleine selectie.
 


































Ik was aan het eind van de middag bij Viaduc de Vaur. Ik wilde foto's nemen en tot mijn blijdschap namen de mensen die de baan bedienden de hekken die er voor stonden weg. Kon ik mooi wat foto's nemen.

Dus hiervoor naar die mensen: Merci, Thank you.  (y)

Verder nog wat gekocht: een multimeter, een boek (van een mede BNLS-ser, Railhobby seinenspecial en wat goederenwagentjes)

De heenreis met de trein ging goed vanuit het oosten. 's Middags (eigenlijk 's avonds terug was minder wegens een aanrijding met een persoon tussen Deventer en Rijssen. Advies NS reis via Amersfoort - Zwolle en dan via Blauwnet richting  Enschede.
Volle treinen dus. Voller dan Eurospoor. :)

« Laatst bewerkt op: 11 november 2018, 17:00:12 door Jeronimos »
Jeroen

bernhard67

  • Online Online
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #191 Gepost op: 11 november 2018, 16:48:18 »
Hallo,

Ach jongens! als ik het zo lees alle verslagen dan ben ik heel erg blij dat ik nul , nul cent heb uitgegeven aan Eurospoor en gewoon lekker thuis gebleven ben..  A van Race banen hou ik niet.  1/87 leuk maar na mijn persoonlijke smaak te klein.  Spoor 1 was er niet te vinden jammer genoeg en spoor nul één kale baan die niet aangekleed was

Mijn conclusie is na het lezen van alle berichten dat de 28 editie niet bijzonder was en dat ik daar totaal niks aan gemist heb.

gr bernard

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 928
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #192 Gepost op: 11 november 2018, 16:52:04 »
Nu al weer terug, de plaatjes bewerkt en tijd gehad om het draadje sinds vrijdagavond geheel te lezen. Dat was vroeger wel anders... Dan liep ik nu (16.30) nog op de beurs omdat ik dat nog niet gezien had en dit nog beter wilde bekijken en...

Dit jaar? Ben geen N-fan, dat scheelde veel banen en verkoopkramen. Geen smalspoorfan al was die baan met 2 spoorbreedtes (Spaans?) wel leuk en heb ik daar toch foto's staan maken. Die ik rustig kon maken nadat de vorige bezoekers klaar waren en nadat ik klaar was, er sommige opnieuw foto's gingen maken nadat ze mij dat hadden zien doen (gat door zijkant). En wat ik vooral miste was een baan met "daar moet ik voor naar Eurospoor nadat ik er foto's van zag in de aankondiging". Zo een met een 'wauw'-factor. Er waren banen met enkele leuke details, dat wel.
"Hoogovens + havens". Bovenkerk-Amstelveen en die giga-graafmachine van een DDR-mijn waren dan weer mijn "hoogtepunten". En als je een dinosaurus een klein treintje laat trekken, heb je voor mij de wedstrijd gewonnen, maar ik had geen zin om het formulier in te vullen (A4).

Ondanks de 'overwegende' teleurstelling over de banen, toch tevreden naar huis want er waren weer verkopers die er voor zorgden dat mijn verlanglijstje weer is gekrompen. Het is dat ik bestellingen moet/wil ophalen te Houten op 9 december, anders had ik die beurs overgeslagen.

Foto's? Nou vooruit, omdat je er naar vraagt  ;D

gefotografeerd met 'zonsondergang' en daardoor omgezet naar zwart/wit.


Als er een Nobelprijs voor modelbouw komt, is dit de 1e winnaar! (iets teveel gekleurde bril op, dat dan weer wel)


Mooi scene, maar die vrachtwagen is weer leeg. Uit een doosje, op de baan, klaar. Jammer... kan ook zo:


met lading er naast, man bij luifel.. Er gebeurt iets. Leuker.


Dit verdient juist een 10! Laat maar zien hoe die bak in elkaar zit en gaat. Daardoor overwin je bij velen de schroom. "Da's veel te moeilijk". "Da's veel te mooi". "Kan ik niet". Juist wel, of het nu bij blauw of groen is! (alleen daarom al: kom weer bij elkaar. Ik wil niet kiezen)


Spaans smal- en normaal (of breed?)spoor. Ook met grapjes maar beter verstopt dan bij die Belgen.


Een van de vele fraaie scenes op deze baan met Hoogovens en haventaferelen


Hier had ik de achtergrond groter gemaakt achter deze brute machine. Nu zie je weer die standbouw op de achtergrond  :'(

Zoals alle Eurosporen: voor én tegen wisselden elkaar af, al vond ik deze editie niet meer dan een 6 waard. Misschien is die pauze van 2 jaar niet zo slecht idee...

Groet, Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #193 Gepost op: 11 november 2018, 17:15:03 »
Is die graafmachine niet toevallig die van Revell ? Zij hebben ze in 1:200 uitgebracht dacht ik.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 928
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #194 Gepost op: 11 november 2018, 17:25:49 »
Gezien de spoormodellen die ervoor reden was dit 1:87


Groet, Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !