Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
"Nederlandse" modellen door MaraNCS
Vandaag om 13:18:34
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
  

Auteur Topic: Eurospoor 2018  (gelezen 61011 keer)

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 951
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #150 Gepost op: 10 november 2018, 18:12:46 »
Heren, heren,

Vandaag geweest en een leuke dag gehad.

En voor die foto makers, ik zie ze ook en heb niet het gevoel/ idee dat ik verdrongen wordt (of misschien laat ik me niet verdringen ;)) Wacht gewoon op mijn beurt om wat beter te kijken.

Maar
Het is gewoon teveel. Maakt voor mij niet uit waar ik ben, Leuven, Sinsheim, Rail. Het is gewoon te veel. Dus ik maak zelf foto's, met Iphone, uit de hand dus zonder poot gedoe. Niet van de baan, maar van de URL. En thuis gekomen zoek ik het rustig op.

Voor mij belangrijker zijn de contacten.
Bedankt Daniel voor je uitleg, Bedankt Serve voor de apple/DR5000/iTrain inzichten, Jakeman, Arduino, modelbaan.nl gewoon fijn dat ik de uitleg gekregen heb op mijn vragen.

En zo rond een uur of 3/4 is het voldoende geweest. Ik doe het licht niet meer uit ;)

Oh ja, ook wat aan de handen blijven kleven.
2 piko wagonnetjes en wat rails, voor mijn kleine man, Multimaus en info voor mezelf.

Zal toch maar eens lid worden van deze club, is er ruimte voor wat groter werk?

Groeten Ad

« Laatst bewerkt op: 11 november 2018, 10:00:10 door Ad Cleijsen »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #151 Gepost op: 10 november 2018, 20:30:29 »
Vandaag met het hele gezin geweest en was voor ons een geslaagde dag.

Ik heb in persoon kennis mogen maken met Wim Vink en Joke (bekend als Tulpendaal), Almar (als ik het goed heb) en mijn zoon heeft zijn naamgenoot Eelco Storms even begroet...  ;)

Door de kinderen wel veel in de kinderbaantjes en kinderhoekjes geweest, maar dat viel me vooral heel erg mee hoeveel ruimte er voor de kinderen was en te doen.
Hulde ook aan de railclub Utrecht met zoveel kinder(speel)mogelijkheden. Daar heeft mijn dochter ook zeer actief "haar" locloods gemaakt. We weten echter nog niet of die op mijn baan komt, of toch bij de houten treinbaan inzetbaar is.  ;D

Die franse baan met dat gigantische viaduct heeft veel indruk op mij gemaakt. Geen foto van gemaakt helaas, had kind op de nek.

Met dochter wel gewerkt aan begrassen, leuk om te doen voor haar en leerzaam voor mij!:


IGM kaarst had een voor mij inspirerend industriehoekje:


Deze belgische baan viel op door het rijden met de pantograven omhoog tegen de bovenleiding:


En als laatste nog een inbreng met Marklin, ook mooi.. (de woorden van mijn vrouw voordat alle puristen losbarsten  8)):


Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #152 Gepost op: 10 november 2018, 20:33:45 »
voor de RET maak ik graag een uitzondering.

Hee... die heb ik gemist...

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3015
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #153 Gepost op: 10 november 2018, 20:35:36 »
 (y) zijn er nog meer foto's van dit RET baantje?
Groeten,
Richard

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #154 Gepost op: 10 november 2018, 20:51:23 »
Dit is een diorama van de Stameldamse Binnenweg; stond ook bij Volgende halte Openluchtmuseum 2016.
Check hun website 'Stameldam'.

Greetz, Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21678
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #155 Gepost op: 10 november 2018, 21:08:53 »
Ik heb nog een foto van het hele baantje.
Daarop rijdt dan een vloot van RET materieel uit verschillende tijdperken.


Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #156 Gepost op: 10 november 2018, 21:15:42 »
Dat was dan ook  het beste wat er was. Zelden zo'n slechte editie van Eurospoor meegemaakt. Ik zou me inderdaad zeer bezinnen op de gehanteerde formule.
Groet
Huibert

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1374
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #157 Gepost op: 10 november 2018, 21:21:24 »
Ach dat is net met wat voor bril je er naar wilt kijken. Het zal echt niet allemaal ere klasse zijn maar toch is er bij mij een positieve bovenstroom. Leuke dingen gezien en ook leuke mensen ontmoet.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #158 Gepost op: 10 november 2018, 21:49:25 »
Dat was dan ook  het beste wat er was. Zelden zo'n slechte editie van Eurospoor meegemaakt. Ik zou me inderdaad zeer bezinnen op de gehanteerde formule.
Groet
Huibert

Kun je aangeven waarom je dit een slechte editie vond?

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3581
  • N Spoor Freak
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #159 Gepost op: 10 november 2018, 22:01:31 »
Gisteren en vandaag geweest en ik heb me prima vermaakt!!!
Er waren mooie banen maar ook minder mooie.....maar ja ieder zijn smaak :D
Ik vond het weer een geslaagde euro spoor!...een dikke duim voor de organisatie  (y)

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3216
    • nederlof.net
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #160 Gepost op: 10 november 2018, 22:45:21 »
Vandaag met m'n zoon van 11 geweest. Was alweer een aantal jaar geleden dat ik er was. Heb me prima vermaakt. Heb heel aantal hele mooie banen gezien. M'n zoontje vind LGB helemaal het einde. Die was niet weg te slaan bij de giga-baan van de spoor-II club.
Ik vond de Engelse baan (Dorset ofzo?) erg mooi vanwege het perspectief. Die was namelijk precies omgedraaid. In plaats van een hoger landschap richting de achterkant begon deze juist hoog en werd dan lager naar de achterkant. Dat levert een mooi beeld op.
Die baan met dat gigantische viaduct was ook heel erg mooi. Heel mooi viaduct, prachtige herfst kleuren, en ook vanwege de tientallen bewegende dingetjes die er in verstopt zijn. Als je de eigenaar er naar vraagt blijft hij dingen aanwijzen, prachtig.
Maar verder heel veel andere mooie dingen gezien. Zeker bij het deel met de wat kleinere banen. Het was ook lekker druk maar niet té. De BNLS stand had ook genoeg aanloop zo te zien, leuk.

Dat was dan ook  het beste wat er was. Zelden zo'n slechte editie van Eurospoor meegemaakt. Ik zou me inderdaad zeer bezinnen op de gehanteerde formule.
Groet
Huibert
Beetje jammer dit  >:( Lekker kritiek spuien zonder aan te geven wat dan precies.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #161 Gepost op: 10 november 2018, 22:55:03 »
Op Eurospoor geweest vandaag. Ik geef een samenvatting vanuit (mijn) spoor 0- en tramperspectief.

Wat spoor nul betreft, was er weinig te zien. Ik telde 1 normaalsporige, compacte baan, gesponsord door Lenz (MSG Den Bosch), met veel rijbewegingen, maar nog niet landschappelijk aangekleed.

Daar vlakbij, op een kleine oppervlakte maar wel flink de hoogte in, het Amerikaanse 0n30-baantje van MSW Kids (naam even vergeten). Licht karikaturaal en toch realistisch.

Verder was schaal nul nog vertegenwoordigd door de Portugese wijnkelder van Messerschmidt (0e, een heel klein baantje met o.a. Fleischmann MagicTrain-materieel).

Bij Beneluxspoor was de Zwitserse 0m-baan van Daniël Schoeren te zien, die in 2016 op het Nulweekeinde was. De Bemo-lokjes rangeerden weer computergestuurd foutloos. En inmiddels was er wat onkruid beginnen te groeien op de voorgrond. Dat wordt mooi.

Ik hoop dat ik nu geen nullers oversla, maar dit was 't geloof ik wel. Schaal 1 heb ik, afgezien van wat afgeprijsde gebogen Märklin-secties, helemaal niet gezien.

Qua aankleding het mooiste, hoewel geen 0, vond ik Saints Amis du Mer (Frans zeehaventje bij eb, spoortje op de kade, h0e) en natuurlijk Die Schneck (interlokaal Duits tramlijntje 1910-50, historisch perfect onderbouwd en fraai uitgevoerd, h0m). Een eervolle vermelding geef ik aan de baan van ALAF, de club uit Liège/Luik (h0), die als enige alle elektrische treinen met de pantograaf tegen de rijdraad liet rijden. Voor de nauwkeurige toeschouwer zit deze baan ook nog vol visuele Belgische humor. Misschien moet de club zich beter LAGAF noemen...

De kraampjesmarkt levert weinig op voor nullers en eners. Ik heb er €4,60 uitgegeven (boortjes). Opvallend weinig lectuur, ik telde maar één boekenstand. Wel enig 0-materieel gezien, tegen gangbare prijzen. Maar vooral minstens drie gesprekken gevoerd met bekenden uit de nul- en/of tramwereld - en die zijn eigenlijk onbetaalbaar.

Slotsom: het was de reis vanuit Maastricht nèt waard.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 23:01:08 door RobK »

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #162 Gepost op: 10 november 2018, 23:05:05 »
Eurospoor lang niet bezocht omdat het mij altijd weer tegenviel in vergelijking met andere spoormodelbouwbeurzen.
Vorig jaar toch Eurospoor weer eens bezocht omdat de verhalen steeds enthousiaster werden en ik vond Eurospoor vorig jaar verrassend.
Reden om ook dit jaar weer naar Eurospoor te gaan en nu een handvol mooie banen gezien maar ook banen waar ik gewoon aan voorbij gelopen ben omdat ik er totaal niet door geraakt werd.
Een mooie of tegenvallende beurs is dan ook een persoonlijke ervaring die voor mij dit jaar negatief uitviel, blij dat ik volgend jaar niet naar Utrecht hoef  ;D
Één van de weinige banen (modules) die mij echt raakte was Воркута, vooral de depressieve speeltuin.  :'(  . Tijdje met Michel staan praten.
Ook nog bij de steentjes van Joke staan kijken.









« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 23:09:30 door GerardvV »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #163 Gepost op: 10 november 2018, 23:05:53 »
Ik hoor niemand hier over dé topbaan van ES 2018; de Bimmlbahner met hun H0-smalspoorbaan naar DR voorbeeld.
Dat is pas modelbaanbouw; rust, harmonie in kleur en veel details!





De A4-dioramawedstrijd was een gouden idee ook!
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3216
    • nederlof.net
Re: Eurospoor 2018
« Reactie #164 Gepost op: 10 november 2018, 23:17:47 »
(...)
de baan van ALAF, de club uit Liège/Luik (h0), (...). Voor de nauwkeurige toeschouwer zit deze baan ook nog vol visuele Belgische humor. Misschien moet de club zich beter LAGAF noemen...
(...)

Inderdaad, maar naar mijn smaak iets té veel humor. Leuk om telkens een meter op te schuiven en de volgende serie grapjes op te zoeken. Maar het leidde voor mij de aandacht af van de baan zelf.
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch