Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door SFA
14 July 2025, 23:46:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
14 July 2025, 23:13:23
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
14 July 2025, 22:48:40
Raadplaatje door Nohome
14 July 2025, 22:43:39
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
14 July 2025, 22:31:05
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
14 July 2025, 22:23:42
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Treinbestuurder
14 July 2025, 22:04:45
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 July 2025, 21:07:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Een nieuw begin door 741230
14 July 2025, 19:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
14 July 2025, 16:54:49
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
14 July 2025, 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
14 July 2025, 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
14 July 2025, 16:32:07
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
14 July 2025, 15:49:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
14 July 2025, 14:23:39
  

Auteur Topic: Baanplan Keistad  (gelezen 5000 keer)

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Baanplan Keistad
« Gepost op: 06 August 2006, 22:07:42 »
Hallo.

Ik geprobeert om,een in mijn ogen,een leuk baanplannetje te verzinnen voor een kleine ruimte.
De draaischijf is (nog) niet in mijn bezit.Misschien komt hij er ook wel helemaal niet omdat er wat anders op die ruimte komt.Ik ben daar nog niet helemaal uit.
het is een baanplan voor C-rails
Ik heb geen specifice periode van materieel ik heb van alles wat

Gr Joop :)


http://img422.imageshack.us/img422/9986/alleswat2no9.jpg
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:09:01 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: baanplan Keistad
« Reactie #1 Gepost op: 06 August 2006, 22:24:17 »
Zou je misschien wat rails hoogte maten willen neerzetten?
Ik kan er nog niet helemaal achterkomen maar ik denk dat je steiging tussen het kopstation en je opstelstation te steil word.

Verder heb je een midden pad voor jezelf van 40 cm. (dat is de helft van een binnendeuropening.) Ik ken uw postuur niet maar...  ;D

Verder ziet het plan er leuk en afwisselend uit.

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:09:17 door Hans van de Burgt »
love to build realistic     let's be kind.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: baanplan Keistad
« Reactie #2 Gepost op: 06 August 2006, 22:29:20 »
Ben wel benieuwd hoeveel wagens je tegelijk naar het VAM punt kunt brengen. Heb je niet een iets langer uithaal spoor nodig?
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:09:28 door Hans van de Burgt »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: baanplan Keistad
« Reactie #3 Gepost op: 06 August 2006, 22:30:03 »
Hoi Joop

Ontwerp is erg leuk. 1 puntje van kritiek is de 3weg wissel. Ik vind persoonlijk een symetrische de meest lelijke wissel die er is. Een verschoven driewegwissel komt voor mij wat echter over. verder is het wel ok.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:09:44 door Hans van de Burgt »
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #4 Gepost op: 06 August 2006, 22:30:56 »
Zou je misschien wat rails hoogte maten willen neerzetten?
Ik kan er nog niet helemaal achterkomen maar ik denk dat je steiging tussen het kopstation en je opstelstation te steil word.

Verder heb je een midden pad voor jezelf van 40 cm. (dat is de helft van een binnendeuropening.) Ik ken uw postuur niet maar...  ;D

Verder ziet het plan er leuk en afwisselend uit.

m.v.g.

Mark


@Mark,

Geen u ,ben nog niet zo oud. ;D

Dat middenpad is kan nog wat vergroot worden,maar dat zie ik tijdens het bouwen nog wel even.
Ik ga vanaf de boogwissel onderaan de tekening zo'n 8 cm zakken zodat ik naar dat opstelstationnetje kan gaan.

Gr Joop :)
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:09:55 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #5 Gepost op: 06 August 2006, 22:32:19 »
Hoi Joop

Ontwerp is erg leuk. 1 puntje van kritiek is de 3weg wissel. Ik vind persoonlijk een symetrische de meest lelijke wissel die er is. Een verschoven driewegwissel komt voor mij wat echter over. verder is het wel ok.

Hoi Jeroen,

Een verschoven 3 wegwissel is er na mijn idee niet in C-rail.Dus zal ik het met deze moeten doen.

Gr Joop  :)
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:10:07 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: baanplan Keistad
« Reactie #6 Gepost op: 07 August 2006, 16:40:32 »
Hoi Joop,

Ziet er leuk uit.

Enige puntje van kritiek vind ik de opstelspoortjes links onderin bij het laadperron. Die zijn denk ik wat aan de korte kant. Vooral dat stukje aan het meest linker wissel is veel te kort. Zoals getekend is dat een standaard railstuk met stootjuk. Daar kun je vrijwel geen loc kwijt, waardoor het wissel geheel nutteloos wordt. Je kunt het zo niet gebruiken om bijvoorbeeld om te lopen.

Groetjes,

Marc
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:10:19 door Hans van de Burgt »
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #7 Gepost op: 07 August 2006, 23:13:20 »
Hoi allemaal,

Ik heb de baan het een en ander aangepast.
Laadperron is komen te vervallen en de 3 engelse wissels zijn iets verschoven om te kunnen omrijden.

http://img324.imageshack.us/img324/8424/alleswat3su5.jpg

Gr Joop  :)
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:10:30 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

DJMusic

  • Gast
Re: baanplan Keistad
« Reactie #8 Gepost op: 08 August 2006, 11:02:14 »
Het enige wat ik nu nog er op aan te merken heb (afgezien van die binnenruimte van 40cm) is dat die wachtsporen misschien vervangen kunnen worden naar een iets lager liggend schaduwstation (dus bv.  onder de baan).
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:10:41 door Hans van de Burgt »

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #9 Gepost op: 10 August 2006, 01:03:44 »
Het enige wat ik nu nog er op aan te merken heb (afgezien van die binnenruimte van 40cm) is dat die wachtsporen misschien vervangen kunnen worden naar een iets lager liggend schaduwstation (dus bv.  onder de baan).

@DJMusic,

Over jou optie om de wachtsporen onder de baan te leggen heb ik zitten puzzelen.Ik kom er niet uit. ???
Omdat er maar beperkt rijlengte is zit ik met de hellingshoek,die wordt denk ik te stijl.De tafel aan de rechterkant komt 10 cm lager te liggen ten opzichte van de ander kant.
Dus de wachtsporen blijven waar ze liggen.(voorlopig)

Dat tussenstukje van 40 cm kan,als ik geen draaischijf heb gevonden voor een leuk prijsje,iets groter worden.Denk zelf dan zo'n 60 cm.

Gr Joop
« Laatst bewerkt op: 18 August 2006, 16:10:53 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)