Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 02:21:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door GerardvV
17 april 2024, 23:12:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Mini baantje `` De visafslag`` door DV modelspoor
17 april 2024, 21:30:36
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Baanplan Keistad  (gelezen 4521 keer)

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Baanplan Keistad
« Gepost op: 06 augustus 2006, 22:07:42 »
Hallo.

Ik geprobeert om,een in mijn ogen,een leuk baanplannetje te verzinnen voor een kleine ruimte.
De draaischijf is (nog) niet in mijn bezit.Misschien komt hij er ook wel helemaal niet omdat er wat anders op die ruimte komt.Ik ben daar nog niet helemaal uit.
het is een baanplan voor C-rails
Ik heb geen specifice periode van materieel ik heb van alles wat

Gr Joop :)


http://img422.imageshack.us/img422/9986/alleswat2no9.jpg
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:09:01 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: baanplan Keistad
« Reactie #1 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:24:17 »
Zou je misschien wat rails hoogte maten willen neerzetten?
Ik kan er nog niet helemaal achterkomen maar ik denk dat je steiging tussen het kopstation en je opstelstation te steil word.

Verder heb je een midden pad voor jezelf van 40 cm. (dat is de helft van een binnendeuropening.) Ik ken uw postuur niet maar...  ;D

Verder ziet het plan er leuk en afwisselend uit.

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:09:17 door Hans van de Burgt »
love to build realistic     let's be kind.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: baanplan Keistad
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:29:20 »
Ben wel benieuwd hoeveel wagens je tegelijk naar het VAM punt kunt brengen. Heb je niet een iets langer uithaal spoor nodig?
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:09:28 door Hans van de Burgt »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: baanplan Keistad
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:30:03 »
Hoi Joop

Ontwerp is erg leuk. 1 puntje van kritiek is de 3weg wissel. Ik vind persoonlijk een symetrische de meest lelijke wissel die er is. Een verschoven driewegwissel komt voor mij wat echter over. verder is het wel ok.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:09:44 door Hans van de Burgt »
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:30:56 »
Zou je misschien wat rails hoogte maten willen neerzetten?
Ik kan er nog niet helemaal achterkomen maar ik denk dat je steiging tussen het kopstation en je opstelstation te steil word.

Verder heb je een midden pad voor jezelf van 40 cm. (dat is de helft van een binnendeuropening.) Ik ken uw postuur niet maar...  ;D

Verder ziet het plan er leuk en afwisselend uit.

m.v.g.

Mark


@Mark,

Geen u ,ben nog niet zo oud. ;D

Dat middenpad is kan nog wat vergroot worden,maar dat zie ik tijdens het bouwen nog wel even.
Ik ga vanaf de boogwissel onderaan de tekening zo'n 8 cm zakken zodat ik naar dat opstelstationnetje kan gaan.

Gr Joop :)
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:09:55 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:32:19 »
Hoi Joop

Ontwerp is erg leuk. 1 puntje van kritiek is de 3weg wissel. Ik vind persoonlijk een symetrische de meest lelijke wissel die er is. Een verschoven driewegwissel komt voor mij wat echter over. verder is het wel ok.

Hoi Jeroen,

Een verschoven 3 wegwissel is er na mijn idee niet in C-rail.Dus zal ik het met deze moeten doen.

Gr Joop  :)
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:10:07 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: baanplan Keistad
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2006, 16:40:32 »
Hoi Joop,

Ziet er leuk uit.

Enige puntje van kritiek vind ik de opstelspoortjes links onderin bij het laadperron. Die zijn denk ik wat aan de korte kant. Vooral dat stukje aan het meest linker wissel is veel te kort. Zoals getekend is dat een standaard railstuk met stootjuk. Daar kun je vrijwel geen loc kwijt, waardoor het wissel geheel nutteloos wordt. Je kunt het zo niet gebruiken om bijvoorbeeld om te lopen.

Groetjes,

Marc
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:10:19 door Hans van de Burgt »
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2006, 23:13:20 »
Hoi allemaal,

Ik heb de baan het een en ander aangepast.
Laadperron is komen te vervallen en de 3 engelse wissels zijn iets verschoven om te kunnen omrijden.

http://img324.imageshack.us/img324/8424/alleswat3su5.jpg

Gr Joop  :)
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:10:30 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)

DJMusic

  • Gast
Re: baanplan Keistad
« Reactie #8 Gepost op: 08 augustus 2006, 11:02:14 »
Het enige wat ik nu nog er op aan te merken heb (afgezien van die binnenruimte van 40cm) is dat die wachtsporen misschien vervangen kunnen worden naar een iets lager liggend schaduwstation (dus bv.  onder de baan).
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:10:41 door Hans van de Burgt »

Keistad

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: baanplan Keistad
« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2006, 01:03:44 »
Het enige wat ik nu nog er op aan te merken heb (afgezien van die binnenruimte van 40cm) is dat die wachtsporen misschien vervangen kunnen worden naar een iets lager liggend schaduwstation (dus bv.  onder de baan).

@DJMusic,

Over jou optie om de wachtsporen onder de baan te leggen heb ik zitten puzzelen.Ik kom er niet uit. ???
Omdat er maar beperkt rijlengte is zit ik met de hellingshoek,die wordt denk ik te stijl.De tafel aan de rechterkant komt 10 cm lager te liggen ten opzichte van de ander kant.
Dus de wachtsporen blijven waar ze liggen.(voorlopig)

Dat tussenstukje van 40 cm kan,als ik geen draaischijf heb gevonden voor een leuk prijsje,iets groter worden.Denk zelf dan zo'n 60 cm.

Gr Joop
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2006, 16:10:53 door Hans van de Burgt »
Gr Joop Mcn LLso ;)