De bovenste sporen zijn voor zover ik weet geen (doorgangs-)station, maar gewoon doorgaande sporen. Maar daar mag Cornelis een klap op geven, want het is wel een nieuw gezichtspunt.
Ik heb de kruising van sporen (bij 'weiland onderaan bos') even uitgelegd in Anyrail, maar dat gaat niet lukken. Je hebt minimaal een hoogteverschil nodig van 60-65 mm en dan worden de hellingen te steil.
Wat de tunnelportalen betreft zijn die in mijn ogen niet breder dan die van een dubbelspoor. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. En vanzelfsprekend kun je daar nog mee schuiven.
De startgedachte van het ontwerp was meer nadruk op scenery en minder op rijden. In mijn beleving kun je dat heel goed bereiken door de sporen wat ondergeschikt te maken, maar door de opstelling van de wissels juist voor de tunnelingangen ook wel een beetje spannend/verrassend. Want wat gaat erin, gaat waarlangs en komt waar uit. Maar ook dat is een persoonlijke voorkeur. Ik hou namelijk wel van wat verrassingselementen.
...En dus aan Cornelis om te kiezen...
Scarm ziet flex als één geheel dat inhoud dat de aansluiting op wissels te groot of te klein is.
Hallo Cornelis,Deze opmerking begrijp ik niet. Kun je dit wat beter uitleggen? Ik ken Scarm trouwens niet. Behalve dat ik weet dat het een tekenprogramma is.Groet, WimPS als ik vanavond tijd kan vinden, zal ik nog even op je laatste versie reageren
Wim, de tunnel markering in scarm is voor de hele lengte rails en kan niet in stukken worden verdeeld.Dan ontstaat er een te lange of een te korte tunnel.Dat zie je terug in mijn ontwerp met tunnelportalen.
OK duidelijk! Je kunt dat tekentechnisch oplossen door geen lange stukken flex te leggen, maar 2 kortere stukken flex. Gisteren had ik helaas geen tijd om te reageren. Het wordt dus vanavond (of vanmiddag tijdens de lunch). Maar ik begrijp dat jij er voor dinsdag toch niet naar zult kijken. Nog gefeliciteerd met je ouders trouwens Groet, Wim
hoi cornelis leuk om die ontwikkeling te zien interresant ontwerp met veel mogelijkheden ook qua scenery alleen dat goederenlijntje links onder??groet kees