Een VIRM mag 160 km/u, maar op een baanvak als Asd-Ut waar ook 160 km/u gereden mag worden zal de ATB groen tonen, echter is het snelheidsplafond in de VIRM op 140 km/u ingesteld en zal die nooit 160 km/u aan kunnen geven.
Voor de goede orde wil nog even opmerken dat men om die 160 km/h ook te kunnen halen het treinstel tot een drietje had gereduceerd.
Het oorspronkelijke bericht kan ik niet terug vinden maar die truc is onmogelijk gemaakt bij het doorgeven van de ATB-codes. ATB-groen is doorgegeven als 'maximaal 140 km/u' in plaats van 'maximum materieelsnelheid'. En helaas zijn regels nu eenmaal regels...
Gaat 'ie' weer, uitzonderingen die de regel bevestigen;Thalys PBA mag met "ATB groen" tussen Hfd en Gvm 160 km/h rijden. Is al zo vanaf 1999 en is nog steeds zo. Vrijgave door ATB ng bakens waardoor geel14 in groen wijzigt.
Moderator: vriendelijk verzoek niet de CITAAT-knop te gebruiken als je reageert op het laatste bericht. Anders komen de berichten dubbel onder elkaar te staan..
1. Dan zou ik toch beter kijken, want NS is bezig met remproeven voor VIRM om 160 te kunnen.