....ik rem altijd meteen ED met VIRM
Kregen ook "onlangs" magneetremmen onder de ICM drietjes...... Was toch beter dan de toegevoegde blokkenrem....
En ook al mag een VIRM 160km/h. Ik heb ooit een keer met twee stellen van Leiden naar Den Haag gereden waarvan de voorste een defecte ATB had. Leuk over de middensporen dus gaan met die zooi. Nou, sneller dan 155km/h ben ik niet gekomen want toen moest ik al weer afremmen voor Mariahoeve... Dus ook voor de VIRM hoef je geen baanvakken van 160km/h te maken, ook geen ETCS dus laat het lekker ATB!
1: Die paar trajecten zijn bekend en aangepast of zo aangelegd. Voor vele andere projecten zijn hoge kosten nodig om een hogere snelheid te kunnen rijden. VIRM kan al sinds 1996 160km/h...
2: Ik denk dat jij en ik het niet gaan meemaken dat er geen machinist meer op de trein zit ook al is dat technisch al jaren mogelijk..
3: Eens, maar je gaat voorbij aan het punt dat er nu juist veel geïnvesteerd is en wordt in vervanging van de huidige beveiliging. Die moet ook weer even mee....
4: Ontwikkelen moeten we blijven doen maar wel tegen normale tarieven en zodat de treinen kunnen blijven rijden. Het ging al niet goed met de transitie naar RandstadRail in 2006, over de HSL zijn hele boeken geschreven. Op de Hoekselijn wordt men al sinds april vorig jaar per bus vervoerd en de tram in Utrecht rijdt ook nog steeds niet. Wel is de Noord-Zuid lijn nu eindelijk open na hoeveel jaar vertraging? ERMTS verzorgd nog steeds veel problemen op de Betuweroute en op de HSL gaat het ook niet fantastisch.
Fijn dat je al van het gas af bent. Helaas is dat voorlopig nog niet voor iedereen weggelegd. Net zoals welvaart voor elke Nederlander. Kan je mooi geld in investeren, ik weet nog een potje van 3 miljard...
En o ja, Nederland wil natuurlijk weer het beste jongetje van de EU klas zijn. Ik zie de Duitsers en de Fransen nog niet snel mee overstag gaan naar ERTMS...
Wat mij betreft hebben we hier gewoon eens lak aan de EU... We hebben prachtige doorgaande trajecten waarop we behoorlijk door kunnen rijden, al dan niet met ETCS. Lekker naar 160 die zooi, al plannen we maar op 150... Robustere dienstregeling. Lekker die 160 erbij.
Dat is juist het punt, de ATB grijpt in omdat code groen maximaal 140 km/u betekent en daarop is afgesteld. Dit wijzigen naar 160 km/u is niet toegestaan omdat investeringen in de huidige beveiliging niet meer gedaan mogen worden (gevallen als ATB-vV uitgezonderd). Was code groen als ''maximum snelheid materieel'' doorgegeven dan had IRM op Asd - Ut 160 kunnen rijden (en op baanvakken waar je 140 km/u mag ook want die grens is weggevallen). Het gaat om de codes doorgegeven aan de EU, niet aan wat de ATB aan de trein doorgeeft. Misschien las je dat verkeerd of praten we langs elkaar.
Dan mogen wel wel opschieten want België, Denemarken en Luxemburg zijn al de
5: Zoveel werkgelegenheid extra biedt invoer ERTMS niet.
Dan mogen wel wel opschieten want België, Denemarken en Luxemburg zijn al de beste.
Ja, dat had tig jaar geleden al gedaan moeten zijn vind ik.