Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door ES44C4
Vandaag om 13:04:45
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 13:03:00
Motorpost ombouwen ? door henk
Vandaag om 12:53:36
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 178319 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2018, 08:27:51 »
Graag gedaan, hoop dat t wat oplost voor je  ;)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8419
    • Rangeerbanen
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #61 Gepost op: 13 september 2018, 09:44:27 »
Zeker. mijn vader heeft ooit een tram gebouwd van messing, hout en karton, en die heb ik als kind zorgvuldig gesloopt. Nu ben ik dit trammetje aan het ombouwen tot een autorail (franse dieseltram) en ik zocht een oplossing om zowel het motorstel (kato 103) als het dak te fixeren. En dat gaat wel lukken met een variant op dit systeem.

Dank je wel voor de toelichting.

Groet,
michel

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #62 Gepost op: 14 september 2018, 10:54:42 »
Leuk ding en ongebruikelijke kleur. En dan ook nog diesel. Projectje ergens te volgen?
Succes!

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8419
    • Rangeerbanen
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #63 Gepost op: 15 september 2018, 14:28:21 »
Het projectje is nergens te volgen. Dit is 1 van de 2 foto's die ik van dit dingetje heb. Ik vind het prettiger op gewoon te knutselen dan er tussendoor foto's van te maken en een verslag er van te schrijven. Want dan verlies ik mijn motivatie.
Het origineel was een HTM tram, maar of het een bijwagen of een motorwagen betrof weet ik niet. bij mij wordt het een dieselmotorwagen, voor het vervoer op marktdagen, of zo. Ik vind rangeren leuker :)
Ik heb ook nog iets vierassigs, ook HTM, volgens mij een bijwagen van de buitenlijn ??? (ik ben echt een leek op tramgebied).

Groet,
Michel

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #64 Gepost op: 15 september 2018, 22:39:02 »
Geen idee van Haagse trams. Ben zelf ook behoorlijk leek op dat gebied. Op faceboeo volg ik sinds kort twee groepen over de vlaamse interreginale trams. Er gaat een wereld voor me open. Dat had zelfs Nederland niet. De NZH buitenlijnen verbleken daarbij. ;-)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #65 Gepost op: 28 september 2018, 12:40:58 »
Inmiddels weer een stukje verder.
De tram heeft zn eerste meters digitaal afgelegd.
Stroomafname en -toevoer loopt via lipjes langs de raamstijlen. Die lipjes zijn zo geconstrueerd dat het dak afneembaar blijft, evenals de coupéwanden. Zo kan ik altijd overal bij.


Uiteraard even getest of dit allemaal werkt  ;)

Video van een dradige Vlissinger.

Nu verder met het aansluiten van de lampjes.
Elk balkon krijgt een schakelbare lamp, de coupé krijgt er twee.
Frontverlichting komt er natuurlijk ook.
Drie circuitjes derhalve.
De stripjes zitten keurig in een [-profiel.  Inschuifbare stripjes onder het dak zorgen voor de electrische verbinding van het geheel.



Voort maar weer.

Ondertussen ook de rails besteld voor het h0 gedeelte van de baan.


Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #66 Gepost op: 28 september 2018, 13:36:57 »

Gaaf allemaal  (y) (y)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #67 Gepost op: 02 oktober 2018, 04:48:28 »
Draaistel bouwpakket van De Tramfabriek in elkaar gezet. Twee van deze stellen komen onder een rijtuigje zoals wat ik in het Smalspoormuseum tegenkwam.




Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #68 Gepost op: 07 oktober 2018, 20:34:55 »


 :)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #69 Gepost op: 11 oktober 2018, 08:40:49 »
Inmiddels zijn alle schakelaars gearriveerd, evenals conventionele telefoonstekkers. Oude mannen grijpen terug op oude methoden.
In Duitsland staat bij Lippe een pakket met rails en wissels te wachten op een Mercedes O 309 die moet gaan dienen als souvenir aan een prachtige vakantie.





O, en had ik al geschreven dat alles digitaal wordt?  ;)
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 09:25:09 door DE-II »

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #70 Gepost op: 11 oktober 2018, 13:09:11 »
Wouw, die tram komt werkelijk mooi.  (y)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #71 Gepost op: 14 oktober 2018, 08:48:02 »
Bedrading onder de modules in orde gebracht. Als test een nieuwe museumtram omgespoord en ingezet....

Aankomst museumtram te Weer
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 08:50:13 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7849
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:01:00 »
Blijft een leuk project. Vind je bovenleidingmast ook prachtig.

Nog even je draaistellen opnieuw bekijken. De bovenste klinknagelstrip is omhoog geschoten. Die moet gelijk liggen met de rand, niet erboven uit steken.



Wat betreft het openen van de ramen van de tram. Je zou in het bovenste gedeelte van het raam de kop van een messing speld kunnen drukken, zoals je met echte ramen ook wel eens ziet. Dan heb je grip om met een stokje het raam omhoog te duwen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #73 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:34:18 »
Klopt. Ik ben die soldeerbrander nog niet gewoon. Komt goed.
Dank voor het compliment. Ik moet nog iets vinden om die dubbele krul bovenin de mast goed rond, en gelijkvormig te krijgen....

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #74 Gepost op: 28 oktober 2018, 20:33:40 »
En terwijl ik over krullen peins, en de verlichting en moduleplek in de Vlissinger, terwijl ook de open wagen op afbouw wacht, arriveert plots toch het normaalspoorrailmateriaal voor de baan.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en de eerste module (Weer) van werkend spoor voorzien.



Module 1: Spoor in Weer

Rechts de sporen voor reizigersmaterieel. 2 2200-en passen hier met 4 pl.E's.
Links vier sporen voor goederenafhandeling. Tussen die twee komt een spiegel zodat het goederenemplacement twee keer zo groot lijkt, en de suggestie wordt gewekt dat het reizigersmaterieel eenvoudigweg doorrijdt.


module 2: vrije baan en aftakking naar Weer

Hier valt meer te doen. Vier wissels (twee van de tramhalte Weer), een rouwbrief, twee armseinen en twee seinen op een bordes.
De seinen heb ik nog van mijn voormalige modules van Kampen. Ik kom er uiteindelijk 2 tekort, maar hier nog niet.
Toch wat meer werk dan module 1  ;)