Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 05:11:01
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:07:24
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
  

Auteur Topic: Hornby herfst/winternieuws  (gelezen 27056 keer)

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #30 Gepost op: 03 juli 2018, 21:16:27 »
En ze hebben twee wagens te weinig zie ik.
( wat dus ook voor de Thalys geldt)


Als je telt naar afbeeldingen/catalogus nummers dan zijn er drie te kort. :-)
Groet JKLX

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3858
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #31 Gepost op: 03 juli 2018, 21:30:06 »
Dat bedoel ik  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #32 Gepost op: 04 juli 2018, 01:08:39 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening). Voor alle wijzigingen aan de Gs tot Gs-t: zie het boek van Hans Nahon op blz. 110.

De andere twee Gs modellen hebben op de tekeningen trouwens onderling verschillende opschriften van dienstwagens. Dat is dan wel weer leuk bedacht en onderscheidt ze van het pas uitgebrachte model.

Ik merk op dat een van die dienstwagens de 951 020-2 met depot Zutphen, het model is bestemd voor de onkruidbeheersingstrein. Kan zo achter de Ns2530 van Kleinspoor gehangen worden.
Echter is de 1:1 wagon wel een ex VG&L gs met vlakke kopse kanten en beschermschotten op de deuren. Foto zal ik later even inscannen ter vergelijking.

Jeroen
We're all riders on this train.

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 655
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2018, 07:17:20 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Ik bedoelde de 10-delige samenstelling, motorwagens dus meegerekend. Had ik een beetje ongelukkig geformuleerd.

Dragen de thalys rijtuigen in het echt iets van rijtuignummers? Want dan kun je dus niet zomaar een artikelnummer 2x kopen. Dan krijg je dubbele nummers in één stam...

Mvg, Peter

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2018, 07:46:12 »

Rijtuigen zijn herkenbaar aan het volledige nummer onderaan de 'stelbalk' net boven de schortplaten en in de afficheurs links naast de deur.

H.G. Jos
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 08:28:51 door Bert van Gelder »
Groet JKLX

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2018, 10:10:23 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening).
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2018, 10:31:24 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Heeft de aandacht reeds.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #37 Gepost op: 04 juli 2018, 10:50:56 »
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?

Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.


Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #38 Gepost op: 04 juli 2018, 11:06:04 »
Wim, helaas komen ze er niet mee weg (dat vind ik althans). De kopschotten zijn namelijk onlosmakelijk verbonden aan een Gs-t. Dat is een van de wijzigingen die voorafgaande aan de inzet als stukgoedwagen werden aangebracht en direct ook de meest ingrijpende en zichtbare. Met die deuren komen ze nog wel weg (al is de uitslag aangepast om de doorgangsopening te vergroten, maar dat valt niet zo op in model: een iets langere regengoot is alles) en bovendien kun je die oplossing nog kiezen die ik hiervoor al heb geschetst (uitwendige versteviging). Kortom: voor het geld dat het setje gaat kosten (ik verwacht toch wel rond € 65) zal Rivarossi eigenlijk toch iets moeten gaan vinden op dat kopschottenprobleem. Kunnen ze ook het probleem van die ene dienstwagen oplossen dat Jeroen (Thowra) aangeeft.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 11:09:46 door spoorzeven »
Groet, Frank

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #39 Gepost op: 04 juli 2018, 11:10:56 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #40 Gepost op: 04 juli 2018, 11:47:34 »
Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.
Duidelijk, gezien de open luiken en afwezige gele strepen doe ik maar alsof het Minitrix-model een normale Gs is.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #41 Gepost op: 04 juli 2018, 14:08:50 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Steyn, ik denk dat ze zich terdege bewust van het 'probleem'. Ze zullen alleen voor deze kleine batch (ik denk 350 setjes) de mallen zéker NIET gaan aanpassen. Zou een ander verhaal worden als het bijvoorbeeld 2000 setjes (= 4000 wagens) zouden zijn, dan acht ik de kans wat groter. Maar dit soort dingen zijn voor een fabrikant de bekende melk-koeien...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #42 Gepost op: 04 juli 2018, 20:15:38 »
Spoorgenoten,

Persoonlijk ben ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van deze Thalys. Hoe zal het model zijn in vergelijk met modellen van andere merken/fabrikanten?
Daar komt bij dat ik een 10 delig toch niet kwijt kan, dus met een 7 delig stel spaar ik weer een hoop geld uit voor andere dingen.
Vervolgens wat te doen? Je gek laten maken en al iets bestellen wat er nog niet is? Of wachten met de kans dat alles dan al uitverkocht is?

Groet,
Hans

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3858
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #43 Gepost op: 05 juli 2018, 06:37:46 »
Die Thalys zal zeker wel mooi zijn hoor.
Als je op YouTube zoekt op tgv Jouef krijg je al wel een idee.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #44 Gepost op: 05 juli 2018, 11:07:08 »
De Jouef TGV modellen zijn zeer fraai. Zeer mooie fijne dakdetails en fraaie kortgekoppelde rijtuigen.
Allemaal net wat fijner dan de Mehano en zelfs Matrix.

Ik kijk er naar uit :)