Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 31-07-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM door Eelco Storm
Vandaag om 14:17:16
Gezocht foto's van samenstellingen Volkerrail V60 Knabbel en Babbel. door Arjan6511
Vandaag om 14:11:20
Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht. door Eelco Storm
Vandaag om 14:09:05
Een baan naar SBB en BLS voorbeeld......Göschensteg door Peter Spruit
Vandaag om 14:07:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 14:05:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
Vandaag om 13:37:00
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 13:22:28
Vetergang, wat veroorzaakt het slingeren? door gvandersel
Vandaag om 13:09:47
Station Delft N spoor 1/160 zelfbouw door Chris
Vandaag om 13:05:19
Piko h0 NS 2200 door nederbelg
Vandaag om 12:47:00
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 12:38:48
Fleischmann Hauptsignal 6206 armsein testen en aansluiting door Remunj
Vandaag om 12:37:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:34:09
BNLS-module: "Nuenen-Tongelre" door MOVisser
Vandaag om 12:21:51
Raadplaatje door Bart Donker
Vandaag om 12:09:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 12:07:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Thom
Vandaag om 11:55:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:54:17
NL pendelbaan H0 tp IV / V door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:48:24
RhB H0m, Albulisch door Chris Westerduin
Vandaag om 11:43:11
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door Rob Ellerman
Vandaag om 11:40:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Miniature Holland
Vandaag om 11:33:19
Maurset 1:87 150x40 NSB beursbaan door Maurice K
Vandaag om 10:40:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:18:24
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:13:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 09:30:38
Flachdorf (430x100 cm) door wimk
Vandaag om 08:15:26
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 04:42:58
Lima WR4üm en ARD4üm door Rondje_HO
04 augustus 2021, 23:13:01
Mijn nieuwste project in O: Vernon Californië (voorheen: LA yard in 0) door Ronald Halma
04 augustus 2021, 22:46:49
  

Auteur Topic: Hornby herfst/winternieuws  (gelezen 18789 keer)

Joshua

  • pantograaF pantograFen
  • Offline Offline
  • Berichten: 288
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #30 Gepost op: 03 juli 2018, 21:16:27 »
En ze hebben twee wagens te weinig zie ik.
( wat dus ook voor de Thalys geldt)


Als je telt naar afbeeldingen/catalogus nummers dan zijn er drie te kort. :-)
Groeten Joshua

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2248
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #31 Gepost op: 03 juli 2018, 21:30:06 »
Dat bedoel ik  ;D

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2560
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #32 Gepost op: 04 juli 2018, 01:08:39 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening). Voor alle wijzigingen aan de Gs tot Gs-t: zie het boek van Hans Nahon op blz. 110.

De andere twee Gs modellen hebben op de tekeningen trouwens onderling verschillende opschriften van dienstwagens. Dat is dan wel weer leuk bedacht en onderscheidt ze van het pas uitgebrachte model.

Ik merk op dat een van die dienstwagens de 951 020-2 met depot Zutphen, het model is bestemd voor de onkruidbeheersingstrein. Kan zo achter de Ns2530 van Kleinspoor gehangen worden.
Echter is de 1:1 wagon wel een ex VG&L gs met vlakke kopse kanten en beschermschotten op de deuren. Foto zal ik later even inscannen ter vergelijking.

Jeroen
We're all riders on this train.

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2018, 07:17:20 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Ik bedoelde de 10-delige samenstelling, motorwagens dus meegerekend. Had ik een beetje ongelukkig geformuleerd.

Dragen de thalys rijtuigen in het echt iets van rijtuignummers? Want dan kun je dus niet zomaar een artikelnummer 2x kopen. Dan krijg je dubbele nummers in één stam...

Mvg, Peter

Joshua

  • pantograaF pantograFen
  • Offline Offline
  • Berichten: 288
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2018, 07:46:12 »

Rijtuigen zijn herkenbaar aan het volledige nummer onderaan de 'stelbalk' net boven de schortplaten en in de afficheurs links naast de deur.

H.G. Jos
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 08:28:51 door Bert van Gelder »
Groeten Joshua

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6936
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2018, 10:10:23 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening).
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18225
  • wat ruist er door het struikgewas?
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2018, 10:31:24 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Heeft de aandacht reeds.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3493
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #37 Gepost op: 04 juli 2018, 10:50:56 »
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?

Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.


Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #38 Gepost op: 04 juli 2018, 11:06:04 »
Wim, helaas komen ze er niet mee weg (dat vind ik althans). De kopschotten zijn namelijk onlosmakelijk verbonden aan een Gs-t. Dat is een van de wijzigingen die voorafgaande aan de inzet als stukgoedwagen werden aangebracht en direct ook de meest ingrijpende en zichtbare. Met die deuren komen ze nog wel weg (al is de uitslag aangepast om de doorgangsopening te vergroten, maar dat valt niet zo op in model: een iets langere regengoot is alles) en bovendien kun je die oplossing nog kiezen die ik hiervoor al heb geschetst (uitwendige versteviging). Kortom: voor het geld dat het setje gaat kosten (ik verwacht toch wel rond € 65) zal Rivarossi eigenlijk toch iets moeten gaan vinden op dat kopschottenprobleem. Kunnen ze ook het probleem van die ene dienstwagen oplossen dat Jeroen (Thowra) aangeeft.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 11:09:46 door spoorzeven »
Groet, Frank

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1381
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #39 Gepost op: 04 juli 2018, 11:10:56 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6936
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #40 Gepost op: 04 juli 2018, 11:47:34 »
Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.
Duidelijk, gezien de open luiken en afwezige gele strepen doe ik maar alsof het Minitrix-model een normale Gs is.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3280
  • Modelspoor is emotie...
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #41 Gepost op: 04 juli 2018, 14:08:50 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Steyn, ik denk dat ze zich terdege bewust van het 'probleem'. Ze zullen alleen voor deze kleine batch (ik denk 350 setjes) de mallen zéker NIET gaan aanpassen. Zou een ander verhaal worden als het bijvoorbeeld 2000 setjes (= 4000 wagens) zouden zijn, dan acht ik de kans wat groter. Maar dit soort dingen zijn voor een fabrikant de bekende melk-koeien...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #42 Gepost op: 04 juli 2018, 20:15:38 »
Spoorgenoten,

Persoonlijk ben ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van deze Thalys. Hoe zal het model zijn in vergelijk met modellen van andere merken/fabrikanten?
Daar komt bij dat ik een 10 delig toch niet kwijt kan, dus met een 7 delig stel spaar ik weer een hoop geld uit voor andere dingen.
Vervolgens wat te doen? Je gek laten maken en al iets bestellen wat er nog niet is? Of wachten met de kans dat alles dan al uitverkocht is?

Groet,
Hans

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2248
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #43 Gepost op: 05 juli 2018, 06:37:46 »
Die Thalys zal zeker wel mooi zijn hoor.
Als je op YouTube zoekt op tgv Jouef krijg je al wel een idee.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18225
  • wat ruist er door het struikgewas?
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #44 Gepost op: 05 juli 2018, 11:07:08 »
De Jouef TGV modellen zijn zeer fraai. Zeer mooie fijne dakdetails en fraaie kortgekoppelde rijtuigen.
Allemaal net wat fijner dan de Mehano en zelfs Matrix.

Ik kijk er naar uit :)