Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een tram voor de kikker door Rob Ellerman
Vandaag om 21:47:14
Rondom Charlois door grossraumwagen
Vandaag om 21:30:00
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door Alewijn
Vandaag om 21:29:53
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 21:27:56
Schip vaart tegen spoorbrug bij Alphen aan den Rijn, nog uren geen treinverkeer door R.C.Grootveld
Vandaag om 21:21:10
Kleur achtergrond door Mark D.
Vandaag om 21:18:06
Hoe de wagenbakken los te maken van Roco Abteilwagens? door grossraumwagen
Vandaag om 21:14:27
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Huup
Vandaag om 21:13:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:06:53
Micro Motor inbouwen in Fleischmann BR80 Tandrad (Groene Carl) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:01:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:43:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 20:26:58
Treinenmuziek door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:10:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eriktrein
Vandaag om 18:55:29
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
Vandaag om 18:27:16
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 18:23:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Frans Peeters
Vandaag om 18:16:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door VulcanRaven
Vandaag om 18:10:54
Klimspiraal met 3 sporen, hoe te bereken met Excel door MOVisser
Vandaag om 18:08:57
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 18:03:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:58:39
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door BartvD
Vandaag om 17:52:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 17:33:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:14
Snelheid regelen decoder 611573 door bellejt
Vandaag om 16:39:39
Einde Koemo ballast ??? door basjuh1981
Vandaag om 16:36:07
Gouda in H0 door Daan Neijenhuis
Vandaag om 16:11:42
Boek over de NS in 1984-1985 door edwin1974
Vandaag om 15:17:47
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 15:16:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:14:14
  

Auteur Topic: Hornby herfst/winternieuws  (gelezen 28948 keer)

ÖBB fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #30 Gepost op: 03 July 2018, 21:16:27 »
En ze hebben twee wagens te weinig zie ik.
( wat dus ook voor de Thalys geldt)


Als je telt naar afbeeldingen/catalogus nummers dan zijn er drie te kort. :-)
Groet JKLX

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #31 Gepost op: 03 July 2018, 21:30:06 »
Dat bedoel ik  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #32 Gepost op: 04 July 2018, 01:08:39 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening). Voor alle wijzigingen aan de Gs tot Gs-t: zie het boek van Hans Nahon op blz. 110.

De andere twee Gs modellen hebben op de tekeningen trouwens onderling verschillende opschriften van dienstwagens. Dat is dan wel weer leuk bedacht en onderscheidt ze van het pas uitgebrachte model.

Ik merk op dat een van die dienstwagens de 951 020-2 met depot Zutphen, het model is bestemd voor de onkruidbeheersingstrein. Kan zo achter de Ns2530 van Kleinspoor gehangen worden.
Echter is de 1:1 wagon wel een ex VG&L gs met vlakke kopse kanten en beschermschotten op de deuren. Foto zal ik later even inscannen ter vergelijking.

Jeroen
We're all riders on this train.

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #33 Gepost op: 04 July 2018, 07:17:20 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Ik bedoelde de 10-delige samenstelling, motorwagens dus meegerekend. Had ik een beetje ongelukkig geformuleerd.

Dragen de thalys rijtuigen in het echt iets van rijtuignummers? Want dan kun je dus niet zomaar een artikelnummer 2x kopen. Dan krijg je dubbele nummers in één stam...

Mvg, Peter

ÖBB fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #34 Gepost op: 04 July 2018, 07:46:12 »

Rijtuigen zijn herkenbaar aan het volledige nummer onderaan de 'stelbalk' net boven de schortplaten en in de afficheurs links naast de deur.

H.G. Jos
« Laatst bewerkt op: 04 July 2018, 08:28:51 door Bert van Gelder »
Groet JKLX

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8210
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #35 Gepost op: 04 July 2018, 10:10:23 »
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening).
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #36 Gepost op: 04 July 2018, 10:31:24 »
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.
Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.

Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.

Heeft de aandacht reeds.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3808
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #37 Gepost op: 04 July 2018, 10:50:56 »
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?

Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.


Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #38 Gepost op: 04 July 2018, 11:06:04 »
Wim, helaas komen ze er niet mee weg (dat vind ik althans). De kopschotten zijn namelijk onlosmakelijk verbonden aan een Gs-t. Dat is een van de wijzigingen die voorafgaande aan de inzet als stukgoedwagen werden aangebracht en direct ook de meest ingrijpende en zichtbare. Met die deuren komen ze nog wel weg (al is de uitslag aangepast om de doorgangsopening te vergroten, maar dat valt niet zo op in model: een iets langere regengoot is alles) en bovendien kun je die oplossing nog kiezen die ik hiervoor al heb geschetst (uitwendige versteviging). Kortom: voor het geld dat het setje gaat kosten (ik verwacht toch wel rond € 65) zal Rivarossi eigenlijk toch iets moeten gaan vinden op dat kopschottenprobleem. Kunnen ze ook het probleem van die ene dienstwagen oplossen dat Jeroen (Thowra) aangeeft.
« Laatst bewerkt op: 04 July 2018, 11:09:46 door spoorzeven »
Groet, Frank

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #39 Gepost op: 04 July 2018, 11:10:56 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8210
  • Spoor N
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #40 Gepost op: 04 July 2018, 11:47:34 »
Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.
De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.
De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.
Duidelijk, gezien de open luiken en afwezige gele strepen doe ik maar alsof het Minitrix-model een normale Gs is.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5040
  • Modelspoor is emotie...
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #41 Gepost op: 04 July 2018, 14:08:50 »
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.


Steyn

Steyn, ik denk dat ze zich terdege bewust van het 'probleem'. Ze zullen alleen voor deze kleine batch (ik denk 350 setjes) de mallen zéker NIET gaan aanpassen. Zou een ander verhaal worden als het bijvoorbeeld 2000 setjes (= 4000 wagens) zouden zijn, dan acht ik de kans wat groter. Maar dit soort dingen zijn voor een fabrikant de bekende melk-koeien...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 455
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #42 Gepost op: 04 July 2018, 20:15:38 »
Spoorgenoten,

Persoonlijk ben ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van deze Thalys. Hoe zal het model zijn in vergelijk met modellen van andere merken/fabrikanten?
Daar komt bij dat ik een 10 delig toch niet kwijt kan, dus met een 7 delig stel spaar ik weer een hoop geld uit voor andere dingen.
Vervolgens wat te doen? Je gek laten maken en al iets bestellen wat er nog niet is? Of wachten met de kans dat alles dan al uitverkocht is?

Groet,
Hans

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #43 Gepost op: 05 July 2018, 06:37:46 »
Die Thalys zal zeker wel mooi zijn hoor.
Als je op YouTube zoekt op tgv Jouef krijg je al wel een idee.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re: Hornby herfst/winternieuws
« Reactie #44 Gepost op: 05 July 2018, 11:07:08 »
De Jouef TGV modellen zijn zeer fraai. Zeer mooie fijne dakdetails en fraaie kortgekoppelde rijtuigen.
Allemaal net wat fijner dan de Mehano en zelfs Matrix.

Ik kijk er naar uit :)