En ze hebben twee wagens te weinig zie ik.( wat dus ook voor de Thalys geldt)
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening). Voor alle wijzigingen aan de Gs tot Gs-t: zie het boek van Hans Nahon op blz. 110.De andere twee Gs modellen hebben op de tekeningen trouwens onderling verschillende opschriften van dienstwagens. Dat is dan wel weer leuk bedacht en onderscheidt ze van het pas uitgebrachte model.
Het 1e klas rijtuig (HJ3000) moet je tweemaal aanschaffen, voor rijtuig 2 en 3. Dan de los verkrijgbare bar (HJ3002), daarop volgend zou rijtuig 5 moeten volgen,maar die gaan ze niet maken(?), want niet afgebeeld. Deze is spiegelbeeld aan de 6 en 7, zoals de 1e klas remorque's (juiste betiteling), maar daar staat geen 2 (2e klas) op.Vervolgens moet je voor rijtuig 6 en 7 de HJ 3001 aanschaffen.Voor genoemde 10 rijtuigen variant geldt dat deze nog in het voorbeeld gemaakt moet worden, want die bestaat niet.
Zie nu op de tekening als je goed kijkt gewoon planken op de kopse kant zitten bij de Gs-t (die t lijkt trouwens wel een l op de tekening).
Als ik me niet vergis staat op de Minitrixversie van deze wagens ook Gs-l en geen Gs-t, hoort er een l of t te staan?
Moet Gs-t zijn, waarbij de kleine letter t van een smal lettertype is dat uit de verte idd op een L leek.De stalen deurschotten werden aangebracht nadat heftruckvorken de nodige beschadigde planken hadden opgeleverd. Toen de Gs-wagens instroomden als vervanger van de vierdeurswagens in het VGL-park hadden ze de eerste tijd dus nog geheel houten deuren. Nou ja, met die info kan Rivarossi met deze modellen weg komen.De ventilatieluiken zijn op de modeltekeningen in elk geval gesloten. Zo hoort dat, bij de geelbanders waren de luiken vastgezet in de gesloten stand.
Ik vrees dat ze niets aan die kopschotten gaan doen. Ten eerste omdat ze zich waarschijnlijk niet bewust zijn van het probleem. Ten tweede omdat het tijd, geld en moeite kost om het aan te passen. We zullen zien wat het wordt.Steyn