Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: SA sein/sein met kleurenwisselaar  (gelezen 1039 keer)

Spoorrelais

• Offline Offline
  • Ben uitgeblust
Re: SA sein/sein met kleurenwisselaar
« Reactie #15 Gepost op: 04 juli 2018, 19:20:55 »
Het lampje voor een Aki is anders dan het lampje voor een SA mechanisme. Voor een SA mechanisme moet de gloeidraad op een vooraf bepaalde hoogte zitten.

Dit werd aangegeven door een rode stip achter de aanduiding 15W.

In normale seinen waar nog een gloeidraadlamp zit betreft het een lamp van 30 watt en 10,2 volt.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Jasper65018

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 04 juli 2018, 19:35:40 »
ah, dat verklaar het. bedankt!

edit: van de 10,2 volt 30w heb ik ook nog een doosje, dus als die door iemand nodig is....

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2018, 19:39:12 door Jasper65018 »

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #17 Gepost op: 05 juli 2018, 21:31:05 »
Het lampje voor een Aki is anders dan het lampje voor een SA mechanisme. Voor een SA mechanisme moet de gloeidraad op een vooraf bepaalde hoogte zitten.

Dit werd aangegeven door een rode stip achter de aanduiding 15W.
Maar de lamphouder in een AKI-armatuur is wel in alle 3 dimensis instelbaar om de gloeidraad exact in het brandpunt van de spiegel/reflector te monteren. Ook lijkt de lamp op de foto exact hetzelfde. Ergens moet dat ding hier rondslingeren, maar ik kan 'm zo snel niet vinden.

@ Klaas: dat dacht ik ook, maar het is echt een 10,2 Volt lamp die dan vaak ook nog op 9,75 Volt of zo ingesteld wordt.

Wat betreft dat document op irse.nl: ik heb er daar nog op gezocht, maar niets gevonden over SA-seinen. Maar je moet ook wel weten wáár je op zoekt daar, want in de documenten zelf kan je niet zoeken.