Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Den Overslag & Marchan'Dix door NS264
Vandaag om 23:27:23
Startrain 1312 DCC stopt na warm worden door RobertH
Vandaag om 23:17:07
BNLS-Module "Bahnübergang Burgstraße" door Hendrik Jan
Vandaag om 23:01:36
Toekomstig project: "Slopershamer" door Hendrik Jan
Vandaag om 23:00:32
2 Motoren DCC, serie of parallel aansluiten? door NS1220
Vandaag om 22:55:30
Modelspoorbeurs 25 augustus 2018 in Houten. De voor- en nabeschouwing door Rondje_HO
Vandaag om 22:50:50
19 Toen door Chris Westerduin
Vandaag om 22:47:52
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 22:29:51
Een beetje Reichsbahn in Bayern door DJV
Vandaag om 22:28:37
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Niels B
Vandaag om 22:14:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:02:11
Een mini-diorama als cadeau door Menno
Vandaag om 21:48:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:31:38
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door MWS
Vandaag om 21:31:24
Rivarossi DB 627 pimpen. door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:30:16
NS 6300 locomotieven opnieuw leverbaar! door AVT Products
Vandaag om 21:00:12
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 20:50:14
Herstart in TT (1:120) door Bouwer
Vandaag om 20:34:43
Modules van Kees Gorter door NS264
Vandaag om 20:31:48
DR5000 update door Mark been
Vandaag om 20:27:05
Update: baan in de tropen door AndrevdG
Vandaag om 19:30:53
  

Auteur Topic: Spoor in het Noorden en de STAR  (gelezen 833 keer)


Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
  • Bnlx treinendokter.
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2018, 09:51:04 »
Mmm, een Heintje Davids onderwerp. She's back...

De uitslag zal niet veel anders zijn als in de vorige edities. Reactivering van het oude trace zal door de verdere groei van de Gasselternijvenen niet mogelijk zijn. (de N378, met zijn rotondes tussen Stadskanaal en Gasselte maken dat onmogelijk.  Dus zal er of noordelijk of zuidlijk van de deze dorpen een nieuw spoor moeten worden aangelegd.
Dan is er nog de physieke heuvel die moet worden genomen, na (door natuurgebied van de Oostermoerschee Hunze) om in Gieten terecht te komen. Gegeven het bovenstaande is een aansluiting op het huide spoordal niet waarschijnlijk, of pas halverwege Gieten (ten noorden van Kostvlies).
Het einde van de klim naar Gieten in het oude  trace ligt nu net buiten de bebouwdekom, als je daar het station pland, zal je dus allerlei veiligheden in moeten bouwen dat de wagons, niet zelfstandig terug naar Stadskanaal rollen...
Overigens is Gieten op dit ogenblik niet zozeer onder de indruk van de provincie. De beloofde geluidsschermen langs N33 (voorwaarde voor de verbreding), was geen belofde, maar een mogelijkheid. En komt er dus niet.

Haalbaarheid, niet bijzonder groot.

Jan-Peter   
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17380
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2018, 10:01:25 »
Heeft dat te maken met dat ingewikkelde verhaal om weer een normale verbinding naar Stadskanaal te maken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2018, 11:10:00 »
6 dagen Arriva, 1 dag STAR in de week.
Moet kunnen.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 336
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2018, 11:39:39 »
Er zijn wel 3 besturen die ieder €10.000,- beschikbaar stellen.
Toch niet niks. 

Het lijkt erop,  dat een reactivering daarmee toch ook niet al bij voorbaat geheel uitgesloten wordt geacht.
Ze kunnen richting Gieten immers wel wat (toeristische) activiteiten gebruiken.
Dat was destijds ook een van de redenen om in Oost Groningen met de STAR te beginnen.

Nu weet de heer Hofstra natuurlijk wel hoe hij zoiets bij elkaar moet praten....... ;D
Daar is hij voorzitter van de Star voor natuurlijk.  ;)
Dan lijkt zo'n onderzoek al een mooi resultaat.

Hoe het trace ook ligt  ;D

Jan
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 11:41:29 door Hobojohn »

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
    • [i]El Carrilet[/i]
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2018, 11:48:23 »
Citaat van: Hobojohn
Nu weet de heer Hofstra natuurlijk wel hoe hij zoiets bij elkaar moet praten.......  Daar is hij voorzitter van de Star voor natuurlijk.

Dat niet alleen, hij is spoorwegbouwkundig ingenieur en heeft/had een adviesbureau voor verkeerstechniek en hij is commissaris bij Goudappel/Coffeng. Die haalbaarheidsstudie wordt dan ook deels door STAR gedaan,  i.c. dhr Hofstra zelf.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 12:15:51 door 72sonett »
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 336
Re: Spoor in het Noorden en de STAR
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2018, 11:57:43 »
Waar dus een wil is, is een (spoor) weg?

Wie weet. Afwachten maar.