Das waar, maar over de scheefstand wordt ook niet geschreven.Bij (veel ) 1100en is dat namelijk wel het geval, en dat had toch wel gemeld kunnen worden
Gerard bedoelt niet de starre kortkoppeling (profi of Roco bijvoorbeeld), maar het mechaniek dat ervoor zorgt dat er ook echt buffer aan buffer kan worden gereden. Dat heeft de 1100 niet en dus blijft er ook bij gebruik van een profi nog enige afstand tussen de buffers.Is trouwens zeldzaam, een loc met kortkoppelmechaniek. De BR189 van Roco heeft dat inderdaad wel, verder staat me de 1300 van Electrotren bij, maar veel meer kan ik me zo gauw niet voor de geest halen.
Nou, ik begin het zo langzamerhand als een collectieve neurose te beschouwen. Volgens dit draadje zouden mijn oude 1100'en eigenlijk ook al scheef moeten staan. Want bij het gebruikte type draaistelmontage hoort scheef.Maar mijn 1100'en zijn dus niet scheef, de 1145 ook niet.
Maar mijn 1100'en zijn dus niet scheef, de 1145 ook niet.
Degene die de test schrijft kan slechts zijn eigen waarnemingen weergeven en niet wat hij "van horen zeggen" heeft.En met zijn allen op een forum elkaar of een magazine nagalmen heeft weinig zin.
Ik zag dat de materieelbespreking sinds gisteren op de site staat maar hierin geen woord over het verzakte nummerschildje en de scheef staande kappen Het model hoeft niet afgekraakt te worden maar zulke zaken moeten mijn inziens toch wel in een bespreking.Koen
Niet helemaal mee eens.Als het iets incidenteels is gaat dit wel op , maar het mag toch ondertussen bekend zijn dat een zeer groot deel van de locs dit euvel heeft. Dus het noemen in een test lijkt mij wel nodig... Als is het alleen maar dat je aangeeft dat veel andere locs dit probleem hebben.Koen
en heeft geen verzakte nummerplaten.