Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Marklin ICR vs LSM ICR  (gelezen 6464 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #30 Gepost op: 30 December 2007, 13:12:08 »
Het rood kan best goed zijn omdat het wit van de binnenwand van de BD ook geheel rood kleurt. Die wanden zijn trouwens wit en niet bruin.  We wachten af.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #31 Gepost op: 01 January 2008, 22:22:03 »
Ik was gisteren even op Asd en ben onderweg een paar keer een Beneluxtrein tegengekomen. Het viel me op dat dat de kleur rood van de Bs eigenlijk een stuk donkerder was als ik altijd dacht! Ik denk dat LSM deze kleur goed heeft nagemaakt.

Sowieso geven foto's ook nog eens altijd een vertekend beeld van de werkelijkheid.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #32 Gepost op: 02 January 2008, 00:02:45 »
Vergeet in het rijtje van de 1:87 treinstellen ook niet de Mehano Lint, de Artitec DE-1, Artitec DE-2, Roco DE-IV en Piko ICE te noemen. ;)

Vergeet dan ook niet de Märklin/Trix ICE-3, die net als de Piko 1:89 is. ;) De Mehano is echt 1:87, maar is dan ook meteen de zwakste broeder van de drie.

Enfin, het is nogal off-topic, maar goed, even voor de volledigheid zeg maar.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #33 Gepost op: 02 January 2008, 00:05:58 »
Anders wat, LSm heeft dus de ICR aangekondigd, maar hebben ze ook al de ICRm aangekondigd? Oftewel, is daar al voor op in te tekenen?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #34 Gepost op: 02 January 2008, 00:18:13 »
Ik denk dat de banen op de Benelux ICR verkleurd zijn/worden door de zon en daardoor ook lichter zijn.



Vond deze foto op Railfaneurope.net en ik vind zoals Peter (NS1100) al zei dat het idd een stuk donkerder is dat LSM het goed heeft gedaan. En ik zou pas een reactie geven als je het model echt heb gezien, foto's geven nooit helemaal correct de waarheid weer. In het echt ziet het er altijd anders uit.

Maar in ieder geval al een compliment voor LSM voor het maken van de ICR rijtuigen.

mvg,

Matthijs

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #35 Gepost op: 04 January 2008, 08:43:13 »
Mensen,
Hier weer een vraag van mij. Wat is het verschil tussen buurlandverkeer en binnenlandverkeer? (Behalve dan dat binnenland alleen in Nederland rijdt en buurland ook in België en als ik het goed had ook Luxemburg???)
Kortom wat zijn de uiterlijke verschillen of zijn het enkel verschillen in opschriften?

Groeten,
Herman

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #36 Gepost op: 04 January 2008, 10:04:07 »
Anders wat, LSm heeft dus de ICR aangekondigd, maar hebben ze ook al de ICRm aangekondigd? Oftewel, is daar al voor op in te tekenen?

- Peter

Dit zou ik ook wel willen weten, in de ICRm ben ik wel geinteresseerd.... Neemt niet weg dat dit ook (zeer) mooie modellen zijn hoor ;)
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #37 Gepost op: 04 January 2008, 11:39:49 »
Hier weer een vraag van mij. Wat is het verschil tussen buurlandverkeer en binnenlandverkeer? (Behalve dan dat binnenland alleen in Nederland rijdt en buurland ook in België en als ik het goed had ook Luxemburg???) Kortom wat zijn de uiterlijke verschillen of zijn het enkel verschillen in opschriften?

Zie: http://www.martijnhaman.nl/typeicr_binnenlandbuurland.htm

Martijn

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #38 Gepost op: 04 January 2008, 11:49:34 »
Dank Martijn,
Als ik het goed begrijp werden dus zowel buurland als binnenland rijtuigen gecombineerd. Werden dan de buurland rijtuigen ook voor alleen binnenlandse treinen gebruikt? Of was dit een toevalstreffer dat er een binnenland en een buurland aan elkaar gekoppeld zijn?

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #39 Gepost op: 04 January 2008, 11:53:57 »
Buurland en binnenland reed gewoon door elkaar in binnenlandse IC's. Die buurlandrijtuigen kwamen trouwens in België en Luxemburg (bijv. met de Ardennen-Expres) en in Duitsland (intercity naar Keulen).

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #40 Gepost op: 04 January 2008, 12:56:10 »
Oké,.. dan gaan we ze ook door elkaar bestellen ;)

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #41 Gepost op: 04 January 2008, 13:16:09 »
Trouwens, ik vraag me nu wel af waarom de NS destijds niet gewoon alleen buurlandrijtuigen heeft besteld. Is toch veel gemakkelijker in de praktijk?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #42 Gepost op: 04 January 2008, 18:58:46 »
Dat zal wel duurder zijn geweest met aanschaf en onderhoud vermoed ik.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #43 Gepost op: 04 January 2008, 19:25:05 »
Waarom bestellen wat je niet nodig hebt?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #44 Gepost op: 04 January 2008, 19:45:55 »
Het lijkt me niet dat de aanschaf van buurlandrijtuigen zo veel duurder is geweest dan die van binnenlandse rijtuigen. Nu zijn er twee series geproduceerd, dat kost ook meestal meer geld dan een serie.

Het is toch makkelijker als je alle rijtuigen van een serie naar het buitenland kan sturen? Scheelt wellicht wat rangeer-/overbrengwerk.