Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 07:47:57
Petitie - Rail away moet blijven! door Pauldg
Vandaag om 07:40:02
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:28:55
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 01:34:15
Roco AC modellen door Mug
Vandaag om 00:31:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
07 December 2025, 23:36:33
Nijmegen in h0 door hendrikd
07 December 2025, 23:25:58
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
07 December 2025, 23:23:31
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
07 December 2025, 23:23:05
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door wob
07 December 2025, 23:05:22
Cranicher Altbahn door NS264
07 December 2025, 22:53:07
Molenbaan (werktitel) door NS264
07 December 2025, 22:43:42
Bahnstrecke 5867 door NS264
07 December 2025, 22:41:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
07 December 2025, 21:56:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 December 2025, 21:52:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
07 December 2025, 21:45:47
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
07 December 2025, 21:14:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
07 December 2025, 20:57:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 December 2025, 20:28:13
Line-up foto's van modellen door Rob Bennis
07 December 2025, 19:46:02
Camp 3 door GD
07 December 2025, 19:41:13
Locatie van foto gezocht door Thom
07 December 2025, 19:39:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
07 December 2025, 18:00:34
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door BAD
07 December 2025, 17:44:37
Blokkendoos mat24 dienstwagens in 1:87: mP9201-9213 en mDW169306-169310 obv Roco door Erwin 054
07 December 2025, 17:42:16
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972 door 1200blauw
07 December 2025, 16:55:43
Nieuw huis, nieuwe baan door DJV
07 December 2025, 16:14:29
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door sdz1976
07 December 2025, 15:55:05
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door Klaas Zondervan
07 December 2025, 15:02:40
  

Auteur Topic: Emplacement Mijdrecht  (gelezen 245628 keer)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #525 Gepost op: 31 October 2009, 19:44:57 »
Die kap was al zodanig 'voorbewerkt', daar kon ik niet veel meer mee. Die rode container op dezelfde foto zitten de resten in, precies zoals het in 1982 ook gegaan is. Inspiratiebron is een foto van Railcolor van het frame van de 1008. Ook het gele kraantje klopt met de werkelijkheid, een Demag H21. Met dit kraantje werden de 1000-en vakkundig uit elkaar gertrokken  :-\

Als je de foto van de 2511 bekijkt zie je een klein stukje van de EW 503. Die is ook al in een ver gevorderd stadium.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #526 Gepost op: 31 October 2009, 19:45:44 »
Die was niks meer waard.  ;D
Waar zullen de 2200 kappen zijn.  ???


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #527 Gepost op: 31 October 2009, 19:53:53 »
Citaat
Waar zullen de 2200 kappen zijn

Op de 'grote hoop', oftewel daar gaat wel iets mee gebeuren ooit. Ik denk eraan om de cabines te vernummeren naar 2231 en 2237, en deze samen met de cabines van de 2464 en 2496 bij Koek te deponeren.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #528 Gepost op: 31 October 2009, 21:28:39 »
Die 2237 is toch in zijn geheel in Mijdrecht gesloopt?
Grtz!
Tedo

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #529 Gepost op: 31 October 2009, 21:39:58 »
Ik kan mij van Raymond Kiès een foto herinneren van een aantal aan het hek geplaatste cabines van 2200'en (stuk of drie/vier w.o. één bruine geloof ik) bij Koek.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #530 Gepost op: 31 October 2009, 23:37:06 »
Pas op, ze lezen mee!

2511! die kent papa!

Is de energiewagen 503 al klaar? En hoe zit het met de Morris Marina?

Over papa´s en Marina´s gesproken: mijn vader had een Morris Marina.

Het is weer prachtig, @Drent! (y)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Hans W

  • wat N wereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 375
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #531 Gepost op: 01 November 2009, 01:49:08 »
Hallo Drent,

Waarom maak je alle foto's die je plaatst niet klikbaar,
zodat we ze in een groter formaat / versie kunnen bekijken.

(dat is de onderste regel van de 3 regels, als je een foto hebt
geupload), je laat dan de foto zien en je kan er op klikken voor
een groter formaat, mits de foto origineel ook groot is.

Succes,
Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #532 Gepost op: 01 November 2009, 01:54:16 »
Citaat
Waarom maak je alle foto's die je plaatst niet klikbaar,
zodat we ze in een groter formaat / versie kunnen bekijken.

Ik heb de foto's juist verkleind voor op dit forum, en ze zijn dan sneller te uploaden.

Citaat
Die 2237 is toch in zijn geheel in Mijdrecht gesloopt?

Klopt in juli 1984, en de 2288 in september 1985. Ik heb toevallig nog die twee geel/grijze cabines liggen van Jos. En aangezien de 2231 en 2237 twee locs zijn die geheel en/of in delen naar Koek gingen.....

Citaat
Ik kan mij van Raymond Kiès een foto herinneren van een aantal aan het hek geplaatste cabines van 2200'en (stuk of drie/vier w.o. één bruine geloof ik) bij Koek

Die foto zou ik graag willen zien! Dat zijn waarschijnlijk de cabines van de 2231, 2287 (bruin), 2464 en 2496. Die werden op 15-4-1983 in Mijdrecht afgeleverd.





« Laatst bewerkt op: 01 November 2009, 02:15:16 door Drent »

Hans W

  • wat N wereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 375
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #533 Gepost op: 01 November 2009, 01:57:49 »
Nou dat valt wel mee hoor met het downloaden.
Want de foto's worden geloof ik automatisch verkleind voor het forum,
maar behouden hun eigen gegevens als je de grote foto wilt bekijken.

Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #534 Gepost op: 22 November 2009, 17:51:16 »
Hier wat foto's van het gehele 'retourconvooi' van de 2510+1007+1009' :











« Laatst bewerkt op: 22 February 2014, 18:15:35 door guest7823 »

Hans W

  • wat N wereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 375
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #535 Gepost op: 22 November 2009, 17:56:21 »
Hallo Drent,

Dat zijn weer mooie plaatjes.
Maar ik denk dat ze nog veel mooier worden als je de camera een stuk lager houd, zodat het lijkt alsof je denkbeeldig vanuit een raam op de 2e verdieping staat, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ga zo door ik blijf lezen

Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #536 Gepost op: 22 November 2009, 18:29:01 »
Dat zijn zeker weer prachtige plaatjes (y)
Passat driver:)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #537 Gepost op: 22 November 2009, 20:10:28 »
Citaat
Maar ik denk dat ze nog veel mooier worden als je de camera een stuk lager houd

Dat is wat lastig omdat alles volstaat op de baan. Vanuit dit standpunt kan de kijker meer zien van het geheel.

De 1007 en 1009 waren de enige locs uit deze serie die doorgetransporteerd werden naar Uithoorn. Daar veranderde de samenstelling van de trein, en het convooi terug richting Mijdrecht bestond uit het materieel zoals ik heb uitgebeeld op de foto's. Het oorspronkelijke transport richting Uithoorn met drie zelflossers type Fcs heeft ooit, zoals eerder vermeld in dit draadje, in de RM gestaan en is gemaakt door Mispoes (Frank). In het boek Diesellocomotieven in Nederland op blz 213 staat een foto van het convooi.

In het draadje over de Roco NS 2400 staan twee foto's van de 2510, die ik gemaakt heb uit KleiNSpoor transfers en een Roco NS 2414.
« Laatst bewerkt op: 22 November 2009, 20:12:57 door Drent »

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #538 Gepost op: 22 November 2009, 21:13:46 »
Fraai weer hoor en het klopt ook precies! Lange huif voor van de 2510, 2 E'tjes en een duitse kolenbak. Werden die 1000'en gelijk uitgerangeert of kwam de rangeerploeg die duitse kolenbak later ophalen (toen de 1000'en al in stukjes gehakt waren)?

Groet, Edwin

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Emplacement Mijdrecht
« Reactie #539 Gepost op: 22 November 2009, 23:38:01 »
Het convooi Nieuwersluis - Mijdrecht - Uithoorn bestond uit 2510+Fcs+1007+Fcs+1009+Fcs+3 Ks+4 Hbis. In Uithoorn moeten twee van de drie Fcs-en uit het convooi gehaald zijn, ik heb geen idee waarom. De Hbis-en waren bestemd voor Johnson Wax in Mijdrecht en gingen zodoende ook weer mee terug. De twee NS E-tjes werden in Uithoorn bijgeplaatst, waarschijnlijk afkomstig van Pothuizen. De drie Ks-en bleven waarschijnlijk ook achter in Uithoorn. De drie duitse Fcs-en moeten uiteindelijk weer terug zijn gegaan naar Tilburg, ze zijn ook gebruikt voor het transport van de 1004 en 1005. Dus ik neem aan dat de 2510 met die twee E's en die enkele Fcs meteen retour is gegaan naar Nieuwersluis en de overige twee die achterbleven te Uithoorn op een later tijdstip.