Ondanks dat ze voor Limahondekopbakken bedoeld waren, qua maatvoering, zijn ze goed bruikbaar voor een treinstel op basis van mat. '46 van Lima. Door de zijwand dunner te vijlen is gelijk de bolling eruit, en door aan de onderkant materiaal weg te vijlen, zit de onderkant van de cabine ramen op een beter hoogte.
Maar wat doe je nog met al die koppen van combispoor nu je zelf koppen op Lima hondekop basis maakt? Ooit verwerken in treinstellen op Lima Mat'46 basis?
Ik heb eens een setje Hoek van Hollanders (prototype mat.'36: 201-208) gemaakt op basis van mat 46. Uiteraard één met bagageruimte en één zonder.
Weer wat geleerd, kortom deze koppen blijven bij mij voorlopig maar op de brandstapel liggen Maar je kunt de cabine van een Lima Mat'46 toch ook wel aanpassen? Zoveel verschil is er niet met een Mat'36 of '40. Er heeft ooit in de RM een keer een artikel gestaan (ik geloof van Arjen Dijkgraaf) over de bouw van een DE5 op basis van die ouwe Piko Vliegende Hamburgers.Grtz, Marcel
We dwalen te ver af van het onderwerp
Toevallig ook een foto gemaakt van die Hoek van Hollanders?? mvg,Matthijs
Mat '35 (voluit: Materieel '35), is de naam van elektrisch stroomlijnmaterieel voor personenvervoer, zoals door de Nederlandse Spoorwegen aangeschaft in 1935.De naam is, zoals bij een aantal andere series, afgeleid van het jaar waarin het materieel ontworpen en besteld werd. De vorm was gebaseerd op die van de dieselelektrische treinstellen van het type Mat '34, ook wel bekend als Diesel-drie.De serie bestond uit een voorserie van acht tweewagenstellen voor de lijn Hoek van Holland – Rotterdam (in dienst eind 1935) en een aantal vervolgseries, die geleverd werden als Mat '36.