Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 22:33:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:27:52
modulebaan in spoor 1 door Marc tramt
Vandaag om 22:14:38
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 21:57:35
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Bennis
Vandaag om 21:52:59
NS 8100 in 0 door moonlicht
Vandaag om 21:45:27
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:45:18
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door cor_b
Vandaag om 21:43:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
  

Auteur Topic: De bouw van een DB lok Reihe 023  (gelezen 7603 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #15 Gepost op: 03 May 2018, 11:52:50 »
Het is helemaal geen slecht idee.  :D
ik heb er all e.e.a. over uitgezocht. Het punt is ,dat ik met de trein makkelijk op Rotterdam N kan komen ,maar de loop route is mij  te ingewikkeld.
 20 min  te voet of zo is prima te doen , maar niet als je verkeerd loopt.
 groeten , Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 645
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #16 Gepost op: 03 May 2018, 12:16:13 »
Kun je er ook niet met het OV dichtbij komen vanaf Station Rotterdam N ?.

Ben niet zo bekend met het OV in Rotterdam,ga zelf altijd met de auto naar de SSN
bij open dagen .
m.vr.gr.
Harry.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #17 Gepost op: 03 May 2018, 12:25:55 »
Hoi Harry ,
Dat schrijf ik toch al ?
Vanaf Rotterdam Noord is het een loopafstand van ca 20 minuten. Het laatste stuk is langs een groot industrie terrein met allemaal  zij weggetjes.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1785
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #18 Gepost op: 03 May 2018, 12:34:41 »
Hier ook nog wat info en plaatjes:

http://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=601

Bart

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #19 Gepost op: 03 May 2018, 14:33:19 »
Bedankt ,Bert !
Weer iets om te bewaren.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #20 Gepost op: 03 May 2018, 15:20:57 »
Hoi Peter, vanaf het begin van het industrieterrein gewoon de Rolf Hartkoornweg blijven volgen, kom je vanzelf op het depot.
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #21 Gepost op: 03 May 2018, 15:50:21 »
Je krijgt eerst nog wat andere wegen zoals  ,Veilingweg , Boezembocht .en dan een rechte weg de R.Hartkornweg.
Ik ben er een keer geweest ,met iemand in de auto, maar dat is te lang geleden.
 Allemaal op Google Earth te zien.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #22 Gepost op: 03 May 2018, 16:13:06 »
Ach, zo lastig is het niet met een plattegrond erbij, als je de 23 écht wilt zien, kom je er vanzelf wel  ;)
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #23 Gepost op: 17 December 2018, 19:25:06 »
Ik heb lange tijd niets laten horen over de bouw van deze lok, die ik in mei van dit jaar begon.
Omdat bleek, dat deze lok niet door sommige meegebogen wissels zou kunnen komen ,waar zijn voorgangers NS 3900 ook last van had ,heb ik de moed ververzameld het kopstation te gaan verbouwen,en een te steile heling  in het station (ca 3 % )weg te gaan werken.
 Dat is allemaal gebeurd ,inclusief de electrische schakelingen (Ik rij nog analoog ) met een vereenvoedigde NX bediening en werkende lichseinen.
 Al ik het voorjaar had ik plannen om bij de echte 023 van de SSN te gaan kijken ,maar er kwam nog niets van. Wel heb ik een stuk of 6 YouTube filmpjes over het reviseren en weer opbouwen van de lok verzameld ,en heel wat "Print Screen "plaatjes afgedrukt.
De lok is nu zover ,dat hij/zij kan rijden met een aantal rijtuigen.
 Hij bestaat nu uit het frame met de wielen ,motoraandrijving. Ook de voetplaat is klaar. Verder heb ik de stoomverdeling zover dat kan nagebouwd ,na eerst mij verdiept te hebben in de Heusinger Steuerung /of Walschaerte stoomverdeling.Als je niet weet hoe het werkt ,kan je het ook niet goed imiteren. >
Veel onderdelen zijn erg klein ,ook in schaal 0 ,en sommige moet je laten vervallen.
Bij de firma Manfrd Bauer heb ik eerder al moeilijke onderdelen besteld.
Vandaag is het nog losse machinisten huis afgemaakt. Deze  week ga ik met mijn zoon naar Rotterdam ,om nog wat details te bekijken.
Zo staan de zaken op dit moment bij.
Groeten ,
Peter

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen