Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 22:11:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 22:09:12
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
Vandaag om 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 21:46:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 21:43:23
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 21:28:22
De Projecten van RetroJack door DJV
Vandaag om 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
Vandaag om 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
Vandaag om 20:41:52
verlichting inbouwen voor beginners door Michaël dB
Vandaag om 20:04:48
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
Vandaag om 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
Vandaag om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
Vandaag om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
Vandaag om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
  

Auteur Topic: Wisselstraat  (gelezen 2268 keer)

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
    • Baanplan Ruhrgebied
Wisselstraat
« Gepost op: 02 April 2018, 14:02:25 »
Even een vraag over het elektrisch aansluiten van enkele delen op de wisselstraat die ik heb liggen. De bedoeling is om van het ene spoor naar het andere spoor treinen te kunnen wisselen, voor een actief bedrijf.
Voor zover ik goed heb begrepen uit de encyclopedie en andere websites vormt de wisselstraat nooit onderdeel van het bloksysteem.

Op onderstaande afbeelding uit SCARM de situatie, daarna mijn vragen...


Ik wil treinen wisselen van spoor 1 naar 2, en 2 naar 1, en bijvoorbeeld van 1 naar 3 of 2 naar 3.
- in de wisselstraat heb ik beide spoorpunten geïsoleerd (oranje streepje)
- wanneer ik naar passerspoor 3 wil is dat spoor ook geïsoleerd
- elk spoor heeft zijn eigen trafo als voeding, voor onafhankelijk bedrijf

Wanneer ik nu van 1 naar 2 wil, als voorbeeld van de geschetste mogelijkheden, rijd ik dan gewoon met beide trafo's T1 en T2 aan, zodat de lok voldoende snelheid heeft om overgenomen te worden? Of zijn er betere / andere opties om e.e.a. elektrisch (veilig) aan te sluiten?

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6353
  • ***
Re: Wisselstraat
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2018, 14:21:13 »
Je rijdt analoog. Trafo's gelijke kant op, zelfde uitslag. Isolaties zitten op de juiste plek. Moet geen probleem zijn. Reed vroeger ook zo met drie treinen te gelijk (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
Re: Wisselstraat
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2018, 14:33:38 »
google hier even op:

cab control model train

check
« Laatst bewerkt op: 02 April 2018, 14:36:26 door Mark D. »