Doel:€250.00
Donaties:€20.00

Per saldo:€-230.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pronsfeld door rotaspeed
Vandaag om 19:10:57
INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80' door Joshua
Vandaag om 19:08:49
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 19:02:48
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door DJV
Vandaag om 19:01:05
Eurospoor 2018 door naoorlogsNS
Vandaag om 18:51:03
Hema by Lima door zuylen
Vandaag om 18:29:10
Gezocht: info stopplaats seinen (blauw licht) door Wijktrein
Vandaag om 18:20:28
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 17:56:22
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:12:12
Piko Klauwkoppelingen, ervaringen gevraagd door meino
Vandaag om 16:58:51
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door Josephes
Vandaag om 16:52:41
Rollenbank in Spoor-1 door raymond erdtsieck
Vandaag om 16:47:40
Schrootbaan in spoor 1 door Daniels
Vandaag om 16:45:34
NS modelbaan Hoekdam H0 door edwin1974
Vandaag om 16:19:48
Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N door Hoontje
Vandaag om 15:59:04
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 15:50:06
Schaal 0 baksteenplaat door Hendrik Jan
Vandaag om 15:47:33
EifelBurgenBahn door Sobat Kras
Vandaag om 15:44:00
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Wim Vink
Vandaag om 15:39:19
Lenz Compact 60500 te gebruiken als slave voor Twin Center? door lokmuis
Vandaag om 15:23:54
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door sdz1976
Vandaag om 15:19:58
Buitenlust door sdz1976
Vandaag om 15:08:18
Rocky Rail 6400 door Biesje
Vandaag om 14:48:44
  

Auteur Topic: Wisselstraat  (gelezen 675 keer)

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
    • Baanplan Ruhrgebied
Wisselstraat
« Gepost op: 02 april 2018, 14:02:25 »
Even een vraag over het elektrisch aansluiten van enkele delen op de wisselstraat die ik heb liggen. De bedoeling is om van het ene spoor naar het andere spoor treinen te kunnen wisselen, voor een actief bedrijf.
Voor zover ik goed heb begrepen uit de encyclopedie en andere websites vormt de wisselstraat nooit onderdeel van het bloksysteem.

Op onderstaande afbeelding uit SCARM de situatie, daarna mijn vragen...


Ik wil treinen wisselen van spoor 1 naar 2, en 2 naar 1, en bijvoorbeeld van 1 naar 3 of 2 naar 3.
- in de wisselstraat heb ik beide spoorpunten geïsoleerd (oranje streepje)
- wanneer ik naar passerspoor 3 wil is dat spoor ook geïsoleerd
- elk spoor heeft zijn eigen trafo als voeding, voor onafhankelijk bedrijf

Wanneer ik nu van 1 naar 2 wil, als voorbeeld van de geschetste mogelijkheden, rijd ik dan gewoon met beide trafo's T1 en T2 aan, zodat de lok voldoende snelheid heeft om overgenomen te worden? Of zijn er betere / andere opties om e.e.a. elektrisch (veilig) aan te sluiten?

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 5005
  • ***
Re: Wisselstraat
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2018, 14:21:13 »
Je rijdt analoog. Trafo's gelijke kant op, zelfde uitslag. Isolaties zitten op de juiste plek. Moet geen probleem zijn. Reed vroeger ook zo met drie treinen te gelijk (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: Wisselstraat
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2018, 14:33:38 »
google hier even op:

cab control model train

check
« Laatst bewerkt op: 02 april 2018, 14:36:26 door Mark D. »