Google+
Doel:€250.00
Donaties:€34.30

Per saldo:€-215.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Heen, En en Weer: de tram. door Henk Boshuyzen
Vandaag om 12:38:07
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 12:31:42
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Henk Boshuyzen
Vandaag om 12:28:34
19 Toen door Deetrein
Vandaag om 12:20:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:16:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 12:13:32
s88SD16-n + Koploper c.q. Rocrail door JohnT
Vandaag om 11:51:19
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 11:46:44
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 11:39:41
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 11:19:21
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door NS264
Vandaag om 11:10:00
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 11:09:07
Baan in Los Angeles door spoorzeven
Vandaag om 11:06:02
Neutraal Moresnet in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:01:54
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 10:57:57
Spoor 0 messing, HSM AB 185-246 door 1795
Vandaag om 10:54:56
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS1220
Vandaag om 10:39:18
Tramstraat in Waterland in H0m door Sven
Vandaag om 10:36:59
Lantaarnpalen, zelfbouw in schaal n door waldberg
Vandaag om 10:21:19
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rondje_HO
Vandaag om 09:33:03
  

Auteur Topic: Wisselstraat  (gelezen 625 keer)

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
    • Baanplan Ruhrgebied
Wisselstraat
« Gepost op: 02 april 2018, 14:02:25 »
Even een vraag over het elektrisch aansluiten van enkele delen op de wisselstraat die ik heb liggen. De bedoeling is om van het ene spoor naar het andere spoor treinen te kunnen wisselen, voor een actief bedrijf.
Voor zover ik goed heb begrepen uit de encyclopedie en andere websites vormt de wisselstraat nooit onderdeel van het bloksysteem.

Op onderstaande afbeelding uit SCARM de situatie, daarna mijn vragen...


Ik wil treinen wisselen van spoor 1 naar 2, en 2 naar 1, en bijvoorbeeld van 1 naar 3 of 2 naar 3.
- in de wisselstraat heb ik beide spoorpunten geïsoleerd (oranje streepje)
- wanneer ik naar passerspoor 3 wil is dat spoor ook geïsoleerd
- elk spoor heeft zijn eigen trafo als voeding, voor onafhankelijk bedrijf

Wanneer ik nu van 1 naar 2 wil, als voorbeeld van de geschetste mogelijkheden, rijd ik dan gewoon met beide trafo's T1 en T2 aan, zodat de lok voldoende snelheid heeft om overgenomen te worden? Of zijn er betere / andere opties om e.e.a. elektrisch (veilig) aan te sluiten?

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 4974
  • ***
Re: Wisselstraat
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2018, 14:21:13 »
Je rijdt analoog. Trafo's gelijke kant op, zelfde uitslag. Isolaties zitten op de juiste plek. Moet geen probleem zijn. Reed vroeger ook zo met drie treinen te gelijk (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput. De locs zijn inmiddels digitaal en zit er ook led verlichting in de rijtuigen. De spiraal en schaduwstations zijn van rails voorzien. Nu alles eens in Koploper zetten.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: Wisselstraat
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2018, 14:33:38 »
google hier even op:

cab control model train

check
« Laatst bewerkt op: 02 april 2018, 14:36:26 door Mark D. »