Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NMBS - Railtour samenstellingen door Bert van Gelder
Vandaag om 02:59:41
Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan door Thom
Vandaag om 00:31:23
Eerste baanplan spoor N door 72sonett
Vandaag om 00:26:16
UIC "Speciale trein" Amsterdam-Nice door clickmaniac
Vandaag om 00:19:50
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door clickmaniac
Vandaag om 00:08:37
plaatjes kantelen door Menno
Vandaag om 00:07:06
Jaren 80 in woord en beeld door clickmaniac
Vandaag om 00:03:56
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door könings
Vandaag om 00:00:50
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
22 juni 2018, 23:03:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
22 juni 2018, 22:53:28
BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf door Basilicum
22 juni 2018, 22:50:22
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 juni 2018, 22:49:27
Br52 van Trumpeter in 1:35 door bosje77
22 juni 2018, 22:42:52
Inspiratie nieuw baanplan H0 door NS1220
22 juni 2018, 22:21:57
Mijn LEGO modellen. door SimonSt
22 juni 2018, 21:59:05
Plaatsen van DB seinen door MWS
22 juni 2018, 21:58:09
Dapol mag maar 12V op digitale baan door HansQ
22 juni 2018, 21:36:44
Br186 Rurtalbahn, wat hangen we erachter? door Henk Zwoferink
22 juni 2018, 21:30:58
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door 72sonett
22 juni 2018, 20:57:55
Zimo MX630 Motorregeling door Sandopie
22 juni 2018, 20:29:00
Westlandbaan door Zoedelaar
22 juni 2018, 20:13:34
  

Auteur Topic: Wisselstraat  (gelezen 584 keer)

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
    • Baanplan Ruhrgebied
Wisselstraat
« Gepost op: 02 april 2018, 14:02:25 »
Even een vraag over het elektrisch aansluiten van enkele delen op de wisselstraat die ik heb liggen. De bedoeling is om van het ene spoor naar het andere spoor treinen te kunnen wisselen, voor een actief bedrijf.
Voor zover ik goed heb begrepen uit de encyclopedie en andere websites vormt de wisselstraat nooit onderdeel van het bloksysteem.

Op onderstaande afbeelding uit SCARM de situatie, daarna mijn vragen...


Ik wil treinen wisselen van spoor 1 naar 2, en 2 naar 1, en bijvoorbeeld van 1 naar 3 of 2 naar 3.
- in de wisselstraat heb ik beide spoorpunten geïsoleerd (oranje streepje)
- wanneer ik naar passerspoor 3 wil is dat spoor ook geïsoleerd
- elk spoor heeft zijn eigen trafo als voeding, voor onafhankelijk bedrijf

Wanneer ik nu van 1 naar 2 wil, als voorbeeld van de geschetste mogelijkheden, rijd ik dan gewoon met beide trafo's T1 en T2 aan, zodat de lok voldoende snelheid heeft om overgenomen te worden? Of zijn er betere / andere opties om e.e.a. elektrisch (veilig) aan te sluiten?

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 4973
  • ***
Re: Wisselstraat
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2018, 14:21:13 »
Je rijdt analoog. Trafo's gelijke kant op, zelfde uitslag. Isolaties zitten op de juiste plek. Moet geen probleem zijn. Reed vroeger ook zo met drie treinen te gelijk (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput. De locs zijn inmiddels digitaal en zit er ook led verlichting in de rijtuigen. De spiraal en schaduwstations zijn van rails voorzien. Nu alles eens in Koploper zetten.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: Wisselstraat
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2018, 14:33:38 »
google hier even op:

cab control model train

check
« Laatst bewerkt op: 02 april 2018, 14:36:26 door Mark D. »