BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Elektronica en analoog => Topic gestart door: Erwinmk op 02 april 2018, 14:02:25

Titel: Wisselstraat
Bericht door: Erwinmk op 02 april 2018, 14:02:25
Even een vraag over het elektrisch aansluiten van enkele delen op de wisselstraat die ik heb liggen. De bedoeling is om van het ene spoor naar het andere spoor treinen te kunnen wisselen, voor een actief bedrijf.
Voor zover ik goed heb begrepen uit de encyclopedie en andere websites vormt de wisselstraat nooit onderdeel van het bloksysteem.

Op onderstaande afbeelding uit SCARM de situatie, daarna mijn vragen...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/wisselstraat-png.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/wisselstraat-png.png)

Ik wil treinen wisselen van spoor 1 naar 2, en 2 naar 1, en bijvoorbeeld van 1 naar 3 of 2 naar 3.
- in de wisselstraat heb ik beide spoorpunten geïsoleerd (oranje streepje)
- wanneer ik naar passerspoor 3 wil is dat spoor ook geïsoleerd
- elk spoor heeft zijn eigen trafo als voeding, voor onafhankelijk bedrijf

Wanneer ik nu van 1 naar 2 wil, als voorbeeld van de geschetste mogelijkheden, rijd ik dan gewoon met beide trafo's T1 en T2 aan, zodat de lok voldoende snelheid heeft om overgenomen te worden? Of zijn er betere / andere opties om e.e.a. elektrisch (veilig) aan te sluiten?
Titel: Re: Wisselstraat
Bericht door: ruudns op 02 april 2018, 14:21:13
Je rijdt analoog. Trafo's gelijke kant op, zelfde uitslag. Isolaties zitten op de juiste plek. Moet geen probleem zijn. Reed vroeger ook zo met drie treinen te gelijk (y).
Titel: Re: Wisselstraat
Bericht door: Mark D. op 02 april 2018, 14:33:38
google hier even op:

cab control model train

 check  (http://mrr.trains.com/sitefiles/resources/image.aspx?item={075D90F6-B79E-4A40-BDF9-495D05FC2EBD})