Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
"Nederlandse" modellen door TonM
Vandaag om 14:00:40
Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting  (gelezen 27143 keer)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #45 Gepost op: 18 februari 2018, 13:20:11 »
Ook eens even met wat zeeschuim ge-experimenteerd. Had toch een vuilniszak vol gekocht.... ;) En zo slecht vind ik het resultaat niet geworden.
Kreeg al wel de tips om de boompjes eerst zwart te maken en dan pas bruin er overheen. Op onderstaande foto's is het direct bruin gedaan. Inmiddels ook al bomen gemaakt met bruin over zwart, maar daar komen morgen pas foto's van bij daglicht.
Tweede opmerking was dat het gebruikte spul wel wat grof oogde. Ik heb loof van Polak gebruikt. Ik ga morgen eens wat van dat spul door de staafmixer trekken om te zien of het dan wat fijner wordt...

De foto's...







Edit: Wat ik wel op vind vallen, is dat de stammen van de bomen wel wat magertjes zijn. Daar zal ik toch iets mee moeten doen denk ik. De verhouding stam/kruin klopt niet helemaal nu ik er naar kijk...

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2018, 13:20:41 »
Gisteren de AKI's in de verf gezet. M O O I ! ! !  (y) :D En het staat ook wel erg leuk zo. Stimuleert wel om weer verder te gaan moet ik bekennen. Maar ja, er ligt nog zoveel werk ook om het huis nog... En dat heeft ook aandacht nodig.

Maar nu eerst even de foto's. :)









Ik denk wel dat ik de AKI's even vóór de schrikhekken moet plaatsen... Nu lijken ze buiten het zichtsveld van (auto)bestuurders te vallen.

Die slanke boompjes in de achtergrond komen best goed uit.  (y)

Ik word er blij van!  :D (y)

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2018, 13:21:26 »
Nou, de boel is geverfd en maar weer eens gepositioneerd op de baan. Fotooooooooo's....









Ben er op zich wel tevreden over/mee, al blijf je wel zien dat de lampen aan de achterzijde afgebroken zijn geweest... :( Het is niet anders... Ik zie het maar als leerproces. :)

Inmiddels ben ik ook begonnen om de schakelkast terug te plaatsen. Die had ik eraf gehaald wegens verkeerd geplaatst. Ik maak meteen maar van de gelegenheid gebruik om nu ook wat mos en zand er omheen te plaatsen. Wellicht nog wat graspolletjes, kleintjes... ;) Dat zal later wel zichtbaar worden.

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2018, 13:21:56 »
De Shapeways bestelling is binnen. Eigenlijk beide bestellingen.... Dus de sein paal en de nieuwe AKI's... (!#$%$%^#$%#^stofzuiger  >:()

Fotoooo's. :)







Mitchell heeft rekening gehouden met de doorvoer van draadjes. Nu nog kijken of er ook daadwerkelijk een draadje doorheen kan...



Helaas print het allemaal niet even recht. Nu is dat op onderstaande foto met de ladder nog wel op te lossen mbv lijm. Echter, ook de paal is wat krom als je van voren kijkt. Iemand tips over hoe dat recht te krijgen?



Geen foto's van de AKI's, die staan een paar posts en pagina's terug wel. :)

Ik kan weer verder. :)

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #49 Gepost op: 18 februari 2018, 13:22:30 »
Nou nou, tsjong jong, poeh poeh.... er is weer wat gedaan hoor.  :D

Stukje weg gesloopt. Ik had op Houten in April jl een klinkerweg plaat gekocht die ik hier wilde neerleggen. Daar heb ik nu maar eens tijd voor gemaakt.



Nou, dat staat leuk! Dan de straat aan de andere kant van het spoor er ook maar "even" inleggen. Dat ziet er dan zo uit.



Wachts eens even.... Zie ik nu kleur verschil? Uit hetzelfde plaatje? Licht en donker? Huh? Zucht, de lichtval blijkt te verschillen mbt de kant waarop je naar de plaat kijkt... En dat verschil blijk je ook te zien onder de verlichting... Zucht.... voorkant er maar weer af en opnieuw doen....



Nu toch maar even goed opgelet welke kant ik neerleg. ;) En dan krijg je vanuit ISS stand dit plaatje.



Ik ben er blij mee. Inmiddels heb ik ook de kanten naast de weg dus geschilderd en kan ik er vanavond/morgen op grassen.  (y) Aangenomen dat er niks tussenkomt...  ::)

Tsja... als ik dan toch bezig ben, laat ik dan meteen ook eens kijken naar de houten overgangen op mijn overweg. Er liep iemand over te klagen dat zijn wagens er over ontspoorde. Dus houten overgangen eraf gerost, geschuurd en weer terug geplaatst. Zie je daar iets van? Geen ene snars.  ;D Maar je voelt het wel. Ook maar gelijk geleiders voor de koppelingen geplaatst bij de overweg. Dus een dubbele beveiliging. Nu maar hopen dat het werkt, want ik heb die koppelingen niet.



Let op, je ziet hier nog de lichte en donkere variant van de weg liggen. De voorkant van de weg is later gesloopt en vervangen.

En dan maak je nog wel eens een foutje... Ik heb het zand verkeerd aangebracht rondom de verdeelkast. Dat is alweer een tijdje geleden gedaan. Het had de kleur van het inspectiepad moeten hebben, het ziet er nu nat uit...Tsja, misschien dat een poedertje helpt om het lichter te maken.



En nu gauw verder, als ik nog tijd heb.

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #50 Gepost op: 18 februari 2018, 13:24:16 »
......

Dan maar weer plaatjes. Net even twee bordjes geplaatst. Krijg het niet helemaal scherp zoals ik het wil.









....

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #51 Gepost op: 18 februari 2018, 13:24:48 »
Laat ik eens met puntje 17 aan de slag gaan. Eerste aanvaring met messing. ;)

Eerste alles maar eens losmaken uit de frames waarin het kwam. En natuurlijk vijlen... alle puntjes eraf. Dat is een redelijk snel klusje. Messing is steviger dan ik dacht. Ik heb alles heel kunnen houden met die linkerhandjes van mij. ;)



En daarna alles maar eens in de juiste vorm buigen en draaien. Kwam er later nog achter dat het "omgekeerde vinkje" onderaan het bord ook nog een kwartslag gedraaid moest worden.



In closeup kom je dan hier op uit.



Na alles verlijmd te hebben met secondelijm, ziet een en ander er zo uit. Da's best leuk!  (y)



En op de baan ziet het er dan zo uit.





Vannacht mogen beide poortjes even lekker rusten in een bak soda. Morgenavond wellicht weer verder.

Ik ben er blij mee tot zover.

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #52 Gepost op: 18 februari 2018, 13:25:40 »
Morgen nog wat Abteilung hier en daar, en dan is het wat mij betreft best zat.
Het frame heeft eerst een laagje lichtgrijs gekregen, daarna is het met grau braun
verouderd. Zwart als onderlaag geeft geen versleten uiterlijk. En aangezien de
achtergrond en de omgeving nogal veel kleur heeft, springt deze er straks mooi uit.



Van het rechterbord zijn de letters niet echt lekker uit de ets gekomen. Maar je kunt
niet alles hebben. Enne Hekpaal, geen ge-toet-toet meer....

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #53 Gepost op: 18 februari 2018, 13:26:04 »
Nou, ik had een productieve dag gepland vandaag, viel toch wat tegen. Het zij zo. Het liep, zoals eerder gezegd, mis met mijn 2mm gras. Balen. Inmiddels wel via via via via een aanvulling gekregen op mijn grasjes, wel een iets andere kleur denk ik (rottig te zien bij kunstlicht), maar het lijkt iig geen licht te geven, in tegenstelling tot wat ik er eerder op had zitten vanmiddag...

Doe maar wat foto's...









Kleurendoof! Onderstaand was dus twee keer dezelfde kleur verwerkt... Gewoon niet opgelet. Ik laat het zo. Dit naar aanleiding van het weggeroste lichtgevende gras.





De uitstekende dingetjes zijn van een gesloopt struikje van Polak. Het stelt wat begroeiing voor. Moet het nog verder afwerken, maar dat kan pas als de hekken aan elkaar gelijmd zijn. En dat doe ik morgen.





guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #54 Gepost op: 18 februari 2018, 13:26:24 »
Het gras dat gemixed ws door Walter paste prima. Zal daar morgen even een goede foto van plaatsen, nu in het kunstlicht is het minder goed zichtbaar. Komt goed.

Vanavond "even" een tweede hek voor een weiland geplaatst. De belichting is ruk, maar het beeld duidelijk. :) Nu nog betere bomen, want deze zijn waardeloos.





Even een boompje weggehaald voor de foto...



En de laatste...



Vanaf vrijdag live te aanschouwen op Eurospoor.

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #55 Gepost op: 18 februari 2018, 13:26:48 »
Komt 'ie Chris!  ;D

Vandaag Steef dus op bezoek gehad. Hij had dus, hoe verrassend, de poorten bij zich. En ze zijn mooi geworden!  (y)
Tijd voor foto's.

Let aub niet op de kwaliteit van de foto's... Ben er niet heel gelukkig mee, maar goed, het moet maar even.





Nog even een plaatje van het gemengde gras van Walter.



Hekjes met lichte begroeiing er doorheen.



En nog een tweetal wagons, overgenomen van Steef.



Die moeten een keer beter op de foto...  ::) :-X

Dit is het. Dit is op Eurospoor te zien. Nu snel alles klaarzetten voor de bestelbus morgen, opruimen in de huiskamer en nog wat verlichting aan de bak van Eelco solderen.

Tot over twee dagen!!!!  (y)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (h0): "Grasland", de samenvatting
« Reactie #56 Gepost op: 18 februari 2018, 13:27:53 »
Zeau! Gisteren is HJ hier geweest en die heeft mijn huisje onder handen genomen. Ik heb alleen maar opgelet op hoe hij dat doet.  ;D :angel:
Ik vind het mooi geworden!

Zo was het:



Zo is het:





Het dak ligt er overigens nog los op.

Nu gauw weer verder met klussen. Hoop vandaag het interieur af te krijgen. Lees: alles in elkaar te hebben zitten.

Gr.

Edsko