Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:19:02
Het Belgische forum door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:17:42
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door Wim Vink
Vandaag om 09:09:59
MB-module "Dolce far N-te" door Marc tramt
Vandaag om 08:38:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door AB 7216
Vandaag om 08:19:16
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Michiel 80
Vandaag om 08:03:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
Vandaag om 07:37:33
MB-module: "L'Esimé" door Daniels
Vandaag om 07:21:21
Start met TT door SimonSt
Vandaag om 06:13:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Hans Grasmaijer
Vandaag om 05:21:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 04:28:09
NL Baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 03:38:50
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht. door Biessendorf
Vandaag om 01:10:34
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Sven
Vandaag om 00:25:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Pinkelpa
Vandaag om 00:22:50
Skapa.modell door Zillertalbahn002
Vandaag om 00:15:34
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door ingenium
Vandaag om 00:08:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door SuperSylvester
17 februari 2019, 22:56:05
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door wob
17 februari 2019, 22:46:23
Welke soort printplaat door Dartje75
17 februari 2019, 22:34:55
Piko 2019 door Quinzeedied
17 februari 2019, 22:20:44
NS 4500 van MK Modelbouwstudio's door roadster36
17 februari 2019, 22:16:10
Luck Feinmechanik door Erik_omBC
17 februari 2019, 22:04:46
Depot 2 door Hans Reints
17 februari 2019, 21:59:10
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Martin Hornis
17 februari 2019, 21:34:56
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door martijn v m
17 februari 2019, 21:26:35
Mooi weer om buiten te spelen door St00mboy
17 februari 2019, 21:25:10
Kappen DH1 Wadloper door Biesje
17 februari 2019, 21:19:57
Westlandbaan door Christoph
17 februari 2019, 21:04:16
NS modelbaan Hoekdam H0 door guus43
17 februari 2019, 20:40:21
  

Auteur Topic: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.  (gelezen 2671 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1309
    • Biesje.nl
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2018, 00:40:30 »
Dat pinnetje zorgt normaal gesproken voor de detectie of er een sleper is gemonteerd ja of nee. Zpja dan staat de loc in 3-rail modus en zo nee dan in 2-rail modus. Dan is er dus iets vaags aan de hand. Ik ken de locs van ESU niet goed genoeg om er meer van te zeggen. Ik had een weekje of wat een ESY V200 te gast hier van mijn werk (ik heb leuk werk (y) ) maar ik heb deze niet uit elkaar gehad. Het moet toch iets te maken hebben gehad met het demonteren van de draaistellen. Als nu alle assen ondersteverkeerd zitten zou het kunnen zijn dat de ene pool van de sleper nu contact maakt met een pool van de wielen misschien?

Succes met de puzzel, kom je er niet uit dan zou ik er even naar laten kijken door iemand. Het zou zonde zijn om de loc te verknoeien :(

Mvg,

Robert

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Nederland 3a/3b in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2018, 07:55:51 »
Wellicht staat hier nog wat in:

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/esu-engineering-edition/  stukje naar beneden scrollen!  Op blz 16 van de handleiding staat een stukje over het wisselen van de wielen. Als je de Duitse taal niet voldoende machtig bent, dan zijn er van andere ESU locs ook NL-handleidingen te downloaden. Ook daar staat een uitgebreid stukje over de wielen en sleper in.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 5115
  • ***
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2018, 11:46:28 »
Heb hem zelf niet, maar als ik de summiere beschrijving van de BR232 vergelijk met de uitgebreide Class 66. Zou ik denken dat de assen niet omgedraaid kunnen worden. Verder zal het technisch gezien niet verschillen qua opbouw. Dan staat er iets meer info in de class 66 beschrijving die ook in NL te downloaden is. Ze waarschuwen daar voor de stroomafname veren die goed tegen de flenzen dienen te komen. Lijkt me verder logisch dat de pen ingedrukt wordt bij het monteren van de sleper en dan dus de beide ashelften door verbind als een geheel. Vandaar dat je dan sluiting op je wielen gaat krijgen.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2018, 14:49:26 »
Ik weet niet of je een multimeter hebt anders zou je tussen de sleper en de decoder kunnen meten of je contact hebt het zelfde geld dan ook voor de wielen.
Als je dan contact hebt zit het probleem waarschijnlijk in de decoder.
Mvg Mark

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 6671
  • Jeroen
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2018, 22:29:10 »
Ook een poging van mij.

.....nu had ik de sleper er afgehaald en met een draad (bruin) op dat contactje gehouden (waar de sleper contact maakt) en een andere draad op een wiel (blauw) Toen deed hij het gewoon!

Wat heb je gebruikt als spanningsbron een normale trafo voor ~ of een digitaal station?

I.m.o als je  een normale trafo voor ~ hebt gebruikt en de lok doet het en daarna met een digitaal station niet dan lijkt het een probleem met de decoder. Kun je die wel uitlezen?

dus zoals hmmglaser zegt.

bekie

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2018, 05:54:16 »
Misschien maakt de sleper niet voldoende contact. Bij de Esu Class66 heeft Esu het navolgende voorgesteld: een bolleke tin solderen op de contactlip van de sleper. Blijkbaar maakt bij de Class66 de sleper niet voldoende contact met de contactpin in de sleper. Als er geen of onvoldoende contact is, dan komt de contactpin naar beneden en denkt de decoder: aha, tweerail, en ... sluiting. Zie bijgaande oplossing van Esu.

http://www.esu.eu/en/support/tips-tricks/c66-schleiferumbau/



Hopelijk werkt het.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2018, 05:59:03 door bekie »

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2018, 20:26:41 »
goeie avond!

heb de lok terug naar de winkel gebracht,wordt naar gekeken of het verholpen kan worden,en anders naar esu!

Ik rijdt met de ecos 2.

gr Walter

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2018, 20:29:32 »
maar mischien wel een goed idee van die sleper!