Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop
door
gdh
Vandaag
om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Electrofrog specialist gezocht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Electrofrog specialist gezocht (gelezen 2755 keer)
EricZmS
Offline
Berichten: 1399
Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Electrofrog specialist gezocht
«
Gepost op:
20 januari 2018, 18:58:51 »
In 'mijn' baan draadje heb ik de vraag ook al gesteld maar wellicht toch beter op deze manier.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,72363.0.html
Ik ben overgestapt van fleischmann piccolo N spoor naar Peco flexrail met Electrofrogs in H0e.
Nu kom ik er niet helemaal uit waar de baan aan te sluiten en waar de rails te isoleren om een goede werking te verkrijgen zonder kortsluitingen.
Ik rij digitaal (multimaus z21 start)
Klopt bijgevoegde foto /schets of zit er toch een fout in?
Ik hoor het graag.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Eric
ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25183
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #1 Gepost op:
20 januari 2018, 19:16:19 »
Je schets klopt. Een Electrofrog moet in beide spoorstaven achter het puntstuk geïsoleerd worden. Maar dat staat toch ook in de handleiding die bij zo'n wissel geleverd wordt?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Martin Domburg
Offline
Berichten: 1642
Discussie is gezond
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #2 Gepost op:
20 januari 2018, 19:27:40 »
Klopt inderdaad zo. Na de puntstukken isoleren.
Hoe stuur je ze aan en schakel je de polarisatie?
Groetjes
Gelogd
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?
EricZmS
Offline
Berichten: 1399
Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #3 Gepost op:
20 januari 2018, 19:43:11 »
Klaas,
Was/is inderdaad een beschrijving bij echter daarin wordt ook op een gegeven ogenblik een isolatie in beide rails gelegd.
En bij een doodlopend spoor geen isolatie.
En al zoekende op internet en in encylopedie zag ik door de bomen het bos niet meer.
Vandaar mijn vraag.
Martin,
Ben ik nog niet overuit, misschien met de hand (bullfrog systeem) of met MP1 wisselaandrijving zodat ik ze met decoder met multimuis kan omzetten.
Op 1 of andere manier krijg ik servo's nooit jitter vrij dus dat heeft voor mij niet de voorkeur.
Je vraag met polarisatie begrijp ik niet helemaal, dit gaat toch automatisch bij deze wissels?
«
Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 19:54:48 door EricZmS
»
Gelogd
Met vriendelijke groet, Eric
ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf
Martin Domburg
Offline
Berichten: 1642
Discussie is gezond
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #4 Gepost op:
20 januari 2018, 20:00:17 »
De meesten sturen de peco wissels (ikzelf ook) aan met servos omdat die naast betrouwbaar en goedkoop ook een mooie omgang bieden.
Dit kan je doen via de ASB, diverse servodecoders zoals de Digikeijs DR4024, Uhlenbrock Servo besturing of ESU Servoswitch. Wil je het helemaal goed doen (lees stabiel en maximale mogelijkheden)) dan de OC32 een zeer goed alternatief.
Het Puntstuk schakelen moet niet maar wijsheid geschied dat het wel enorm verstandig is. Op den duur nemen de tongen geen stroom meer op van de rails en heb je geen spanning op je hartstuk meer en staan je locs stil.
Om dit betrouwbaar te doen kan je met alle servodecoders hierboven genoemd op elke een eigen manier een relais laten meeschakelen met de Servo.
Je sluit dan het hartstuk aan op de common, de kromme spoorstaaf op de NC en de rechte staaf op de NO. Dan schakelt de decoder in de middenstand de polariteit van het hartstuk on van de ene staaf naar de andere staaf en heb je gegarandeerd goede stroomtoevoer.
Ik heb diverse manual geschreven over relais en geef ook workshops in de servobesturing. Als je daar wat meer over wilt weten doe me dan maar even een PB.
Het gaat er om dat je de peco wissels aan moet passen door na het hartstuk te scheiden. Maar ook betrouwbaar wilt maken voor een mooi bedrijf. Als je dat doet dan heb je echt super wissels.
Groetjes
Gelogd
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25183
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #5 Gepost op:
20 januari 2018, 20:08:27 »
Eric, nog een opmerking over je schets. Daar zit een schoonheidsfoutje in. Je tekent de bruine en de blauwe spoorstaaf door in de wissels. Maar het is mooier om het geheel van puntstuk en tongen een andere kleur te geven om aan te duiden dat dit deel wordt omgeschakeld. Tongen en puntstuk zijn in zijn geheel of bruin of blauw, afhankelijk van de stand van het wissel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
meino
Offline
Berichten: 2089
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #6 Gepost op:
20 januari 2018, 22:19:54 »
Dat betekend dat ook tussen de tongen en het puntstuk een isolatie moet komen. Je moet alleen zorgen dat de wisseltongen electrisch verbonden worden met de railstaaf waar ze tegen aankomen.
groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25183
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #7 Gepost op:
20 januari 2018, 22:23:25 »
Dat hoeft niet. Als de binnenkant van de flenzen de afliggende tong niet kunnen raken is er niks aan de hand. En zo'n verbouwing is ook niet voor iedereen weggelegd.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
laurent
Offline
Berichten: 2739
Broem broem!
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #8 Gepost op:
20 januari 2018, 23:02:22 »
Bij Peco toch niet heel lastig? De puntlas verbindingen onder de rails her en der doorhalen moet voldoende zijn toch? Ik ben een SL90 Insulfrog aan het verbouwen naar 3rail en daar heb ik deze verbindigen compleet weggesloopt.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
meino
Offline
Berichten: 2089
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #9 Gepost op:
20 januari 2018, 23:11:55 »
Ik weet niet of het zin heeft, maar "Wiring for DCC" heeft een hele beschrijving van oa Peco wissels. Zie
http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm
groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
EricZmS
Offline
Berichten: 1399
Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #10 Gepost op:
20 januari 2018, 23:21:12 »
Meino ,
Die site had ik idd ook gevonden en dat bracht mij juist zo aan het twijfelen hoe aan te sluiten
Ik heb voordat ik mijn Peco rails en wissels aanschafte mij, naar mijn mening goed laten informeren en iedereen die ik sprak was positief over de wissels.
Nu ik zie wat ik er allemaal nog zelf aan moet veranderen begin ik wel te twijfelen of het de juiste keuze is geweest.
De standaard fleischmann piccolo wissels kon ik zo in de baan leggen en werkte altijd prima.
Is het niet voldoende om het zo aan te sluiten als in mijn schets en zoals Klaas aangeeft?
Ik rij enkel met 2 en 3 as smalspoor lokjes
Gelogd
Met vriendelijke groet, Eric
ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 15310
Modelrailroading is fun!
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #11 Gepost op:
20 januari 2018, 23:26:40 »
Citaat van: EricZmS op 20 januari 2018, 23:21:12
Die site had ik idd ook gevonden en dat bracht mij juist zo aan het twijfelen hoe aan te sluiten
Even kijken op Allan Gartner's site bij Peco turnouts en alles wat daar staat klopt als een bus
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn blog!
Mijn USA reizen
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25183
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #12 Gepost op:
20 januari 2018, 23:36:00 »
Dat verhaal klopt als een bus voor H0 wissels van de nieuwste versie. Maar Eric rijdt op 9 mm spoor en bij die wissels ziet er niet zo'n gepuntlast stripje onder.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
meino
Offline
Berichten: 2089
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #13 Gepost op:
20 januari 2018, 23:46:26 »
Eric
op de site wiringfordcc staan bij de eletrofrog 2 plaatjes van de onderkant van de wissels. Zien de smalspoor wissels die je hebt er het zelfde uit voor wat betreft de verbindingsdraden. Op die foto's zijn de wisseltongen door middel van een jumper draad verbonden met het puntstuk, en aan het puntstuk zit ook een losse draad. Komt dat overeen met jouw peco wissels?
groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
EricZmS
Offline
Berichten: 1399
Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Electrofrog specialist gezocht
«
Reactie #14 Gepost op:
20 januari 2018, 23:53:37 »
Meino,
Kan nu even niet bij de wissels komen er slaapt hier al wat.
Maar uit mijn hoofd ziet de onderzijde van mijn wissels er heel anders uit.(aanmerkelijk minder metaal zichtbaar)
Ik ga morgen ochtend checken en foto posten.
In elk geval al dank voor de hulp.
@Klaas ook jij hartelijk dank voor vandaag.
Wellicht tot morgen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Eric
ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Electrofrog specialist gezocht