Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Tedo
Vandaag om 20:26:15
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 20:24:34
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:20:45
reed contact onder de baan door Stoffel
Vandaag om 20:16:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:50:19
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 19:37:52
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Update: baan in de tropen door Brouwersbaan
Vandaag om 18:59:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:36:01
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
Minibaan Visserskaai H0 door defender
Vandaag om 15:05:09
Mijn minitrix 2051 hobbelt door spoorijzer
Vandaag om 13:56:07
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 995742 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:25 jaar geleden
« Reactie #900 Gepost op: 28 November 2011, 15:58:38 »
Marc Mark my words!
Bij deze ;D. Vet, schuin én onderstreept.

Wat kennen jullie de spoorgeschiedenis slecht! Voorlopig kunnen we nog wat jaartjes vooruit met hondekoppen.
En over een paar jaar krijgt iedereen opeens last van sentimentele gevoelens bij plan T/V..    8)

Oke, jij je zin: 2037 dan, dan is het 25 jaar geleden dat de laatste klassieke treinstellen (Plan V/T) eruit gingen en misschien ook de SLT, die toch niet helemaal aan de verwachtingen voldeden :P, en een aantal jaar daarvoor de 1200'en bij ACTS ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:25 jaar geleden
« Reactie #901 Gepost op: 28 November 2011, 17:26:51 »
Vergeet ook niet het laatste echt Nederlandse ontwerp, de (V)IRM... en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re:25 jaar geleden
« Reactie #902 Gepost op: 28 November 2011, 20:48:13 »
Nee, want op 28 april 2009 om een uur of 4 's ochtends kwam de eerste V250 in Nederland en vanaf toen was het niet leuk meer. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:25 jaar geleden
« Reactie #903 Gepost op: 28 November 2011, 22:01:06 »
en een aantal jaar daarvoor de 1200'en bij ACTS ;D

Och; dan heb je waarschijnlijk nog weer 5-10 jaar in dienst bij EETC en ook daarna zal er wel weer een inzet komen waarvoor de 1200'en nog goed te gebruiken zijn ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:25 jaar geleden
« Reactie #904 Gepost op: 29 November 2011, 21:46:57 »
Citaat
en ook daarna zal er wel weer een inzet komen waarvoor de 1200'en nog goed te gebruiken zijn

Cursus snijbranden voor beginners?
 

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re:25 jaar geleden
« Reactie #905 Gepost op: 13 December 2011, 07:44:18 »
Vandaag is het op de kop af 25 jaar geleden dat Post T in Hoogezand uit dienst werd genomen. De taken van deze post werden vanaf 14 december overgenomen door Post I. Als toenmalig inwoner van Hoogezand en als spoorwegliefhebber vanaf 1983 regelmatig op deze post te vinden, heb ik uiteraard dia's gemaakt van de onttakeling van de post.

De post is als zodanig tot 1988 blijven staan. Het bovenste gedeelte is zoals bekend in het spoorwegmuseum terecht gekomen. De onderbouw gesloopt. Maar ja, dat komt tegen die tijd in dit draadje aan de orde  ;D  ;D


Laatste trein die door Post T wordt afgehandeld richting Groningen, treinstel 3219.


Ook richting Winschoten is het de twijfelachtige eer aan de 3219 om als laatste trein door Post T te worden afgehandeld.


Het kloksein ligt na demontage op tafel in Post T.


Het treinverkeer ging gewoon door uiteraard. DB 624 502 vanaf het seinhuis gezien.


Een kale wand...


Een blokkast gaat via de trap naar beneden.


De linealenkast wordt van het onderstel losgemaakt.


Tja, een paar uur eerder stond hier nog een werkend bloktoestel.


's Avonds nog een plaatje van een donkere, lege en verlaten Post T met afgesloten overweg.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2011, 07:46:48 door Robert Stremming »

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #906 Gepost op: 13 December 2011, 09:14:16 »
Mooi verslag Robert. Einde van een tijdperk is nooit leuk. Heb je toevallig ook foto`s van de spoorbomen bij daglicht??

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Ekklesia

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #907 Gepost op: 13 December 2011, 10:25:23 »
Noppert,

Ziet naar den eersten foto.  ;)

Groenten Rob

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re:25 jaar geleden
« Reactie #908 Gepost op: 13 December 2011, 10:57:10 »
Dank voor de complimenten Noppie. Nog even de aanvulling dat er natuurlijk meer foto's gemaakt zijn die dag. Ook van de ontmanteling van de seinen die dat weekend zouden verdwijnen of aangepast.

Klik daarvoor naar http://stoomrobert.nl.picturepush.com/album/71356/p-19861213-Hoogezand.html om het hele album te bekijken.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #909 Gepost op: 13 December 2011, 22:22:27 »
@ Rob: Ogen nog niet geheel open gehad. :-\
@ Robert: Dank. (y)

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #910 Gepost op: 15 February 2012, 10:22:29 »
Het was even zoeken naar dit draadje: wintertijd = fotostop ?
25 jaar geleden was ik een paar dagen in Zwitserland. Omdat er op dit forum ook interesse is voor de Rhätische Bahn heb ik wat dia's gescand, die ik op 15 februari 1987 bij de Hinterrheinbrücke (bij Reichenau-Tamins) maakte.

Ge 4/4 II nr. 611 op de Hinterrheinbrücke.

Ge 4/4 II nr. 613

Een Vorortpendel

Mogelijk Ge 6/6 II nr. 703

Gemoderniseerde Ge 4/4 I nr. 608 met nog rode roosters in de zijkant. Gefotografeerd bij de brug over de Vorderrhein.

Tot slot de Ge 6/6 II nr. 707 in station Domat Ems.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

NB.: voor echt oude opnames van trams in de DDR, klik op het wereldbolletje (set Woltjes).

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 921
    • Secondtrains.com
Re:25 jaar geleden
« Reactie #911 Gepost op: 19 February 2012, 11:27:26 »
Heren,

Vijfentwintig jaar geleden reden er interessante treinen. Zoals D417 van A'dam naar Keulen. Met plan E tot Arnhem, daarna met DB215/218 via Kranenburg naar Keulen. Deze foto is van 27 februari 1987.


CKLX



sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:25 jaar geleden
« Reactie #912 Gepost op: 19 February 2012, 11:48:30 »
 :D Dat brengt herinneringen boven die D417. In die tijd had je nog geen omlopen op internet en moest je het doen met de artikelen die jaarlijks in Op de Rails verschenen over de omloop van het NS-materieel. Door daar de krenten uit te pikken, kon je bijzondere plaatjes maken. Zo kwam bij mij in '87 ook de D417 in beeld. Dus op zekere dag naar Arnhem op een Tienertoer en daar kwam in de ochtend de 417 aan. Een 1100 met Plan E en achterop een viertal oceenblauw/beige rijtuigen van de DB. Daar werd een ronkende DB-215 tegenaan gezet en zo ging die trein richting Nijmegen. Een dag later nog eens de reis gemaakt, nu naar Nijmegen Heyendaal, om daar de doorkomst op de Klever lijn te fotograferen. En alsof dat nog niet mooi genoeg was stond er op het kopspoortje iin Nijmegen (was ''t niet spoor 35?) een 218 in CityBahn-kleuren met de stopper naar Kleve. Sjeetje, is dat al weer 25 jaar geleden.. :o  Ik zal de plaatjes eens opscharrelen.
Het was ook de tijd van BNL-PLan W1 en Plan E in de lange avondspitstrein Amsterdam-Schagen, moet ik ook nog analoge plaatjes van hebben.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:25 jaar geleden
« Reactie #913 Gepost op: 19 February 2012, 12:02:56 »
Deze foto is van 27 februari 1987
En dus ben je ruim een week te vroeg. De grap van dit draadje is dat je de foto plaatst exact 25 jaar ná de datum waarop hij gemaakt is.
No dress rehearsel, this is our life.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:25 jaar geleden
« Reactie #914 Gepost op: 19 February 2012, 21:53:57 »
In die tijd had je nog geen omlopen op internet en moest je het doen met de artikelen die jaarlijks in Op de Rails verschenen over de omloop van het NS-materieel.
Of LOK Report natuurlijk  ;)
het kopspoortje iin Nijmegen (was ''t niet spoor 35?)
Yup!  8)
een 218 in CityBahn-kleuren met de stopper naar Kleve.
Ik heb er wel een voor je voor de trein 414 en 417  ;D maar om die hier te plaatsen, moet ik tot 13 mei 2013 wachten en daar heb ik geen zin in  :P dus die zet ik in "19 Toen": http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17847.msg673853.html#msg673853