Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 01:04:45
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972857 keer)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1470 Gepost op: 20 May 2016, 09:45:39 »
Op 20 mei 1991 werd er in de binnenstad van Brussel met museumtrams van de 9000 serie gereden.
De dia's:


Als eerste zag ik deze werkwagen in de Koningsstraat.


Mr. 9056 in de Koningsstraat met de Koninklijke Sint Mariakerk in Schaarbeek op de achtergrond. Daar keerden de museumtrams.


Nog met trolleystang.


Inmiddels is dit een kleurenschema, dat verdwenen is.


Het toen nieuwe kleurenschema (ook al verleden tijd).


Een lege Koningsstraat met meer trams dan auto's. Het was 2e Pinksterdag. Het standbeeld is ter ere van ene Henri Alexis Brialmont,
een militaire fortenbouwer en volksvertegenwoordiger uit de 19e eeuw.


Enkelgeleed mr. 7719 in de Regentschapsstraat.


Museumwagen 9060 in de Louizalaan.


Zelfde tram bij de halte Stefania.


Tot slot mr. 7784 in klassieke kleuren bij de halte Vleurgat in de Louizalaan.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent.



barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2011
  • A-C
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1471 Gepost op: 22 May 2016, 01:03:48 »
Fraaie plaatjes Wim  (y)
Bedankt voor het delen  :)
Schitterend ook die bankjes links op het laatste plaatje met die ronde poten.

Groeten Barry

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1472 Gepost op: 28 May 2016, 22:10:27 »
25 jaar geleden, dinsdag 28 mei 1991. In die tijd was ik mijn afstudeerproject voor de HTS bij Akzo in Arnhem aan het doen. 's Avonds even een ritje naar Nijmegen om de trein naar Kranenburg te kunnen zien, want die reed nog maar een paar dagen.

DB 212 022-8

DB 212 022-8 met de trein naar Kranenburg (trein 3789)

DB BDnf 740 (50 80 82 53 641)

Binnenkomst van trein 3788.

ElD4 736

Toen waren hondekoppen nog heel gewoon, de 736.

DE3 141 + DE3 138

Twee DE3-en, in de dienst op de maaslijn naar Roermond (trein 6267).

NS 2264

En de 2264 met twee huckepack wagens.

CTA met trein naar  Kleve by Lolke Bijlsma, on Flickr

Ik kan me helaas weinig meer van die avond herinneren maar zo te zien was het een geslaagde avond.

Groeten,
Lolke

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7599
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1473 Gepost op: 28 May 2016, 22:51:19 »
Mooie plaatjes uit het verleden Lolke!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1474 Gepost op: 29 May 2016, 11:56:00 »

29 mei 1991

Mooie foto's Lolke!
Van mij vandaag wat mindere foto's, door het weinige licht, helaas kon je toen niet ff de iso verhogen :( .

De 2413 en 2418 met 2 rijtuigen als trein 80549 van Venlo naar Eindhoven bij Eindhoven


De 2323 en 2284 van Venlo naar Eindhoven bij Eindhoven


Bij nog heel weinig licht de 775 als trein 1973 naar Venlo

 

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

zwaanstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1475 Gepost op: 29 May 2016, 15:41:47 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1476 Gepost op: 29 May 2016, 20:06:25 »
Wat toepasselijk.

De 2413 in geel/grijs...Met de vraag waar gaat hij anno 2016 heen?

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1477 Gepost op: 30 May 2016, 09:57:43 »

30 mei 1991

Vandaag gelukkig beter weer.

Treinstel 363 als trein 3556 van Eindhoven naar Boxtel ten noorden van Eindhoven


De 1160 met IC956 Van Eindhoven naar Amsterdam ten noorden van Eindhoven


De 2528 en 2452 te Eindhoven

 

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1478 Gepost op: 30 May 2016, 12:42:25 »
25 jaar geleden woonde ik in Eindhoven en toen kwam dat spul allemaal voorbij. Bijvoorbeeld een 1600 met twee 2400-en erachter, of een mP met een stel Hbbkkss-en. Waar blijft de tijd?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1479 Gepost op: 30 May 2016, 14:26:09 »
Mooi, die foto's van begin jaren '90, Ron.  (y)
Ik zal eens kijken of ik ook nog wat heb.


Steyn

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1480 Gepost op: 31 May 2016, 00:26:44 »
Vrijdag 31 mei 1991.


DE3 152 + NS 1628 met D205

De 1628 met de Holland-Italië (D205) komt in Arnhem aan.

Groeten,
Lolke

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1481 Gepost op: 31 May 2016, 09:45:42 »
31 mei 1991

Vandaag de laatste officiële dienstregelingsrit voor de serie 2400 vanuit Budel naar Weert met de 2510 en trein 55822.
Met bus 173 van het Floraplein in Eindhoven, waar ik in een studentenhuis woonde, naar Budel.
Daar hadden we met een paar fotografen de gelegenheid om de 2510 uitgebreid te fotograferen, helaas was het ondanks de zonnige foto van Lolke 's ochtends in Budel weer minder zonnig dan gisteren.
Vlak voor vertrek gaf de machinist aan dat we op de loc mochten komen en mee konden rijden naar Weert!
















En later op de dag de 2510 en mP3023 bij station Eindhoven






Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1482 Gepost op: 31 May 2016, 10:16:04 »
Krijg nou wat, een mP in Weert?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1483 Gepost op: 31 May 2016, 10:17:57 »
Nee hoor, de laatste 2 foto's zijn op station Eindhoven gemaakt  ;)
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1484 Gepost op: 01 June 2016, 10:23:22 »
Weer naar het buitenland: in Antwerpen werd er op 1 juni 1991 bij de tram met werkwagens gereden.
Vroeger had haast elk trambedrijf een vloot aan werkwagens: uitgediende reizigerstrams werden gebruikt voor allerlei
klusjes, die via de rails gedaan konden worden. Dit materieel, vaak verbouwd, reed uiteraard zeer onregelmatig en je
moest echt geluk hebben, wilde je zo'n werkwagen op straat fotograferen.
Aangezien de werkwagens pas tegen de middag gingen rijden, hebben we in de ochtend eerst nog wat gewone trams gefotografeerd.


In 1991 is de tram van Antwerpen (MIVA) opgegaan in de Vlaamse Vervoermaatschappij "De Lijn". Uiteraard hoort daar een nieuw
kleurenschema voor het materieel bij. PCC 2009 in die nieuwe kleuren op de Herentalsebaan.


Uiteraard ging het omschilderen in de kleuren van "De Lijn" niet snel, wat ik niet erg vond. Dat rood/wit staat toch wel mooier op zo'n PCC.
Mr. 2017 eveneens op de Herentalsebaan.


In 1990 werd het tramnet in Antwerpen uitgebreid naar de zogenaamde Linkeroever via een tramtunnel onder de Schelde.
Uiteraard moet daar een plaatje gemaakt worden. Twee gekoppelde PCC's op de Blancefloerlaan.


Een dia, gemaakt bij de tramtunnel op de Linkeroever.


De werkwagens reden tussen de remise Draakplaats en het eindpunt Eksterlaar.
Deze dia is gemaakt op de Cogels Osylei.


Remise Groenenhoek met een uitrukkende werkwagen.


Zelfde werkwagen maar dan op de Gitschotellei.


De excursie was uitstekend georganiseerd: men had moeite gedaan om de werktrams wat te laten vervoeren, zoals hier rails.
Een dia gemaakt op de Cruyslei.


Tussen al die werkwagens reden er ook nog gewone trams voor de reizigers.


Het wegslepen van een "defecte" PCC (eveneens op de Cruyslei).


De Draakplaats.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

« Laatst bewerkt op: 01 June 2016, 10:27:47 door Willem1951 »