Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41

Auteur Topic: Märklin Shop-in-Shop  (gelezen 47683 keer)

elt-178.516

• Offline Offline
Re: Märklin Shop-in-Shop
« Reactie #195 Gepost op: 20 January 2008, 12:49:05 »
Citaat
Marklin heeft een VESTIGING in Nederland. Geen importeur. Graag alleen iets roepen als je het zeker weet.
Bedankt voor de informatie. Overigens herhaalde ik alleen wat al eerder in deze draad is geroepen. Dat stond ook in mijn post, dus deze persoonlijke aanval is een beetje overdreven.

Citaat
Dit is een bewering van dezelfde soort als : er zijn in Nederland 30000 poltie-ambtenaren. Dus als ik een keer te hard rij zien ze dat meteen.
Het zal wel aan mij liggen, maar voor mijn gevoel gaat deze vergelijking wat scheef. Die agent moet op het moment dat jij te hard rijdt zijn op de plaats waar jij te hard rijdt, met de apparatuur om de overtreding vast te kunnen stellen. Als Marklin daadwerkelijk een overtreding begaat (wat ik betwijfel), dan is dat al jaren zichtbaar in heel Nederland/Europa voor alle NMA medewerkers, en via internet, boekhouding en contracten achteraf te controleren.

Verder gaat het niet alleen om het aantal medewerkers, maar ook om wat men er mee kan. Als ik tegen een agent zeg dat mijn buurman te hard rijdt, dan kan die agent daar weinig mee. Maar als ik in de voetbalkantine mijn verhaal doe tegen een ambtenaar van de NMA (man of vrouw), dan kan hij zo wel op het spoor van misstanden worden gebracht. Dus de reikwijdte is groter dan die 350 medewerkers van de NMA.

En om terug te komen op het Store en Shop in Shop principe:
Van mij mogen alle modelspoorwinkels in nederland Shop in Shop worden. Winkels met een nette, frisse uitstraling zijn alleen maar goed voor het imago van onze hobby.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #196 Gepost op: 20 January 2008, 13:02:05 »
Citaat:
En om terug te komen op het Store en Shop in Shop principe:
Van mij mogen alle modelspoorwinkels in nederland Shop in Shop worden. Winkels met een nette, frisse uitstraling zijn alleen maar goed voor het imago van onze hobby.

Ben ik tot bepaalde hoogte met je eens. Echter de hoge prijs is geen goede imago voor de hobby. Zeker niet voor beginners en die zullen er in onze hobby bij moeten gaan komen.

Ben alleen benieuwd als elk merk dit gaat doen of opdringen hoe de winkels er dan gaan uitzien. Alles in vitrinelasten is zeker een mooi gezicht, maar wordt het dan niet erg vol. Zeker in kleine winkels wordt het dan erg vol, is het dan nog mooi of overzichtelijk?

Of gaan we langzaam toe naar mega stores of modelbouwsupermarkten?

Dion
groetjes Dion

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #197 Gepost op: 20 January 2008, 13:17:40 »
Persoonlijk vind ik het shop in de sop niks,ik vind het erg overheersend ,opdringerig zelfs.
Ik koop daarom nog liever via het Internet,waar ik zonder al die poespas die de hobby onnodig duur maakt mijn spullen kan bestellen.
Geef mij maar die ouderwetse winkels waar je nog lekker kunt rommelen,zoeken tussen de dozen  ;D

Hopelijk is deze trend snel verleden tijd,ik vind het maar niks.

Tino

stig

• Offline Offline
« Reactie #198 Gepost op: 20 January 2008, 13:20:10 »
Overigens herhaalde ik alleen wat al eerder in deze draad is geroepen.

Is dat minder erg? Het is nog steeds verkeerde informatie...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

henk

• Offline Offline
« Reactie #199 Gepost op: 20 January 2008, 13:32:35 »
aloha!

Zaterdagavond 19 januari in Kassa was er verwant item. Ging over webwinkels.
(Is vast wel terug te kijken op het www)

De clou is dat de fabrikant (of importeur maar Märklin heeft geen importeur meer, toch?) geen prijzen mag opleggen aan de winkeliers. Probleem is dat dit niet goed te bewijzen is als er vermoedens zijn dat ze dat toch doen.
Verder is het voor de fabrikant/importeur toegestaan, maar dat hadden we zelf wel kunnen bedenken, om niet te leveren aan detaillisten waar ze, om wat voor reden dan ook, niet aan willen leveren. Ook groothandels of parallelimporteurs kunnen zodoende met lege handen komen te staan.

Dat klopt als een bus Rob en was ook de hele tijd de teneur in het draadje.
Alleen, mocht een club als de Nma ooit belangstelling voor de kwestie krijgen, dan valt de prijsbinding een stuk eenvoudiger te bewijzen dan je denkt. Dat gaat ongeveer zo.
1. De Nma krijgt klachten en probeert voor zichzelf een beeld van de branche te maken.
2. De prijsverschillen tussen winkels in bijvoorbeeld 2005 worden vergelijken met de verschillen in 2008. Heee, die verschillen zijn een stuk kleiner geworden.
3. De prijsverschillen tussen winkels in Duitsland worden vergeleken met de prijsverschillen in Nederland. Heee, de prijsverschillen zijn in Duitsland een stuk groter als in Nederland.
4. Sowieso is op basis van economische modellen vast te stellen dat de prijsverschillen in Nederland veel kleiner zijn dan je bij een normale concurrentie mag verwachten en zoals het dus eerder was.

Dat soort gegevens zijn op zich al genoeg voor bijvoorbeeld een boete aan de branche. Mag de branche uitleggen waarom de boete onredelijk is.
Maar de Nma is de beroerdste niet en dus komen er eerst wat gesprekken met winkeliers. Sommigen hebben tegen heug en meug meegedaan en zijn echt niet te beroerd om in een gegarandeerd anoniem gesprek over de gang van zaken te vertellen.
Dan is het wel zo'n beetje rond en mag Märklin NL uitleggen hoe dat nou toch allemaal kan.

Maar goed, ik begrijp dat de Nma het een beetje druk heeft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 20 January 2008, 13:40:16 »
vind dat gevaarlijke uitspraken wat je aan het doen bent. Niemand weet hoe de contracten precies zitten tussen marklin en winkeliers laat staan tussen marklin en cambridge.

Huh? Welke contracten? Die investeerder is eigenaar. Dat heeft weinig met contracten te maken. Je doet gewoon wat de eigenaar zegt.

Of denk je soms dat de investeerder een verliesgevend bedrijf overneemt en zegt, "nee joh, ga gewoon door waar je mee bezig was, ik bemoei me nergens mee"? Lijkt me toch van niet.

Citaat
Dus lijkt me dat je op deze manier wel HEEL erg veel gespeculeer gaat krijgen. En daar staat dit draadje al bom en bomvol van.

Dat heeft niets met speculeren te maken, maar enig inzicht in hoe dit soort dingen werken. Zoek maar eens met Google op Kingsbridge Capital en dan kom je bij de H.A.R.D.T. Group uit. Het is een investeringsmaatschappij. Het enige wat ze doen is investeren in de hoop/verwachting dat hun investering meer waard zal worden. Daarna wordt de boel weer verkocht. Het product zelf laat ze helemaal koud. Want een investeringsmaatschappij haalt haal kapitaal uit andere investeerders (kleine en institutionele investeerders) en die willen gewoon rendement op hun investering zien.

Verhoging van de waarde van de aandelen kun je op verschillende manieren doen, maar het enige dat echt telt is winst. Dat kun je bijvoorbeeld doen door de kosten te verlagen, prijzen te verhogen, etc.

Minder verkooppunten betekent minder kosten. Weliswaar trek je zo ook minder nieuwe klanten - en dat is waar ik me zorgen over maak. Ik heb het gevoel, zonder dat verder hard te kunnen maken, dat de eigenaar van Märklin uit is op winstmaximalisatie op de korte termijn, zelfs als dat leidt tot een lagere winst (of zelfs verlies) op de lange termijn. Want voor die tijd zal Märklin in de uitverkoop gezet worden, op een moment waarop de cijfers nog rooskleurig zijn.

Maar goed, mijn vraag was dus of ik het te donker inzag.

Citaat
Vind het zelf wel jammer dat het niet meer over de shop in shop gaat, hoor namelijk zelf wel heel veel positieve reacties op het shop in shop principe

Oh, die hoor je ook in dit draadje, maar je hoort ook negatieve. En je kunt het Shop-in-Shop-verhaal niet los zien van de invloed van de eigenaar, Kingsbridge Capital.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

brendan

• Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 20 January 2008, 14:09:24 »
Peter,

Natuurlijk kun je je afvragen of het allemaal wel goed is wat er gebeurd maar ik blijf erbij dat dit wel het geval is.
Ik denk namelijk dat dit dus juist we het geval is zeker met het shop in shop principe. Ik denk dat je wel meer mensen naar binnen kan lokken omdat producten mooier en beter gepresenteerd staan in een shop in shop. Ik denk ook dat je er wel meer aanwas mee kan krijgen maar het is en blijft dat de modeltreinbranche een stoffig imago heeft en houd. En dat het een dure hobby is en dat het een hobby is die veel tijd en ruimte kost. Maar ook hoor je mensen die vroeger een treintje hebben gehad en dat dat gevoel blijft kriebelen bij het zien van treinen, mooie vitrines en het liefst een baan binnen een zaak. Ook het feit dat ze mogen spelen met zaken kan een extra stimulans zijn om toch weer te beginnen met de hobby.
Het feit is echter dat een aantal zaken in deze branche duur blijven. Denk hierbij aan loc's besturingssystemen enzovoorts (was vroeger ook al zo)
Hier speelt denk ik ook bij dat dit een hobby is die over vele jaren uitgesmeerd moet worden, terwijl een spelletje voor een PSP of X-box 50 euro kost en mensen hier gelijk mee kunnen beginnen en voor een tijd onder de pannen zijn.
Of een prijsverlaging zal helpen betwijfel ik dan ook omdat het resultaat pas op langer termijn te zien is. Als je twee bomen plant heb je nog steeds geen bos, als je een loc koopt dan kan die misschien nog niet eens rijden omdat de baan nog niet klaar is. En veel mensen willen toch gelijk resultaat zien, iets wat juist in deze hobby niet altijd mogelijk is.
Ik denk daarom ook dat het goed is dat er door de fabrikanten juist deze principes worden toegepast om toch de hobby meer onder de aandacht te brengen. Het stoffige imago en met een petje en fluit op de zolder zitten moeten weg. Ook kan het idd een startegie zijn om extra geld binnen te halen maar op de oude weg door te gaan is en was volgens mijn mening ook niet goed.
Maar ja wat is er tegenwoordig niet "duur" eigenlijk alles. Het is maar net waar jij je prioriteiten legt. Ga maar eens  1 keer in de week op stap en neemt 50 euro mee...reken maar uit wat je daar mee kwijt bent
Wat ik echter wel jammer blijf vinden is dat dit draadje eigenlijk al lang niet meer gaat over de shop-in shop.

Dit is in ieder geval mijn laaste post in dit draadje en bevestigd voor mij een beeld wat ik al langer had.

Brendan

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #202 Gepost op: 20 January 2008, 14:14:19 »
@brendan,kun je aub wat vaker tussenruimtes laten ?, ik krijg spontane Migraine van jou niet te lezen bericht  >:(

Tino

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #203 Gepost op: 20 January 2008, 17:44:30 »
Citaat
Ben alleen benieuwd als elk merk dit gaat doen of opdringen hoe de winkels er dan gaan uitzien. Alles in vitrinelasten is zeker een mooi gezicht, maar wordt het dan niet erg vol. Zeker in kleine winkels wordt het dan erg vol, is het dan nog mooi of overzichtelijk?
Misschien dat iemand weet hoe het bij de huidige Shop in Shop winkels is gegaan? Ik heb bijvoorbeeld bij MTE het gevoel dat Marklin en Trix samen evenveel ruimte in beslag nemen als vroeger, maar dat het assortiment is van deze merken is ingekrompen. Is dit ook zo, of is dit optisch bedrog door de manier waarop de vitrines zijn ingedeeld?

@Stig
Fout is fout, daar mag iedereen me op aanspreken en corrigeren. Dat we nu duidelijkheid hebben over wel of geen importeur is alleen maar goed.
De manier waarop op dit forum echter correcties worden uitgevoerd lijkt, zeker zodra het weer discussies worden Marklin tegen de rest, vooral gericht op iedereen met een andere mening ongeloofwaardig verklaren en monddood maken.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

stig

• Offline Offline
« Reactie #204 Gepost op: 20 January 2008, 17:49:45 »
De manier waarop op dit forum echter correcties worden uitgevoerd lijkt, zeker zodra het weer discussies worden Marklin tegen de rest, vooral gericht op iedereen met een andere mening ongeloofwaardig verklaren en monddood maken.

Ach, dat valt toch wel mee? Ik vind het wel mee vallen in ieder geval. ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #205 Gepost op: 20 January 2008, 18:58:00 »
Nou dat monddood maken hier op het forum valt nogal mee hoor.

Trouwens ik zag gisteren in Rijswijk Chris v. D. in een shop van Railz staan.
Valt dat ook niet onder shopinshop. ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #206 Gepost op: 20 January 2008, 19:44:08 »
Er wordt ingegrepen wanneer er tegen Märklin geageerd wordt zonder dat daar goede reden voor is. Omgekeerd is eigenlijk nooit nodig.

Over het algemeen weten forum-gebruikers zich netjes te gedragen, iets waar we -naar mijn idee- best wel blij mee mogen zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

• Offline Offline
« Reactie #207 Gepost op: 20 January 2008, 22:35:10 »
Misschien dat iemand weet hoe het bij de huidige Shop in Shop winkels is gegaan? Ik heb bijvoorbeeld bij MTE het gevoel dat Marklin en Trix samen evenveel ruimte in beslag nemen als vroeger, maar dat het assortiment is van deze merken is ingekrompen. Is dit ook zo, of is dit optisch bedrog door de manier waarop de vitrines zijn ingedeeld?

Vroeg ik me ook al af. Volgens mij staat er minder in de vitrines en zit er dus meer in de doosjes. Bij de Märklin Store in Amsterdam valt het al helemaal op. Die winkel ziet er behoorlijk leeg uit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #208 Gepost op: 21 January 2008, 00:19:19 »

Klikklare ONZIN.
Maar goed, we zijn dit soort commentaren gewend ondertussen.  :-|

stig

• Offline Offline
« Reactie #209 Gepost op: 21 January 2008, 00:32:21 »
Chris, hij bedoelt door gebruikers, niet door de moderatoren... Kom nou maar weer van de kast af! ;D