Leuke anekdote: dat verschil viel tijdens de laatste "Houten" zo op dat de Nederlandse Märklinvestiging nu probeert Duitse handelaren daar te weren....
Kunnen de verkopers niet gewoon de prijzen omlaag gooien, en als M* dan niet meer levert gewoon niet verkopen?dan gaat M* vanzelf kapot.
P.s. heeft Märklin nou wel of geen importeur in Nederland?
Het zou me niets verbazen als de mensen van Kingsbridge het concept van Apple hebben afgekeken. Neemt niet weg dat Märklin er een hele harde dobber aan zal krijgen om de Duitse handelaren van de Houtense beurs te weren. Mijn gok is dat ze dat niet lukt.Het enige wat dan nog rest is de (reserve)onderdelen-handel en reparaties meer en meer te gaan controleren. Zou me niets verbazen als je defecte Märklin-locje over een paar jaar niet meer bij Keuterman gerepareerd mag worden als je geen aankoopbon van een erkende Nederlandse shop of store kunt overleggen.mvg,Gert
P.S. Apple doet absoluut niet aan verticale prijsbinding. Google maar eens op Ipod Nano.
Het enige wat dan nog rest is de (reserve)onderdelen-handel en reparaties meer en meer te gaan controleren. Zou me niets verbazen als je defecte Märklin-locje over een paar jaar niet meer bij Keuterman gerepareerd mag worden als je geen aankoopbon van een erkende Nederlandse shop of store kunt overleggen.