Marklin heeft een VESTIGING in Nederland. Geen importeur. Graag alleen iets roepen als je het zeker weet.
Dit is een bewering van dezelfde soort als : er zijn in Nederland 30000 poltie-ambtenaren. Dus als ik een keer te hard rij zien ze dat meteen.
Overigens herhaalde ik alleen wat al eerder in deze draad is geroepen.
aloha!Zaterdagavond 19 januari in Kassa was er verwant item. Ging over webwinkels.(Is vast wel terug te kijken op het www)De clou is dat de fabrikant (of importeur maar Märklin heeft geen importeur meer, toch?) geen prijzen mag opleggen aan de winkeliers. Probleem is dat dit niet goed te bewijzen is als er vermoedens zijn dat ze dat toch doen. Verder is het voor de fabrikant/importeur toegestaan, maar dat hadden we zelf wel kunnen bedenken, om niet te leveren aan detaillisten waar ze, om wat voor reden dan ook, niet aan willen leveren. Ook groothandels of parallelimporteurs kunnen zodoende met lege handen komen te staan.
vind dat gevaarlijke uitspraken wat je aan het doen bent. Niemand weet hoe de contracten precies zitten tussen marklin en winkeliers laat staan tussen marklin en cambridge.
Dus lijkt me dat je op deze manier wel HEEL erg veel gespeculeer gaat krijgen. En daar staat dit draadje al bom en bomvol van.
Vind het zelf wel jammer dat het niet meer over de shop in shop gaat, hoor namelijk zelf wel heel veel positieve reacties op het shop in shop principe
Ben alleen benieuwd als elk merk dit gaat doen of opdringen hoe de winkels er dan gaan uitzien. Alles in vitrinelasten is zeker een mooi gezicht, maar wordt het dan niet erg vol. Zeker in kleine winkels wordt het dan erg vol, is het dan nog mooi of overzichtelijk?
De manier waarop op dit forum echter correcties worden uitgevoerd lijkt, zeker zodra het weer discussies worden Marklin tegen de rest, vooral gericht op iedereen met een andere mening ongeloofwaardig verklaren en monddood maken.
Misschien dat iemand weet hoe het bij de huidige Shop in Shop winkels is gegaan? Ik heb bijvoorbeeld bij MTE het gevoel dat Marklin en Trix samen evenveel ruimte in beslag nemen als vroeger, maar dat het assortiment is van deze merken is ingekrompen. Is dit ook zo, of is dit optisch bedrog door de manier waarop de vitrines zijn ingedeeld?