Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 11:18:53
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
brutus
Vandaag
om 11:11:05
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Doornvliet
door
cor_b
Vandaag
om 10:59:07
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Dave.......
Vandaag
om 10:49:12
7 april De Karel on tour
door
Rick
Vandaag
om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Johan Schalken
Vandaag
om 10:12:14
Punt- en hartstukken
door
odaoda
Vandaag
om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken
door
Jelmer
Vandaag
om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
FFA koelwagen
door
martijnhaman
Vandaag
om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:24:22
Zoekfunctie ?
door
henk
Vandaag
om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
Volgende
-
1
...
36
37
[
38
]
39
40
...
44
Omlaag
Auteur
Topic: Artitec / REE 1300, materieelbespreking. (gelezen 190896 keer)
Fritsprt
Offline
Berichten: 2617
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #555 Gepost op:
18 oktober 2019, 23:23:22 »
Maar dan kan je gewoon met cv 29 (meen ik) de rijrichting omdraaien i.p.v. de haak en immitatiekoppelingen van kant te verwisselen..............
Ik begrijp dat de tip nu te laat komt maar wellicht voor een volgende keer.
Gr. Frits
Gelogd
Groet Frits
Ronald1974
Gast
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #556 Gepost op:
01 november 2019, 14:24:20 »
In Reactie #535 had ik beschreven hoe ik mijn analoge 1315 had gedigitaliseerd.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77048.msg3222055504#msg3222055504
Nu kan ik zonder problemen de SUSI module met gemak uitlezen en programmeren.
Alleen CV 923 als ik daar de waarde van aanpas heeft dit geen invloed op het automatische in en uitschakelen van de cabine verlichting.
Deze schakelt ongeveer bij rijstap 50 de cabine verlichting uit zowel bij een waarde van 15 of 125 van CV 923.
Heb al diverse waardes geprobeerd maar allemaal met het zelfde resultaat.
Heb het nu even in mijn hand regelaar opgelost met een klein stukje code.
Normaal doe je dit instellen via function mappen in de decoder maar helelaas zit dit in de SUSI weg gestopt.
Het stukje code zorgt er nu voor dat als F2 niet is bedient dat de cabine verlichting uit is.
Staat de loc stil en F2 is wel bediend dan brand de cabine verlicht (rijrichting afhankelijk).
Gaat de loc rijden en komt deze bij rijstap 8 dan gaat de verlichting uit.
Bij rijstap 7 (kan ook rijstap 0 van maken als de loc stil staat) gaat de verlichting weer aan of selecteer F2 als niet bediend en het licht gaat uit.
Ik wil deze functionele tijd graag in de decoder dan wel SUSI module hebben en de code (software) van de hand regelaar voor iedere locomotief/treinstel het zelfde houden.
Mijn vraag is er iemand die CV 923 en de cabine verlichting heeft kunnen aanpassen dat de verlichting schakelt bij een lagere rijstap bijvoorbeeld rond rijstap 10 a 8 i.p.v. rond rijstap 50 ?
«
Laatst bewerkt op: 01 november 2019, 14:40:13 door Ronald1974
»
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4497
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #557 Gepost op:
04 november 2019, 21:34:59 »
Iets stond mij bij dat de sound van de 1300 of specifiek de 1315 niet realistisch is. Ik kan dat in die woorden niet terug vinden. Is er iemand die dat wel kan of juist kan ontkrachten?
Gelogd
Mug
Offline
Berichten: 300
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #558 Gepost op:
04 november 2019, 21:51:05 »
Geluid bestaat uit een mix van buiten en cabine geluiden.
Je hoort bijv. o.a. heel duidelijk de klikgeluiden van de rijcontroller en die wil ik niet horen want ik bevind mij tenslotte niet in de cabine van de modelloc.
Ook via het halfopen raam zul je die buiten de loc niet horen omdat het geluid van de ventilatoren alles overstemd.
Verder schakelen de ventilatoren pas in als de loc al rijd, dit gebeurt normaal bij 1:1 zodra de rijrichting wordt ingeschakeld
en deze schakelen pas uit bij stilstand na bediening van een verende schakelaar van het Faivelyblok (op de stuurtafel).
Ook hoor je bij het omhoog/omlaag gaan van de stroomafnemers een ratelend geluid wat ik me niet kan herinneren ooit gehoord te hebben en zeker niet met zo'n hoog volume.
Een simpel sisje van het ontluchten van de stroomafnemerleiding en een tikje bij het landen op het dak of een tikje eventueel
met een licht knettertje is genoeg.
Grtz. Frits
Gelogd
Grtz. Frits
Biesje
Offline
Berichten: 2170
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #559 Gepost op:
02 februari 2020, 23:20:49 »
Yay! Het is mij eindelijk gelukt om de sluitseinen en toplichten van de voorseinen te dimmen! Ik kreeg het maar niet voor elkaar met de MultiMaus Pro en de LokProgrammer 4 en 5 software. Zelfs niet na firmware updates.
Ik bedacht me laatst dat ik ook de LokProgrammer 2 software kon proberen, en warempel: het programmeren lukte! Het uitlezen van de CV 9XX reeks lukt niet of maar half, maar programmeren lukte eindelijk.
Er was ook een pantograaf die niet helemaal plat ging, ook het aanpassen van de CVs hielp niet. maar bij nadere bestudering bleek het dat de scharniertjes van de schaar een zwaar punt hadden waardoor de zwaartekracht niet voldoende was om het helemaal plat te krijgen. Dit heb ik nu opgelost noor de pootjes iets te verbuigen.
De wens is nog steeds een gerenoveerde 1300, nu we weten dat Artitec nog geen gerenoveerd model uitbrengt moet ik er dus een zelf bouwen. Ik heb nog een 'oude' Rivarossi met Lima 1307 kap, en hoewel de verhoudingen en dimensies van deze Lima kap goed zijn, is de detaillering niet helemaal van deze tijd. Een nieuwere Rivarossi/Elektrotren is mooier gedetailleerd, maar heeft de Spaanse dimensies (bredere cabine) en incorrecte cabine deuren. De oude Rivarossi kap heeft de correcte dimensies maar is super veel werk om deze te 'renoveren' en mist ook de correcte cabine deuren en details zoals de ventilatie gleuven met extra lamel er in (weet niet goed hoe het te omschrijven).
Het mooiste zou zijn om dan toch een Artitec 1315 kap te renoveren naar de gewenste 1312. Dat is uiteindelijk het minste werk: de Lima cabine deuren transplanteren, de zijwand aanpassen naast de cabine deuren (dat heeft nog geen enkele versie correct) en natuurlijk de seinen aanpassen met nieuwe seinbalk en A sein.
Wat mij tegenhoud dit te doen is uiteraard de centjes, ik wil dan natuurlijk wel weer de versie met digitaal bewegende panto's. En de hoeveelheid andere projecten en plannen die niet opschieten. Eerst de centjes maar regelen, mijn oude Rivarossi 1308 en 1312 zijn inmiddels verkocht, samen met wat andere 'overbodige' modellen. Zodra ik nog wat meer spul verkocht heb kan ik de 1315 aanschaffen en dan zien we wel verder. Een grijs/gele 1315 die nog niet gerenoveerd is lijkt ook geen straf, tot ik de moed en tijd heb om deze te renoveren.
Zal je net zien dat Artitec dan toch met een gerenoveerd model uitkomt net als ik de zaag in de 1315 zet
Mvg,
Robert.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 21633
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #560 Gepost op:
03 februari 2020, 11:09:59 »
Dat laatste denk ik ook, dus schiet een beetje op.
We zijn benieuwd Robert.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Harold34
Offline
Berichten: 411
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #561 Gepost op:
07 juni 2020, 15:52:09 »
Ik overweeg een 1300 aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af, wijkt de kleur blauw veel af met de blauwe 1100 van Piko? Wat is de reden dat ze bij modelspoorwinkels niet meer te koop zijn maar bij artitec zelf wel? Kunnen ze ook door krappe bogen rijden (als het niet anders kan)?
«
Laatst bewerkt op: 07 juni 2020, 15:55:59 door Harold34
»
Gelogd
Harold34
Offline
Berichten: 411
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #562 Gepost op:
08 juni 2020, 17:24:56 »
Worden er ook koppelingen meegeleverd en zo ja welke?
Gelogd
cor_b
at ,t moar exact 1:87 is
Online
Berichten: 2479
Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #563 Gepost op:
08 juni 2020, 17:55:33 »
De gewone standaard beugel koppeling.
Cor
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2420
NS 1968-1980
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #564 Gepost op:
08 juni 2020, 18:20:10 »
Citaat van: Harold34 op 07 juni 2020, 15:52:09
Nu vroeg ik mij af, wijkt de kleur blauw veel af met de blauwe 1100 van Piko?
1100 van net na de H3-revisie en de 1300 er net voor.
Gelogd
Roy van Dijk
Offline
Berichten: 450
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #565 Gepost op:
08 juni 2020, 18:30:51 »
Voor wie nog een Att 1300 zoekt zonder logo’s (blijkbaar bij velen uitverkocht), er staat nog een analoge 1304 (20.371.01) bij Peperkamp in Ede.
Althans, afgelopen vrijdag nog
«
Laatst bewerkt op: 08 juni 2020, 18:33:51 door Roy van Dijk
»
Gelogd
· DR · DB · NS · '85 - '89 ·
TREINFILMPJES!
·
Harold34
Offline
Berichten: 411
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #566 Gepost op:
08 juni 2020, 18:59:05 »
Hebben de uitvoeringen blauw zonder logo, blauw met logo en geel/grijs tegelijkertijd in Nederland gereden?
Gelogd
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3394
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #567 Gepost op:
08 juni 2020, 18:59:43 »
Nee
Gelogd
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 4835
Modelspoor is emotie...
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #568 Gepost op:
08 juni 2020, 19:19:27 »
De laatste twee wel....
Gelogd
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)
1200blauw
Offline
Berichten: 2420
NS 1968-1980
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
«
Reactie #569 Gepost op:
08 juni 2020, 19:26:06 »
Blauw zonder logo tot ca. mei 1969, daarna allemaal mèt.
Grijsgeel vanaf ca. 1970-'84(?).
Omgekeerd L-sein werd A-sein tussen 1976-'78.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
Volgende
-
1
...
36
37
[
38
]
39
40
...
44
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec / REE 1300, materieelbespreking.