Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
Vandaag om 18:09:06
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:05:15
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 18:01:08
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:45:40
Station Roodeschool door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:15
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eric B
Vandaag om 17:17:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:06:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:30:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
  

Auteur Topic: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)  (gelezen 18881 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7556
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #45 Gepost op: 10 January 2018, 23:17:25 »
Ja en nee... de machine stond op privé terrein en ik verwacht niet dat er (nog) milieugevaarlijke (vloei)stoffen inzaten.
Theoretisch zou de machine ter plaatse in "hapklare brokken" gesneden kunnen zijn.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #46 Gepost op: 10 January 2018, 23:27:53 »
Zat er niet hier en daar nog wat asbesthoudende pakkingen of isolatie in dat ding dan?

Stephan.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #47 Gepost op: 11 January 2018, 00:25:01 »
Als iedereen hier nou een mail naar info@autotron.nl (ofzo) stuurt met de vraag waar de loc gebleven is zullen vast wel antwoord gaan geven om van de spam af te zijn  :) :)

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #48 Gepost op: 11 January 2018, 14:16:36 »
Zat er niet hier en daar nog wat asbesthoudende pakkingen of isolatie in dat ding dan?

Stephan.

ongetwijfeld

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #49 Gepost op: 11 January 2018, 16:17:56 »
Net antwoord gekregen van het Louwman museum (y). Ook zij hebben geen idee waar de loc is gebleven, behoorde niet tot de collectie die zij hebben overgenomen.
Groet, Frank

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7556
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #50 Gepost op: 11 January 2018, 16:26:44 »
Dat was te verwachten, de loc stond er nog terwijl de auto's al jaren weg waren.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #51 Gepost op: 11 January 2018, 17:26:52 »
Mijn zoekopdracht op Google leverde onder Lokomotief Rosmalen een gefotoshopte afbeelding op
van de lok naast de ronde lokloods in de spoorzone in Tilburg.

Was een idee voor de invulling van dat gebied.
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #52 Gepost op: 11 January 2018, 21:19:32 »
Gezien alle milieuwetgeving lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
Mij niet, wat denk je wat het kost om zo'n ding als 1 geheel af te voeren?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #53 Gepost op: 11 January 2018, 21:22:48 »
Regelgeving maalt niet om kosten.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #54 Gepost op: 11 January 2018, 22:16:46 »
Nee, maar een lokale oud ijzerboer heeft daar ongetwijfeld wel interesse in aangezien die alleen een klomp staal ziet staan, dus die kant is echt niet onwerkelijk.

Afgelopen jaren zijn er her en der ook nogwel wat rijtuigen ter plekke gesloopt in eigendom van particuliere organisatie's.

Spoetnik

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Steamloco.info
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #55 Gepost op: 16 February 2018, 20:10:01 »
Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen toch maar een mailtje gestuurd naar Van Erp Metaalhandel uit Den Bosch.

Spoetnik

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Steamloco.info
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #56 Gepost op: 17 February 2018, 13:39:44 »
Supersnel een heel net antwoord van Van Erp:

Citaat
Beste Nic,
 
Ik ben al in april 2012 gevraagd om bij de locomotief te komen kijken en een offerte te maken om deze af te voeren.

Ik heb destijd met de heer B. van de Brabanthallen gesproken (mail:  ...)

Het was onze bedoeling om de locomotief op ons eigen terrein als blikvanger te stallen, maar helaas kwamen we niet tot een akkoord.

Ik weet helaas niet meer waar de b. van de voornaam voor staat en weet oook niet of hij nog werkzaam is bij de brabanthallen. 

Misschien dat je hem op kan sporen. Ik heb destijdstijd 2 foto’s genomen, deze heb ik bijgveogd.

 
Succes met de zoektocht.

 
Met vriendelijke groet,

Johan van Erp

Kennelijk toch eigendom van de Brabanthallen (geweest). Jammer dat de rol als blikvanger niet gelukt is.
De naam van de contactpersoon van de Brabanthallen heb ik uit het citaat verwijderd.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #57 Gepost op: 17 February 2018, 17:14:37 »
Aha, toch een spoor gevonden  (y)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #58 Gepost op: 17 February 2018, 22:44:12 »
Blijkbaar waren en dus al lang plannen voor een enkeltje sloper.

Ik ben benieuwd of men bij de Brabanthallen iets meer weet!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Nez Cassé

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen)
« Reactie #59 Gepost op: 23 January 2019, 20:33:42 »
Ik heb in 2006 contact gehad met het Autotron ( namens een museale organisatie ) wat de plannen voor deze loc waren. De machine stond toen te koop voor een bedrag van 45,000,- euro exclusief transport exclusief hijskraan.

Dit was niet onderhandelbaar en daarom zijn de gesprekken gestaakt. Normaal gezien wordt een locomotief in deze staat verkocht tegen de geldende ijzerprijs. Ik weet dat er destijds ook vanuit een Duitse organisatie interesse was, deze heb ik met het Autotron in contact gebracht.

Wanneer ze gesloopt is zou dat heel erg jammer zijn, het was de enigste Krupp Frechen die bewaard was, een van de zwaarste industrielojs door Krupp gebouwd.
Met vriendelijke groet,

Bart