Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

WinTrack 10, ook n-spoor bibliotheken beschikbaar? door nederbelg
Vandaag om 10:22:10
Afdraaien van wielflenzen door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:12:49
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:05:39
Achterzijde Nederlandse lichtseinen door spoorzeven
Vandaag om 10:04:22
Rosestraat in 0m/0, bouwdraadje door Piggelmee
Vandaag om 09:53:35
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door MB6400
Vandaag om 09:49:53
Trekkracht verbeteren door Piet Groot
Vandaag om 09:31:37
Rail Force One Sharky 1:1 aanwezig tijdens On TraXS! in het spoorwegmuseum. door Chiel
Vandaag om 09:15:39
Videoritten 2020 door Bert van Gelder
Vandaag om 09:15:26
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS8714
Vandaag om 09:02:58
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door Rob Moerkerken
Vandaag om 08:53:14
Dolime trein, door werkzaamheden omgeleid, rijtijden gezocht door V200-G2000
Vandaag om 08:48:48
DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door AlbertG
Vandaag om 08:48:35
Soldeerstift, welke moet ik aanschaffen? door MOVisser
Vandaag om 08:35:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:33:29
PWM-regelaar: problemen. door bask185
Vandaag om 08:03:02
Heen, En en Weer door Joran
Vandaag om 07:41:57
TGV Sud Est 01 "Patrick" met pensioen door Rick
Vandaag om 07:36:50
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Stedahult
Vandaag om 07:20:10
3D/RM: GVB 12G (Amsterdamse gelede tram in H0) door martijn v m
Vandaag om 06:38:41
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Stedahult
Vandaag om 06:18:42
Ergensnergens in H0e door Tulpendaal
Vandaag om 05:43:24
DE2 geel en rood met hazelnoot door T.Spat
20 februari 2020, 23:12:05
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
20 februari 2020, 23:06:12
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door Carel Ruysink
20 februari 2020, 22:39:50
Nieuwe literaire activiteiten door NS8714
20 februari 2020, 22:18:06
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
20 februari 2020, 22:10:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 februari 2020, 21:48:22
Projekt 083-338 door 44
20 februari 2020, 21:36:45
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
20 februari 2020, 21:25:17
  

Auteur Topic: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden  (gelezen 7264 keer)

Ton H

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2019, 08:31:43 »
Opdrachtgevers en veel transportbedrijven maken in deze tijd veelal gebruik van chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. Ik als beroeps chauffeur ben in het verleden vaak in het oostblok geweest. Dat vereiste van mijn kant enige aanpassingen in het verkeer. Er werd maar wat gedaan en het recht van de sterkste telde. Deze chauffeur was waarschijnlijk niet bekend met de situatie aldaar en ging even vragen waar hij moest zijn. De borden die kan hij niet lezen want hij spreekt geen nederlands. De opdrachtgever die hoor of zie je niet......

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5718
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2019, 11:23:27 »
Oh, ik zit veel op de weg maar deel deze mening niet.
Nederlandse chauffeurs hebben over het algemeen meer moeite met het begrijpen van borden en dan bedoel ik met name het inhaalverbodsbord.

Stephan.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 202
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2019, 11:32:12 »
Waar gaat dit over Prutser???????????

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5718
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2019, 11:54:18 »
chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. . De borden die kan hij niet lezen

Dat dus, maargoed we dwalen af.

Stephan.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5362
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2019, 12:01:55 »
We dwarrelen inderdaad langzamerhand wat van de rijbaan af. Dit is een modelspoorforum, dus geen rijbanen maar rails ;) Dus de capriolen, levenslange straffen en uitgebreide verhandelingen over Oost-Europese chauffeurs mogen wel even op het zijspoortje, toch?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2718
    • Mijn van-alles website
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2019, 23:17:33 »
Man, wat een klap! Ik heb het filmpje gisteren pas gezien.

Aan allen die zich afvragen waarom de trein niet afremt: ik heb geen idee hoe hard ze daar gaan, maar vergeet niet dat wij het overzicht hebben van een camera die ergens hoog in/aan een gebouw gemonteerd is.
Probeer dan eens in het donker zo'n 100 meter verder te zien en exáct te vertellen wat je ziet. Grote kans dat dat je niet lukt, laat staan dat je in een voertuig zit dat (maximaal) 140 km/h rijdt. Daarnaast zit je zelf in een donkere cabine waarin mogelijk lichten van buiten enkele reflecties veroorzaken.
Het belangrijkste is echter dat je het allereerst niet verwacht en je er ten tweede niet zoveel tegen kan doen. De remweg zal bij maximumsnelheid denk ik zo'n 800 meter of meer bedragen. De remvertraging zal bij het inzetten van een noodremming in het begin weinig voorstellen.

Op het videobeeld kunnen wij slechts zo'n 80 tot 90 meter voor het punt van aanrijding zien. Grote kans dat vlak voor de trein in beeld komt, de remming pas ingezet werd. Daar komt nog wat reactietijd van de mens bij.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je het als machinist echt niet verwacht...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3020
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2019, 01:57:34 »
Ik denk dat er wel degelijk geremd is, maar je in deze camerahoek weinig van die remvertraging kunt waarnemen.


Ook in het donker zie je zeker wel wat, mede gezien er op overwegen ook altijd wel lantaarn palen staan en echt herkennen wat er staat hoef je niet zonodig als machinist. Als je ook maar iets waarneemt wat op jouw pad staat ga je niet twijfelen, bedien je de remkraan wel en maak je dat je wegkomt alvorens je wacht tot je dat gaat herkennen wat je ziet hoor :p

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3150
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2019, 15:56:22 »
Vind bijzonder dat de MCN het overleefd hebt (gelukkig maar) maar geestelijk zal hij wel letsel hebben, en het is 0,0 zijn schuld of die remde of niet.
Als je op een snelweg 120/130 rijdt en plots steekt er een vrachtwagen uit de berm je bent gewoon hoe dan ook te laat met reageren zoiets verwacht je gewoon niet.

Blijf het vreemd vinden, op een weg/rail wat dan ook zeker eens poort waar een (mini?)AHOB zit weet je gewoon 1000% dat het in gebruik is, als er een half weggerotte andreas kruis staat dan kan ik me enigszins bij voorstellen.

Wel naar voor Arriva ze missen nu een trein, ze hadden toch te kort?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3020
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2019, 13:32:20 »
Beste kans dat die Mcn het heeft zien aankomen en naar achteren gevlucht is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 18247
    • Pagina van klaas
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2019, 17:07:26 »
Gezien de deuk in het front van het treinstel is het wel zeker dat de machinist niet meer op zijn stoel zat.
Spoorbaan "Uit en Thuis" in aanbouw.

IJsselsteyn

  • Online Online
  • Berichten: 1136
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2019, 17:41:58 »
Ik zag anders op een foto van de binnenkant van de cabine wel een handafdruk tegen de zijkant in het stof van de poedermelk staan.


Steyn

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2998
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2019, 17:42:35 »
Gezien de foto's van het cabine-interieur lijkt me de aanname dat de machinist zijn plaats verlaten heeft steekhoudend. Overigens had ik via "het netwerk" vernomen dat hij/zij de cabine op tijd verlaten heeft.

IJsselsteyn

  • Online Online
  • Berichten: 1136
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2019, 17:52:42 »
Oké, dan zal die handafdruk van een van de hulpverleners zijn.


Steyn