Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:56:12
BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:51:17
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Hendrik Jan
Vandaag om 12:50:57
ESU decoder, verlichting knippert na programmeren? door BartvD
Vandaag om 12:50:08
100x "Het is Weekend" foto's!!! door Jelmer
Vandaag om 12:48:21
Zestiger jaren plastic lijmen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:46:05
Roco 2020 nieuws door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:42:55
Modules van Kees Gorter door Tulpendaal
Vandaag om 12:40:51
Koppeling weg. Oplossingen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:33:54
EifelBurgenBahn door puntenglijder
Vandaag om 12:31:11
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 12:28:17
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door Beached
Vandaag om 12:23:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:21:31
Diorama houthandel Spoor-0 door sdz1976
Vandaag om 12:21:16
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:17:42
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
Vandaag om 12:05:04
Faller 2020 door Edgar
Vandaag om 12:00:05
Modelspoorbaan Fleischmann door NS1220
Vandaag om 11:50:15
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 11:41:53
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
Vandaag om 11:32:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:24:02
Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90 door verst107
Vandaag om 10:31:54
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 10:29:19
Fleischmann stoomloc, motor rookt bij maximale spanning, na schoonmaken. door jerrytrein
Vandaag om 10:26:49
Grote treinreizen, in de woonkamer op het tapijt. door HIJ
Vandaag om 10:22:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
Vandaag om 10:17:59
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 10:10:14
BNLS trammodule “Jewels of the Model Street” door St00mboy
Vandaag om 10:06:55
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Norway13
Vandaag om 09:54:15
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Wouter_
Vandaag om 09:51:24
  

Auteur Topic: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden  (gelezen 7452 keer)

Ton H

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2019, 08:31:43 »
Opdrachtgevers en veel transportbedrijven maken in deze tijd veelal gebruik van chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. Ik als beroeps chauffeur ben in het verleden vaak in het oostblok geweest. Dat vereiste van mijn kant enige aanpassingen in het verkeer. Er werd maar wat gedaan en het recht van de sterkste telde. Deze chauffeur was waarschijnlijk niet bekend met de situatie aldaar en ging even vragen waar hij moest zijn. De borden die kan hij niet lezen want hij spreekt geen nederlands. De opdrachtgever die hoor of zie je niet......

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5754
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2019, 11:23:27 »
Oh, ik zit veel op de weg maar deel deze mening niet.
Nederlandse chauffeurs hebben over het algemeen meer moeite met het begrijpen van borden en dan bedoel ik met name het inhaalverbodsbord.

Stephan.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 219
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2019, 11:32:12 »
Waar gaat dit over Prutser???????????

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5754
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2019, 11:54:18 »
chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. . De borden die kan hij niet lezen

Dat dus, maargoed we dwalen af.

Stephan.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5453
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2019, 12:01:55 »
We dwarrelen inderdaad langzamerhand wat van de rijbaan af. Dit is een modelspoorforum, dus geen rijbanen maar rails ;) Dus de capriolen, levenslange straffen en uitgebreide verhandelingen over Oost-Europese chauffeurs mogen wel even op het zijspoortje, toch?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2727
    • Mijn van-alles website
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2019, 23:17:33 »
Man, wat een klap! Ik heb het filmpje gisteren pas gezien.

Aan allen die zich afvragen waarom de trein niet afremt: ik heb geen idee hoe hard ze daar gaan, maar vergeet niet dat wij het overzicht hebben van een camera die ergens hoog in/aan een gebouw gemonteerd is.
Probeer dan eens in het donker zo'n 100 meter verder te zien en exáct te vertellen wat je ziet. Grote kans dat dat je niet lukt, laat staan dat je in een voertuig zit dat (maximaal) 140 km/h rijdt. Daarnaast zit je zelf in een donkere cabine waarin mogelijk lichten van buiten enkele reflecties veroorzaken.
Het belangrijkste is echter dat je het allereerst niet verwacht en je er ten tweede niet zoveel tegen kan doen. De remweg zal bij maximumsnelheid denk ik zo'n 800 meter of meer bedragen. De remvertraging zal bij het inzetten van een noodremming in het begin weinig voorstellen.

Op het videobeeld kunnen wij slechts zo'n 80 tot 90 meter voor het punt van aanrijding zien. Grote kans dat vlak voor de trein in beeld komt, de remming pas ingezet werd. Daar komt nog wat reactietijd van de mens bij.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je het als machinist echt niet verwacht...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2019, 01:57:34 »
Ik denk dat er wel degelijk geremd is, maar je in deze camerahoek weinig van die remvertraging kunt waarnemen.


Ook in het donker zie je zeker wel wat, mede gezien er op overwegen ook altijd wel lantaarn palen staan en echt herkennen wat er staat hoef je niet zonodig als machinist. Als je ook maar iets waarneemt wat op jouw pad staat ga je niet twijfelen, bedien je de remkraan wel en maak je dat je wegkomt alvorens je wacht tot je dat gaat herkennen wat je ziet hoor :p

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3153
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2019, 15:56:22 »
Vind bijzonder dat de MCN het overleefd hebt (gelukkig maar) maar geestelijk zal hij wel letsel hebben, en het is 0,0 zijn schuld of die remde of niet.
Als je op een snelweg 120/130 rijdt en plots steekt er een vrachtwagen uit de berm je bent gewoon hoe dan ook te laat met reageren zoiets verwacht je gewoon niet.

Blijf het vreemd vinden, op een weg/rail wat dan ook zeker eens poort waar een (mini?)AHOB zit weet je gewoon 1000% dat het in gebruik is, als er een half weggerotte andreas kruis staat dan kan ik me enigszins bij voorstellen.

Wel naar voor Arriva ze missen nu een trein, ze hadden toch te kort?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2019, 13:32:20 »
Beste kans dat die Mcn het heeft zien aankomen en naar achteren gevlucht is.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 18526
    • Pagina van klaas
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2019, 17:07:26 »
Gezien de deuk in het front van het treinstel is het wel zeker dat de machinist niet meer op zijn stoel zat.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor stil.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2019, 17:41:58 »
Ik zag anders op een foto van de binnenkant van de cabine wel een handafdruk tegen de zijkant in het stof van de poedermelk staan.


Steyn

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3005
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2019, 17:42:35 »
Gezien de foto's van het cabine-interieur lijkt me de aanname dat de machinist zijn plaats verlaten heeft steekhoudend. Overigens had ik via "het netwerk" vernomen dat hij/zij de cabine op tijd verlaten heeft.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2019, 17:52:42 »
Oké, dan zal die handafdruk van een van de hulpverleners zijn.


Steyn