Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8117 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1529
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #30 Gepost op: 12 December 2007, 20:48:51 »
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
Deze foto is in spiegelbeeld. Hij hoort zo:



Werner

Edit : Door de crash van vanavond zijn wat foto's verloren. Ik heb een nieuwe juiste foto geplaatst, maar Werner heeft wel gelijk.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 23:12:57 door Chris van Diesen »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #31 Gepost op: 12 December 2007, 20:53:02 »
Leuk is wel te zien dat de handgrepen die naar voren lopen een boog maken en geen scherpe hoek. Da's toch anders dan op het model. Of hebben de 2400-en net las met de korte grepen en lange grepen ook verschillende vormen gebogen handgrepen? Dat kan dan nog leuk worden met de variaties bij Roco :)

Gr/H

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #32 Gepost op: 12 December 2007, 21:00:15 »
En dan te bedenken dat straatspoor dus niet alleen met sikjes werden bereden!!Een 2400 komt wel een keer zo hard aan denk?
Kan haast niet wachten tot dat ik m in handen heb!! (schaal model van roco)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2007, 23:23:14 »
Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Ja, de cabinezijde vind ik de voorkant. Over de Hippel en Sik heb ik geen mening.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2007, 00:45:54 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2007, 01:43:11 »
Van klein kleutertje (het spoor liep nl achter mijn kleuterschool langs) tot tiener heb ik deze loc door Roden en Leek zien rijden. En inderdaad kwam een ongeluk hard aan, getuige de vele ongelukken die er op het straatspoor in beide plaatsen helaas plaatsvonden. Vooral in de Tolberterstraat in Leek was het vaak feest. Ook op een andere manier. Dit straatje is zo smal dat 2 auto's elkaar daar eigenlijk niet kunnen passeren. Regelmatig werd één van de winkels in deze (drukke) winkelstraat van voorraden voorzien en kwam de trein er langs. Stoppen, uitstappen en op zoek naar de chauffeur van de betreffende vrachtwagen. Soms stonden er wel drie op het spoor, leuke klus voor machinist en rangeerder dus.

Maar terug naar het model. Nu ie er in alle uitvoeringen lijkt te komen ben ik zeker van plan een dergelijk spoortje in mijn toekomstige baan op te nemen. Heb vele samenstellingen gezien. T/m het sikje uit Drachten dat eens in de zoveel tijd achterop de trein mee heen en weer reed voor onderhoud. 's Ochtens reed het 'nieuwe' sikje achterop mee naar Drachten, 's middags het sikje wat onderhoud moest hebben mee terug naar Groningen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2007, 08:28:09 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Analoog aan de stoomlocs die ze vervingen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2007, 11:52:26 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.

De Nederlandse uitvoering van deze loc's hebben overigens niet zo'n installatie gehad.

Eelco

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2007, 12:15:20 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.
Je feiten zijn correct, je conclusie niet. Immers, een loc staat in 50% van de gevallen met zijn korte huif naar voren. Voor de verwarming maakt die paar meter ook echt niet uit op een trein van xxx meter...

Verder is bij een dieselloc de motorruimte altijd de voorkant.

Maar wat is dan de samenstelling?

2200-2200-EW-B-B-AB-AB
of:
2200-EW-B-B-AB-AB-2200
Nou, ze reden treinsteldiensten, dus dat lijkt me toch niet echt moeilijk te bedenken...

Groet, Tim

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2007, 12:30:47 »
Nog een plaatje van de autoplaag voor het station van Bergen.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #40 Gepost op: 13 December 2007, 12:48:04 »
Chris helaas niet de gevraagde 2400. Plaatje genomen van af de bruine 2488

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #41 Gepost op: 13 December 2007, 12:52:46 »
Gaaf :) Voorbij het zorgcentrum.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #42 Gepost op: 23 December 2007, 22:38:45 »
wat past er eigenlijk allemaal achter de bruine 2400 ??
heb een antal boeken na gekeken maar kon niets vinden:(

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #43 Gepost op: 24 December 2007, 17:37:50 »
Alle goederenwagens die in die tijd rond reden en waarschijnlijk zal de rest van het Nederlandse materieel dat er toen was ook wel eens achter een 2400 gehangen hebben.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.