De 1100 echter doet het in de aandrijving niet goed. De wielen zijn schoon, en en ook de strips zijn gepoetst. Echter draait alles erg zwaar (nu doen volgens mij alle locs van Roco, je kan ze bijna niet doorduwen) dus ik zal nog eens de tandwielen eens moeten smeren.
Nou, vanavond even aan de poets geweest.De decoder van de BR 215 is, ben ik bang, overleden. Hij reageert nergens op. Maar als ik de 1100 er in hang, rijdt de loc direct weg, en goed. Misschien de decoder nog eens uitlezen, en kijken of er nog leven in zit. Het programmeren met de locmaus moet ik nog onder de knie krijgen...
Wat ik bij m'n allereerste digitale systeem (met erg veel defecten) leerde van m'n pa (maar daar moet je de mogelijkheid voor hebben) was om de decoder direct aan de centrale te hangen.
...Op die manier krijgt je decoder niet de volle mep (vanwege de lage spanning om te programmeren)
Ah, wat is het loknummer, 215,,,,,,,,?Roco had een startset met br215 in het begin van het digitale tijdperk nog onder de naam digital is cool. Die had een beperkte decoder aan boord, wel met een toetertje.