Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 18:57:31
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Heb ik hier een keerlus?  (gelezen 6646 keer)

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #45 Gepost op: 22 oktober 2017, 18:29:21 »
OK, ik was eigenlijk niet van plan om nog te reageren omdat ik nogal minder positieve ervaringen heb met te reageren.
Ik kom idd van 3-rail digitaal, geen problemen met keerlussen ed, maar een hels geratel van slepers als je een hard leven hebt gehad van roadie, mixer, motor rijder, bouwvakker en nog meer gehoorsvijanden. maar dit terzijde. Vandaar mijn overstap naar 2-rail. Ik woon alleen en heb een volledige bovenverdieping om te spelen. Maar het grootste probleem is dat ik enkele jaren een kleine hersenbloeding heb gehad, met als gevolg, weg motorrijden wegens evenwichts problemen, en ook weg concentratie, ik kan heel moeilijk nog nieuwe dingen bij leren. (zie draadje peco wissels met servo's) Ik wil wel graag, maar als ik niet 1 op 1 uitleg krijg wil het moeilijk lukken, vandaar dat ik een andere opstelling heb bedacht. OK, een gemakkelijksoplossing maar het probleem van de (voor mijn onbegrijpelijk) keerlus is hier mee van de baan. En neen, ik heb geen kennissen of vrienden die het me kunnen komen uitleggen, dus ik los mijn problemen op op een manier die ik aankan. Ik weet dat Wim me wil helpen, maar ik begrijp het niet en ik wil weer niet in een polemiek verzanden. Geloof ma dat ik heel erg op prijs stel dat er oplossingen aangereikt worden, en ik lees ze allemaal met veel interesse, daarom mijn oprechte dank. Als er iets is wat ik begrijp pas ik het zeker toe, maar ik heb ondertussen geleerd wat mijn beperkingen zijn. :) Wat niet wegneemt dat ik waarschijnlijk nog vragen zal posten, want ik ben nog maar aan mijn -1 niveau.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #46 Gepost op: 22 oktober 2017, 18:39:29 »
Lastig Dirk,

Ik snap je probleem, gewoon lekker doen hoe jij denkt dat je het beste het maximale eruit kan halen.

Waar woon je? Misschien is het een idee als je in contact komt met iemand die af en toe eens bij je thuis langskomt om je te helpen. Gewoon een andere hobbyist.

Dat je niet meer kan motorrijden is echt wel naar. Ik heb het ook al een paar jaar niet meer gedaan omdat ik gewoonweg geen tijd meer heb met twee kids en de oude soes een defect blok had. Maar moet er niet aan denken dat ik niet meer zou kunnen rijden...

Wat voor motor had je?
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #47 Gepost op: 22 oktober 2017, 20:09:20 »
Och, ik wil best nog wel een keertje bij Dirk langs gaan, alleen ben ik bang dat het met één keertje niet is opgelost.

Ook is het ondersteunen op één en één niveau geen probleem, ik zal net zolang doorgaan en me in bochten wringen om het duidelijk te krijgen en maken. Ik heb wat dat betreft engelen geduld.
En als Dirk zich dan niet bij het eerste de beste antwoord in zijn kuif gepikt voelt omdat hij het niet begrijpt is daar best iets te behalen voor hem.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #48 Gepost op: 22 oktober 2017, 20:39:50 »

Wat voor motor had je?

1 nsu 90cc tandem old timer
2 BSA 250
3 BMW R69S
4 BMW K75S
5 BMW K1300RS
6 BMW R1150RT

Met een tussenperiode van 15 jaar heb ik altijd op 2 wielen gereden, van mijn 18, en daarvoor brommers, Puch, Zundapp, Suzuki,
Mobilette en nog enkel die ik vergeten ben, en I Fucking Miss It >:( Maar nu heb ik een hond dat maakt veel goed :D

Dirk

2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #49 Gepost op: 22 oktober 2017, 21:08:07 »
ken je gevoel  :-\

heb zelf vanaf mijn 18e al een Suzuki SV650R, heb er alles mee beleefd van mijn eerste circuitdag , mijn eerste kneedown tot een trouwerij. de laatste jaren drukken met repareren dan rijde. Heb wel een aantal exoten mogen rijden zoals Panegali, HP2 Sport (Supertoer mee gereden) en divers GS motoren. Ben letterlijk opgegroeid met motorrijden, mijn ouders hadden vroeger niet eens een auto :) Alles met de zijspan.

Mooist tijd was de periode dat ik bij Ten Kate als private coureur actief was in de Dutch Supersport en Dutch Superbike.
Die tijd mis ik nog het meest, maar ja elk jaar een sponsorbudget binnenharken van een ton was niet meer mogelijk met de crisis.

Succes man, je het het iig meegemaakt :P
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Heb ik hier een keerlus?
« Reactie #50 Gepost op: 23 oktober 2017, 18:53:15 »
Dirk,
met 2 keerlusmodules (1 voor links, 1 voor het rechter gedeelte van de baan, dus in de toekomst), 4 isolaties en 4 draden (per keerlus, direct aan de baan) ben je helemaal klaar.
En om bij het onderwerp te blijven: ik ben ook motorrijder.
Hulp is per PB aangeboden.
Maarten.