Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
cor_b
Vandaag
om 15:46:29
Configureren GCA50/GCA50a
door
Gijs
Vandaag
om 15:35:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 15:04:14
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 14:20:22
pantograaf vastzetten
door
Wim Romijn
Vandaag
om 14:12:43
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 13:56:11
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 12:10:04
Zillertalbahn
door
Overet
Vandaag
om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:16:48
US diorama in H0
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:07:17
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch
door
Eric v C
Vandaag
om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:44:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 06:09:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS
door
KNed
22 August 2025, 23:20:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2
door
Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa
door
Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE
door
Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht? (gelezen 1970 keer)
HansKarel
Offline
Berichten: 319
Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Gepost op:
17 September 2017, 15:32:28 »
Even een korte vraag aan de specialisten:
Ik zie dat NME binnenkort graanwagens gaat uitbrengen met dcc sluitlicht.
Er is een uitvoering met constant licht en daar staat bij te lezen dat die uitvoering voor Duitsland zou zijn.
Nu woon ik in Twente en zie hier diverse goederentreinen richting Oldenzaal rijden maar ze zijn, op een belgische na, allemaal met reflecterende platen op de laatste wagen uitgerust.
Ik vraag me dus af: rijden er dan ueberhaupt nog moderne graanwagens door Duitsland met een constant sluitlicht?
Gelogd
Chris2412
Offline
Berichten: 1533
Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #1 Gepost op:
17 September 2017, 15:58:20 »
Kort door de bocht......nee.
Sluitplaten is standaard in Nederland en Duitsland.
In België gaan de sluitseinen ook verdwijnen....waarschijnlijk al per december dat men daar ook met sluitplaten mag gaan werken.
Groeten Chris
Gelogd
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen
HansKarel
Offline
Berichten: 319
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #2 Gepost op:
17 September 2017, 16:14:32 »
Bedankt Chris, dat is duidelijk. Ik vermoedde het al maar kon het zo op internet niet vinden.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26737
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #3 Gepost op:
17 September 2017, 16:29:01 »
Over die Belgische sluitseinen heb ik nog een vraag. Jaren geleden heeft NS Belgische rijtuigen gehuurd, ik dacht M2. Die hadden aan beide einden opgeschilderde sluitborden. Was dat dan wel afdoende?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Dennis.
Offline
Berichten: 979
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #4 Gepost op:
17 September 2017, 17:04:25 »
Hoi Klaas,
Dat waren de K4 rijtuigen, die waren voorzien van reflecterende stickers, dat was in ieder geval voor NL afdoende. De M2 rijtuigen waren gewoon uitgerust met sluitseinen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/K4_(spoorwegrijtuig
)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/M2_(spoorwegrijtuig)#/media/Bestand%3AM2groenw.jpg
Groet Dennis
«
Laatst bewerkt op: 17 September 2017, 17:07:10 door Dennis.
»
Gelogd
Roßnitz
Aix-les-Bains
www.flickr.com/photos/139580635@N06/
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26737
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #5 Gepost op:
17 September 2017, 17:16:33 »
K4, dat reken ik ook goed.
Ik heb dat altijd een vreemde oplossing gevonden, want het gaat helemaal voorbij aan de oorspronkelijke bedoeling van een sluitsein, nl. aangeven wat de laatste wagen van de trein is. Zo'n trein kan een wagen verliezen, maar dat zie je niet, want de wagen die dan de laatste is heeft ook sluitborden.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
gtw6016
Offline
Berichten: 716
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #6 Gepost op:
17 September 2017, 18:13:09 »
Gelukkig kom je niet ver als je onderweg een rijtuig verliest
gr marc
Gelogd
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #7 Gepost op:
17 September 2017, 21:15:21 »
Hoi HansKarel,
Zoals de collega's reeds schreven:
Er rijden geen moderne graanwagens in Duitsland met constant sluitlicht. Althans voor zover ik weet niet.
De betreffende DB sluitseinlantaarns werden einde tijdperk III, begin tijdperk IV uitgefaseerd nadat, langzaam maar zeker, de reflecterende rood/witte sluitseinbordjes hun intrede deden.
Groeten uit Waldberg,
Sven
Gelogd
HansKarel
Offline
Berichten: 319
Re: Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?
«
Reactie #8 Gepost op:
18 September 2017, 15:35:24 »
Ja duidelijk. Ik snap alleen niet hoe NME dan met wagens met sluitlicht kan komen...
En nog moderne ook.
Zal wel commercieel bedoeld zijn.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Goederenwagens Duitsland: nog steeds sluitlicht?