Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 13:53:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:36
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
NS264
Vandaag
om 13:28:45
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:24:23
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:23:26
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 13:19:50
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Henk G
Vandaag
om 13:10:27
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:55:16
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 12:00:19
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 11:50:21
Aachenau West
door
Eric v C
Vandaag
om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
thevandijks
Vandaag
om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
hervé
Vandaag
om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
18 July 2025, 20:38:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk (gelezen 2387 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26636
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #15 Gepost op:
04 September 2017, 09:14:27 »
Citaat van: Rik_Hagens op 03 September 2017, 09:07:30
.....dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) .....
Kan iemand het verschil uitleggen? Gevoelsmatig betekenen deze twee voor mij hetzelfde, maar kennelijk is dat niet zo.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Genralrik
Gast
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #16 Gepost op:
04 September 2017, 11:38:31 »
Treindienstleider bedient een bepaald gebied. Vaak een emplacement met aangrenzende baanvak ( ken). De verkeersleider heeft contact met
de vervoerders en bijsturing en verwerkt orders. Legt nieuwe treinen in en heft treinen op. De verkeersleider wordt dus gebeld door zeg DBC die wil een trein van Roosendaal naar Bad Bentheim rijden. Hij zoekt dan dus een rijpad voor een trein voor de hele route tussen al bestaande (geplande) treinen.
De verkeersleider kan dus 'verder' kijken dan de TRDL. Die ziet alleen zijn eigen gebied. Daarom komt het dus voor dat een verkeersleider kan vragen een TRDL een trein aan de kant te nemen omdat deze verderop in zijn route een conflict heeft. Bvb bij een aanrijding tussen Tilburg en Boxtel is er grote kans dat de verkeersleider aan de treindienstleider Roosendaal vraagt of hij goederentrein 12345 aan de kant wil nemen. De treindienstleider ziet niet verder dan Breda en weet dus ook in principe niet de reden waarom de trein aan de kant moet. (Hoewel dat vaak natuurlijk wel verteld / gevraagd wordt zodat de mcn hierover ook ingelicht kan worden.)
gr Rik
Gelogd
wimk
Offline
Berichten: 827
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #17 Gepost op:
04 September 2017, 13:17:18 »
Citaat
BUP-paden
Kan iemand even uitleggen wat dat zijn?
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26636
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #18 Gepost op:
04 September 2017, 13:20:49 »
Even gegoogeld: BUP = Basis Uurpatroon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk