Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mark D.
Vandaag
om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 20:00:46
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk (gelezen 2378 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26635
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #15 Gepost op:
04 September 2017, 09:14:27 »
Citaat van: Rik_Hagens op 03 September 2017, 09:07:30
.....dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) .....
Kan iemand het verschil uitleggen? Gevoelsmatig betekenen deze twee voor mij hetzelfde, maar kennelijk is dat niet zo.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Genralrik
Gast
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #16 Gepost op:
04 September 2017, 11:38:31 »
Treindienstleider bedient een bepaald gebied. Vaak een emplacement met aangrenzende baanvak ( ken). De verkeersleider heeft contact met
de vervoerders en bijsturing en verwerkt orders. Legt nieuwe treinen in en heft treinen op. De verkeersleider wordt dus gebeld door zeg DBC die wil een trein van Roosendaal naar Bad Bentheim rijden. Hij zoekt dan dus een rijpad voor een trein voor de hele route tussen al bestaande (geplande) treinen.
De verkeersleider kan dus 'verder' kijken dan de TRDL. Die ziet alleen zijn eigen gebied. Daarom komt het dus voor dat een verkeersleider kan vragen een TRDL een trein aan de kant te nemen omdat deze verderop in zijn route een conflict heeft. Bvb bij een aanrijding tussen Tilburg en Boxtel is er grote kans dat de verkeersleider aan de treindienstleider Roosendaal vraagt of hij goederentrein 12345 aan de kant wil nemen. De treindienstleider ziet niet verder dan Breda en weet dus ook in principe niet de reden waarom de trein aan de kant moet. (Hoewel dat vaak natuurlijk wel verteld / gevraagd wordt zodat de mcn hierover ook ingelicht kan worden.)
gr Rik
Gelogd
wimk
Offline
Berichten: 827
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #17 Gepost op:
04 September 2017, 13:17:18 »
Citaat
BUP-paden
Kan iemand even uitleggen wat dat zijn?
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26635
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #18 Gepost op:
04 September 2017, 13:20:49 »
Even gegoogeld: BUP = Basis Uurpatroon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk