Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 18:25:35
Minder wissels
door
AP3737
Vandaag
om 18:12:15
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
Vandaag
om 17:59:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:56:18
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November.
door
Keska
Vandaag
om 17:54:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:54:10
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 17:52:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:42:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:39:52
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound
door
hmmglaser
Vandaag
om 17:34:17
Fleischmania Nostalgia
door
Sikko
Vandaag
om 17:26:50
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:15:10
LIMA IRM Cardanassen
door
Bierwagen
Vandaag
om 17:11:38
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking
door
PBModels
Vandaag
om 17:04:52
Verlichting inbouwen in LS 96 026 Messwagen van de Rurtalbahn
door
Peter45
Vandaag
om 16:21:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:20:34
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 15:29:38
Veevervoer ss/ ns
door
TonM
Vandaag
om 15:07:34
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 15:03:16
vervangen draaistel Trix wagon
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:50:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 14:17:41
ACTS containerwagens
door
fissy
Vandaag
om 13:29:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Sven
Vandaag
om 13:17:05
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
Vandaag
om 13:04:08
The Summer of 69
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:37:49
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:19:20
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:24:47
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:53:29
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
MadhouseNL
Vandaag
om 09:59:19
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 September 2025, 22:28:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk (gelezen 2460 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26764
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #15 Gepost op:
04 September 2017, 09:14:27 »
Citaat van: Rik_Hagens op 03 September 2017, 09:07:30
.....dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) .....
Kan iemand het verschil uitleggen? Gevoelsmatig betekenen deze twee voor mij hetzelfde, maar kennelijk is dat niet zo.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Genralrik
Gast
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #16 Gepost op:
04 September 2017, 11:38:31 »
Treindienstleider bedient een bepaald gebied. Vaak een emplacement met aangrenzende baanvak ( ken). De verkeersleider heeft contact met
de vervoerders en bijsturing en verwerkt orders. Legt nieuwe treinen in en heft treinen op. De verkeersleider wordt dus gebeld door zeg DBC die wil een trein van Roosendaal naar Bad Bentheim rijden. Hij zoekt dan dus een rijpad voor een trein voor de hele route tussen al bestaande (geplande) treinen.
De verkeersleider kan dus 'verder' kijken dan de TRDL. Die ziet alleen zijn eigen gebied. Daarom komt het dus voor dat een verkeersleider kan vragen een TRDL een trein aan de kant te nemen omdat deze verderop in zijn route een conflict heeft. Bvb bij een aanrijding tussen Tilburg en Boxtel is er grote kans dat de verkeersleider aan de treindienstleider Roosendaal vraagt of hij goederentrein 12345 aan de kant wil nemen. De treindienstleider ziet niet verder dan Breda en weet dus ook in principe niet de reden waarom de trein aan de kant moet. (Hoewel dat vaak natuurlijk wel verteld / gevraagd wordt zodat de mcn hierover ook ingelicht kan worden.)
gr Rik
Gelogd
wimk
Offline
Berichten: 827
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #17 Gepost op:
04 September 2017, 13:17:18 »
Citaat
BUP-paden
Kan iemand even uitleggen wat dat zijn?
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26764
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #18 Gepost op:
04 September 2017, 13:20:49 »
Even gegoogeld: BUP = Basis Uurpatroon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk