Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 18:33:50
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 18:26:42
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:43:34
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Rico [momfer]
Vandaag om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door GD
Vandaag om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
  

Auteur Topic: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk  (gelezen 2549 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« Reactie #15 Gepost op: 04 September 2017, 09:14:27 »
.....dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) .....
Kan iemand het verschil uitleggen? Gevoelsmatig betekenen deze twee voor mij hetzelfde, maar kennelijk is dat niet zo.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Genralrik

  • Gast
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« Reactie #16 Gepost op: 04 September 2017, 11:38:31 »

Treindienstleider bedient een bepaald gebied. Vaak een emplacement met aangrenzende baanvak ( ken).   De verkeersleider heeft contact met
de vervoerders en bijsturing en verwerkt orders. Legt nieuwe treinen in en heft treinen op. De verkeersleider wordt dus gebeld door zeg DBC die wil een trein van Roosendaal naar Bad Bentheim rijden. Hij zoekt dan dus een rijpad voor een trein voor de hele route tussen al bestaande (geplande) treinen.
De verkeersleider kan dus 'verder' kijken dan de TRDL.  Die ziet alleen zijn eigen gebied.   Daarom komt het dus voor dat een verkeersleider kan vragen een TRDL een trein aan de kant te nemen omdat deze verderop in zijn route een conflict heeft. Bvb bij een aanrijding tussen Tilburg en Boxtel is er grote kans dat de verkeersleider aan de treindienstleider Roosendaal vraagt of hij goederentrein 12345 aan de kant wil nemen. De treindienstleider ziet niet verder dan Breda en weet dus ook in principe niet de reden waarom de trein aan de kant moet. (Hoewel dat vaak natuurlijk wel verteld / gevraagd wordt zodat de mcn hierover ook ingelicht kan worden.)

gr Rik 

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
    • kusee.nl
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« Reactie #17 Gepost op: 04 September 2017, 13:17:18 »
Citaat
BUP-paden
Kan iemand even uitleggen wat dat zijn?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« Reactie #18 Gepost op: 04 September 2017, 13:20:49 »
Even gegoogeld: BUP = Basis Uurpatroon.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.