Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 18:33:50
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
Vandaag
om 18:28:25
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 18:26:42
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:23:36
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:45:25
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:43:34
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
ArjanB
Vandaag
om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
Vandaag
om 16:55:39
Bf Kibronn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:51:50
TAMS PZS-2.2
door
Japie
Vandaag
om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
GD
Vandaag
om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:32:16
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0
door
hervé
Vandaag
om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress
door
Dirk
Vandaag
om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen
door
saskia
Vandaag
om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Karben
Vandaag
om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:54:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk (gelezen 2549 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26872
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #15 Gepost op:
04 September 2017, 09:14:27 »
Citaat van: Rik_Hagens op 03 September 2017, 09:07:30
.....dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) .....
Kan iemand het verschil uitleggen? Gevoelsmatig betekenen deze twee voor mij hetzelfde, maar kennelijk is dat niet zo.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Genralrik
Gast
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #16 Gepost op:
04 September 2017, 11:38:31 »
Treindienstleider bedient een bepaald gebied. Vaak een emplacement met aangrenzende baanvak ( ken). De verkeersleider heeft contact met
de vervoerders en bijsturing en verwerkt orders. Legt nieuwe treinen in en heft treinen op. De verkeersleider wordt dus gebeld door zeg DBC die wil een trein van Roosendaal naar Bad Bentheim rijden. Hij zoekt dan dus een rijpad voor een trein voor de hele route tussen al bestaande (geplande) treinen.
De verkeersleider kan dus 'verder' kijken dan de TRDL. Die ziet alleen zijn eigen gebied. Daarom komt het dus voor dat een verkeersleider kan vragen een TRDL een trein aan de kant te nemen omdat deze verderop in zijn route een conflict heeft. Bvb bij een aanrijding tussen Tilburg en Boxtel is er grote kans dat de verkeersleider aan de treindienstleider Roosendaal vraagt of hij goederentrein 12345 aan de kant wil nemen. De treindienstleider ziet niet verder dan Breda en weet dus ook in principe niet de reden waarom de trein aan de kant moet. (Hoewel dat vaak natuurlijk wel verteld / gevraagd wordt zodat de mcn hierover ook ingelicht kan worden.)
gr Rik
Gelogd
wimk
Offline
Berichten: 826
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #17 Gepost op:
04 September 2017, 13:17:18 »
Citaat
BUP-paden
Kan iemand even uitleggen wat dat zijn?
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26872
Re: Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk
«
Reactie #18 Gepost op:
04 September 2017, 13:20:49 »
Even gegoogeld: BUP = Basis Uurpatroon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Storingen dienstregeling en bijsturing: de praktijk