De IB is niet de boosdoener, want kan ingesteld worden op DCC voor de wissels die op de DR4018 aangesloten zijn.
CV programmeren is voorbehouden aan DCC only.
Als Wim gelijk heeft wat betreft de moeizame omgang met Motorola van de 4018, dan ligt het toch echt aan de decoder en is het goed dat potentiële gebruikers dat weten.
Omdat de ontwikkelaar niets met Motorola heeft, en omdat de DR4018 niet 100% multi-protocol is en het Motorola format niet goed en volledig ondersteund.Zo kun je hem met een oude Marklin centrale niet eens goed instellen je krijgt de CV's niet verandert.
Omdat de decoder multiprotocol is en DCC en Marklin Motorola ondersteund, zal het kiezen van een wisseladres ook het protocol selecteren. Tijdens het ontvangen van het wisselcommando zoals we in bovenstaande volgorde hebben gedaan kijkt de decoder welk protocol gebruikt wordt en slaat dit op in zijn geheugen.
De MM mode van de DR4018 is alleen bedoeld idd voor een pure MM omgeving. Zodra er meerdere protocollen op de rails komen (waaronder DCC), heeft ie een duidelijke voorkeur voor DCC
Toen ik de Dr4018 voor het eerst aansloot had ik een pure MM omgeving. Maar hij functioneerde niet goed.
Echter, toen ik CV's ging aanpassen gaf de IB wel steeds OK! als ik return drukte. Heeft hij nou die CV aangepast of niet? Kan niet zou je zeggen als de DR4018 nog steeds op Motorola werkt.De IB geeft meestal geen OK! als hij geen decoder kan zien of aansturen. Dan zegt hij Fout!