Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door sander1985
Vandaag om 14:07:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 14:00:08
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Reinout van Rees
Vandaag om 13:41:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
US diorama in H0 door Benrail
Vandaag om 13:03:59
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Bahn-AG
Vandaag om 12:55:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ashwood
Vandaag om 12:46:57
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
  

Auteur Topic: Het blijft rommelen bij ROFL  (gelezen 27556 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #90 Gepost op: 03 maart 2018, 08:33:30 »
Nounou  ;D  Fleischmann heeft tot voor enkele jaren prachtige stoomlocs uitgebracht en die waren zeker niet uit het jaar nul. Ook dieverse rijtuigen uit tp. I of bijvoorbeeld de Lint waren geen oude speelgoed dingen hoor  ;)

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #91 Gepost op: 03 maart 2018, 10:26:25 »
Hallo

Wat mij betreft is er niets mis met de detaillering van het recentere Fleischmann materieel.
Alleen wel jammer dat er weinig nieuws onder de zon is. Het merk zou het zeker niet verdienen om ondergesneeuwd te raken.

Gr. Ron
Gr. Ron

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 860
    • MartOnTheWeb
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #92 Gepost op: 03 maart 2018, 10:31:47 »
Voor een vertaling van het persbericht van Modelleisenbahn GmbH, zie:

http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2018/201806.html

Greeetz
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #93 Gepost op: 03 maart 2018, 10:33:39 »
Fleischmann rails, koppelingen, toebehoren en bestaande loks, rijtuigen en goederenwagens blijven bestaan.
Worden overgezet naar het merk Roco.

Dus je komt niet zonder koppelingen of rails te zitten.

bron : Roco net vers via de telefoon.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #94 Gepost op: 03 maart 2018, 10:36:54 »
Das goed nieuws om te horen Chris  (y)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #95 Gepost op: 03 maart 2018, 10:37:42 »
Zeker, want Fleischmann is (in mijn ogen) de beste met zijn stoomlocomotieven.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #96 Gepost op: 03 maart 2018, 10:44:47 »
Al voor de overname stonden de investeringen bij Fleischmann op een laag pitje. Jammer, want wat er nieuw kwam, sprak me altijd wel aan. Technisch goed, voldoende gedetailleerd wat mij betreft en toch nog behoorlijk robuust. Het spreekt mij in ieder geval meer aan dat het hedendaagse geklooi op de duizendste millimeter en jammer van de koppelafstand en de aandrijving die net tekort komt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3291
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #97 Gepost op: 03 maart 2018, 11:27:01 »
Wat een beroerd bericht. Ik zou graag mijn gevoelens wat krachtiger uiten maar dat wordt gecensureerd  >:( >:( >:(
Zoals zo velen ben ik opgegroeid met Fleischmann.
En mijn retrobahn krijgt zo een extra dimensie die ik helemaal niet wil.
Maar helaas gaan de zaken zoals ze gaan. Panta Rhei las ik al in een eerder bericht en zo is het.

Fleischmann worstelt al geruime tijd met de kosten, het lijkt me allemaal halfslachtig wat ze aan het doen zijn.
Drie productieplaatsen is er minimaal 1 teveel.

We zullen het meemaken hoe dat straks gaat met reserveonderdelen voor de loks en wagens.





Tschuss Genossen

index van "update: baan in de tropen":
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/pdf-excel-index-6537ff469ede7.pdf

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #98 Gepost op: 03 maart 2018, 12:33:33 »
Absoluut een onverstandig besluit.  :-X
De merknaam Fleischmann is zo bekend in H0, dat leken het verschil tussen 2-rail en 3-rail aanduiden met Fleischmann en Märklin.
Ik ben er van overtuigd dat men voor een Fleischmann model meer wil betalen dan als er op hetzelfde model Roco staat.
Denk ook eens aan de huidige mooie E60 en E69 modellen.
De E69 is maar een 2-assig model en kost rond de € 200,- (digtaal sound € 280,-) desondanks betalen mensen er gewoon het geld ervoor, want het is een Fleischmann...
Onder ons is Roco heel bekend, maar de meeste Nederlanders hebben wel eens van Fleischmann gehoord, maar nooit van Roco.
Marktleider in N is natuurlijk mooi, maar de markt voor N-spoor is echt veel en veel kleiner.

En wat kosten besparen betreft:
Aparte doosjes maken voor Roco en Fleischmann zijn echt de kosten niet, daar ga je niet op besparen.
Wel op productielocaties.
Bovendien wordt Roco op dit moment ook in allerlei soorten dozen en verpakkingen uitgeleverd.
Hoeveel merken hebben er niet aparte (merk) lijnen die in dezelfde fabriek gemaakt worden?

Natuurlijk is er op dit moment veel overlap in programma's, maar dat lijkt me zelf geen probleem.

Gr. Maarten
Met vriendelijke groet, Maarten

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5814
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #99 Gepost op: 03 maart 2018, 12:40:30 »

De E69 is maar een 2-assig model en kost rond de € 200,- (digtaal sound € 280,-) desondanks betalen mensen er gewoon het geld ervoor, want het is een Fleischmann...


Emotie dus. En van emotie kan een fabrikant niet leven, zij kijken naar de rationele zaken. Als h0 goedlopende handel was zou dit besluit niet gevallen zijn.

Gr, Ben.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #100 Gepost op: 03 maart 2018, 12:52:15 »
hoezo al die krokodillentranen hier? Ze gaan daar echt niet alle fleischmann-mallen in de kliko staan trappen als er nog handel in die modellen zit hoor. En heb t idee dat de fleischmann-ontwerpafdeling ook gewoon door gedraaid heeft, al kwamen de spullen dan in een roco-doosje. De roco linz en villach zijn naar mijn idee fleischmann-constructies als je kijkt hoe ze in elkaar zitten.
En als die prutser euh kuch profi-rails es naar de eeuwige grasmatten gejaagd zou worden is dat hoog tijd. Alle nadelen van drierail ook voor de tweerailrijder, hoera! Maar ja, zolang die zooi nog verkocht wordt blijft t vast gewoon geproduceerd worden.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #101 Gepost op: 03 maart 2018, 13:00:16 »
Absoluut een onverstandig besluit.  :-X

Zakelijk gezien is het naar mijn mening juist een verstandig besluit. Het voortbestaan van heel Modelleisenbahnen Gmbh is in gevaar en dus moeten er maatregelen worden genomen. Omgekeerd kan niet: Roco kan niet ineens uitsluitend een N-merk worden en dan alles in H0 naar Fleischmann. Dus moet het wel zo. Bovendien wordt het dan straks makkelijker om Fleischmann te verkopen. Want reken er maar op dat dat de volgende stap wordt: Modelleisenbahnen Gmbh gaat afscheid nemen van de N-markt en dus ook van Fleischmann en zich concentreren op H0 en dus Roco. Ik vind dat uitermate verstandig.


De merknaam Fleischmann is zo bekend in H0, dat leken het verschil tussen 2-rail en 3-rail aanduiden met Fleischmann en Märklin.
Ik ben er van overtuigd dat men voor een Fleischmann model meer wil betalen dan als er op hetzelfde model Roco staat.

Maar van leken moet je het juist niet hebben. En kennelijk zijn er niet genoeg mensen die meer willen betalen omdat er Fleischmann op een doosje staat in plaats van Roco. Als dat wel het geval was, dan nam men deze maatregel natuurlijk niet.


Natuurlijk is er op dit moment veel overlap in programma's, maar dat lijkt me zelf geen probleem.

Het lijkt jou geen probleem, maar het is kennelijk wel een probleem. Begrijp me niet verkeerd hoor: modelspoor is natuurlijk ook emotie, maar uit jouw reactie blijkt dat je de zakelijke kant van modelspoor in dit geval vrijwel geheel uit het oog verloren bent.


Steyn

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #102 Gepost op: 03 maart 2018, 13:30:07 »
De profirail vind ik vele malen beter als die geo-line van roco met veels te grote parallel afstand en scherpe wissels.
Die geo-line mogen er bij roco wel uit, de Roco line is er ook nog.
En een deel van de fleischmann wagens is al onder roco uitgebracht.

Ze merken dat de kleinserie fabrikanten nu veel meer zijn als een jaar of 15 geleden.
En meestal ook nog beter gedetailleerd als de grote merken. (kijkend naar NME, B-models, kombimodell, ACME etc.)

Daarnaast is de hobby veel te duur geworden waardoor jongeren er niet meer aan beginnen, die hebben tegenwoordig andere interresses.
De ICE velaro heeft mij over de 1000 euro gekost, das meer als een halve Maandloon.
Dus zakelijk gezien een verstandig besluit, jammer voor de naam.
Want veel mensen vragen toch: Wat heb je dan, Märklin of Fleischmann.

« Laatst bewerkt op: 03 maart 2018, 13:34:10 door W. Thomas »
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #103 Gepost op: 03 maart 2018, 13:31:12 »
Je schrijft wel wat onzin Steyn.
Piko heeft bijvoorbeeld in H0 ook verschillende lijnen in het programma: Classic, Expert en Hobby.
Waarom zou het in dit geval geen Roco, Fleischmann en bijv. Roco Hobby kunnen zijn.
En neem bijvoorbeeld B-Models:
Van Biervliet brengt treinen uit onder de merknamen B-models, Van Biervliet en EuroTankCar allemaal H0.

Je zegt dat ik dat zakelijke kant uit het oog verloren ben, integendeel:
Zakelijk gezien is naamsbekendheid heel belangrijk en een merknaam kan veel geld waard zijn.
Fleischmann H0 is ook gewoon een begrip net als Fleischmann piccolo.

Het zal flinke verwarring gaan geven: Je hebt nu Roco kortkoppeling, en Fleischmann Profikortkoppeling. Helder.
Dan zal je dus 2 soorten kortkoppelingen van 1 merk hebben, die in feite hetzelfde doen maar niet gecombineerd kunnen worden, bijzonder onlogisch.

Gr. Maarten
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2018, 13:38:35 door Maartenw »
Met vriendelijke groet, Maarten

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
« Reactie #104 Gepost op: 03 maart 2018, 13:36:58 »
De profirail vind ik vele malen beter als die geo-line van roco met veels te grote parallel afstand en scherpe wissels.
Die geo-line mogen er bij roco wel uit, de Roco line is er ook nog.

klopt, roco heeft een brio-systeem en echte rails, maar dat verschil ziet iedereen tenminste direct. Profi is brio met pretenties , dat vind ik beroerder.