BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: 44 op 21 augustus 2017, 12:01:47

Titel: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 21 augustus 2017, 12:01:47
Beetje lacherig artikeltje: Bedien met de wijsvinger van uw linkerhand de rechtermuisknop, of probeer dat met de middelvinger van uw andere hand (http://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/roco-fleischmann-wird-von-kpmg-verkauft-a-1163756.html)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Rondje_HO op 21 augustus 2017, 13:12:38
Voor diegenen die wellicht moeite hebben met de taal, even in het nederlands vertaald door Google Translate  :)

---------------------------------------------------------------------------

Soms is er zelfs een lach in een bedrijfscrisis. In dit geval, helaas, niet voor de betrokken merken Roco en Fleischmann, maar voor potentiële kopers van de op een na grootste Europese spoorwegfabrikant.

Reden: Corporate consultancy KPMG is niet precies discreet op de Brautschau. In plaats van contact met geselecteerde topbeheerders, wordt het prospectus per e-mail verzonden naar het bedrijfsadres dat op de afdruk is geregistreerd (info @) en zal door het hele bedrijf naar de baas reizen.

Nog meer twijfelachtig: Zelfs als het aanbod nu bekend is aan vrijwel iedereen op de markt, blijkbaar is er geen geïnteresseerde stoker of koper gevonden. De merken Roco en Fleischmann behoren na de insolventie en verschillende eigendomswijzigingen van de Oostenrijkse Modelisenbahn Holding. Achter het constructie zit de meerderheidseigenaar Roland Edenhofer (51), een consultant en interim manager van München, die al lange tijd voor KPMG heeft gewerkt. De overige 5 procent wordt gehouden door een manager van de modelbouwer zelf.

De cijfers zijn niet optimistisch. In 2015 daalde de omzet naar 49,5 miljoen euro, het verlies ontplofte tot iets minder dan 15 miljoen euro. In 2018 wil Edenhofer opnieuw zwarte cijfers presenteren - maar insiders geloven dat de belangrijkste schuldeiser, de Raiffeisenverband Salzburg, het vertrouwen verliezen.

Met de nieuw geopende productielocatie in Vietnam heeft het bedrijf vijf fabrieken. Veel complexiteit in een bedrijf dat jarenlang in daling is geweest. Marktleider Märklin heeft in 2015/16 een daling van de omzet gehad tot 94,2 miljoen euro. Het resultaat is gedaald tot 3,3 miljoen euro. Een fusie van de rivalen is niet mogelijk volgens de kartelwet. Dus de zoekopdracht moet doorgaan. Kijk maar eens in je mailbox.

---------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/roco-fleischmann-wird-von-kpmg-verkauft-a-1163756.html
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 21 augustus 2017, 14:48:47
Dus als we met ze'n allen laat ons zeggen eens 1000 euro bij elkaar leggen, kunnen we 2 modeltreinfabrikanten kopen, en zelf kiezen welk rollend materiaal we uitbrengen ?!  ;D
En Beneluxspoor.net wordt het officiele bedrijfsforum voor liefhebbers :D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: charp op 21 augustus 2017, 21:21:33
Ik wil best een steentje bijdragen om Fleischmann weer aan zwarte cijfers te helpen, maar zoiets moet van twee kanten komen (quid pro quo).

Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.

Kortom: als je vrijwel geen assortiment meer voert, is het mijns inziens niet verbazingwekkend dat de omzet terug loopt (los van de algemene trend).

Ach, misschien is het wel een kip en ei geval  :'(.


Peter
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Rondje_HO op 21 augustus 2017, 21:29:19
Is het niet zo dat Fleischmann meer voor N-spoor gaat en Roco voor H0 ?
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 21 augustus 2017, 21:58:31
Mja, 10 jaar geleden zij Fleischmann me ook nog wel eens wat met sommige modellen, maar sindsdien is het op Ho vlak eigenlijk niet veel soeps meer, Roco darentegen maakt wel mooie dingen de laatste tijd, dus je zou toch denken dat zij winst maken, zeker als je kijkt hoeveel mensen je ook met nieuw Roco spul beurzen en winkels ziet buitenwandelen.
Dus als je dan verlies draait, dan heb je wel ergens een serieuze put die toch wel ergens verklaard moet worden ( al dan niet een veel te hoge premie voor de manager(s).
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: charp op 21 augustus 2017, 22:40:14
Hetzelfde onderzoekje, maar nu op de site van Roco. Heb dezelfde filters aangeklikt als bij Fleischmann. Zegge en schrijve één stoomlok, waarvan slechts een "Geringe Mengel" nog leverbaar is.

Als de strategie zou zijn dat Fl zich op schaal N concentreert (ik meen dat ik ooit ergens heb gelezen dat Fl zich zou gaan concentreren op periode I en II) en Roco op H0, dan begrijp ik niet dat ook Roco zo'n beperkt assortiment H0 heeft.

Wellicht dat marktonderzoek heeft uitgewezen dat periode III voor de fabrikant minder interessant is geworden  :o.

Niet voor het eerst bekruipt mij het gevoel dat ik langzamerhand zelf een uitloopmodel aan het worden ben  :-[.


Peter
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 22 augustus 2017, 09:15:26
Snap enerzijds wel dat ze niet veel tijd steken in hun eigen webshop.
Lippe is nu eenmaal eigenlijk het verlengde van hun eigen webshop, met dat voordeel dat je bij Lippe gelijktijdig extratjes voor bij je Roco/Fleischmann trein kan bijbestellen, waar ze ook weer hun procentje op hebben.
Dus als ondernemer steek je dan eigenlijk minder stock in je eigen rechtstreekse magazijn, maar eerder in het magazijn van de modeltreinshop waar je eigenlijk toch eigenaar van bent, en waar je je klanten een breder gamma kan aanbieden ( zou ik toch doen in die situatie ).
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: rvredebregt op 22 augustus 2017, 10:18:54
Bestedingspatroon van consumenten is veranderd ,
Gr Rene.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Arjan6511 op 22 augustus 2017, 10:26:35
Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.

Bedoel je niet digitaal voorbereid?

Dan is er namelijk deze:

http://www.fleischmann.de/en/product/226272-0-0-1-1-0-0-002001/products.html
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: henk op 22 augustus 2017, 13:21:09
En als er een decoder in moet zitten, dan zoeken naar sound. Lok met af fabriek gewone decoder is nu eenmaal schaars in tweerailland.

Maar het begrip ROFL houden we er in.  ;D
Titel: Modelleisenbahn in de verkoop
Bericht door: Brigitte op 22 augustus 2017, 14:31:22
Modeleisenbahn (Roco/Fleischmann) in de verkoop.
Link net doorgekregen via duitse collega http://www.nordbayern.de/wirtschaft/gesucht-kaufer-fur-modellbahn-hersteller-fleischmann-1.6528449
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Martin Welberg op 22 augustus 2017, 17:56:31
Citaat
Voor diegenen die wellicht moeite hebben met de taal, even in het nederlands vertaald door Google Translate  :)

Maakt het niet gelijk begrijpbaar..
Titel: Re: Modelleisenbahn in de verkoop
Bericht door: IJsselsteyn op 22 augustus 2017, 19:00:10
Modeleisenbahn (Roco/Fleischmann) in de verkoop.
Link net doorgekregen via duitse collega http://www.nordbayern.de/wirtschaft/gesucht-kaufer-fur-modellbahn-hersteller-fleischmann-1.6528449


Dat de boel te koop staat, staat ook in de link van het eerste bericht van dat draadje. Sterker nog: er staat in dat het KPMG maar niet lukt om een koper te vinden en dat men de verkoopprospectus kennelijk naar allerlei e-mailadressen heeft gestuurd.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: tijgernootje op 23 augustus 2017, 12:54:43
Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.
Overigens zijn de zoekfuncties van de Flm site al jaren erg handig (not)
Zoek een bepaald item op omschrijving,site zegt onvindbaar/niet aanwezig,typ artikel nr er van in,en ineens is er genoeg voorraad  ;D  >:(
Zoals al aangehaald,het is makkelijker om bij de shop van lippe te zoeken,dan ben je sneller klaar en t eindigt qua inkomsten uiteindelijk allemaal op de zelfde hoop.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Nijboer op 23 augustus 2017, 13:19:08
Je gaat je afvragen wat er gebeurd als er geen koper wordt gevonden.
Is het dan over en uit voor ROFL? Zou toch erg jammer zijn!  ???

Collin
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Casmir op 24 augustus 2017, 11:43:53
Tja als dat gebeurt komen er geen mooie plan t/v's meer, en dat zou ik persoonlijk nou verschrikkelijk vinden.
Roco had met deze modellen veel meer moeten doen.
Heel modelsporend Nederland zit te springen om zijn hopenlijk nog te komen model/versie.
 Breng eerst de gewone gangbare modellen en dan evt  verzamelaars modellen (plan v De en de rail promo 1200).
Dit soort Modellen zijn al of worden alleen nog maar gedumpt.

Casmir
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Rondje_HO op 24 augustus 2017, 12:29:07
Je zou daar eigenlijk alleen een goed oordeel over kunnen vellen wanneer je de afzetcijfers per land hebt. Pas dan zou je kunnen zien of de NL-markt van invloed is op de totale omzet  :(
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Wijktrein op 24 augustus 2017, 20:41:00
Ik verwacht zelf niet dat men de stekker er uit zal trekken bij Modelleisenbahn GmbH. Men schrijft bijna zwarte cijfers en een failliete boedel levert heel weinig op, dus daar zullen KPMG en/of Raiffeisenbank wel voor waken. Dus voorlopig verwacht ik dat er nog gewoon geproduceerd zal worden en laat ik het doemdenken graag aan anderen over... ;)

Groeten,
Rob
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 09:58:38
Men praat niet over stekkers uittrekken. Wel over andere dingen: samenwerking (http://www.salzburg24.at/flachgau/austro-modellbahnbauer-roco-fleischmann-suchen-kooperationen/5077256) met andere spelers bijvoorbeeld. Daarbij zou je kunnen denken aan het gezamenlijk produceren van bepaalde (complexe - en dus dure) onderdelen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 29 augustus 2017, 10:48:33
Was dat er al niet momenteel in de vorm van lading van Artitec ofzo op die zware lading goederenwagons van Roco ?
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: könings op 29 augustus 2017, 10:54:49
Lukt de samenwerking niet, dan zal er grondig gesnoeid worden in het aantal fabrieken die nu ter beschikking staan. Dat, en een concentratie op de kern zal de enige mogelijkheid zijn om als zelfstandige onderneming te blijven voortbestaan. Een bescheidener bestaan in eerste instantie mèt een eigen produktontwikkeling, dat zal de grootste overlevingskans hebben, lijkt mij.

Mvg Bas
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: MR op 29 augustus 2017, 11:00:04
Heel veel fusies en overnames mislukken.  Wat kunnen Fleischmann en Roco nu aan elkaar toevoegen? Het waren concurrenten. Men probeert nu per tijdperk en land de zaak uit te splitsen, maar ik kan daar niet de toegevoegde waarde van zien. Op het moment komen er ROCO-modellen op basis van Fleischmann-mallen, volgens mij betekent dat geen winst wat betreft de waarde van de merken. Het enige wat ik mij kan bedenken dat zinvol zou zijn geweest is het opwaarderen van Fleischmann als topmerk en en iets afwaarderen van Roco als goedkoper merk, meer richting PIKO.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 29 augustus 2017, 12:19:07
Als je toch al Fleischmann-mallen gebruikt om er Roco-modellen van te maken kun je net zo goed stoppen met het merk Fleischmann. Die vestiging in Duitsland en de marketing van dat merk dat eigenlijk niet veel meer toevoegt, kosten een bak geld. Weg ermee en vol inzetten op Roco!


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Edsko Hekman op 29 augustus 2017, 12:43:16
Voor diegenen die wellicht moeite hebben met de taal, even in het nederlands vertaald door Google Translate  :)
[...]
Bron: http://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/roco-fleischmann-wird-von-kpmg-verkauft-a-1163756.html
Ondanks de goede bedoelingen, is het niet heel handig om het hier neer te zetten. De tekst is volledig "f*cked up" door Google Translate en er staat nu meer onzin dan zinnigs... Gewoon de originele tekst lezen, waarvan het niet eens zeker is of dat wel klopt....  ::)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 29 augustus 2017, 12:49:41
Als je toch al Fleischmann-mallen gebruikt om er Roco-modellen van te maken kun je net zo goed stoppen met het merk Fleischmann.

Eens.
Zie eelrijk gezegd momenteel niet veel soeps meer bij Fleischmann, vroeger hadden ze nog wel eens iets leuks, maar dat is nu echt een zeldzaamheid geworden.
Roco komt voor mij bijna elke paar maand wel met iets dat een aanslag opmen bankrekening pleegt.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 13:03:22
Citaat
[...] waarvan het niet eens zeker is of dat wel klopt....  ::)

Keep that in mind/Behalten Sie das im Auge/Knoop dat wel even in je oren  (y)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: henk op 29 augustus 2017, 13:09:33
Als je toch al Fleischmann-mallen gebruikt om er Roco-modellen van te maken kun je net zo goed stoppen met het merk Fleischmann.

Nou, het grappige is dat sommige modellen weer zijn teruggekeerd naar Fleischmann, omdat er kennelijk mensen zijn die hetzelfde model wel willen als er een Fleischmann-inlay in het doosje zit en niet als er een Roco-inlay in het doosje zit.  ;D Dat is zelfs gebeurd bij zoiets eenvoudigs als de Falns 183 zelflosser. Het valt ook op dat het hypermoderne hogesnelheidsspul nog altijd onder de naam Fleischmann wordt verkocht.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Rondje_HO op 29 augustus 2017, 15:00:03
Ondanks de goede bedoelingen, is het niet heel handig om het hier neer te zetten. De tekst is volledig "f*cked up" door Google Translate en er staat nu meer onzin dan zinnigs... Gewoon de originele tekst lezen, waarvan het niet eens zeker is of dat wel klopt....  ::)

Nou ja, beter iets dan niets  ;D  Bovendien is het wel grappig dat de originele tekst later iets is aangepast. Waarschijnlijk uit angst voor de reactie van KPMG is de tekst over het "niet discreet zijn" nu aangepast naar "alle mogelijkheden benutten"  :D  En in hoeverre Manager Magazin die email en die cijfers uit hun duim zuigen, dat weet ik natuurlijk ook niet  :angel:



..... is het opwaarderen van Fleischmann als topmerk en en iets afwaarderen van Roco als goedkoper merk....
....Weg ermee en vol inzetten op Roco!....

Wel grappig, zo zie je duidelijk dat beide merken nog steeds favoriet zijn bij mensen.

Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Arjan6511 op 29 augustus 2017, 15:03:17
En er zijn zelfs ROCO-modellen (nog maar een paar jaar op de markt) nu uitgeleverd onder de Flm-vlag:

https://www.fleischmann.de/de/product/233033-0-0-0-0-0-0-003003/products.html

mvg Arjan
(blij met 2 setjes van deze wagens)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Silvolde op 29 augustus 2017, 15:21:31
Hallo Arjan,

Het kan nog gekker. Willy Ade heeft in de 60-er jaren Pruisische oldtimers ontwikkeld die door Trix op de markt gebracht werden. In 1967 startte hij Röwa en werden zijn creaties onder eigen vlag verkocht. Na het faillissement van Röwa in 1975 kwamen de oldtimers bij Roco terecht. Roco heeft de rijtuigen van een kortkoppeling voorzien en enige jaren in het programma gehad. En vorig jaar verschenen de rijtuigen in het Fleischmann programma.

Gr, Rob
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: MR op 29 augustus 2017, 15:41:17
Wel grappig, zo zie je duidelijk dat beide merken nog steeds favoriet zijn bij mensen.

Ik probeerde mij in te leven in en manager van Modelleisenbahn GMBH die deze twee merken tot zijn beschikking heeft. Het is een klassiek geval van twee concurrenten onder 1 dak. Als 1 merk aan marktaandeel wint gaat dat ten koste van de ander. Hoe kun je dat nu meerwaarde geven voor de onderneming? Elk merk zijn eigen markt geven. Ik dacht van vroeger uit Roco goedkoper was en Fleischmann wat duurder. Dat is wel veel minder geworden door de jaren heen, maar is volgens mij de enige reële optie. Concreet een half bestaand voorbeeld. De Roco sik. Betaalbaar maar niet helemaal waarheidsgetrouw. De Werps Sik is heel waarheidsgetrouw, maar van een totale andere prijsstelling. Zo zou een Fleischmann Sik dus ook een concurrent kunnen zijn van de Werps Sik en minder van de Roco Sik. De modelbouwers voor wie geen zee te hoog gaat wat betreft waarheidsgetrouwheid: Fleischmann. De modelbouwer voor wie concessies geen probleem zijn: Roco.

Ik geloof dat ik dan voor de Roco Sik zou gaan.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Nijboer op 29 augustus 2017, 15:55:02
Destijds was de insteek toch het merk Fleischmann in te zetten voor het N assortiment?
Roco bestaat niet meer in N, op zich wel duidelijk.

In H0 zou men dan de klassieke locs TPII onder het merk Fleischmann gaan verkopen.
De rest heet dan Roco.
Vaag.





Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: henk op 29 augustus 2017, 15:59:26
En er zijn zelfs ROCO-modellen (nog maar een paar jaar op de markt) nu uitgeleverd onder de Flm-vlag:

https://www.fleischmann.de/de/product/233033-0-0-0-0-0-0-003003/products.html

mvg Arjan
(blij met 2 setjes van deze wagens)

Deze knikketelwagentjes zijn nog door het oude Fleischmann ontwikkeld. Dat was vlak voor de overname door Modelleisenbahnen en Fleischmann is er niet aan toegekomen ze uit te brengen. Na de overname werden de wagentjes onder de merknaam Roco uitgebracht, omdat Fleischmann niks moderns meer zou gaan doen in H0. Daar is men dus deels van teruggekomen.

De Fleischmann Lint is de laatste jaren onder beide merknamen uitgebracht.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Arjan6511 op 29 augustus 2017, 16:01:59
. De modelbouwers voor wie geen zee te hoog gaat wat betreft waarheidsgetrouwheid: Fleischmann. De modelbouwer voor wie concessies geen probleem zijn: Roco.
Ik geloof dat ik dan voor de Roco Sik zou gaan.

Deze vat ik niet. Zowel Roco als Flm hebben de Duitse rangeerlok V60 uitgebracht, en daar zitten nogal wat verschillen in ten gunste van de Roco.

@Henk: je hebt gelijk. Deze wagens waren inderdaad eerst door Fleischmann aangekondigd.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: MR op 29 augustus 2017, 16:20:31
Ik dacht dat Fleischmann altijd duurder was. Het is trouwens geen beschrijving van een situatie maar hoe ik mij voorstel, hoe het beleid van een onderneming  die beide merken onder haar hoede heeft eruit zou kunnen zien om aan die situatie voordeel te behalen. Het kan natuurlijk ook andersom. Beetje de relatie Volkswagen - Audi. Dat verschil is later ook opzettelijk via prijsstelling en marketing vergroot. 
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 29 augustus 2017, 17:09:40
Destijds was de insteek toch het merk Fleischmann in te zetten voor het N assortiment?
Roco bestaat niet meer in N, op zich wel duidelijk.

In H0 zou men dan de klassieke locs TPII onder het merk Fleischmann gaan verkopen.
De rest heet dan Roco.
Vaag.


Kortom: zwalkend beleid. De consument weet op een gegeven moment niet meer welke modellen hij bij welk van de twee merken moet zoeken. Waar nog bij komt dat het zoeken naar modellen op beide websites van ROFL een ramp is. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat wat oudere modellen (ook die van slechts enkele jaren oud) sowieso niet meer op die sites te vinden zijn. Het lijk mij tijd voor een forse reorganisatie.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 17:21:42
Mij maakt het niet zoveel uit of er op (of onder) een model de naam Roco dan wel Fleischmann staat. Ik vind ook niet dat de één beter is dan de ander. Dat beide merken hun voors en hun tegens hebben maakt juist dat ze elkaar leuk aanvullen.

Dat het zoeken op de websites van beide merken moeilijk zou zijn snap ik niet, voor mij wordt klip en klaar weergegeven welke modellen er leverbaar zijn, welke modellen (sinds kort) niet meer en welke modellen er nog uit moeten komen (en ook wanneer dat (bij benadering) zal gebeuren).
Toegegeven, onderdelen voor oudere modellen zoeken is een vak apart, maar als je dat niet voor elkaar krijgt zou je ook geen schroevedraaier in je model moeten zetten. Laat het dan maar doen door iemand die er verstand van heeft.

Dat ROFL modellen die niet meer leverbaar zijn niet op de site zet, vind ik alleen maar begrijpelijk. Op die manier worden geen valse verwachtingen geschapen en worden misverstanden voorkomen. Scheelt een hoop werk (en dus geld).
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 29 augustus 2017, 17:51:58
Vroeger (nog niet eens zo verschrikkelijk lang geleden) gaf men behalve in februari een nieuwtjesfolder in het najaar ook een degelijke catalogus uit. Al die catalogi vormden tezamen een degelijk naslagwerk waarin je precies kon zien wanneer wat op de markt was gekomen. Thans (alweer jaren) kan dat niet meer. Niet iedereen koopt (alleen maar) nieuw, dus waarom zouden oudere modellen die af fabriek uitverkocht zijn niet meer op de website mogen staan?
Ik ken zat merken die wel degelijk een digitaal archief bieden. Service heet dat.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 18:13:50
"Vroeger" had Fleischmann in de vestiging in Heilsbronn een vitrine met daarin van alle modellen die ooit waren geproduceerd één exemplaar. "Vroeger" waren de modellen ook jarenlang (vrijwel ongewijzigd) leverbaar, en "vroeger"stonden die dan ook jarenlang in de catalogus. "Vroeger" kon je er van uitgaan dat een model dat in de catalogus vermeld stond ook leverbaar was, en daartegenover kon je gevoeglijk aannemen dat als een model niet meer in de catalogus aanwezig was ook niet meer leverbaar was. Niks archief. Ja, die vitrine, maar die kreeg je als normaal mens niet te zien.

Thans, (alweer sinds jaren) wisselt de collectie van ROFL voortdurend, zodanig dat, zou ROFL up-to-date willen blijven, zo ongeveer elke vier weken twee nieuwe catalogi zou moeten uitbrengen. Die natuurlijk ook niks mogen kosten, dat spreekt. En service bieden? Waarvoor? Zodat mensen weten naar welk tweedehands exemplaar ze in "Houten" moeten zoeken? Wat voor belangen zou ROFL daar bij kunnen hebben?

Als je een archief wil, en je hebt Modellbau-Wiki (http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Hauptseite) nog steeds niet gevonden, tja...
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 29 augustus 2017, 18:43:18
Modellbau-Wiki is best een leuke poging hoor, maar verre van compleet...

En als je even wat langer nadenkt, dan snap je dat het wel degelijk zinvol is om ook service te bieden. Immers modelbaan-liefhebbers die nu met de hobby beginnen, maar bijvoorbeeld de jaren '90 als voorbeeld hebben kopen van jouw merk misschien wel rails en een digitaal systeem als jij de moeite neemt om service te bieden. Doe je dat niet, dan kijken ze wellicht voor hun modellen elders en zien ze jou ook niet meer staan voor rails en een digitaal systeem. Nooit je klanten veronachtzamen!


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Falcon10 op 29 augustus 2017, 19:14:18
Ben het eens met wat MR : Roco en Fleischmann kanibaliseren elkaar momenteel, en dan vooral Fleischmann Roco en niet omgekeerd.
Draai en keer het zoals je wil : Roco staat op gebied van afwerking en techniek hoger op de ladder voor Modeleisenbahngroupe. Fleischmann lager positioneren op die lader heeft in deze tijg geen nut meer. Kijk naar Het Marklin Hobby of Roco Hobby gamma : goed voor jongeren ( en dan bedoel ik echt 10 jarigen ofzo ), eens te laten proefen van modeltreintjes, maar wees eerlijk : iedereen hier op het forum koopt geen enkel van zulke modellen, tenzij eens eentje op Houten voor een euro of 2 om te gebruiken als donorwagen of er een poetswagen mee te bouwen.
Elke andere modelspoorder gaat tegenwoordig voor meer kwaliteit/afwerking.
En als je niet voldoende hebt met Roco kwaliteit, die toch best wel tegenwoordig aan de hoge kant ligt, dan ga je naar Jagerndorfer, RailAd, ESU, Brawa, Van Biervliet, ACME, NME, Artitec en LS Models.

Modeleisenbahngroupe moet maken dat ze Fleischmann volledig op N-spoor positioneren ( eventueel nog het profigleis in Ho blijven doen, maar meer niet ), en Roco volledig HO spoor, zoals nu reeds is en stoppen met Fleischmann deel van de eigen markt af te snoepen en dubbele dingen uit te brengen ( Roco/Fleischmann Z21 ?? WTF ??? Om er maar eentje uit te brengen, extra kosten voor hetzelfde product uit te brengen, welke k*tmanager bedenkt het ! Moest je nu niet aan dezelfde groep hangen OK, doen ze in de auto industrie al succesvol, maar toch niet in je eigen portefollio ?
En als ze dat niet snel gaan doen, dan vreet Fleischmann verder de positieve inbreng van Roco volledig op en gaan nog meer kleinfabrikanten hen aan een sneltreinvaart langs links en rechts inhalen op kwalitatief gebied.
De waarschijnlijk voor hen relatief kleine markten van Belgie en Nederland zijn ze langzaam maar zeker aan het kwijtraken :
Voor Belgie is bijna iedereen stilletjesaan overgeschakeld op Van Biervliet lokomotieven. Mijn reeks 60 van Roco gaat vervangen worden door een Van Biervliet, idem men Marklin 55'er en als Van Biervliet met de reeks 51 uitkomt, zal ie ook vandaar komen. Belgische treinstellen is ook Van Biervliet mee aan de haal. Rekening houdend dat de Desiro ook een internationaal model is, mogen ze oppassen of die komt ook in een Duitse en Nederlandse varianten.
Nederlandse markt : staan ze nog wat steviger met de voeten in de grond, maar Artitec heeft bijna de volledige treinstellen en wagon markt voor zich genomen op wat tankwagonnetjes na, enkel de lokomotieven blijven nog voor Roco momenteel, tot er eentje daar zijn heil in ziet.

Dus ben benieuwd wat het wordt.

Feit is natuurlijk wel, dat de lokomotieven dezer tijd aan een sneltreinvaart veranderen. Vooral door toedoen van de werbeloks.
Piko blijkt makkelijk op deze markt te kunnen inspelen, al staan ze kwalitatief nog ietsie achter, maar ik zie hen nog Roco/Fleischmann voorbij steken.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 19:41:23
Citaat
Immers modelbaan-liefhebbers die nu met de hobby beginnen, maar bijvoorbeeld de jaren '90 als voorbeeld hebben kopen van jouw merk misschien wel rails en een digitaal systeem als jij de moeite neemt om service te bieden.

Dat vind ik een nogal vergezochte redenering en bovendien denk ik dat je de beginnende hobbyist schromelijk overschat. De meeste mensen die aan deze hobby beginnen weten in 99 van de 100 gevallen geen biet van periodes. Ze willen gewoon "een trein", en dan liefst ook nog de "Dubbeldekker", want die hebben ze zien rijden of ze zijn een keertje meegeweest. De frustratie begint dan al: dat ding zit niet in een beginset. Wel de ICE, maar da's dan weer geen Nederlands, en die 2200 die dan wel in een set wordt aangeboden is zoooo ouwerwets... Of ze willen dat gezellige ouwerwetsche "stoom". Nederlands? Duits? Frans? Geen idee, als er maar rook uit komt en stangen aan de wielen zitten. En rails is rails, en al die digitale dingen zijn hetzelfde toch? Het laatste waar een beginnende hobbyist zich druk om maakt zijn de niet meer leverbare items.

Het leuke van Modellbau-wiki is dat je, als je iets mist, dat zelf toe kunt voegen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Ben op 29 augustus 2017, 19:48:24

......... maar Artitec heeft bijna de volledige treinstellen en wagon markt voor zich genomen op wat tankwagonnetjes na........


Is dat zo? Dan heb ik als NL rijder kennelijk iets gemist.  ;D ;D

Gr, Ben.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 29 augustus 2017, 20:15:26
Het leuke van Modellbau-wiki is dat je, als je iets mist, dat zelf toe kunt voegen.

Dingen die ik mis heb ik natuurlijk zelf niet. Als ik ze wel had, was ik er niet naar op zoek.  8)


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 29 augustus 2017, 23:03:07
Maar als je dan al weet wat je mist, waar heb je dan dat archief nog voor nodig?  ;)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: könings op 30 augustus 2017, 08:26:09
Om zeker te zijn dat dat datgene is wat je ook daadwerkelijk mist 8).
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Klaas Zondervan op 30 augustus 2017, 08:58:54
"Vroeger" waren de modellen ook jarenlang (vrijwel ongewijzigd) leverbaar, en "vroeger"stonden die dan ook jarenlang in de catalogus.
Dat kwam door het beleid van Fleischmann. Die draaiden grote productieruns waarvan een groot deel jarenlang, soms decennia lang, in het magazijn bleef liggen, wachtend op iemand die nog een exemplaar wilde kopen.

Dit in tegenstelling tot Roco. Die tastte bij importeurs en winkeliers af hoeveel vraag er naar een model was. Kwam de telling uit op 1147 exemplaren, dan werden er 1147 exemplaren geproduceerd. En als er na een jaar nog een paar over waren, dan ging de prijs naar beneden om alsnog het magazijn leeg te krijgen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 30 augustus 2017, 11:21:47
Maar als je dan al weet wat je mist, waar heb je dan dat archief nog voor nodig?  ;)


Afbeeldingen, technische informatie, nummers reserve-onderdelen etc.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: henk op 30 augustus 2017, 11:38:33
Over welke periode heb je het dan Klaas?
Roco werkte aanvankelijk echt niet anders. Rijtuigen die in 1985 in de catalogus stonden, stonden daar in 1995 precies zo in. In de loop van deze eeuw zijn de grote fabrikanten van tactiek veranderd naar het voorbeeld van de kleinseriefabrikanten. Hooguit was Roco daar sneller mee dan Fleischmann. Gezien de vele dumpacties was Roco kennelijk ook niet erg goed in het peilen van de vraag. Maar Fleischmann maakte in de laatste jaren van het onafhankelijk bestaan ook kleine series die na korte tijd alweer werden gedumpt, denk aan de Lintjes.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Klaas Zondervan op 30 augustus 2017, 12:28:00
Henk, van iemand die rond de eeuwwisseling in het Fleischmann magazijn is geweest weet ik dat daar stapels startsets lagen die in de jaren '70 waren geproduceerd. Roco heeft in het begin misschien ook op die basis gewerkt, maar volgens mij niet op zo'n grote schaal.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 17 oktober 2017, 11:01:18
Via DSO de volgende link gevonden, De "Groep Modelleisenbahn" is (weer) in handen van de bank.

Salzburger Nachrichten (https://www.sn.at/salzburg/wirtschaft/raiffeisenverband-salzburg-uebernimmt-wieder-modelleisenbahn-gruppe-19375873)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Martin Welberg op 17 oktober 2017, 12:44:59
Hmmmm, vandaar dat mijn bod niet geaccepteerd werd..
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Yoeshi op 17 oktober 2017, 12:52:04
Dat vind ik een nogal vergezochte redenering en bovendien denk ik dat je de beginnende hobbyist schromelijk overschat. De meeste mensen die aan deze hobby beginnen weten in 99 van de 100 gevallen geen biet van periodes. Ze willen gewoon "een trein", en dan liefst ook nog de "Dubbeldekker", want die hebben ze zien rijden of ze zijn een keertje meegeweest. De frustratie begint dan al: dat ding zit niet in een beginset. Wel de ICE, maar da's dan weer geen Nederlands, en die 2200 die dan wel in een set wordt aangeboden is zoooo ouwerwets... Of ze willen dat gezellige ouwerwetsche "stoom". Nederlands? Duits? Frans? Geen idee, als er maar rook uit komt en stangen aan de wielen zitten. En rails is rails, en al die digitale dingen zijn hetzelfde toch? Het laatste waar een beginnende hobbyist zich druk om maakt zijn de niet meer leverbare items....


Beste,


Ik vind dat u zich nog al laatdunkend uitlaat betreffende starters of herstarters !  >:(


Er zijn er wel degelijk die heel goed weten wat er wel en niet te koop is, wat er gereden heeft in periodes of wat er nog rijdt  bij NS, NMBS, DB, SNCF, :OBB en noem ze maar op!


Alleen allen zijn niet allemaal verzamelaars die het neusje van de zalm wil hebben en geen 500 € overhebben voor een lok of rijtuig.  ::) 
De 1 vind de Mona Lisa mooi en de andere Picasso .... Maar beide zijn onbetaalbaar ...  ::)


Ik ga zover met u mee dat een 10-jarige een impulsieve keus maakt maar dat een volwassene zich redelijk goed inleest en voorbereid voordat hij aan deze, toch wel prijzige, hobby begint....
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Martin Welberg op 17 oktober 2017, 12:56:03
Nou laat het dan 90 van de 100 zijn  ;) ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Dirk J op 17 oktober 2017, 13:21:02
.... maar dat een volwassene zich redelijk goed inleest en voorbereid voordat hij aan deze, toch wel prijzige, hobby begint....

Waarom kom ik op de diverse fora dan zo vaak (her-)starters tegen in de categorie "echt wel volwassen" die op de betreffende fora zich willen oriënteren, nadat ze ergens al een startset gekocht hebben "omdat de trein in die set er zo leuk uitzag"? 
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 17 oktober 2017, 13:29:08
Beste Yoeshi,

misschien dat het als zodanig overkomt, maar het is beslist niet laatdunkend bedoeld, eerder een uitspraak gebaseerd op de naakte werkelijkheid. Natuurlijk zijn er mensen die 'verstand' hebben van treinen en zo, die dan (alsnog) beginnen met iets in model te doen. Maar het merendeel, en of dat nou mijn 99% is of de 90 van de 100 van Martin laat ik in 't midden, het merendeel heeft (nog) nauwelijks een idee van de hoeveelheid weetjes en feitjes waar hij zich een weg door moet zoeken.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Yoeshi op 17 oktober 2017, 14:09:17
Beste Yoeshi,

Maar het merendeel, en of dat nou mijn 99% is of de 90 van de 100 van Martin laat ik in 't midden, het merendeel heeft (nog) nauwelijks een idee van de hoeveelheid weetjes en feitjes waar hij zich een weg door moet zoeken.


Sorry hoor, maar dit is toch wel een vorm van elitair denken en/of schrijven van members die lid zijn van een breed forum als dit.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Yoeshi op 17 oktober 2017, 14:11:21
Waarom kom ik op de diverse fora dan zo vaak (her-)starters tegen in de categorie "echt wel volwassen" die op de betreffende fora zich willen oriënteren, nadat ze ergens al een startset gekocht hebben "omdat de trein in die set er zo leuk uitzag"?


Die zullen er zeker zijn !
Dan vind ik nog dat je heel veel members niet over 1 kam mag scheren !
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Yoeshi op 17 oktober 2017, 14:16:08
Is het dan niet handig om het forum in 2-en te splitsen .... in senior en junior members?


Iedereen is hier om wat te leren, te zien, sommige alleen maar voor de gezelligheid en daar zijn forums voor... !

En niet gekraakt te worden als onnozelaar of weinig weter .....
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Bert van Gelder op 17 oktober 2017, 14:18:28
Nee, geen optie.

En dan nu weer graag terug naar het echte onderwerp, over Fleischmann en Roco. We zijn wel erg ver afgedwaald...

Dank u..

Gr, Bert

Team moderatoren
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Yoeshi op 17 oktober 2017, 14:22:06
Er zat alleen maar een graatje dwars in mijn keel ... ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Martin Welberg op 17 oktober 2017, 14:41:49
Nou, mijn bod hebben ze niet geaccepteerd  ;)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: HIJ op 17 oktober 2017, 15:42:35
Omdat de vertaling door googel van het oorspronkelijke eerste bericht zo gewaardeerd werd... ;) hierbij de googel vertaal van het laatste bericht.

De firma-adviseur Roland Edenhofer, gevestigd in München, die net minder dan 95 procent bezit van de holdingmaatschappij, betaalt zijn aandelen aan de huisbank. Het bijbehorende onderzoek door de federale mededingingsautoriteit is al afgesloten, de modelleisenbahn holding kondigde op maandag aan.
Edenhofer zal zich als eigenaar en directeur van de groep onttrekken. Hij kwam medio 2015 terug naar het management om interim managers een moeilijke situatie te geven voor nieuwe structuren. Ondertussen zijn we in staat om de verkoop in twee cijfers te verhogen geweest, de schuld significant verminderd door insolventieplan procedure van de Duitse dochteronderneming Fleischmann en bouwde een nieuwe productielocatie in Vietnam met al 130 medewerkers. Daarom is het nu het juiste moment om de inzet als eigenaar te beëindigen.
Na 40 jaar in bezit van de oprichter Rösler heeft de Roco Groep sinds de eeuwwisseling een turbulente geschiedenis gehad. In 2002 nam Peter Maegdefrau het bedrijf over. Drie jaar later ging hij in het faillissement: 800 schuldeisers met 53 miljoen euro vorderingen bleven op de lijn. Maegdefrau vecht sindsdien tegen de Raiffeisenverband, omdat hij hem opzettelijk in faillissement heeft gestuurd en daardoor enorme schade heeft veroorzaakt.

Na het faillissement veranderde Roco de eigenaar meerdere malen. In eerste instantie nam RVS het bedrijf zelf over, en verkocht het dan aan de bouwnijver Franz Josef Haslberger in München, die het bedrijf in 2011 opnieuw verkocht aan Raiffeisen. Nog maanden later namen drie managers van het holding bedrijf het bedrijf over, waaronder Edenhofer en Johannes Steinparzer, die de resterende vijf procent overneemt.
De model railroad groep in Bergheim, nabij Salzburg, is de Europese marktleider in het DC segment met de twee merken Fleischmann en Roco en het nummer 2 voor modellenbanen in Europa. Het heeft momenteel 750 mensen in vijf landen en genereert een omzet van 49 miljoen euro (2016).
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Edsko Hekman op 17 oktober 2017, 16:58:19
Dit is niet te lezen. Zo komen er rare verhalen de wereld in. Zelf lezen en vertalen lijkt me de beste optie.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: barry1972 op 17 oktober 2017, 18:32:21
Geen achteraf gelul, ik vond het toen al vreemd  ::)
Roco had gewoon fleischmann niet over moeten nemen.
Fleischmann had misschien zelfstandig moeten blijven, of samen gaan met destijds kleinere bedrijven bijvoorbeeld esu?

Niet lullig bedoeld maar is zo iets als Lima koopt marklin...
Of het Hornby verhaal..

Piko is hier naar ik verwacht de lachende 3e ....

En dan vertaal ik dit voor het gemak naar mijn gevoel, ik heb geen idee van verkoop cijfers in binnen en buitenland.
Gewoon boeren verstand? Of onderbuik gevoel  ;)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 02 maart 2018, 18:25:17
En opnieuw opschudding: Het merk Fleischmann houdt op te bestaan. Althans voor de schaal H0.

Lees hier (https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20180302_OTS0103/spritzgussproduktion-wird-aus-gloggnitz-in-die-slowakei-verlagert) meer.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: kawaaad op 02 maart 2018, 19:37:25
is het al 1 april dan??

mvg aad
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Besselspoor op 02 maart 2018, 19:40:29
Lijkt me wel serieuze journalistiek hoor en geen grap. Is gewoon een flinke herstructurering om in kosten te snijden.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Chris op 02 maart 2018, 19:43:37
Hee grappig, ze wilde dat nog even geheim houden tot Dordmund.  8)

Maar dit is best een oud plan, dat nu eindelijk uitgevoerd gaat worden.
Titel: Vanaf 2019 geen Fleischmann HO meer!
Bericht door: MartOnTheWeb op 02 maart 2018, 20:24:12
We hadden dit al lang verwacht, maar als je het leest, komt het toch hard aan.
Fleischmann gaat vanaf 2019 alleen verder in der schaal 1:160 (N).

Dit en meer nieuws op:
https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20180302_OTS0103/spritzgussproduktion-wird-aus-gloggnitz-in-die-slowakei-verlagert (https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20180302_OTS0103/spritzgussproduktion-wird-aus-gloggnitz-in-die-slowakei-verlagert)

Een citaat:
Konzentration im Produktportfolio
Eine Veränderung kündigte Grießner auch beim Produktportfolio an. Ab dem Jahr 2019 wird es keine Fleischmann-Modelle in der Spurbreite H0 mehr geben. Im Gegenzug wird die erfolgreiche Spurbreite N der deutschen Traditionsmarke ausgebaut. „Wir sind hier der Marktführer und sehen mittelfristig wesentlich bessere Marktchancen als in H0“, erläuterte Grießner. Die Spur N bei Fleischmann könne sich mittelfristig viel stärker entwickeln, sobald sie 2019 mit einem höheren Investitionsvolumen ausgestattet wird und mehr neu konstruierte Modelle auf den Markt gebracht werden. In der Spur H0 bestünden im Produktportfolio der beiden Marken Fleischmann und Roco aus historischen Gründen starke Überschneidungen, erläuterte Grießner. Roco habe meist die moderneren Konstruktionen und performe deshalb in H0 deutlich besser. Die Fokussierung auf die Stärken des Produktportfolios erlaube es nicht, Fleischmann H0 fortzuführen.

Mart  :( :( :( :(
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Die Bahn op 02 maart 2018, 20:25:35
Grappig??? dacht het niet!
En velen met mij vinden dit niet grappig

Erwin Prummel
TEE
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Chris op 02 maart 2018, 20:28:01
Nee,nee ik bedoel dat het al bekend is.
Grappig dat Fleischmann H0 stopt zeer zeker niet.
Maar dit plan was al geruime tijd bekend. Het is nu pas doorgevoerd.

Maar ik begrijp dat we eind deze maand NOG meer nieuws krijgen.

(nee ik weet echt niet wat.)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 02 maart 2018, 20:30:49
Zou me niet verbazen als Fleischmann klaar wordt gemaakt voor de verkoop. Zoals het nu was, zonder duidelijk profiel, was het als merk moeilijk verkoopbaar aan een nieuwe bedrijfseigenaar. Door het H0-deel te strippen en Fleischmann te profileren als merk voor de N-markt zal het wellicht makkelijker worden een gegadigde te vinden.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Chris op 02 maart 2018, 20:31:41
Ja geen idee, ik ben ook heel benieuwd.
Titel: Re: Vanaf 2019 geen Fleischmann HO meer!
Bericht door: Wim Vink op 02 maart 2018, 20:32:18
Oei........ dat noem ik erg slecht nieuws  :'(

Hopelijk gebeurt er nog een wonder!

mvg
Wim
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 02 maart 2018, 20:32:57
Misschien koopt de familie Fleischmann het merk wel terug?


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Chris op 02 maart 2018, 20:33:36
Zo, dat zou wat zijn.
Alles naar NME :)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Debvd op 02 maart 2018, 20:36:46
Kan dit wel toejuichen.

Reden is gewoonweg simpel Roco en Fleischmann bleven elk hun iegen koers lopen met volop risico op gelijke modellen. Om nu Roco H0 te laten doen en fleischmann N krijgen je een veel beter bedrijf die op beide schalen volop kan inzetten. M.a.w. Roco kan nu meer modellen uitbrengen zonder dat deze ook door fleischmann word uitgebracht...dus meer omzet in HO zonder dat je snoept van je andere eigen merk. En voor Fleischmannn idem dito.

Voor overleving in deze branche noodzakelijk stap ...hulde dat ze hem op tijd nemen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: barry1972 op 02 maart 2018, 20:45:03


Maar ik begrijp dat we eind deze maand NOG meer nieuws krijgen.

(nee ik weet echt niet wat.)

Nou Chris,     Ik weet dat we morgen nog meer nieuws krijgen !!
Waarom?

Anders krijg ik morgen geen krant in de brievenbus  :-\


Ik hoop echt van harte dat fleischmann blijft bestaan in ho
Maar  denk dat dit misschien wel een utopie is omdat de erfgenamen alle rechten hebben verkocht.
een van de erfgenamen is volgens mij zelf in ho bezig onder een andere naam.

misschien is het wel verkocht met geen recht na zoveel jaar voor gebruik van de naam fleischmann voor ho...
Ik doe maar een gok.....

Ik heb geen insider informatie.

En de hulde van de post hierboven ontgaat mij al helemaal  :-\
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Reinier Z. op 02 maart 2018, 20:51:57
Waarom zou het stoppen van Fleischmann H0 erg zijn, als we het gewoon rationeel bekijken? Fleischmann-modellen die de moeite waard zijn, zullen vast wel door Roco worden uitgebracht, dus we zullen toch niet echt zaken gaan missen, lijkt me. Er loopt volgens mij toch al wel eens het een en ander door elkaar, de laatste jaren. Het maakt mij weinig uit of er Roco of Fleischmann op het doosje staat.

Ik vraag me alleen af wat dit betekent voor Profigleis. Niet dat dat raillprogramma mij zelf boeit, maar er zijn toch heel veel gebruikers van deze rails.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: dh3201 op 02 maart 2018, 20:52:43
Waarom zou je twee namen voor H0 in je concern hebben?

Voortaan:
H0 = Roco
N = Fleischmann
Duidelijk genoeg, toch?
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Tjalling op 02 maart 2018, 21:01:03
Zou me niet verbazen als Fleischmann klaar wordt gemaakt voor de verkoop. Zoals het nu was, zonder duidelijk profiel, was het als merk moeilijk verkoopbaar aan een nieuwe bedrijfseigenaar. Door het H0-deel te strippen en Fleischmann te profileren als merk voor de N-markt zal het wellicht makkelijker worden een gegadigde te vinden.


Steyn

Precies.
Marktpositie op de h0 markt voor Fleischmann om zeep helpen en de naam verkopen.
Zo help je je concurrentie om zeep: eerst leegtrekken en daarna de lege huls aan een idealist verkopen.
De markt voor spoor N zal toch kleiner zijn dan die in h0.

Groet,
Tjalling
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: barry1972 op 02 maart 2018, 21:07:12
Nou kopen dan,
Kunnen wij met zijn allen samen geen 51% kopen?

Ik ben nogal van naamsbekendheid is ook niet onbelangrijk.
Ik had verwacht (als marklin rijder) gecreëerd in mijn jeugd toen er maar 2 keuzes waren, dat roco met het merk fleischmann vol in ging zetten op modellen voor de kids, net als marklin nu doet.... en ze vroeger beidde deden....


Maar iets van schipper op de kant, bootje gemist, de plank finaal mis?
Soms snap ik het niet helemaal.....
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Debvd op 02 maart 2018, 21:44:26
En de hulde van de post hierboven ontgaat mij al helemaal  :-\

De hulde is dat mensen al voorhand bedenken om het bedrijf elk hun eigen segment te geven ipv elkaars concurrent te zijn en niet wachten tot ze failliet zijn.

Daarom de hulde  :)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: W. Thomas op 02 maart 2018, 22:04:37
Kijken wat er met de profi koppelingen gaat gebeuren.
Misschien dat de accessoires, rails enzo wel in het assortiment houden.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: sneek op 02 maart 2018, 22:23:44
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat de Profi kupplungen leverbaar blijven alleen dan bij Roco.
het assortiment Fleischmann HO werd de laatste jaren steeds verder ingekrompen. Zoals Chris ook aangeeft is het uitvoering van oude voornemens in de holding. Aanvankelijk was het plan dat er tussen Roco en Fleischmann een onderverdeling zou komen in het uitbrengen van modellen uit verschillende tijdperken, maar Fleischmann sneeuwde langzaam onder ten gunste van gelijkstroomgigant Roco en beide merken bleven alle tijdperken ‘bedienen’. De oude Flm-kwaliteit van stoomlocs is na het uitbrengen van de BR 18 weggevallen en bepaalde goederenwagens doken onder de merknaam Roco weer eens op. Het is jammer maar helaas. Wie weet of Rolf Fleischmann, de zoon van de vermaarde vroegere Flm-eigenaar Horst Fleischmann, met zijn NME modellbahnen in het gat springt. Begonnen met een N-assortiment heeft NME inmiddels al wat halfnul producten...
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Hendrik Jan op 02 maart 2018, 23:17:40
Ik heb al in geen jaaaaren meer iets nieuws van Fleischmann gekocht, behalve dan hun Profi-koppelingen.
En toch raakt dit bericht me.

Want Fleischmann was in mijn jeugd het A-merk.
Ik ben er groot mee geworden.

Ach, alles stroomt. Maar voortaan zal ik tweedehandsjes van fleischmann toch met andere ogen bekijken. Want het is toch de afsluiting van een tijdperk.

Nu maar hopen dat hun koppelingen ergens leverbaar blijven.

groeten
Hendrik Jan
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: gdh op 02 maart 2018, 23:25:01
Pola is eerder ook al eens opgegaan in Faller.
alleen Pola G is er nog.
ik zie nog wel spullen van Pola terug in dingen van Faller.
jammer, ik hoop dan maar dat het assortiment zoals profirail, koppelingen en onderdelen tenminste dan nog onder Roco verkrijgbaar blijft.
Fleischmann is voor mij toch altijd het merk geweest.  :-\
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Forever Rocofan op 03 maart 2018, 07:06:54
Ik koop al jaren geen Fleischmann meer. Zet eens een baureihe 212 van Fleischmann en Roco naast elkaar. Kom op zeg, dan lijkt de Fleischmann toch nergens op. Veel goederenwagens zijn speelgoedachtig, rijtuigen 282 mm. lang. oudere locomotieven waar het schild geisoleerd moet worden om digitaal te kunnen rijden en rij je Nederlands dan moet je al jaren ergens anders zijn. rij je Duits dan heb je keuze uit verschillende merken, want daar wordt alles al jaren in meervoud geproduceerd. En voor degenen die nog Profirails of Fleischmann H0 spul willen hebben. In Houten liggen de kramen er vol mee. Fleischmann had gewoon veel eerder met de tijd mee moeten gaan. Maar ze zijn stug door blijven gaan met mallen uit het jaar nul. aangegoten handrails, aangegoten knobbels waar een schroefkoppeling hoort te zitten.......halloooooo het is 2018 !!!!!

Groeten Ruud B.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Rondje_HO op 03 maart 2018, 08:33:30
Nounou  ;D  Fleischmann heeft tot voor enkele jaren prachtige stoomlocs uitgebracht en die waren zeker niet uit het jaar nul. Ook dieverse rijtuigen uit tp. I of bijvoorbeeld de Lint waren geen oude speelgoed dingen hoor  ;)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: v140 op 03 maart 2018, 10:26:25
Hallo

Wat mij betreft is er niets mis met de detaillering van het recentere Fleischmann materieel.
Alleen wel jammer dat er weinig nieuws onder de zon is. Het merk zou het zeker niet verdienen om ondergesneeuwd te raken.

Gr. Ron
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: MartOnTheWeb op 03 maart 2018, 10:31:47
Voor een vertaling van het persbericht van Modelleisenbahn GmbH, zie:

http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2018/201806.html (http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2018/201806.html)

Greeetz
Mart
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Chris op 03 maart 2018, 10:33:39
Fleischmann rails, koppelingen, toebehoren en bestaande loks, rijtuigen en goederenwagens blijven bestaan.
Worden overgezet naar het merk Roco.

Dus je komt niet zonder koppelingen of rails te zitten.

bron : Roco net vers via de telefoon.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: edwin1974 op 03 maart 2018, 10:36:54
Das goed nieuws om te horen Chris  (y)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Chris op 03 maart 2018, 10:37:42
Zeker, want Fleischmann is (in mijn ogen) de beste met zijn stoomlocomotieven.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: henk op 03 maart 2018, 10:44:47
Al voor de overname stonden de investeringen bij Fleischmann op een laag pitje. Jammer, want wat er nieuw kwam, sprak me altijd wel aan. Technisch goed, voldoende gedetailleerd wat mij betreft en toch nog behoorlijk robuust. Het spreekt mij in ieder geval meer aan dat het hedendaagse geklooi op de duizendste millimeter en jammer van de koppelafstand en de aandrijving die net tekort komt.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Hans Grasmaijer op 03 maart 2018, 11:27:01
Wat een beroerd bericht. Ik zou graag mijn gevoelens wat krachtiger uiten maar dat wordt gecensureerd  >:( >:( >:(
Zoals zo velen ben ik opgegroeid met Fleischmann.
En mijn retrobahn krijgt zo een extra dimensie die ik helemaal niet wil.
Maar helaas gaan de zaken zoals ze gaan. Panta Rhei las ik al in een eerder bericht en zo is het.

Fleischmann worstelt al geruime tijd met de kosten, het lijkt me allemaal halfslachtig wat ze aan het doen zijn.
Drie productieplaatsen is er minimaal 1 teveel.

We zullen het meemaken hoe dat straks gaat met reserveonderdelen voor de loks en wagens.





Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Maartenw op 03 maart 2018, 12:33:33
Absoluut een onverstandig besluit.  :-X
De merknaam Fleischmann is zo bekend in H0, dat leken het verschil tussen 2-rail en 3-rail aanduiden met Fleischmann en Märklin.
Ik ben er van overtuigd dat men voor een Fleischmann model meer wil betalen dan als er op hetzelfde model Roco staat.
Denk ook eens aan de huidige mooie E60 en E69 modellen.
De E69 is maar een 2-assig model en kost rond de € 200,- (digtaal sound € 280,-) desondanks betalen mensen er gewoon het geld ervoor, want het is een Fleischmann...
Onder ons is Roco heel bekend, maar de meeste Nederlanders hebben wel eens van Fleischmann gehoord, maar nooit van Roco.
Marktleider in N is natuurlijk mooi, maar de markt voor N-spoor is echt veel en veel kleiner.

En wat kosten besparen betreft:
Aparte doosjes maken voor Roco en Fleischmann zijn echt de kosten niet, daar ga je niet op besparen.
Wel op productielocaties.
Bovendien wordt Roco op dit moment ook in allerlei soorten dozen en verpakkingen uitgeleverd.
Hoeveel merken hebben er niet aparte (merk) lijnen die in dezelfde fabriek gemaakt worden?

Natuurlijk is er op dit moment veel overlap in programma's, maar dat lijkt me zelf geen probleem.

Gr. Maarten
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Ben op 03 maart 2018, 12:40:30

De E69 is maar een 2-assig model en kost rond de € 200,- (digtaal sound € 280,-) desondanks betalen mensen er gewoon het geld ervoor, want het is een Fleischmann...


Emotie dus. En van emotie kan een fabrikant niet leven, zij kijken naar de rationele zaken. Als h0 goedlopende handel was zou dit besluit niet gevallen zijn.

Gr, Ben.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Floris Dilz op 03 maart 2018, 12:52:15
hoezo al die krokodillentranen hier? Ze gaan daar echt niet alle fleischmann-mallen in de kliko staan trappen als er nog handel in die modellen zit hoor. En heb t idee dat de fleischmann-ontwerpafdeling ook gewoon door gedraaid heeft, al kwamen de spullen dan in een roco-doosje. De roco linz en villach zijn naar mijn idee fleischmann-constructies als je kijkt hoe ze in elkaar zitten.
En als die prutser euh kuch profi-rails es naar de eeuwige grasmatten gejaagd zou worden is dat hoog tijd. Alle nadelen van drierail ook voor de tweerailrijder, hoera! Maar ja, zolang die zooi nog verkocht wordt blijft t vast gewoon geproduceerd worden.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: IJsselsteyn op 03 maart 2018, 13:00:16
Absoluut een onverstandig besluit.  :-X

Zakelijk gezien is het naar mijn mening juist een verstandig besluit. Het voortbestaan van heel Modelleisenbahnen Gmbh is in gevaar en dus moeten er maatregelen worden genomen. Omgekeerd kan niet: Roco kan niet ineens uitsluitend een N-merk worden en dan alles in H0 naar Fleischmann. Dus moet het wel zo. Bovendien wordt het dan straks makkelijker om Fleischmann te verkopen. Want reken er maar op dat dat de volgende stap wordt: Modelleisenbahnen Gmbh gaat afscheid nemen van de N-markt en dus ook van Fleischmann en zich concentreren op H0 en dus Roco. Ik vind dat uitermate verstandig.


De merknaam Fleischmann is zo bekend in H0, dat leken het verschil tussen 2-rail en 3-rail aanduiden met Fleischmann en Märklin.
Ik ben er van overtuigd dat men voor een Fleischmann model meer wil betalen dan als er op hetzelfde model Roco staat.

Maar van leken moet je het juist niet hebben. En kennelijk zijn er niet genoeg mensen die meer willen betalen omdat er Fleischmann op een doosje staat in plaats van Roco. Als dat wel het geval was, dan nam men deze maatregel natuurlijk niet.


Natuurlijk is er op dit moment veel overlap in programma's, maar dat lijkt me zelf geen probleem.

Het lijkt jou geen probleem, maar het is kennelijk wel een probleem. Begrijp me niet verkeerd hoor: modelspoor is natuurlijk ook emotie, maar uit jouw reactie blijkt dat je de zakelijke kant van modelspoor in dit geval vrijwel geheel uit het oog verloren bent.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: W. Thomas op 03 maart 2018, 13:30:07
De profirail vind ik vele malen beter als die geo-line van roco met veels te grote parallel afstand en scherpe wissels.
Die geo-line mogen er bij roco wel uit, de Roco line is er ook nog.
En een deel van de fleischmann wagens is al onder roco uitgebracht.

Ze merken dat de kleinserie fabrikanten nu veel meer zijn als een jaar of 15 geleden.
En meestal ook nog beter gedetailleerd als de grote merken. (kijkend naar NME, B-models, kombimodell, ACME etc.)

Daarnaast is de hobby veel te duur geworden waardoor jongeren er niet meer aan beginnen, die hebben tegenwoordig andere interresses.
De ICE velaro heeft mij over de 1000 euro gekost, das meer als een halve Maandloon.
Dus zakelijk gezien een verstandig besluit, jammer voor de naam.
Want veel mensen vragen toch: Wat heb je dan, Märklin of Fleischmann.

Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Maartenw op 03 maart 2018, 13:31:12
Je schrijft wel wat onzin Steyn.
Piko heeft bijvoorbeeld in H0 ook verschillende lijnen in het programma: Classic, Expert en Hobby.
Waarom zou het in dit geval geen Roco, Fleischmann en bijv. Roco Hobby kunnen zijn.
En neem bijvoorbeeld B-Models:
Van Biervliet brengt treinen uit onder de merknamen B-models, Van Biervliet en EuroTankCar allemaal H0.

Je zegt dat ik dat zakelijke kant uit het oog verloren ben, integendeel:
Zakelijk gezien is naamsbekendheid heel belangrijk en een merknaam kan veel geld waard zijn.
Fleischmann H0 is ook gewoon een begrip net als Fleischmann piccolo.

Het zal flinke verwarring gaan geven: Je hebt nu Roco kortkoppeling, en Fleischmann Profikortkoppeling. Helder.
Dan zal je dus 2 soorten kortkoppelingen van 1 merk hebben, die in feite hetzelfde doen maar niet gecombineerd kunnen worden, bijzonder onlogisch.

Gr. Maarten
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Floris Dilz op 03 maart 2018, 13:36:58
De profirail vind ik vele malen beter als die geo-line van roco met veels te grote parallel afstand en scherpe wissels.
Die geo-line mogen er bij roco wel uit, de Roco line is er ook nog.

klopt, roco heeft een brio-systeem en echte rails, maar dat verschil ziet iedereen tenminste direct. Profi is brio met pretenties , dat vind ik beroerder.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: barry1972 op 03 maart 2018, 15:33:38
Als verzamelaar is het gewoon zonde.
Roco is gewoon een dump merk, fleischmann is dat niet.

Mijn persoonlijke mening!
En je kunt er wel lucht over doen , maar als roco artitec opkoopt dan.....

Waarmee ik fleischmann niet wil vergelijken met artitec, maar even het gevoel wil overbrengen..

Ach we gaan het zien, ik rij gewoon door met mijn waardeloze 3rail  :angel:
En de toekomstige spoorders rijden nu met myworld, want opa ken/wil geen roco voor zijn kleinkind.  :angel: :angel:

En geen en/of wan beleid is ook beleid hoor  (y)
Gooi jaaaren van promotie enz. maar lekker weg  (y)
U nieuwe Volkswagen heet voortaan lada  (y) (y)

Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Wijktrein op 03 maart 2018, 15:43:58
Verder gaat het wel goed met je ??? ??? ???
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: rene w. op 03 maart 2018, 15:48:21
Komt Roco toch nog met een Sprinter  ;D :angel:
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Remunj op 03 maart 2018, 16:05:30
Als verzamelaar is het gewoon zonde.
Roco is gewoon een dump merk, fleischmann is dat niet.

Mijn persoonlijke mening!
Tsja, ieder zijn mening  ::)

Ik koop een model omdat ik het mooi vindt, past in mijn verzameling, past in mijn tijdperk (heel ruim   ;D ) etc.
En of er dan merk A, B of C op staat? Boeie  :angel:

PS dat is mijn mening  ;D ;D :angel:
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Bahn-AG op 03 maart 2018, 16:38:38
klopt, roco heeft een brio-systeem en echte rails, maar dat verschil ziet iedereen tenminste direct. Profi is brio met pretenties , dat vind ik beroerder.

Hallo

De "echte" roco rails is ook brio. Niet compatibel met RP25 of roco's eigen lage NEM-flenzen.
Dit hadden ze bij de herintroductie van de versie met bedding mogen aanpakken.
Hebben ze niet gedaan, dus technisch net zo'n antieke meuk als fleischmann profi.

Bart
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Besselspoor op 03 maart 2018, 17:03:48
Fleischmann is jeugdsentiment dus emotie. En voor velen, ook voor mij, de kwaliteitsstandaard toen Lima nog bij de Hema te koop was en Jouef bij V&D, Roco gedetailleerd plastic was waar veel dingetjes afvielen, Brawa vooral seintjes en lampjes maakte en Piko nog de Lada onder de modelspoorfabrikanten was. En Fleischmann was na Mӓrklin het meest waardevast. Maar dit is 2018. De Fl* treinen van vroeger zijn geen stuiver meer waard, ze liggen in dezelfde rommelbak als de b-merken. En de nieuwe ontwikkelingen zijn dan wel bij de tijd, maar niet meer als specifiek Fleischmann herkenbaar. Kortom, de merkwaarde is volkomen gedevalueerd, en dat is subjectief gezien heel triest, maar daar kan de schoorsteen niet van roken.
Net zo subjectief is de merkbeleving die van Roco wordt geschetst, men produceert echt op een ander niveau als dertig jaar geleden en heeft veel meer innovatie getoond. Dat dus Roco als H0 merk blijft bestaan is veel logischer, van het verleden kun je niet leven.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: henk op 03 maart 2018, 17:13:42
Roco was van meet af aan wat mij betreft vooral het merk dat liet zien dat de rijeigenschappen echt een stuk beter konden dat de zogenaamde A-merken toen lieten zien. Maar dit geheel terzijde uiteraard.  ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: IJsselsteyn op 03 maart 2018, 17:35:40
Je schrijft wel wat onzin Steyn.

Discussiëren met argumenten kom sterker over dan dit soort beweringen.  ;)



Piko heeft bijvoorbeeld in H0 ook verschillende lijnen in het programma: Classic, Expert en Hobby.
Waarom zou het in dit geval geen Roco, Fleischmann en bijv. Roco Hobby kunnen zijn.

Omdat Roco dat allang eens geprobeerd heeft. Was je Roco Platin, Professional en Playtime nou echt vergeten? In 2003 kreeg Roco een nieuwe huisstijl en werden producten ondergebracht in drie productlijnen om zo drie verschillende afnemers duidelijk te benaderen: Platin (verzamelaars), Professional (modelbouwers) en Playtime (kinderen, starters). Bij Roco was die onderverdeling nog wel duidelijk, maar al die lijnen bij Piko leiden juist tot verwarring bij veel mensen. Zoek maar eens op dit forum en andere internetfora voor modelspoorliefhebbers: verwarring alom hoe Piko het bedoeld heeft. Werkt dus niet echt goed.



Je zegt dat ik dat zakelijke kant uit het oog verloren ben, integendeel:
Zakelijk gezien is naamsbekendheid heel belangrijk en een merknaam kan veel geld waard zijn.
Fleischmann H0 is ook gewoon een begrip net als Fleischmann piccolo.

De merknaam Fleischmann is vermoedelijk wel wat waard, maar de eigenaar van Roco (een bank) is natuurlijk niet gek en gaat geen nieuwe concurrent voor Roco creëren en dus zorgen ze dat het straks geen H0-merk meer is. Fleischmann wordt een N-merk, ontdaan van alles wat met H0 te maken heeft en komt daarna in de etalage. Ik heb er best begrip voor dat dit pijnlijk is voor de echte Fleischmann-liefhebbers, maar puur zakelijk gezien is het een goede oplossing. Fleschmann H0 was een begrip. Het is 2018 en het is dadelijk over en uit. Sorry...



Het zal flinke verwarring gaan geven: Je hebt nu Roco kortkoppeling, en Fleischmann Profikortkoppeling. Helder.
Dan zal je dus 2 soorten kortkoppelingen van 1 merk hebben, die in feite hetzelfde doen maar niet gecombineerd kunnen worden, bijzonder onlogisch.

Daar vinden ze wel wat op. Als ze straks afscheid van de naam Fleischmann hebben genomen noemen ze die Profikortkoppeling simpelweg Profikortkoppeling zonder de naam Fleischmann erbij. Of desnoods noemen ze het 'Classic kortkoppeling'. Geen enkel probleem voor de marketeers, die vinden er wel wat op.

Ik wens jou als verknochte Fleischmann-fan overigens oprecht sterkte met het verscheiden van je favoriete H0-merk. Op mijn beurt had ik het vreselijk gevonden als Roco het onderspit had moeten delven. Gelukkig is dat niet het geval.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Rick op 03 maart 2018, 17:40:22
Dat is goed nieuws, meer geld voor nieuwe ontwikkelingen in 2019. Ik ben benieuwd of dat alleen voor de Duitse markt is of er ook internationale modellen gepland worden. Kwalitatief vind ik Fleischmann toch nog redelijk goed.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: barry1972 op 03 maart 2018, 17:43:21
Ik word een zeurpiet  :P

Maar wil toch nog wel even reageren, puur uit emotie hoor, niet omdat ik het roco of wie dan ook niet “gun”
Want ze maken echt mooie modellen, zijn de laatste jaren heel gul geweest qua Nederlandse ontwikkelingen.
Maar toch zitten enkele net als ik (gelukkig?) ook met onderbuik gevoelens net als ik..

Fleischmann is jeugdsentiment dus emotie,
Net als de dafjes , daarom gaan ze als een speer

De merkwaarde is volkomen weg,
Merkwaarde dat is dus nooit niet te koop en dacht ik van onschatbare waarde, ik had dus verwacht dat roco hier mee aan de gang zou gaan..
Wat als coca-cola morgen ineens bluurp heet?

Maar zoals wijktrein terecht zegt, gaat het wel goed met je?
Ja gelukkig wel, bedankt  ;D alleen snap ik het soms even niet  :angel:
Maar elke gek zijn gebrek  :)


Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Rondje_HO op 03 maart 2018, 17:53:06
Als verzamelaar is het gewoon zonde.
Roco is gewoon een dump merk, fleischmann is dat niet.

Mijn persoonlijke mening!
....


Inderdaad, ieder zijn mening ;) Ik vond juist altijd Roco vooruit lopen op Fleischmann, behalve bij stoomlocs.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Besselspoor op 03 maart 2018, 18:01:51
. Fleischmann wordt een N-merk, ontdaan van alles wat met H0 te maken heeft en komt daarna in de etalage. Ik heb er best begrip voor dat dit pijnlijk is voor de echte Fleischmann-liefhebbers, maar puur zakelijk gezien is het een goede oplossing. Fleschmann H0 was een begrip. Het is 2018 en het is dadelijk over en uit. Sorry...
Wat een onzin, er wordt nergens beweerd dat ze de productlijnen versimpelen om een tak te verkopen. In N heeft Roco als merknaam nooit echt voet aan de grond gekregen, daar is Fleischmann nog van grote meerwaarde. Die omschakeling is jaren terug al bewust ingezet, nu volgt stap twee, meer niet.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: IJsselsteyn op 03 maart 2018, 18:10:38
Kratje bier onder verwedden dat Fleischmann voor 1-1-2020 verkocht is?


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Sander Fondse op 03 maart 2018, 18:39:31
En je kunt er wel lucht over doen , maar als roco artitec opkoopt dan.....
Wat nou als Artitec Fleischmann H0 zou overnemen ?
Meer Nederlandse modellen (ex Fleischmann-uitgaven) in Fleischmann kwaliteit (van 10 jaar terug). Zou leuk zijn. Laat Artitec dan alle Roco modellen in tijdperk 2 uitbrengen onder de naam Fleischmann. Boem, tijdperk gescheiden.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Ruud K op 03 maart 2018, 19:52:51
Merkwaardig verschil in visie hier. Mijn ervaring met het materieel van Fleischmann en Roco is dat Fleischmann veel degelijker en beter afgewerkt is dan Roco. Geldt zowel voor de wagons als de locs. Als Fleischmann verdwijnt, krijgen we voorts al die Rocowagons waar je tig kleine onderdelen zelf aan moet zetten in gaatjes die nooit passend zijn. Ben je mooi klaar mee, maar niet heus. Van m'n Roco locs verliest ik verder regelmatig onderdelen; bij Fleischmann overkomt me dit nooit. Maar gedane zaken nemen geen keer, ik zal ermee moeten leren leven na 2019.

Groet,
Ruud
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Maartenw op 03 maart 2018, 19:55:05
@ Steyn: ik ben helemaal geen "verknochte Fleischmann-fan" de verhouding Roco - Fleischmann is bij mij 25 op 1  ;D
Dit heeft natuurlijk ook te maken met mijn tijdperk.

Dit draadje roept kennelijk heel wat emotie op   ;)
Hoeveel commerciële advertentie zijn er nu juist gemaakt om emotie op te roepen?
Dus zakelijk gezien zijn emoties ook belangrijk.

Gr. Maarten




Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: class 37 op 03 maart 2018, 19:58:59
Het probleem dat vaak gegeven wordt is dat de markt vergrijst de afzetmarkt voor starters te klein is en mensen hun geld liever aan andere dingen besteden, Ik denk dat een groot probleem is de prijzen die gevraagd worden.Ik stond vanmiddag in rotterdam bij een treinshop en een kleine FL rangeerlok kost al 225euro ik bedoel welke 16jarige kan zo nog starten met de hobby?
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: IJsselsteyn op 04 maart 2018, 09:09:11
Die 16-jarige kan natuurlijk prima starten met de hobby door een rangeerlocje van Piko te kopen. Bij dat merk zijn echt genoeg locs onder de 100 euro verkrijgbaar. Het kan dus wel degelijk. Fleischmann heeft echter ook onder het bewind van Modelleisenbahnen Gmbh altijd hoge prijzen gehanteerd. Tja, dat houdt een keer op.


Steyn
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Arjan6511 op 04 maart 2018, 09:41:01
een kleine FL rangeerlok kost al 225euro ik bedoel welke 16jarige kan zo nog starten met de hobby?

Je zoekt het nu wel in uitersten vind ik. Je eerste auto is meestal ook niet een Koenigsegg.

Bovendien: Een starter begint meestal met een startset. En laten er daar nu meer Roco's van zijn (in diverse prijsklassen) dan Fleischmann.
Laat de winkels trouwens ook ophouden met een potentiele koper direct een digitale set aan te willen smeren. Pa en ma met zoontje van jaar of 8 kregen een dusdanige overkill aan info dat zoonlief het allemaal niet meer snapte en het gezien zonder wat te kopen het pand verlieten.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: henk op 04 maart 2018, 09:44:37
Fleischmann is altijd al duur geweest. En sinds wanneer is emotie zakelijk niet interessant? Zonder emotie had de Duitse autoindustrie al lang niet meer bestaan. En volgens mij bestaat er een modelspoormerk met de hoofdzetel in Göppingen dat de emotie vrij succesvol exploiteert.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Sandopie op 04 maart 2018, 09:57:47
Maar gedane zaken nemen geen keer, ik zal ermee moeten leren leven na 2019.

Groet,
Ruud

Je bedoelt dat je er na 2018 mee zal moeten leren leven. Fleischmann komt met ingang van 2019 namelijk niet meer met H0 spulletjes.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Ruud K op 04 maart 2018, 11:29:24
Ja, je hebt helemaal gelijk.

Nog een punt van aandacht: Fleischmann levert nieuw materieel af fabriek met een profikortkoppeling. Roco heeft nooit spullen verkocht met een standaard kortkoppeling. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ex-Fleischmann-spullen met profikoppeling en de rest niet? Of nieuw allemaal die goedkopie beugel erop, zoals nog steeds bij Roco (en veel anderen)?

Groet,
Ruud
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Rondje_HO op 04 maart 2018, 11:49:31
Wat mij verbaast, is dat er nog geen goedkope imitatie profikoppelingen bij Aliexpress te krijgen zijn  :P
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Floris Dilz op 04 maart 2018, 12:00:30
Ja, je hebt helemaal gelijk.

Nog een punt van aandacht: Fleischmann levert nieuw materieel af fabriek met een profikortkoppeling. Roco heeft nooit spullen verkocht met een standaard kortkoppeling. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ex-Fleischmann-spullen met profikoppeling en de rest niet? Of nieuw allemaal die goedkopie beugel erop, zoals nog steeds bij Roco (en veel anderen)?

Groet,
Ruud
nee, bij roco krijg je de kortkoppeling er vaak gewoon los bij in t zakje, kun je kiezen of je kortkoppeling wilt die aan geen enkele andere fabrikant past of universele beugelkoppeling, in plaats van dat eigen systeem erdoor drammen zoals bij fleischmann. Had daar echt een enorme hekel aan vroeger, kocht ik een leuk nieuw wagentje van fleischmann, kon ik t nergens mee koppelen, moest er nog meer geld tegenaan voor normale koppelingen. Ben ook bepaald geen fan van dat profi-ding, te groot voor veel nemschachten en niet zonder grof geweld te koppelen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: prutser op 04 maart 2018, 12:09:44
Ik vond die kortkoppelingen die er bij Fleischmann bij zitten wel handig, die kun je meestal gratis bij de winkel voor Roco kortkoppelingen laten ruilen. Roco heeft vaak geen kortkoppelingen bijgevoegd dus die moet je er dan weer bijkopen.
En de Fleischmann kortkoppelingen die van 2de hands spul afkomen kan ik dan weer via dit Forum met anderen ruilen voor Roco kortkoppelingen.

Stephan.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Floris Dilz op 04 maart 2018, 12:12:22
ja, tegenwoordig is t zo'n punt niet, maar toen ik nog klein menneke met zakgeld was ging dat ammel niet zo makkelijk...
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: prutser op 04 maart 2018, 12:22:40
Nog steeds geef ik liever geen geld uit aan kortkoppelingen en door het ruilen van de Fleischmann koppelingen hoef ik eigenlijk nooit Roco koppelingen bij te kopen.
Toen ik nog zakgeld had had ik alleen geld voor goedkope Lima karretjes en die koppelden nogal slecht met de haken van Fleischmann, en geen NEM schacht dus.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Rondje_HO op 04 maart 2018, 12:52:25
Bij Roco rijtuigen zitten tegenwoordig standaard de Roco kortkoppelingen erop (dus niet die universeel versies). Gewone beugelkoppelingen zitten er niet bij.


Correctie: bij de 303 mm. rijtuigen :)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Floris Dilz op 04 maart 2018, 14:22:15
Nog steeds geef ik liever geen geld uit aan kortkoppelingen en door het ruilen van de Fleischmann koppelingen hoef ik eigenlijk nooit Roco koppelingen bij te kopen.
Toen ik nog zakgeld had had ik alleen geld voor goedkope Lima karretjes en die koppelden nogal slecht met de haken van Fleischmann, en geen NEM schacht dus.
ja klopt, toen waren ze ook al zo irritant hun eigen koppeling aan het doordrammen. K weet niet, ben geloof ik gewoon niet zo'n enorme fleischmannliefhebber, hoewel ze echt wel prima spul maken en ik zat fleischmannspul verhakseld heb in de loop der jaren, wat ik er al niet aan anna's doorgejaagd heb...  ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Sander Fondse op 04 maart 2018, 16:19:05
Weet je jongens, ik zit me nu echt af te vragen of we nu over Fl* aan het zeuren zijn in de trend van "Ik zei het toch" alleen maar omdat het kan ?
Fleischmann was en is een kwaliteitsmerk en vele zaken eraan zijn nu eenmaal door niet optimaal management verloren gegaan. Gaan we hetzelfde spreken bij het volledig verdwijnen van Trix H0 (bestond dit nog ? "grijns") , LGB (wat ervan over is nu Märklin het beheerd) of zelfs Märklin H0 (omdat Z zoveel beter verkoopt) ?

Even on-topic. Ik vind dat Roco een verplichting heeft om de onderdelen van Fleischmann over te nemen in hun assortiment. Dan heb ik het niet alleen over de koppelingen, maar ook over zaken als koolborstels en lampjes. Langzaam afbouwen kan, maar abrupt stoppen is absoluut geen klantenservice.  >:(
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: tijgernootje op 06 maart 2018, 15:28:23
En sinds wanneer geeft een bedrijf in soortgelijke situaties de voorkeur aan klantenservice (=onkostenpost) boven het simpelweg stoppen met iets ??
Men kiest vaker voor het laatste dan het 1ste.
Ondanks dat Flm stopt (gedwongen of niet) met HO producten,is het te hopen dat men dan in N nog lang mag bestaan.
Want voorlopig krijg ik het idee,dat wat men nu voor Flm heeft bedacht de 1ste stap is naar het van de hand doen/het laten ploffen van het merk in z'n geheel.
En ondanks dat ik niks meer met HO of kleiner doe,ben ook ik als klein jochie wel met de hobby aangestoken met een startset van Fleischmann,die ik vanuit sentimentele waarde nooit van de hand zal doen.
Het zou dus jammer zijn als er weer een merk/bedrijf in zn geheel van de markt zou verdwijnen,door welke oorzaak dan ook.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: ZwolsBas op 09 maart 2018, 23:30:49
Roco Profi Gleis klinkt opzich wel, of blijft de stempel bij Fleischmann?
Roco Lint 41 Blauwnet, ja kom maar maar wel met een Roco prijskaartje (y)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: 44 op 12 maart 2018, 17:36:35
Gelezen op het boek der facies:

Citaat
Liebe Fleischmann-Fans!
Zur Optimierung unserer Marktperformance haben wir das Portfolio unserer beiden Marken Fleischmann und Roco auf den Prüfstand gestellt und als Ergebnis daraus werden wir beide Marken neu positionieren.

Es wird zu Änderungen im Produkt-Portfolio der Spurweite H0 kommen. Die Modelle von Roco und Fleischmann überschneiden sich in diesem Segment sehr stark. Wir werden deshalb bei der Marke Fleischmann die Spurbreite H0 im Jahr 2019 auflassen und stattdessen die Spurweite N forcieren.

Diese Entscheidung wirkt sich auch auf unsere Geschäftsbeziehung aus:
> Ab 2019 produzieren wir in Spurweite H0 keine Fleischmann Modelle mehr. Ersatzteile, Zubehör, Gleise und einen Reparaturservice bieten wir selbstverständlich weiterhin an.
> Wir werden die H0-Sortimente der beiden Marken Roco und Fleischmann Stück für Stück evaluieren und das jeweils bessere Modell unter der Marke Roco in unseren Lieferkatalog übernehmen. Das heißt, einige Fleischmann-Modelle werden unter der Marke Roco „weiterleben“. Weiters ist angedacht, ausgesuchte Fleischmann-Modelle unter „Fleischmann by Roco“ anzubieten.
> Ab 2019 werden wir im Gegenzug bei Fleischmann die Spurweite N verstärken und entsprechend unserer Marktführerschaft das Vollsortiment attraktiv erweitern. Wir werden mehr neu konstruierte Modelle auf den Markt bringen.

Liebe Grüße
euer Fleischmann Facebook-Team

Met name genoemd zijn de rails, men hoeft dus niet te vrezen straks zonder "Profigleis" komen te zitten. Onder het kopje "Zubehör" valt natuurlijk van alles en nog wat, en het zou kunnen dat de "kortkoppeling" 6515 daar ook bij hoort, of bijvoorbeeld de beugelkoppeling 6511 (voor Fremoïsten wel belangrijk) en de 6520 (voor degenen die nog aan willen haken), maar daarover staat niets expliciet gemeld.

Maar ik denk niet dat de soep erg heet gegeten wordt.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: edwin1974 op 12 maart 2018, 18:26:25
Ik sluit me bij het bericht van 44 aan  (y)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: Sander. op 12 maart 2018, 21:03:38
Citaat
Weiters ist angedacht, ausgesuchte Fleischmann-Modelle unter „Fleischmann by Roco“ anzubieten.

Ook verstandig denk ik. Ik kan me zo voorstellen dat de ICE vloot, menig stoomloc, 1:100 Sprinters, Linten en wat specefiek 1:93 rijtuigspul dit predikaat krijgt.

Laten we hopen dat het kwalitatief goed en betaalbaar blijft bij de firma.

Mvg

Sander.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: VAM65 op 13 maart 2018, 19:08:46
Bron: http://mchminiatuurnieuws.nl/

Roco en Fleischmann stroomlijnen hun toekomst

De eigenaar van de merken Roco en Fleischmann heeft bekend gemaakt dat in de komende jaren de merken Roco en Fleischmann verder worden gestroomlijnd.  Onder de merknaam Fleischmann zal in de toekomst alleen nog N-schaal worden aangeboden, voor HO verdwijnt de naam Fleischmann.  Het HO assortiment wordt overgeheveld naar het merk Roco.
De onderdelen, toebehoren en rails van Fleischmann blijven leverbaar.
Zeer bijzondere Fleischmann HO modellen worden wellicht in de toekomst aangeboden als “Fleischmann By Roco”.
In N-schaal gaat Fleischmann verder met het uitbouwen van haar positie en zal komende jaren volop investeren in nieuwe modellen
Een-en-ander krijgt gestalte in 2019, voor dit jaar verandert er nog niet veel
 
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL, FL H0 exit
Bericht door: ZwolsBas op 14 maart 2018, 00:05:03
Opzich wel begrijpelijk, in N zijn ze op het moment volgens mij het merk met het grootste aanbod. De naam alleen al Fleischmann ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 11 juni 2018, 20:27:38
Er zijn twee 'verse' mennedzers bij ROFL aangesteld, en op DSO (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8583513) is het commentaar weer niet van de lucht.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Arjan6511 op 11 juni 2018, 21:38:09
Dat is op DSO tegenwoordig standaard, terecht of onterecht. Ik denk er altijd huilende Duitsers bij en dat is best een komisch gezicht.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Gert Arkema op 11 juni 2018, 23:22:43
De vraag is natuurlijk of het dan echt nog 'blijft rommelen' bij ROFL of dat het op DSO blijft rommelen. Indien het laatste, dan mag dit draadje wel dicht en een nieuw draadje gestart. Dit forum hoeft natuurlijk niet de openingspost recyclen als de storm bij ROFL allang is gaan liggen.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 11 juni 2018, 23:40:08
Wat er op DSO naar aanleiding van die aanstelling wordt gezegd is inderdaad niet zo relevant. Dat kun je daar wel lezen, dat hoeft hier niet herhaald te worden.
Het nieuws over de twee nieuwe gezichten in de top bij ROFL vond ik hier wel op z'n plek, voor mijn gevoel blijft men daar wel aan de weg timmeren. Of je dat 'rommelen' moet noemen weet ik niet, dat moet nog blijken.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Gert Arkema op 12 juni 2018, 07:10:09
Moet er dan aandacht besteed worden aan elke managerswissel? Ik vind het vrij weinig nut hebben. Bij een beetje bedrijf van formaat is dat regelmatig aan de hand.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Klaas Zondervan op 12 juni 2018, 09:14:19
Ik denk er altijd huilende Duitsers bij en dat is best een komisch gezicht.
Duitsers huilen niet (ze maken ook geen grappen) ;D
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Besselspoor op 12 juni 2018, 09:26:46
Ach, je zou het draadje kunnen veranderen in 'de ontwikkelingen bij ROFL' en dan zijn de posts met nieuws gewoon updates. Waarvan ieder z'n eigen relevantie er aan kan toekennen: ik geloof het verder wel, om nou 600 Duitsche meningen te moeten doorworstelen om een beeld te vormen gaat me dan te ver.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: MR op 12 juni 2018, 09:35:04
Zo kan ie wel weer.
Alles in context. Hier gaat het om een managementswissel van een bedrijf dat niet goed draait en feitelijk al in handen van de banken is. Het beheert twee concurrerende merken waarbij men een grote koerswijziging heeft aangekondigd die door een groep trouwe klanten wisselend is ontvangen. Kortom onzekerheid troef. Deze managementwisseling vergroot die onzekerheid verder. 
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Pauldg op 12 juni 2018, 09:43:34
Duitsers huilen niet (ze maken ook geen grappen) ;D

Alleen de grote jongens niet: https://youtu.be/jAD6Q-pp8Vo (https://youtu.be/jAD6Q-pp8Vo)
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: 44 op 12 juni 2018, 10:46:52
Moet er dan aandacht besteed worden aan elke managerswissel? Ik vind het vrij weinig nut hebben.

Tja, of iets nuttig is of niet kan onderwerp zijn van eindeloze discussies.
Maar misschien heb je gelijk, en is het komkommernieuws. Als dat zo is, en de heren doen het goed, dan bloedt dit draadje vanzelf wel dood.
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: gvandersel op 12 juni 2018, 12:31:08
Eigenlijk is het dus simpel. Willen we FleismanN blijven rijden, dan doen we onze h0 spullen weg en kopen alles opnieuw in N. Voor mij als blije N rijder begrijp ik het niet. Als N rijder zijn er twee merken. Het A-merk FleischmanN met kwalitatief goede treinen en een naam uit het verleden (ooit met Lima in h0 begonnen en kwijlend naar Fleischmann gekeken). Het andere merk, dat druk doende is zijn status van C/D-merk op te vijzelen naar A-merk is Hobby Train (Lemke en de daaraan verwante merken).
Treinen die ik wil kopen koop ik bij een van de twee en treinen die ik volg zie ik ook bij een van de twee verschijnen.

Dus heren, op naar Houten met jullie treinen onder de arm, en van de opbrengst N treinen kopen.

Groet,

Gerard van der Sel.

Die deze sentimenten ook heeft (ROCO -1, Fleischmann +1 (niet vanwege het N gebeuren))
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: Rick op 12 juni 2018, 13:40:28
Vreemd, ik dacht dat ik ook andere merken had gekocht maar dat blijkt dus alleen Fleischmann of Hobbytrain te zijn.  ???
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: SBBcargo op 12 juni 2018, 15:44:19
Ik vindt et uitstekend zo  (y): twee dezelfde 'brands' onder één dak geeft constant  geruzie en gedoe binnen de toko  :police:. Veel energie gaat verloren die je beter kunt gebruiken om je te concentreren op je afzet markt. Nieuwe managers zijn niet behept met het verleden  ;D en nemen dan ook sneller wat rigoureuzere beslissingen  :D die uiteindelijk tot het voortbestaan van ROFL zullen leiden  (y). Fijn dat er wat gebeurt op dat vlak  :laugh:.

Marius
Titel: Re: Het blijft rommelen bij ROFL
Bericht door: IJsselsteyn op 12 juni 2018, 16:07:18
Ik denk dat het voortbestaan van Modelleisenbahnen GmbH voorop staat en dat dit niet per se betekent dat beide onderdelen van ROFL aan boord blijven.


Steyn