Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Het blijft rommelen bij ROFL  (gelezen 27432 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 20:26:48 door 44 »

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2017, 13:12:38 »
Voor diegenen die wellicht moeite hebben met de taal, even in het nederlands vertaald door Google Translate  :)

---------------------------------------------------------------------------

Soms is er zelfs een lach in een bedrijfscrisis. In dit geval, helaas, niet voor de betrokken merken Roco en Fleischmann, maar voor potentiële kopers van de op een na grootste Europese spoorwegfabrikant.

Reden: Corporate consultancy KPMG is niet precies discreet op de Brautschau. In plaats van contact met geselecteerde topbeheerders, wordt het prospectus per e-mail verzonden naar het bedrijfsadres dat op de afdruk is geregistreerd (info @) en zal door het hele bedrijf naar de baas reizen.

Nog meer twijfelachtig: Zelfs als het aanbod nu bekend is aan vrijwel iedereen op de markt, blijkbaar is er geen geïnteresseerde stoker of koper gevonden. De merken Roco en Fleischmann behoren na de insolventie en verschillende eigendomswijzigingen van de Oostenrijkse Modelisenbahn Holding. Achter het constructie zit de meerderheidseigenaar Roland Edenhofer (51), een consultant en interim manager van München, die al lange tijd voor KPMG heeft gewerkt. De overige 5 procent wordt gehouden door een manager van de modelbouwer zelf.

De cijfers zijn niet optimistisch. In 2015 daalde de omzet naar 49,5 miljoen euro, het verlies ontplofte tot iets minder dan 15 miljoen euro. In 2018 wil Edenhofer opnieuw zwarte cijfers presenteren - maar insiders geloven dat de belangrijkste schuldeiser, de Raiffeisenverband Salzburg, het vertrouwen verliezen.

Met de nieuw geopende productielocatie in Vietnam heeft het bedrijf vijf fabrieken. Veel complexiteit in een bedrijf dat jarenlang in daling is geweest. Marktleider Märklin heeft in 2015/16 een daling van de omzet gehad tot 94,2 miljoen euro. Het resultaat is gedaald tot 3,3 miljoen euro. Een fusie van de rivalen is niet mogelijk volgens de kartelwet. Dus de zoekopdracht moet doorgaan. Kijk maar eens in je mailbox.

---------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/roco-fleischmann-wird-von-kpmg-verkauft-a-1163756.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2017, 14:48:47 »
Dus als we met ze'n allen laat ons zeggen eens 1000 euro bij elkaar leggen, kunnen we 2 modeltreinfabrikanten kopen, en zelf kiezen welk rollend materiaal we uitbrengen ?!  ;D
En Beneluxspoor.net wordt het officiele bedrijfsforum voor liefhebbers :D

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2017, 21:21:33 »
Ik wil best een steentje bijdragen om Fleischmann weer aan zwarte cijfers te helpen, maar zoiets moet van twee kanten komen (quid pro quo).

Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.

Kortom: als je vrijwel geen assortiment meer voert, is het mijns inziens niet verbazingwekkend dat de omzet terug loopt (los van de algemene trend).

Ach, misschien is het wel een kip en ei geval  :'(.


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2017, 21:29:19 »
Is het niet zo dat Fleischmann meer voor N-spoor gaat en Roco voor H0 ?

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2017, 21:58:31 »
Mja, 10 jaar geleden zij Fleischmann me ook nog wel eens wat met sommige modellen, maar sindsdien is het op Ho vlak eigenlijk niet veel soeps meer, Roco darentegen maakt wel mooie dingen de laatste tijd, dus je zou toch denken dat zij winst maken, zeker als je kijkt hoeveel mensen je ook met nieuw Roco spul beurzen en winkels ziet buitenwandelen.
Dus als je dan verlies draait, dan heb je wel ergens een serieuze put die toch wel ergens verklaard moet worden ( al dan niet een veel te hoge premie voor de manager(s).

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2017, 22:40:14 »
Hetzelfde onderzoekje, maar nu op de site van Roco. Heb dezelfde filters aangeklikt als bij Fleischmann. Zegge en schrijve één stoomlok, waarvan slechts een "Geringe Mengel" nog leverbaar is.

Als de strategie zou zijn dat Fl zich op schaal N concentreert (ik meen dat ik ooit ergens heb gelezen dat Fl zich zou gaan concentreren op periode I en II) en Roco op H0, dan begrijp ik niet dat ook Roco zo'n beperkt assortiment H0 heeft.

Wellicht dat marktonderzoek heeft uitgewezen dat periode III voor de fabrikant minder interessant is geworden  :o.

Niet voor het eerst bekruipt mij het gevoel dat ik langzamerhand zelf een uitloopmodel aan het worden ben  :-[.


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2017, 09:15:26 »
Snap enerzijds wel dat ze niet veel tijd steken in hun eigen webshop.
Lippe is nu eenmaal eigenlijk het verlengde van hun eigen webshop, met dat voordeel dat je bij Lippe gelijktijdig extratjes voor bij je Roco/Fleischmann trein kan bijbestellen, waar ze ook weer hun procentje op hebben.
Dus als ondernemer steek je dan eigenlijk minder stock in je eigen rechtstreekse magazijn, maar eerder in het magazijn van de modeltreinshop waar je eigenlijk toch eigenaar van bent, en waar je je klanten een breder gamma kan aanbieden ( zou ik toch doen in die situatie ).

rvredebregt

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2017, 10:18:54 »
Bestedingspatroon van consumenten is veranderd ,
Gr Rene.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2017, 10:26:35 »
Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.

Bedoel je niet digitaal voorbereid?

Dan is er namelijk deze:

http://www.fleischmann.de/en/product/226272-0-0-1-1-0-0-002001/products.html
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2017, 13:21:09 »
En als er een decoder in moet zitten, dan zoeken naar sound. Lok met af fabriek gewone decoder is nu eenmaal schaars in tweerailland.

Maar het begrip ROFL houden we er in.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Modelleisenbahn in de verkoop
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2017, 14:31:22 »
Modeleisenbahn (Roco/Fleischmann) in de verkoop.
Link net doorgekregen via duitse collega http://www.nordbayern.de/wirtschaft/gesucht-kaufer-fur-modellbahn-hersteller-fleischmann-1.6528449

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2017, 17:56:31 »
Citaat
Voor diegenen die wellicht moeite hebben met de taal, even in het nederlands vertaald door Google Translate  :)

Maakt het niet gelijk begrijpbaar..

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Modelleisenbahn in de verkoop
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2017, 19:00:10 »
Modeleisenbahn (Roco/Fleischmann) in de verkoop.
Link net doorgekregen via duitse collega http://www.nordbayern.de/wirtschaft/gesucht-kaufer-fur-modellbahn-hersteller-fleischmann-1.6528449


Dat de boel te koop staat, staat ook in de link van het eerste bericht van dat draadje. Sterker nog: er staat in dat het KPMG maar niet lukt om een koper te vinden en dat men de verkoopprospectus kennelijk naar allerlei e-mailadressen heeft gestuurd.


Steyn

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Het blijft rommelen bij ROFL
« Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2017, 12:54:43 »
Als ik nu op de officiele site aanklik dat ik een stoomlok wil uit periode III van de DB en dat het om een DC Digitaal exemplaar moet gaan, dan krijg ik te zien dat er "Kein Suchergebnis vorhanden" is. Dat geldt min of meer ook voor het overige rollende materieel.
Overigens zijn de zoekfuncties van de Flm site al jaren erg handig (not)
Zoek een bepaald item op omschrijving,site zegt onvindbaar/niet aanwezig,typ artikel nr er van in,en ineens is er genoeg voorraad  ;D  >:(
Zoals al aangehaald,het is makkelijker om bij de shop van lippe te zoeken,dan ben je sneller klaar en t eindigt qua inkomsten uiteindelijk allemaal op de zelfde hoop.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0