Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Punt- en hartstukken door Marc tramt
Vandaag om 19:25:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?  (gelezen 9765 keer)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 677
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #75 Gepost op: 28 juli 2017, 12:40:45 »
Misschien moet je een keer iemand laten meekijken :) Want ben er toch aardig van overtuigd dat het een PEBKAC is. Als je wilt wil ik dat best doen dit weekend. Kan gewoon via TeamView. Als je dat wilt, stuur maar een pb (y)


Timo

En jij bent diegene die zo bang is voor hackers bij draaien van een webserver ???
https://arstechnica.com/information-technology/2016/06/teamviewer-users-are-being-hacked-in-bulk-and-we-still-dont-know-how/

Een mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #76 Gepost op: 28 juli 2017, 13:11:29 »
Tja, en misschien moet je dan niet meer in een auto stappen of op een fiets, niet meer vliegen, niet meer varen, niet meer................................. ::)

Wees blij dat hij het mee wil helpen op te lossen :)

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #77 Gepost op: 29 juli 2017, 13:36:33 »
@borotof, tja, ik weet dat TeamView een extra risico is. Ik hekel bijvoorbeeld ook hun standaard korte wachtwoorden. Maar aangezien ik TeamView alleen start (en laat starten) als ik werkelijk ga helpen is er niets aan de hand. Of kan het in ieder geval niet zonder dat ik het merk.

Daarnaast is het een oud artikel en zijn de geruchten niet gebleven. Ik ben toch simpelweg bang dat het mensen waren met een te simpel wachtwoord... (Lees: simpel of gebruikt op meer dan één plaats. Laatste is wat toendertijd beveiligingsonderzoekers aandroegen als wat er waarschijnlijk gebeurd is.) Dus ik denk nog steeds dat de software prima is mits je er natuurlijk goed mee om gaat :)


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #78 Gepost op: 30 juli 2017, 16:38:39 »
Timo is de hel middag bezig geweest
via div computers ging het niet
Ik ben hem dankbaar,en ook een beetje blij dat het dus niet aan mij ligt
zal contact zoeken met foto bucket en kijken wat er dan mogelijk is

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #79 Gepost op: 30 juli 2017, 22:08:29 »
Ik kan het inderdaad bevestigen dat het niet aan Jerry lag. Heb dan wel genoeg Malware van zijn PC gehaald maar daar lag het niet aan. ;D Zelfs via mijn PC gaat het niet maar blijft Photobucket de "bekende" "Hmmm...something didn't click" foutmelding geven na de reCAPTCHA en de voortgangsbalk. Hierna komt er wel een Download knop maar die werkt niet. Verschillende albums geprobeerd via verschillende browsers (Firefox (die Photobucket schijnbaar zelf ook het liefst ziet), Internet Explorer en Chrome) maar allen kwamen met de foutmelding. Dit moet de helpdesk van Photobucket dus oplossen. Zou me nits verbazen als de boel gewoon aardig overbelast is nadat ze zoveel mensen chagrijnig gemaakt hebben. Gok dat aardig wat mensen willen downloaden en ik denk dat ze ook nog wel wat DDOS te verwerken krijgen ;D

Daarnaast nog even in het KPN gedoe gedoken. Het is dus een beetje rare ding die website bij KPN. Het bestaat alleen nog als je een oud account van KPN hebt. Dan kan je het zelfs nu nog activeren. Maar heb je een recent account of is het recent gewijzigd bestaat de website optie niet meer. Dus zit er niets anders op dan een websiteje in te richten. Heb je er wel volledige controle over (maar ook zelf de verantwoording voor backups!). En hang je er ook een domeinnaam aan kunnen foto's zelfs blijven werken na een verhuizing van hoster :)


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

guest9985

  • Gast
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #80 Gepost op: 31 juli 2017, 00:45:31 »
Zou bijna 9 euro per jaar (!!) genoeg zijn voor een website bij een hoster?

Daar heb ik 3 sites lopen in 1 domeinruimte.

Martin.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #81 Gepost op: 02 augustus 2017, 22:44:55 »
Gisteren de hele avond bezig om de foto's 1 voor 1 op de computer terug te zetten
En dan ineens
Photo bucket blokkeerd dus nu de foto's die op een forum zijn geplaatst
Als je de foto aanklikt en dan naar de computer /foto opslag wilt down loaden de melding
de foto is gebruikt voor embedding naar een 3th  party
ze blokkeren dus de foto's,en zetten alles op private
Vervolgens blijven ze zien/denken  dat je ze hebt gezet op een 3th party ,en dus niet meer kan (ver)plaatsen
heb de meste wel kunnen doen
en gelijk het account maar opgezegd
Vragen ze doodleuk wwaarom stop je ermee
Nou
Als jullie mijn foto's gijzelen en alles blokkeren omdat je nu € wilt voor wat gratis was ipv € vragen van af wat je nu doet
Dan wil ik niet meer bij jullie
Hoop dat ze zoveelkwijt raken dat ze zo klein worden dat ze wel weer een andere weg i moeten

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3340
    • Mijn van-alles website
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #82 Gepost op: 02 augustus 2017, 23:09:55 »
Jerry, je berichten zijn hier over het algemeen erg wazig en je laatste is wat dat betreft niet anders.

Wat jij bedoelt is al een tijdje aan gang: Photobucket heeft alle foto's die gebruikers ooit hadden en gelinkt hadden in een forum 'gegijzeld' en vervangen door een plaatje van henzelf, waarin staat dat je moet betalen als je dat wél weer wilt kunnen. Dat leek me inmiddels duidelijk genoeg.

Wat ik dénk dat jíj ervaart: Photobucket waarschuwt je bij het downloaden alleen maar dat de foto ergens op het internet gelinkt is: door de foto te downloaden wordt deze verwijderd (ahum, dat mag je hopen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt) en raak je dus de mogelijkheid kwijt er ooit nog in een forum een photobucket-link van te kunnen maken.

Verder moeten gebruikers niet zo zeuren: dit stond gewoon in de voorwaarden en had vroeg of laat gewoon kunnen gebeuren, net zoals bij alle andere gratis alternatieven. Het internet is niet gratis, hoe graag sommige mensen anders willen geloven.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #83 Gepost op: 02 augustus 2017, 23:26:32 »
Wat ik dénk dat jíj ervaart: Photobucket waarschuwt je bij het downloaden alleen maar dat de foto ergens op het internet gelinkt is: door de foto te downloaden wordt deze verwijderd (ahum, dat mag je hopen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt) en raak je dus de mogelijkheid kwijt er ooit nog in een forum een photobucket-link van te kunnen maken.

Nee, bij downloaden worden je foto's in een Zip bestand aangeboden en de originelen blijven gewoon in Photobucket staan totdat je ze daar wist.

Stephan.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #84 Gepost op: 02 augustus 2017, 23:27:36 »
Jammer dat het wazig is
Maar je kan dus je eigen foto's die op een forum zichtbaar waren dus ook niet meer van foto bucket naar je computer terug zetten
En dat lijkt me niet wazig

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #85 Gepost op: 02 augustus 2017, 23:50:29 »
Normaal gesproken kan dat nog wel maar op de een af andere manier niet meer bij iedereen (op de Photobucket facebookpagina waren daarover meer klachten), dat ligt bij Photobucket, dus voor je download probleem moet je ben hen aankloppen.

Stephan.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #86 Gepost op: 03 augustus 2017, 11:20:09 »
Jammer dan van de foto's die ik niet kan terug halen
Waren oudere foto's van vorige banen,en oude topics
Lekker laten en opzeggen
Wat ik me af vraag
als er iets op internet staat,krijg je het maar moeilijk weg
Zou foto bucket ze wel echt van het internet af krijgen door enkel je account te wissen
Anders voor zie ik ook nog een hoop rechts zaken ontstaan
Zeker bij amerikaanse gebruikers die opzeggen
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2017, 11:22:34 door jerrytrein »

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #87 Gepost op: 03 augustus 2017, 15:22:23 »
Citaat
Jammer dan van de foto's die ik niet kan terughalen.
Ook niet ingelogd op PB en dan met rechtsklik en 'opslaan als'?

Citaat
Zou fotobucket ze wel echt van het internet af krijgen door enkel je account te wissen?
Ja, als ze de bestanden op hun webserver deleten dan zijn ze weg.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen PB als opslag gebruiken, zonder een 'origineel' op hun eigen thuiscomputer te bewaren.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #88 Gepost op: 03 augustus 2017, 16:49:15 »
Ik had ze op zelfs 2 computers
! craste de HD
de 2e liep vast na poging om zetten naar dacht XP
bestanden niet meer te openen
En nooit meer gedacht om ze toen weer terugte plaatsen op de nieuwe PC

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket?
« Reactie #89 Gepost op: 08 augustus 2017, 17:18:12 »
Van achter af aan ;D

Ik had ze op zelfs 2 computers
! craste de HD
Dat kan gebeuren helaas :-\

de 2e liep vast na poging om zetten naar dacht XP bestanden niet meer te openen
Dat is vaak de gedachten als het OS crasht maar de bestanden zijn er dan gewoon nog. Zolang je dan geen domme dingen doet als de schijf formatteren (als onderdeel van het OS opnieuw installeren) zijn ze er dus gewoon. Alleen voor iemand die niet heel handig is met computers wordt het dan wel wat lastiger. Maar een handig iemand haalt ze zo terug :)

En nooit meer gedacht om ze toen weer terugte plaatsen op de nieuwe PC
Oeps, ja, dat is wel een gebruikelijke fout bij backuppen :/ Herstellen is ook onderdeel van het backuppen  ;D

En wat betreft PhotoBucket, ik denk dat die melding komt omdat je eigenlijk dezelfde versie van de afbeelding wilt openen als die gebruikt wordt voor het embedden. De cache van je browser werkt je nu alleen tegen. Doordat je dezelfde foto al via een embedded manier hebt proberen te kijken en je toen de "third party" foto hebt gekregen haalt je browser deze weer op uit je cache niet wetende dat je, nu je niet embed, de juiste zou moet kunnen ophalen. Dus deels fout/luiheid van Photobucket in hoe ze het hebben aangepast en deels fout van de browser. In alle browsers (behalve die van Microsoft) zou een F5 / herladen het probleem op moeten lossen.

Omgekeerd komt dit fenomeen namelijk ook voor en dat was dat niet alle Photobucket foto's gelijk voor iedereen verdwenen waren. Een deel van de gebruikers had ze nog in cache.

@jerrytrein, heb je nog de klantenservice een bericht gestuurd? Want ze gijzelen je foto's echt niet met opzet. Maar door fouten (of overbelasting) wil de download functie bij jou schijnbaar niet. Maar aangezien het bij andere wel werkt is het geen opzet.

En nee, Photobucket kan ze niet van het hele internet halen. Alleen van de servers van Photobucket. En dat is ook het enige war ze hoeven te doen. Dat iemand een kopie van de foto online zet is niet een probleem van Photobucket, die voorzien (/ voorzagen) alleen in een manier voor jou om ze online te zetten. Eventuele schendingen van het auteursrecht hebben ze niets mee van doen. Dat is tussen de eigenaar en degene die de kopie heeft gemaakt. Zelfs als iemand die foto op een ander Photobuck account zet is het niet het probleem van Photobucket zolang niet overduidelijk (van alleen de media zelf) is dat het een kopie is. Daarnaast heeft Photobucket als het goed is een systeem om schendingen aan te kaarten en voldoen ze daarmee aan de wet.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox